Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Bork skrev:Jeg har fået fat i at man sænker vægten i dropset også går direkte videre til en lavere vægt.
Hvis man gør følgende:
8x8 kg -> 8x6 kg -> 8x4 kg
Gør man så dette 3 sæt, hvis man har planlagt at lave 3 sæt? Eller "tæller" dette som 3 sæt?
Håber i forstår.

SimonJ skrev:Det som du har beskrevet, betegner jeg som ét dropsæt

Bork skrev:Tak for svarene.
Hvor mange nedtapninger plejer man at lave i et sådan set?

method skrev:Hvis man så vælger at køre ét dropsæt, som topicstarter foreslår, altså
8x8 kg -> 8x6 kg -> 8x4 kg
Det er 24 reps i ét sæt, og 72 reps i 3 sæt? Er det ikke sygt meget, taget i betragtning at man typisk laver et dropsæt til sidst i ens program, eller er jeg helt lost?

Moqensen skrev:Det du beskriver Bork "tæller" for ét sæt.
Så tre set med indlagte dropsets (3) kunne se således ud:
Barbell Curl
6 x 57 -ds- 8 x 47 -ds- 10 x 37
Der er jo utroligt mange sæt og rep varianter, så der er ikke andet end at prøve sig frem, og se hvad der fungerer bedst for dig.

Malke skrev:Måske lidt fjollet spørgsmål, men hvor lang tid pause holder man mellem hver nedtrapning?..så kort som muligt eller samme længde pause som hvis man kørte alm sæt?

Malke skrev:Okay, lidt svært at have en række af smith-stativer klar på række når det var tiltænkt calf-raise

essensen skrev:Thibaudeu beskriver dropsæt på en lidt anden måde - det de fleste gør er en slags "down the rack" hvor vægtene til sidst bliver meget små. Thib siger derfor man skal vælge et givent antal reps, fx 15 eller 20 og så forsøge at ramme dette indenfor 2-3 drops (så fx 10+5+5 eller lignende). 'Problemet' med down the rack metoden er man ofte ender i vægte der er så små at det ikke længere stimulerer noget som helst - på den måde jeg har beskrevet kan man anvende tungere vægte.

Poliquin skrev:essensen skrev:Thibaudeu beskriver dropsæt på en lidt anden måde - det de fleste gør er en slags "down the rack" hvor vægtene til sidst bliver meget små. Thib siger derfor man skal vælge et givent antal reps, fx 15 eller 20 og så forsøge at ramme dette indenfor 2-3 drops (så fx 10+5+5 eller lignende). 'Problemet' med down the rack metoden er man ofte ender i vægte der er så små at det ikke længere stimulerer noget som helst - på den måde jeg har beskrevet kan man anvende tungere vægte.
Thib siger nu os man aldrig skal gå over 15 reps i alt i sine drops

essensen skrev:
Thib siger nu os man aldrig skal gå over 15 reps i alt i sine drops

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 12 gæster