Bruger login







Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!


Statistik

Vi har 65566 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er Jfj

Vores medlemmer har i alt skrevet 2049544 indlæg i 100419 emner

0 nye indlæg i dag


Online
I alt: 1105
Medlemmer: 1
Skjulte: 0
Gæster: 1104

Følg bodybuilding.dk på

Ugen Der Gak! Uge 2 / 2012

Udskriv emne


"Ugen der Gak", "Månedens skribent" samt "Interview af en Bruger"

Tilbage til Reportager m.m.





Billede

Januar har for alvor taget sit faste greb om os, og drømmene om den perfekte sommerform driver såvel uprøvede som veteraner ind i centrene over det danske land. Der bliver svedt, arbejdet hårdt – og denne uges UDG er endnu et bevis på, at blandt de trænende folk, finder vi de allersmukkeste, stærkeste og mest udholdende her på Bodybuilding.dk

Sæt i gang..


Nyt på Bodybuilding.dk

Vi er i gavehjørnet igen – og denne gang kan du vinde en tur i biffen, for at se Kim Kold på det store lærred, i ”10 timer til Paradis”. Det eneste det kræver, er at du indvier os andre i dine mål for 2012 – og lidt held!

Link til konkurrencen: 10-timer-til-paradis-konkurrence-t53957.html

Billede


Vinderen af ”Månedens logbog ”, december 2011, er blevet fundet – og det blev TheNafei der løb med æren og de 2 kg. Proteinpulver fra Bodylab!
Vinder loggen, ”The beast from the east”: the-beast-from-the-east-t42652-390.html


SandyFrink har en ny Apropos klar, denne gang om ”Det symmetriske imperativ” .

”Om end det lyder banalt, så er det de færreste der egentligt træner symmetrisk når det kommer til stykket. Det er ikke sjældent at en der squatter står med fx det bene ben forskudt i forhold til det andet, hvilket giver en øget belastning på det arbejdende ben og en skævvidrning af hofterne og rygsøjlen. Man vil se folk, ofte urutinerede, bænkpresse skævt. Den ene arm låses ud før den anden. Eller i håndvægtspres, hvor balancekravene er væsentligt forøget, kan den ene sidde hænge og sejle i forhold til den anden. I pull-ups kan man have en foretrukken side at trække op til, så man trækker fx mere op til højre side og måske endda kigger til siden.”

Link: apropos.php?page=31
Billede


One Man Army har oprettet en ny tråd, hvor man kan poste links til de Blogs man finder anbefalelsesværdige.. Der skulle gå hele 3 timer og 47 minutter, før at den første omhandlende bryster blev postet! Tag et kig, og se om der er ny inspiration at hente – eller indvi os andre i dine favoritter.
”Blogs på nettet”: post1255950.html#p1255950


Videoen med Poul Martinussen blev en af de mest omtalte , her på siden i 2011 – og nu er vi klar med en lille Q&A med Poul..
”Interview med Poul Martinussen”: nyheder/bodybuilding/interview-med-poul-martinussen.html
Billede


I forummet bliver emnet ”Vegetarisme” debatteret flittigt :

”Hvorfor snakker veganere og vegetarer altid så voldsomt meget om "madens egne enzymer", og så henviser til at det skulle være argument for at kød er dårligt?
Det er meget begrænset hvor meget protein kød taber under f.eks. stegning. Vi snakker størst svind af f.eks lysin, et tab på omkring 20%, da lysin er særligt udsat, men lysin er ikke en mangelaminosyre i den almene kost. At du sidder og slynger tal ud som at der skulle forsvinde så store mængder protein fra kød ved tilberedning, den må du komme med mere præcise kilder på end "besøg en vegansk hjemmeside". Nu har jeg selv surfet på veganske hjemmesider, og det er chokerende hvor meget selvopfundet fakta der kører rundt. Ofte sker det at enkeltstående studier bliver groft fejl- eller overfortolket og brugt til den veganske fordel og studier der modarbejder teorierne blandt vegetarer/veganere bliver med vilje overset eller fejet væk med "de er bare i lommen på kød/mejeriindustrien!!!!" . Det er simpelten for nemt bare at sige det, og så henvise til en eller anden random artikel (som ofte er skrevet af en vegetar, og som derfor ofte er ligeså farvet som alt det andet info).”

