Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

ThomasNielsen skrev:Det er rigtigt at foamrolling kan substituere en traditionel opvarmning, men det er ikke den eneste grund til at man gør det. Uden selv at benytte mig af foamrolling vil jeg tro at de fleste primært gør det fordi foamrolling foruden masserer ømme muskler, led og sener, det man på engelsk kalder for "myofascial release", hvilket i princippet er det samme man kunne gå ned og betale en sportsmassør for at gøre. Dvs. det løsner led og sener, fjerner arvæv, triggerpoints osv.

b000t skrev:ThomasNielsen skrev:Det er rigtigt at foamrolling kan substituere en traditionel opvarmning, men det er ikke den eneste grund til at man gør det. Uden selv at benytte mig af foamrolling vil jeg tro at de fleste primært gør det fordi foamrolling foruden masserer ømme muskler, led og sener, det man på engelsk kalder for "myofascial release", hvilket i princippet er det samme man kunne gå ned og betale en sportsmassør for at gøre. Dvs. det løsner led og sener, fjerner arvæv, triggerpoints osv.
Tror ikke du er helt inde i hvad du snakker om her (:

Garik skrev:Tror du misforstår meningen med foam rolling. Det er jo ikke meningen, du skal holde op med din opvarmning bare fordi du foam roller. Du må gerne varme almindeligt op. Men foam rolling har ovenstående fordele og kan derfor være relevant at inddrage aktivt i træningen - men du behøver ikke bruge det som en erstatning for noget andet.

MikkelHøj skrev:Som en del af opvarmningen bruger jeg det til specifikt, at skabe bevægelighed nok til at kunne løfte fornuftigt etc.

DonKahle skrev:Det jeg kan forstå ved det hele er, at det ikke er et krav at man foam-roller inden ens træning, men det vil for nogle gøre eksplosivteten bedre, samt smidigheden bedre og muskellerne mere klar til at træne (bedre opvarmet, uden at det skal udelukke ens normale opvarmning)
Vil man så foam-rolle inden ens træning, bør man kører alle muskelgrupperne igennem inden hver træning, eller bør man kun foam-rolle de muskelgrupper som man skal træne den pågældende dag, også evt. kører hele svineriet igennem mindst gang om ugen?

Armstrong-Lance skrev:Det er et modefænomen.. Vent bare tre/fire år, så ser man det ikke mere!
Er træt af at se alle dem der ligger i helt op til halve timer og ruller før square fx...
Gjorde man det i gamle dage? Nej kunne jeg ikke forestille mig, men de kunne godt square alligevel
Send fra ipad

Armstrong-Lance skrev:Det er et modefænomen.. Vent bare tre/fire år, så ser man det ikke mere!
Er træt af at se alle dem der ligger i helt op til halve timer og ruller før square fx...
Gjorde man det i gamle dage? Nej kunne jeg ikke forestille mig, men de kunne godt square alligevel
Send fra ipad

DonKahle skrev:Det jeg kan forstå ved det hele er, at det ikke er et krav at man foam-roller inden ens træning, men det vil for nogle gøre eksplosivteten bedre, samt smidigheden bedre og muskellerne mere klar til at træne (bedre opvarmet, uden at det skal udelukke ens normale opvarmning)
Vil man så foam-rolle inden ens træning, bør man kører alle muskelgrupperne igennem inden hver træning, eller bør man kun foam-rolle de muskelgrupper som man skal træne den pågældende dag, også evt. kører hele svineriet igennem mindst gang om ugen?

Comedian skrev:Armstrong-Lance skrev:Det er et modefænomen.. Vent bare tre/fire år, så ser man det ikke mere!
Send fra ipad
Ja, som med så mange andre ting, så er det helt utænkeligt, at folk bliver klogere med tiden![]()
![]()
![]()
![]()

Send fra ipad

Armstrong-Lance skrev:Comedian skrev:Armstrong-Lance skrev:Det er et modefænomen.. Vent bare tre/fire år, så ser man det ikke mere!
Send fra ipad
Ja, som med så mange andre ting, så er det helt utænkeligt, at folk bliver klogere med tiden![]()
![]()
![]()
![]()
Jeg giver det tre år
Hvad med de ca. ti år hvor det allerede er blevet brugt - bare i DK?

Comedian skrev:Armstrong-Lance skrev:Comedian skrev:Armstrong-Lance skrev:Det er et modefænomen.. Vent bare tre/fire år, så ser man det ikke mere!
Send fra ipad
![]()
![]()
![]()
Jeg giver det tre år
Well, jeg giver dig tre årHvad med de ca. ti år hvor det allerede er blevet brugt - bare i DK?

Armstrong-Lance skrev:Det er en fantasi du har opbygget inde i dit hovede

Mekster skrev:Jeg giver det 3 dage.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 8 gæster