Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 67600 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er peinoin

Vores medlemmer har i alt skrevet 2049936 indlæg i 100472 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1767
Medlemmer: 1
Skjulte: 0
Gæster: 1766

Følg bodybuilding.dk på

Håndboldlandsholdet

Udskriv emne

Træning for styrke og eksplosivitet

Tilbage til Styrketræning

http://jp.dk/jptv/nyheder_sport/handbol ... 561901.ece

Landsholdet testes i løb og styrketræning.

Siden de testes i styrkeløftøvelser må man gå ud fra at det er prioriteret træning. Hvorfor skulle man ellers teste spillerne i det?

Øvelserne er dog udført med så ynkelig teknik, at det er til grin. Bænkpres til 10cm over bryst og halve squats. En gennemsnitsmotionist i fitness world udfører øvelserne mere korrekt.
Og styrkeniveauet er også på motionistplan.

Det er virkelig til grin at højtlønnede, professionelle sportsmænd ikke formår bedre.
Men det er sgu langt værre, at landsholdet og klubberne ikke har fysiske trænere tilkoblet, der har det mindste forstand på styrketræning.

Jesus fucking Christ.
Brugeravatar

Reputation point: 165

Geografisk sted: Århus

Styrkeliste
- Bænkpres: 147.50
- Squat: 180.00
- Dødløft: 215.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Synes at du er lige lovligt generaliserende.
Ja, nogle af topsspillernes fysiske træning er ikke imponerende. Men der er også spillere som har en rigtig fornuftig tilgang til fysisk træning og der er også klubber, som har tilknyttet meget kompetente trænere.

Synes at One Man Army her fra boardet er et godt eksempel på en håndboldspiller, som har en god tilgang til fysisk træning og bliver vejledt af en yderst kompetent træner.

Reputation point: 0

Træner her: Dansk Fitness Holstebro
OBBC

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 125.00
- Dødløft: 200.00

Det ændrer da ikke på at disse forhold ikke er at finde på landsholdet.
Brugeravatar

Styrkeliste

Jeg er nogen gange så heldig, at OB's superligaspillere gæster det center, jeg træner i. Det er præcis det samme billede, man får, af dem. De laver ligeledes halve squats og frygtelige dødløfts.

Det er enormt latterligt...
Store ben er godt.
Brugeravatar

Reputation point: 209

Geografisk sted: Aarhus

Træner her: OBBC

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00

Det er lidt vildt...

Jeg synes det er lidt pudsigt, at man tit hører om folk, både professionelle og amatører, at "se hvor de træner hårdt", hvor man så ser at træningen består i meget ustrukturerede og teknisk forkert udførte aktiviteter. Som om der ikke er nogen kvalitetskrav overhovedet.
Jovist de træner hårdt, men hvis hård træning bare omhandler at hoppe op og ned og smadre sin skulder med forkert bænk teknik, så kan alle ved træne hårdt..
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Reputation point: 650

Geografisk sted: Hvidovre

Træner her: Workout & Fitness club

Galleri: Vis galleri (18)

Jeg er enig at der nok kan sættes spørgsmålstegn ved kvaliteten af fysiske trænere i den danske sportsverden og at de løft der fremvises i videoen ikke ligefrem er gode eksempler på løfteform. Men nu er det så en landsholdstest og det afspejler måske ikke hvad der foregår i klubberne.

Når det så er sagt, så er det jo fuldstændigt ligegyldigt hvad en fløjspiller i håndbold, eller en superligaspiller for den sags skyld, kan bænkpresse. Det har jo intet med præstationen på banen at gøre. Hvorfor skulle man som håndboldspiller bruge tid på at blive en bedre bænkpresser? Tiden er vel bedre brugt i en håndboldhal...

Den største fare ved de tests er i min optik skadespotentialet.

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 145.00

Kostplan: Ingen kostplan

jonzy91 skrev:Jeg er enig at der nok kan sættes spørgsmålstegn ved kvaliteten af fysiske trænere i den danske sportsverden og at de løft der fremvises i videoen ikke ligefrem er gode eksempler på løfteform. Men nu er det så en landsholdstest og det afspejler måske ikke hvad der foregår i klubberne.