Vil du tage del i debatten, så skal du bare klikke på linket her: vegetarisme-t53823.html



Nyt fra sponsorerne

Bodylab og Thomas Jagd har programmet klar til det, der sikkert er mange brugeres store ønske, at blive stærkere i bænkpres i 2012.

”Vi skriver nu 2012, og hvis 2012 skal være året hvor man ikke behøver være flov over at svare på spørgsmålet ”Hvor meget bænker du?”, så er det nu man skal i gang. Bænkpres er en øvelse alle gerne vil være stærk i.
Desværre resulterer det ofte i at folks fremgang i bænkpres stagnerer. Det store engagement folk ligger i øvelsen, betyder ofte at de presser citronen for meget. Konstant failure træning, godt krydret med forced reps, samtidig med at man oveni laver 5 forskellige brystøvelser, for samtidig at få store brystmuskler, er IKKE opskriften på at blive stærkere i bænkpres. For at fejre det nye år, vil vi se nærmere på hvordan opskriften kunne se ud, hvis målet er at smide en god portion kg på sit bænkpres.”

Stærkere i bænkpres Anno 2012: http://news.bodylab.dk/artikler/1868-st ... -anno-2012


Bodylab begyndte for nylig at forhandle Beta-Alanine, og siden da har spørgsmålene ang. Doseringen optrådt et par gange. Nu kan du muligvis få afklaret et par spørgsmål, i den nyeste artikel om emnet.

” Formålet med at indtage beta-alanin er at øge musklernes indhold af stoffet carnosin og således forbedre musklernes puffer-kapacitet. Men hvordan doseres beta-alanin ifølge forskningen bedst muligt, sådan at musklernes carnosinindhold øges, uden at man oplever bivirkninger som f.eks. prikken i huden.”

”Hvordan doseres Beta-Alanine?”: http://news.bodylab.dk/artikler/1903-hv ... eta-alanin

Billede



Bruger Vids

Logland flyder snart over med den konstante mænge af videoer som brugerne poster!!

NicoN squatter 140 kg for 3 gentagelser!

Log: post1250802.html#p1250802


The Rookie squatter!

Log: flotmandstraening-squatz-s-14-pics-s-13-mission-jbb-t42866-450.html#p1255960


Peter_Olsen box-squatter..

Log: post1250791.html#p1250791


Jobs dødløfter først, men vil også være med til det dersens benbøj – og sætter ny PR!


Log: post1251036.html#p1251036


Linealba frontsquatter til box.

Log: eric-cressey-maximum-strength-16-uger-program-t25939-2340.html#p1256019


Jaggurnot viser sit dødløftsmax på hele 210 kg!

Log: post1254907.html#p1254907


ØbroMorten kan også lide at samle tunge ting op..

Log: obromorten-170kg-dl-video-s-22-t35674-660.html#p1255633


Flander squatter tungt!

Log: flanders-kast-og-styrkelog-t31410-810.html#p1256028


Bay er ved at være dygtig til clean, og viser her hvordan man kaster rundt med 120 kg.

Log: post1251950.html#p1251950


Ny mand, med et navn der måske vækker genklang hos de kettlebell-interesserede, Thierry Sanchez, har allerede været flittig med kammeraet – og viser os ”dead squat practice” samt 3 små øvelser der kan hjælpe dig til et dybere squat.


Log: post1252169.html#p1252169


5teensig bliver testet i AK FREM – og har postet denne video derfra..

Log: post1253224.html#p1253224


Søren W trækker 95 kg..

Log: soren-ws-log-t27366-1200.html#p1255924


Jgroves er hammerkaster, og har postet dette klip i sin nyligt oprettede log:

Log: dr-hammerthrow-s-log-t54008.html#p1255863


Lemmiwinks dødløfter, og triller lidt rundt med stangen!

Log: post1253224.html#p1253224


Ahrendsen har samlet lidt klip sammen fra julen, og resultatet kan se her:

Log: post1253741.html#p1253741


Xander93 henter løbende hjælp og tips til sin bænkpres, og dette er den nyeste video af den disciplin..

