Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

BBfreak skrev:så længe soldaterne frivilligt tar derned, og vælger det, så kender de jo konsekvenserne hvis der sker noget..
og så sys jeg faktisk det er lidt klamt at det skal pustes op i medierne hver gang der dør en dansker dernede..
hvor mange amerikanere er ikk døde? nok pænt mange flere, men de får sq ikk samme sendetid..
min pointe er, de har selv valgt at dø for deres land..
vær stolte a dem, og lad være at flæb fordi de er danske..
et mistet liv er et mistet liv.. uanset nationalitet..!

BBfreak skrev:så længe soldaterne frivilligt tar derned, og vælger det, så kender de jo konsekvenserne hvis der sker noget..
og så sys jeg faktisk det er lidt klamt at det skal pustes op i medierne hver gang der dør en dansker dernede..
hvor mange amerikanere er ikk døde? nok pænt mange flere, men de får sq ikk samme sendetid..
min pointe er, de har selv valgt at dø for deres land..
vær stolte a dem, og lad være at flæb fordi de er danske..
et mistet liv er et mistet liv.. uanset nationalitet..!

DHL^ skrev:Foldholdvis er danmark vist det land med højest tab?
Det er forfærdeligt det der er sket.

Nizzle skrev:Men synes simpelthen der blir gjort et for stort nummer ud af af det, hver gang nogle dør dernede, de har selv valgt at tage derned med den risiko at de kan dø?? selvfølgelig er det da synd, men altså sådan er livet dernede!?
Hvordan bliver der gjort et stort nummer ud af det? Og hvis du synes der gøres det, er det så ikke fair? Du sidder herhjemme i lille Danmark og har det skide godt, der er faktisk nogle landsmænd der sørger for at du fortsat kan have en velfungerende hverdag. Den enkelte soldat ved godt døden er en risiko i dag, men alligevel vælger han, at sætte livet på spil for at gøre en forskel...du burde i nærmeste fremtid slå ordet empati op

BOOBS skrev:Nizzle skrev:Men synes simpelthen der blir gjort et for stort nummer ud af af det, hver gang nogle dør dernede, de har selv valgt at tage derned med den risiko at de kan dø?? selvfølgelig er det da synd, men altså sådan er livet dernede!?
Hvordan bliver der gjort et stort nummer ud af det? Og hvis du synes der gøres det, er det så ikke fair? Du sidder herhjemme i lille Danmark og har det skide godt, der er faktisk nogle landsmænd der sørger for at du fortsat kan have en velfungerende hverdag. Den enkelte soldat ved godt døden er en risiko i dag, men alligevel vælger han, at sætte livet på spil for at gøre en forskel...du burde i nærmeste fremtid slå ordet empati op
du fortår ikke hvad jeg mener!
nu er der 22 som er døde som en skriver og altså det kan vel ikke blive ved med at være en overraskkelse at nogle dør dernede. Når det sker er det selvfølgelig trist osv. men at medierne fare op hver gang, det er laterligt. Når soldaten selv vælger det altså at have et job med risko for at dø så synes jeg ikke det er nødvendigt alt det her med, uhh hvor er det fordærdeligt blah blah blah, det havde været forfærdeligt hvis en ufrivillig blev sendt derned og skudt!!

Nizzle skrev:BOOBS skrev:Nizzle skrev:Men synes simpelthen der blir gjort et for stort nummer ud af af det, hver gang nogle dør dernede, de har selv valgt at tage derned med den risiko at de kan dø?? selvfølgelig er det da synd, men altså sådan er livet dernede!?
nu er der 22 som er døde som en skriver og altså det kan vel ikke blive ved med at være en overraskkelse at nogle dør dernede. Når det sker er det selvfølgelig trist osv. men at medierne fare op hver gang, det er laterligt. Når soldaten selv vælger det altså at have et job med risko for at dø så synes jeg ikke det er nødvendigt alt det her med, uhh hvor er det fordærdeligt blah blah blah, det havde været forfærdeligt hvis en ufrivillig blev sendt derned og skudt!!
Det er sku da en overraskelse hvergang der er nogen der dør på missioner. Det som er mest tragisk er stigningen af kujon angreb fra Talibans side, som resulterer i flere dødsfald på en gang. Det jeg mente med empati, som jeg ikke mener er at finde i dine svar, er juletiden. Fem danske soldater er færdige, hvordan tror du lige deres familie har det? Ufrivilling hvad mener du med det? Der er da ingen ufrivillige der nogensinde ville komme på internationale missioner. De ville kunne sige fra inden missionen, og i øvright makker man bare ret. Det er jo et hieraki system i forsvaret, hvor den øverste ledelse beslutter hvem der skal afsted.

BOOBS skrev:Nizzle skrev:BOOBS skrev:Nizzle skrev:Men synes simpelthen der blir gjort et for stort nummer ud af af det, hver gang nogle dør dernede, de har selv valgt at tage derned med den risiko at de kan dø?? selvfølgelig er det da synd, men altså sådan er livet dernede!?
Det er sku da en overraskelse hvergang der er nogen der dør på missioner. Det som er mest tragisk er stigningen af kujon angreb fra Talibans side, som resulterer i flere dødsfald på en gang. Det jeg mente med empati, som jeg ikke mener er at finde i dine svar, er juletiden. Fem danske soldater er færdige, hvordan tror du lige deres familie har det? Ufrivilling hvad mener du med det? Der er da ingen ufrivillige der nogensinde ville komme på internationale missioner. De ville kunne sige fra inden missionen, og i øvright makker man bare ret. Det er jo et hieraki system i forsvaret, hvor den øverste ledelse beslutter hvem der skal afsted.
jeg håber ikke du vil være soldat ihvertfald, med den holdning du har til det :S
det er ikke fordærdeligt på samme måde at en som selv har meldt sig bliver skudt, så skriver jeg: det havde været rigtig for færdeligt hvis det var en civil eller en ufrivillig soldat det blev skudt, og jeg er da ikke dum, ved da godt der ikke er ufrivillige i krig for danmark, men hvis der var! når man selv har meldt sig og man blir skudt ærgeligt men sådan er det bare slut! det var risikoen og det vidste de godt inden de tog derned så forstår jeg ikke alt den klynken fra folk som ikke kender dem overhovedet! Det klart familien er kede af det, men altså sådan er livet for en soldat hvis man vælger at være det....
og gider ikke sidde og bruge min tid på at diskuterer med dig... jeg skrev det var min mening. Og hvis du har lyst til at bruge din lørdag på at sørge over nogle soldater som gik en til mission hvor de vidste de kunne dø også gjorde det. så gør du bare det!

Karl Æg skrev:Jeg har lige fundet ud af at jeg kendte en af de faldne

Karl Æg skrev:Jeg har lige fundet ud af at jeg kendte en af de faldne

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 54 gæster