Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1539
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1536

Følg bodybuilding.dk på

Det' gået galt for min far

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

Min mor, far og søster bor sammen og de har et ubeskriveligt stort lager af kager, romkugler og muffins. Det er fordi min søster i en periode arbejdede på en kagefabrik, hvor hun kunne købe alt det kage hun ville for kun 3kr pr stk ligemeget hvilken kage. I de 2-3 måneder hvor hun arbejdede der, fik hende og mine forældre kage hver eneste dag, tit flere gange om dagen. Og meget af det efter min mening. Jeg er blevet ved med at forklare dem hvorfor det ikke er godt for dem, og at det gør mig urolig at de spiser det så meget og så tit.
(Min familie er ikke dum, de er bare glade for søde ting)

Det er positivt at min mor og søster er ved at have forstået mig nu. De vil begge gerne tabe sig, og så er det jo direkte åndssvagt at æde alt det skidt.

Men her den anden dag, da jeg sidder med min far og han er ved at komme et stykke kage i munden, siger jeg: "Det er dejligt at der snart ikke er mere af det kage hva."
Hans svar kan jeg ikke huske præcist, men han begynder at sige noget om, at han da mener det han sidder og spiser er sundt og godt for ham. Så siger han tilmed, at han har tænkt på at begynde at spise wienerbrød og lign hver aften, for det skulle være lavet af gode råvarer :? ..... HVAD!!!?
Det var sgu ret chokerende at høre.
Jeg tror først at han joker med mig, men det gør han ikke. Ser ud til at han synes kage og andet stads er ligeså ernæringsrigtigt som en broccoli.
Intet af det jeg har sagt til ham rammer ham, for han bliver ved med at spise en meget dårlig kost,
og lige nu har jeg ikke så mange ideer tilbage. Han plejede ellers at være den der talte for en sund kost og kun sjældent spiste kage/slik osv. Vil gerne have ham tilbage på rette spor igen. Nogen ideer?

Reputation point: 0

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Print en masse ud om overvægt, hjertestop, blodpropper og læg det på hans natbord, så er der lidt at læse om inden han går i seng.
Jeg bruger håndvægte, som hverken du eller jeg kan løfte.
Brugeravatar

Reputation point: 35

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 205.00

Det lyder virkelig sygt . Altså at man kan være så... ignorent og holde så meget på noget der er SÅ skrup forkert.
McDonalds er garanteret også lavet af fine råvarer.. de har bare hældt alt mulig lort i bagefter.
Det med at "bruge gode råvarer" er bare blevet en label for at skjule at ens produkt er noget lort. Stort set al mad skal jo komme et eller andet sted fra og hvordan definerer man "gode råvarer"?
En færdigret var jo også engang gode råvarer, men nu er de bare behandlet med alt mulig lort og frosset og gjort ved.
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Reputation point: 650

Geografisk sted: Hvidovre

Træner her: Workout & Fitness club

Galleri: Vis galleri (18)

Du kan ikke overtale din far til noget som helst. Jo mere du trækker i én retning, desto mere stædig bliver han og trækker i den anden.

Du kan ikke ændre på folk. Lysten/motivationen til forandring skal komme indefra.
A Menace To Chicken skrev:Bortset fra det har jeg installeret en 250W pære ude på lokummet, så jeg bedre inspicere både nye gains og min afføring i ordentligt lys.
Brugeravatar

Reputation point: 5

Geografisk sted: 2300 Kebab

Træner her: AK Thor
IK 99

Nu kender jeg ikke din far(tror jeg) og på baggrund af dit indlæg er det lidt svært for mig at gennemskue, hvorfor han siger at wienerbrød er godt. Der kan jo være to grunde: det kan være ren uvidenhed eller det kan være ignorans. Det er du nok mere mand for at afgøre.
Er det uvidenhed, er det jo super enkelt, så er kodeordnet jo bare oplysning.
Er det ignorans, danskernes folkesygdom nummer 1, bliver det jo straks værre. Så handler det jo om at han skal rystes i sin grundvold.
Kvantitet er også en kvalitet!
Brugeravatar

Reputation point: 30

Geografisk sted: Århus

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 235.00

Kostplan: Ingen kostplan

tjr skrev:Du kan ikke ændre på folk. Lysten/motivationen til forandring skal komme indefra.

Nice one, sad but true :)

Geografisk sted: Kalundborg

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 170.00

Logbog: Ingen logbog

tjr skrev:Du kan ikke ændre på folk. Lysten/motivationen til forandring skal komme indefra.

Det har jeg også gjort forsøg på at sætte igang. Har ret alvorligt spurgt ham hvordan han tror at han ender om 1-2 år, hvis han bliver ved.

Efter de ting jeg har fortalt ham, så kan han simpelthen ikke være uviden om kost.

Lyngbeck skrev:Print en masse ud om overvægt, hjertestop, blodpropper og læg det på hans natbord, så er der lidt at læse om inden han går i seng.

Han læser ikke noget.. med mindre det afhænger af hans liv :P
Han er også ved at være træt af at høre om det jeg kan fortælle.

