Legend skrev:Statistikker viser dog en voldsom overrepræsentation i lungekræft hos folk der har været udsat for passiv rygning i større omfang.
Det er en temmelig voldsom konsekvens rygerne som kollektiv trækker ned over andre.
Misforstå mig ikke, jeg respekterer folks fravalg ved ikke at ryge (ved netop at tage hensyn), jeg ønsker blot det samme omkring mit tilvalg om netop at ryge.
Men for netop at vende til til emnet, så synes jeg egentligt diskussionen er latterlig. Jeg mener ikke at lakridspiber gør børn til rygere, ligesom jeg ikke mener vandgeværer gør børn til triggerhappy schoolshooters. Omvendt er det en tosset trend der er ved snige sig i samfundet, hvor pøblen skal på barrikaderne for alt. Jeg er skide ligeglad med om min lakrids ligner en pibe, en bruser, eller bare et stykke lakrids med krymmel på (hvad sker der i øvrigt for at der ikke er krymmel på dem mere?). Var der samme opstand da man gik fra 'negerbolle' til 'flødebolle'? Jeg er vokset op med at en flødebolle hedder, well, ja en flødebolle og det tror jeg sådan set ikke smagen er blevet ringere af.