Når det så er sagt, så er det jo fuldstændigt ligegyldigt hvad en fløjspiller i håndbold, eller en superligaspiller for den sags skyld, kan bænkpresse. Det har jo intet med præstationen på banen at gøre. Hvorfor skulle man som håndboldspiller bruge tid på at blive en bedre bænkpresser? Tiden er vel bedre brugt i en håndboldhal...

Men når de så endelig er i motionscenteret, skal det fanme også være kvalitets tid de bruger der, og det er det kun i meget få tilfælde. MEGET få. og ved de ringe udførelser som jeg kun har set indtil videre, så er skadespotentialet stort. for ikke at snakke om skade historikken som der er (i denne del af landet) så er det tydeligt at se der bliver gjort noget forkert. helt fra de små hold, som u16 spillerne som kommer i det center hvor jeg er, bliver undervist af tilfældige fædre fra holdet, som selv har haft en måneds erfaring i centeret, og den står altid på biceps og flies. og det går sig gældende helt op til de dygtige der kommer på ligaholdet. så bliver de instrueret i quarter squats, fordi når du springer kommer du jo ikke længere ned ](*,), og det er vel og mærket ligaholdets fysioterapeut der er på spil her. lige ledes består der "ekplosivitets pas" af complexer som Upright rows, dødløft, OH pres og cuban pres pres med en vægt som vedkomne skal kunne løfte 20 gange i alle øvelser, også skal der ellers bare kneppes igennem dem alle sammen så hurtigt som muligt. jeg har med mine egne øjne og øre stået og hørt på deres fysioterapeut sige at hvis de ikke kan komme langt nok ned i deres squat, kan de bare gå op på tær, for så stiller de ikke så store krav til deres egen smidighed. det er er så galt at man bare har lyst til at sætte sig ned og tude. når jeg så spørg interesseret ind til spillerne, om hvordan de træner. så kan de fortælle om, hvordan de ellers har trænet i andre klubber, og indtil videre er det kun én spiller der har berettet nogle NOGENLUNDE trænings rutiner, og det er immervæk ud af hvad 18-22 spillere, som alle har spillet på andre hold også. Så begynder man stille og roligt at kunne danne sig et billede af de fucked up trænere som er på spil på "elite" niveau.
Imellem 'klog' og 'smart' skal der betales bompenge i form af tæsk!

Reputation point: 30

Styrkeliste
- Bænkpres: 3.00
- Squat: 1.00
- Dødløft: 2.00

jonzy91 skrev:Jeg er enig at der nok kan sættes spørgsmålstegn ved kvaliteten af fysiske trænere i den danske sportsverden og at de løft der fremvises i videoen ikke ligefrem er gode eksempler på løfteform. Men nu er det så en landsholdstest og det afspejler måske ikke hvad der foregår i klubberne.

Der er en grund til de styrketræner, og det er for at øge præstationen netop i håndbold. Så hvis de vil styrketræne skal de dælme også gøre det rigtigt! Ellers nytter det jo ikke til meget..

At de lokale klubber har denne tilgang til styrketræning er én ting, men at landsholdets trænere ikke ved bedre er foruroligende.
Brugeravatar

Reputation point: 15

Træner her: Sportshøjskolen

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 165.00
- Dødløft: 192.50

Det er jo svært hvis de ansvarlige trænere ikke ved bedre eller ikke går op i det.

OB's ligahold trænes pt. af en bachelor i idræt som muligvis godt kan strikke
en løbetest sammen, men han ville ikke genkende et ordentligt squat om så
det gjaldt hans liv.
Deal with it..
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense

Styrkeliste
- Bænkpres: 155.00
- Squat: 270.00
- Dødløft: 270.00

Galleri: Vis galleri (1)