Lyngbeck skrev:Print en masse ud om overvægt, hjertestop, blodpropper og læg det på hans natbord, så er der lidt at læse om inden han går i seng.

Jeg giver dig ret. Bare konfrontere ham :)
Jack S. Jonathanson: SUNDHED og FISSEFORM?! Hva fuck snakker du om?! Jeg træner for at blive en freak!
Brugeravatar

Geografisk sted: Nakskov

Træner her: Fitness Center Wing Tsun Do

Jeg synes at du skal spille "følelses-kortet"
Lad være med at starte ud med at sige at han skal spise sundt og at han er overvægtig.
Start stille og rolig ud, sig hvor meget du holder af ham, og du ikke har lyst til at miste ham før tid.
Du skal ikke rette på ham eller sige nej til kagen, forklar ham bare hvordan du føler.
"DON'T HATE ME CUZ I'M STRONG & PRETTY"
Brugeravatar

Reputation point: 50

Geografisk sted: Næstved

Træner her: HGVS

Styrkeliste
- Bænkpres: 80.00
- Squat: 125.00
- Dødløft: 150.00

Visible Ghost skrev:

Det har jeg også gjort forsøg på at sætte igang. Har ret alvorligt spurgt ham hvordan han tror at han ender om 1-2 år, hvis han bliver ved.

Efter de ting jeg har fortalt ham, så kan han simpelthen ikke være uviden om kost.

Han læser ikke noget.. med mindre det afhænger af hans liv :P
Han er også ved at være træt af at høre om det jeg kan fortælle.

Få ham igennem et læge check evt. Det hjalp for min onkel, som fik afvide han nok ikke skulle regne med at leve mange år endnu, hvis han forstsatte uden motion, masser af vin/øl og fed sovs til kødet. Det hjælper nok at få det afvide af en læge. Men det kræver jo at han gider gå der ned og få taget sådan et sundhedscheck.

Geografisk sted: Frederikssund

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 125.00
- Dødløft: 145.00

Galleri: Vis galleri (1)

Mzg skrev:Jeg synes at du skal spille "følelses-kortet"
Lad være med at starte ud med at sige at han skal spise sundt og at han er overvægtig.
Start stille og rolig ud, sig hvor meget du holder af ham, og du ikke har lyst til at miste ham før tid.
Du skal ikke rette på ham eller sige nej til kagen, forklar ham bare hvordan du føler.

Lur mig om ikke det ville kræve, at hans far deler hans opfattelse af, at wienerbrød rent faktisk er usundt.
This is your life and it's ending one minute at a time
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 710

Geografisk sted: Østerbro

Træner her: The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 225.00

du kan vel få din søster til at holde op med at købe kage
There are people who say that they can and there are people who say that they cant

Both are usually right
Brugeravatar

Reputation point: 15

For mig lyder det mere som om trådstarter har et forskruet syn på mad, end faderen. Med mindre han som Lithium nævner slet ikke får noget som helst sund mad, motion osv. Jeg tror næppe det har den store indflydelse på hans sundhed, hvis han generelt lever okay sundt, at han får sig et lille stykke wienerbrød til kaffen hver aften. Jeg siger ikke at wienerbrød er sundt, men der skal immervæk ret store mængder usund mad til, og i ret mange år, før det fører til et dårligt helbred. Så med mindre han sidder og svælger i store mængder wienerbrød hver aften, og hans aften indtagelse er repræsentativ for hans indtag resten af dagen, så ville jeg nok ikke bekymre mig det store.
Månedens skribent: Oktober 2007
Redaktør

Reputation point: 173

Styrkeliste
- Bænkpres: 206.00
- Squat: 250.00
- Dødløft: 272.00

Jeg synes tit vi glemmer at alle ikke er så kropsfokuserede som os... Jeg har selv punket adskillige mennesker oven i hovedet, når de spiste slik og kager, men set i bagklogskabens lys, kan jeg godt se at det var mig der var forkert på den... vi vægter det æstetiske højst, andre at lave god mad på fløde, slik, kager eller whutever...

Reputation point: 45

Mzg skrev:Jeg synes at du skal spille "følelses-kortet"

Wienerbrød er roden til al drama.
Brugeravatar

Reputation point: 160

Stil ham et ultimatum. Enten dropper han de søde sager og går på afvænning, ellers dropper du kontakten til ham. Sig også at hvis han siger ja til tilbudet omkring afvænning, skal han vide at der holder en bil med afgang om en halv time til en gård in the middle of fucking nowhere!