Log: zeus-russian-squat-routine-t50720-150.html#p1255503


Bundgaard90 sætter ny PR uden bælte, med et flot squat på 5x120 kg.

Log: bundgaard-as-simple-as-its-gets-t14335-1740.html#p1255752



Bruger Pics

Der er også gang i vores fælles tråd for billedupdates..

Larssen viser ultra-smal talje og brede vinger!
Billede


Feldskov vælger først at gøre det samme – og følger derefter op med et gunshot!
Billede
Billede
Log: feldskov-logbog-sys-det-var-pa-tide-at-starte-t46604.html#p1178564


Alexanderkm skulle først bruge lidt teknisk hjælp til upload, men så var der også dømt billeder af en temmelig solid form..
Billede


Krag90 viser den skrællede form, som han skal imponere australierne med om ikke så længe..
Billede


Hængekøjen viser vinterformen – inden påbegyndelse af cut!
Billede
Log: flexer-nar-du-chiller-t53938.html#p1253846


PopZeE skræmmer de andre ud af omklædningen med denne fysik..
Billede
Log: popzee-s-log-t45390-60.html#p1160162


Fablex spænder igennem – og afslører en solid sixpack!
Billede


ToniB spænder ligeledes igennem, dog i mørket!
Billede
Log: toni-s-log-billede-side-2-t53668-30.html#p1255830


Klausma sigter på spejlet, og viser hvordan 91 solide kg. Kan se ud!
Billede
Den, forhåbentlig, snart genoplivede log: logbog-t43576.html#p1131617


TheDupont har haft en super fremgang det sidste halve år – og er ikke bange for at dele resultatet med os andre..
Billede
Log: upcomming-swole-guy-t49440-150.html#p1255487


Ptormx vil vide hvad der skal forbedres, og har derfor postet det her skud af ryggen..
Billede
Log: project-swole-t51375-60.html#p1255213


I logland er der også postet nyt og godt!

A Menace To Chicken så vi sidst i underdrenge – men nu har han klædt sig på, i en stil som Mussetrussen meget passende har valgt at kalde ” Urban Lumberjack med et touch af Steen Jørgensen og et drys af vanvid”..
Billede
Vanvidsloggen: post1251478.html#p1251478


Flotfyr20 viser fysikken frem i omklædningen!
Billede
Log: post1253917.html#p1253917


Om ChristofferOzzy spiser flagermus for at opnå denne form vides ikke.. Men en ting er sikker – han kan godt lide UDG :wink:
Billede
Log: christoffers-traeninglog-t51123-180.html#p1254617


At Bone-14 har været dygtig til at træne sin ryg er der vist ingen tvivl om!
Billede
Log: bone-14-form-picz-sidste-side-t25097-2010.html#p1254761


Azzam er ny mand på boardet, og hans allerførste indlæg har han valgt at bruge på at oprette en log!
Billede
Log: azzam-s-logbog-t54007.html#p1255535


Superswane er igang igen efter at have døjet med en skade, og viser hvordan formen så ud sidst han var på topppen:
Billede
Log: post1255950.html#p1255950


Jaggurnot fyrer en dobbelt omgang biceps af!
Billede
Log: the-resurrection-of-a-champion-log-t53910.html#p1255180


Zaltana har oprettet sin egen billedtråd, og postet billeder af sine fremskridt. Resultatet indtil videre ser sådan ud:
Billede
Zaltanas billedtråd: post1256047.html#p1256047


Holme har også oprettet sin egen tråd – og deri smidt resultatet af de første 3 års løfterier..
Billede
Billedtråd: post1255491.html#p1255491


Denne omgang bruger pics rundes af med Barrys bevis for hans evner i et køkken..
Billede
Log: barry-t51157-90.html#p1254816



Pro Vids

Marco Falcone, får lov at være denne UDG’s første bidrag fra ”Bodybuildingvideotråden” – med klippet fra NABBA Universe, 1995.



En 17-årig udgave af Lee Priest huserer i samme tråd..



Og til sidst, er der knaldet en Kai Greene tribute op!


Link til tråden fyldt med bb-vids: bodybuildingvideotrad-t35219-240.html


Big Ron er blevet opereret i nakken –men humøret fejler vist ikke noget..