TRYK HER:

Billede
Brugeravatar

Moderator

Reputation point: 185

Geografisk sted: Danmark

Du kan også være det ultimative forbillede. Gå forrest.
Mit eksempel IRL: Jeg spiste 100% Raw Foods i 30 dage og 50-80% i lang tid før og efter.
Min familie, som ellers spiser meget sundt relativt til gennemsnittet, samt kolleger og venner fik dårlig samvittighed (spørg mig ikke hvorfor, jeg sagde aldrig noget medmindre de spurgte direkte) at de dagligt kom hen til mig og enten sagde hvor meget grønt de var begyndt at spise, at de var træt af kød eller spurgte om det de spiste nu var sundt nok. Der var endda flere kolleger der blev sure på mig, ikke personligt, men fundamentet for deres tankemønstre og afhængighedsforhold til en vis kost smuldrede fuldkommen og det gjorde at nogen blev "bange" mens andre valgte at omlægge deres kost i større eller mindre grad.
Brugeravatar

Geografisk sted: Storkøbenhavn

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 130.00

Nders skrev:Stil ham et ultimatum. Enten dropper han de søde sager og går på afvænning, ellers dropper du kontakten til ham. Sig også at hvis han siger ja til tilbudet omkring afvænning, skal han vide at der holder en bil med afgang om en halv time til en gård in the middle of fucking nowhere!

TRYK HER:

Sådan, der har du sgu løst alle problemer. Cut kontakten til sin far hvis han spiser wienerbrød ](*,)
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Reputation point: 650

Geografisk sted: Hvidovre

Træner her: Workout & Fitness club

Galleri: Vis galleri (18)

Bjørnen skrev:Du kan også være det ultimative forbillede. Gå forrest.
Mit eksempel IRL: Jeg spiste 100% Raw Foods i 30 dage og 50-80% i lang tid før og efter.
Min familie, som ellers spiser meget sundt relativt til gennemsnittet, samt kolleger og venner fik dårlig samvittighed (spørg mig ikke hvorfor, jeg sagde aldrig noget medmindre de spurgte direkte) at de dagligt kom hen til mig og enten sagde hvor meget grønt de var begyndt at spise, at de var træt af kød eller spurgte om det de spiste nu var sundt nok. Der var endda flere kolleger der blev sure på mig, ikke personligt, men fundamentet for deres tankemønstre og afhængighedsforhold til en vis kost smuldrede fuldkommen og det gjorde at nogen blev "bange" mens andre valgte at omlægge deres kost i større eller mindre grad.

+1
Brugeravatar

Geografisk sted: Kolding

Styrkeliste
- Bænkpres: 145.00
- Squat: 190.00
- Dødløft: 170.00

Galleri: Vis galleri (1)

Dingo skrev:
Nders skrev:Stil ham et ultimatum. Enten dropper han de søde sager og går på afvænning, ellers dropper du kontakten til ham. Sig også at hvis han siger ja til tilbudet omkring afvænning, skal han vide at der holder en bil med afgang om en halv time til en gård in the middle of fucking nowhere!

TRYK HER:

Sådan, der har du sgu løst alle problemer. Cut kontakten til sin far hvis han spiser wienerbrød ](*,)

Haha hvilken comment :D
men ja, du bliver nødt til lige at skrive HVOR meget han faktisk hælder indenbors, og om han ellers dyrker motion osv osv osv. :-k
og det med ultimatum'et synes jeg er noget svineri. Hvis han er som en gennemsnits normal dansker, elsker han sin far og tror dælme de færreste kan cutte deres kontakt til faren over en madvane. Hvis jeg var faren og han sagde det til mig ville jeg føle mig uelsket.
*GROWING IS KNOWING!*

Geografisk sted: Aarhus

Træner her: Fitnessmaster

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00

Det lader til trådstarter selv har et problem med mad og ikke faderen.
Go fuck yourself.
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense

Styrkeliste
- Bænkpres: 177.50
- Squat: 215.00
- Dødløft: 257.50

Søren W skrev:Det lader til trådstarter selv har et problem med mad og ikke faderen.

+1
Hvis phillimus var en mus, ville jeg forgifte ham med rottegift.

Geografisk sted: århus

Styrkeliste
- Squat: 110.00

Jeg tror trådstarter selv har et problem med mad.
Ohh, it's the deep burn. Oh, it's so deep. Oh, I can barely lift my right arm 'cause I did so many. I don't know if you heard me counting. I did over a thousand.
Brugeravatar

Styrkeliste
- Squat: 170.00
- Dødløft: 200.00

Hov, jeg havde ikke lige set, at der var TRES TUSINDE andre, der havde skrevet det samme før mig.

Eller det havde jeg faktisk, men jeg var ligeglad og postede det alligevel. For min mening er den vigtigste. Selvom jeg mener det samme som alle andre, skal jeg alligevel høres.
Ohh, it's the deep burn. Oh, it's so deep. Oh, I can barely lift my right arm 'cause I did so many. I don't know if you heard me counting. I did over a thousand.
Brugeravatar

Styrkeliste
- Squat: 170.00
- Dødløft: 200.00

Dingo skrev:Sådan, der har du sgu løst alle problemer. Cut kontakten til sin far hvis han spiser wienerbrød ](*,)

Har du nogensinde set tv2 programmet "Ultimatum" ? ... Jeg skrev det for at sætte hans situation lidt i perspektiv.

Det er vist som andre har skrevet kun topic starteren der har et problem med kost.
Brugeravatar

Moderator

Reputation point: 185

Geografisk sted: Danmark

Tilbage til Off topic

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 78 gæster