Tråden ”Coleman snakker om sin operation”: coleman-snakker-om-sin-operation-t54014.html


Imens at vi venter på at vores alle sammen Hr. Leicht også kan opleves på primetime TV en dag, må nøjes med at nyde de klip som The Czech har postet, af den danske strongman legende Henning Thorsens deltagelser ved WSM

Tråden med flere klip: post1252861.html#p1252861


En anden dansk legende indenfor strongman disciplinen skal der også være plads til, og det er Flemming 'Guffi' Rasmussen, som også har fået sin egen tråd!

Flere klip med Guffi finder du lige her: flemming-guffi-endnu-en-legende-t53972.html



Pro Pics

Bodybuilding billedtråden er endnu engang fyldt op med øjeguf!

Marcus Haley
Billede


Hassan Jama
Billede
Billede


Nick Trigili
Billede
Billede

Se mange flere billeder I tråden til netop det formål, ”Bodybuilding Billedtråd”: bodybuilding-billedtrad-t25318-3090.html


”PICS: Kvinder der træner <3” er i ugens løb blandt andet blevet opdateret med disse billeder...

Laura Hammelstrup
Billede


Zelle Maree
Billede
Billede


Eleni Plakitsi
Billede
Billede
Billede

Link til tråden, som sikkert bliver fyldt godt op igen i løbet af næste uge: post1256109.html#p1256109



TiI slut skal vi, vanen tro, have ugens histore. Denne gang er den tyvstjålet fra Mussetrussens log..
Man kunne, såfremt at man læser lidt imellem linjerne, få den tanke at den gode Brian Henneberg er træt af alle de ”nytårsforsætter” der har invaderet hans center..

”I dag var januar rykindet fuldstændig absurd. Jeg ventede 30 min på at få en e-z bar fordi 17 unge mænd skulle i gang med preacher curls med e-z bar. Preacher curls!!! Come on. Jeg har ikke kørt preacher curls siden world trade center blev sprunget i luften og selv dengang var det en lorte øvelse. Nu skal I høre hvorfor jeg er ved at eksplodere af raseri når 17 unge idioter skal 'til at i gang efter jul':

For det første er det d. 13 jan nu. Det vil sige det har taget dig 2-3 uger overhovedet at få nosset dig sammen til at komme i gang 'efter jul'. Allerede der har vi første indikation på hvorfor du falder fra om 3-8 uger.

For det andet ved du ikke hvad du laver og er for nærig til at bruge penge på instruktion og et ordentligt program så du spilder din egen tid med at lave idiotiske øvelser og køre efter et idiotisk program, hvis du overhovedet har et og ikke bare træner bryst og biceps og andet lal sammen med den flok af gymnasiekammerater du åbenbart skal have med hver gang for overhovedet at turde og gide komme til træning.

For det tredje spilder du, ved at spilde din egen tid, nu også min tid, fordi jeg skal stå og vente på at du bliver færdig med de 16 sæt quarter "squat" med pude og knævandring og bøjet ryg som dig og dine 4 iphonetastende venner skal igennem i jeres gruesome rutine. Og hvis der er noget der kan pisse mig af er det folk der spilder min tid. Jeg slæber min træningstaske 70 km hver dag så jeg slipper for at spilde 10 min på at skulle cykle hjem og hente den hver dag når jeg får fri fra job. Jeg mikser 20 shakers én gang om ugen så jeg sparer 10 min om ugen på ikke at skulle fylde nogle enkelte hver dag. Jeg lægger arbejdstøj frem til en hel uge hver søndag så jeg sparer 2 min hver dag på ikke at skulle finde tøj frem hver dag. Jeg smører madpakke til hele ugen hver søndag så jeg sparer 4 min på ikke at skulle lave madpakke hver dag. Så skal en eller anden idiot der alligevel ikke træner mere om 3 mdr kraftedeme ikke spilde 10 min af min dyrebare tid på at stå og fedte rundt med noget der teknisk set ikke engang kvalificerer som et squat.”

Mussetrussens log: post1256055.html#p1256055



Tak for denne uge! Over & Out..

Billede
Peace, Love, Black Metal
Brugeravatar
Moderator
 
Reputation point: 55
 
Indlæg: 12600
Tilmeldt: 28. apr 2007, 18:59
Geografisk sted: Frederikssund
 
Træner her: Fitness World
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 135.00
- Dødløft: 180.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



God og lang UDG!
Brugeravatar
 
Reputation point: 15
 
Indlæg: 2140
Tilmeldt: 22. okt 2006, 19:57
Geografisk sted: København
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Anker skrev:God og lang UDG!

As usual, fristes mand til at sige. Godt arbejde Mic!
Brugeravatar
Chef-moderator
 
Reputation point: 470
 
Indlæg: 22464
Tilmeldt: 2. nov 2009, 15:49
Geografisk sted: Århus
 
Træner her: Crossfit Copenhagen - Spartan Mentality CrossFit
Fitness Studiet Østergrave
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 117.50
- Squat: 155.00
- Dødløft: 210.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (8)
Kostplan: Vis kostplan



Hende Laura der... :whistle:
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 36
Tilmeldt: 7. feb 2010, 16:29
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Rigtig fed UDG ! :)

- Og tak for omtale ! :)
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 385
Tilmeldt: 30. mar 2009, 21:36
Geografisk sted: Thisted
 
Træner her: Kidoform
Motion og trivsel
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 200.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Hvilken ære det er at få sin video med i Ugen der gak! Mange tak :D
Drala

DR. HAMMER - Kastekunst
Brugeravatar
 
Reputation point: 5
 
Indlæg: 495
Tilmeldt: 30. nov 2011, 00:35
Geografisk sted: København NV
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Squat: 215.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



God UDG! :)
Brugeravatar

Moderator
 
Reputation point: 185
 
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 4. jul 2009, 13:42
Geografisk sted: Danmark
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Fornemt arbejde! :)
SandyFrink skrev:Jeg kan ikke godkende denne log. Decideret træningsfanatisme.
 
Reputation point: 73
 
Indlæg: 2657
Tilmeldt: 14. maj 2011, 16:33
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Skide godt arbejde :)

Og hey.. Jeg kom sgu med :p
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 113
Tilmeldt: 4. jan 2012, 21:00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



god UDG :)

Vil dog give Mussetrussen ret Fitnessdk Holstebro er blever oversvømmet, jeg har selv gået der 2 år nu og har aldrig nogensinde set så mange før som der er nu...
 
Reputation point: 5
 
Indlæg: 120
Tilmeldt: 25. aug 2010, 11:18
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Lækker rundtur!
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2010
 
Reputation point: 573
 
Indlæg: 22937
Tilmeldt: 26. jun 2005, 20:35
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



En af de bedste udgaver længe, godt gået Mic! :dope:
 
Reputation point: 5
 
Indlæg: 3296
Tilmeldt: 13. nov 2009, 21:28
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Rigtig dejlig lang UDG! Godt arbejde. Og tak for opmærksomheden :dope:
Løft med udstyr (stævne/træning):
Squat: 200 kg/175 kg
Bænk: 115 kg/115 kg
Dødløft: 205 kg/210 kg

BLIVE STÆRKERE END NOGENSINDE, SAMT SE GODT UD !!!!
2 IN 1
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 1167
Tilmeldt: 8. nov 2009, 20:32
Geografisk sted: Tårnby ... TSK
 
Træner her: Tårnby Styrkeløfter Klub
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 217.50
- Dødløft: 222.50
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Takker for roserne! Så længe at i brugere, bliver ved med at levere så meget fantastisk materiale, er det sgu en sand fryd at lave UDG!

Thumbs up til jer herfra!
Peace, Love, Black Metal
Brugeravatar
Moderator
 
Reputation point: 55
 
Indlæg: 12600
Tilmeldt: 28. apr 2007, 18:59
Geografisk sted: Frederikssund
 
Træner her: Fitness World
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 135.00
- Dødløft: 180.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Jeg kan altid godt lide at få en rundtur af mic
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar
 
Reputation point: 650
 
Indlæg: 25731
Tilmeldt: 12. maj 2007, 09:47
Geografisk sted: Hvidovre
 
Træner her: Workout & Fitness club
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (18)
Kostplan: Vis kostplan



Tilbage til Reportager m.m.




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 12 gæster