Jeg er dybt uenig med dig. Nu må du rette mig, men jeg forstår dit indlæg som om at styrketræning overordnet set ikke hjælper en dyt, idet du siger at "Tiden er vel bedre brugt i en håndboldhal...". Den tekniske og taktiske forståelse af spillet foregår selvfølgelig primært i en håndboldhal, men det fysiske overskud som spilleren kan opnå ved tung styrketræning er en markant forbedring af deres spil. Se på håndboldherrene for 20 år siden og idag. Den fysiske fordel de har idag er jo næsten nok til at vinde kampen, selv hvis de skulle være teknisk dårligere.
At udføre tests er at søge et svar på fysisk fremgang, hvilket er rimeligt essentielt for en træner, når der skal programmeres. Men det er heller ikke det du skriver, dog er det selvfølgelig altid faren ved tests, at der sker skader. Sådan er det jo altid, hvad skulle faren ellers være? Men i sidste ende er det givet godt ud at presse sig selv til grænsen for at opnå et resultat der kan arbejdes med for at blive ved med at opnå fremgang.

Tag et kig på disse abstracts, og overvej igen om bænkpres er unødvendigt.

Relationships between power and strength of the upper and lower limb muscles and throwing velocity in male handball players
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/20508448

Relationship between throwing velocity, muscle power, and bar velocity during bench press in elite handball players.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19171959

Effects of 8-week in-season upper and lower limb heavy resistance training on the peak power, throwing velocity, and sprint performance of elite male handball players
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21869628
"Det er ikke værd at dø for, men det er bestemt værd at vove livet for" - General K.G. Hillingsø
Månedens skribent: August 2007

Træner her: Bjørns Wrestling, Træningscentret
Sportshøjskolen
SPH GYM

Styrkeliste
- Bænkpres: 142.50
- Squat: 200.00
- Dødløft: 265.00

Syntes du er meget generaliserende..

men det er altså noget DHF underviser i .. i de landsholds test og kreds træninger man bliver inviteret til får man at vide at man IKKE må bænke helt ned til brystet men helst skal en knytnæve over fordi ellers bliver skulderen stresset for meget .. og det er jo den man bruger i håndbold..

i må endelig rette hvis det er forkert teknik... men det er altså sådan det foregår..

problemet ligger så i at en knytnæve hurtigt bliver til 2 osv. det er derfor i ser den forfærdelige teknik..

og så bliver der også stillet rimelig høje krav til ens styrke udvikling så kan det jo hjælpe at flytte baren lidt mindre
Brugeravatar

Reputation point: 10

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 155.00

@MBang og Dupont
Vi er vel som sådan enige. Styrketræning med dårlig teknik øger potentialet for skader og bør derfor undgås.

S.K skrev:Jeg er dybt uenig med dig. Nu må du rette mig, men jeg forstår dit indlæg som om at styrketræning overordnet set ikke hjælper en dyt, idet du siger at "Tiden er vel bedre brugt i en håndboldhal...". Den tekniske og taktiske forståelse af spillet foregår selvfølgelig primært i en håndboldhal, men det fysiske overskud som spilleren kan opnå ved tung styrketræning er en markant forbedring af deres spil. Se på håndboldherrene for 20 år siden og idag. Den fysiske fordel de har idag er jo næsten nok til at vinde kampen, selv hvis de skulle være teknisk dårligere.
At udføre tests er at søge et svar på fysisk fremgang, hvilket er rimeligt essentielt for en træner, når der skal programmeres. Men det er heller ikke det du skriver, dog er det selvfølgelig altid faren ved tests, at der sker skader. Sådan er det jo altid, hvad skulle faren ellers være? Men i sidste ende er det givet godt ud at presse sig selv til grænsen for at opnå et resultat der kan arbejdes med for at blive ved med at opnå fremgang.

Tag et kig på disse abstracts, og overvej igen om bænkpres er unødvendigt.

Relationships between power and strength of the upper and lower limb muscles and throwing velocity in male handball players
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/20508448

Relationship between throwing velocity, muscle power, and bar velocity during bench press in elite handball players.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19171959

Effects of 8-week in-season upper and lower limb heavy resistance training on the peak power, throwing velocity, and sprint performance of elite male handball players
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21869628

Er en god fysisk form nødvendig for at klare sig på topniveau i håndbold? Ja. Er tung styrketræning nødvendigvis vejen til dette? Nej. Husk på at videoen handler om Anders Eggert, som er fløjspiller. En position hvor teknik vel er i højsædet, så skulle vi ikke lade være med at generalisere om håndboldspillere ud fra det?

Det er klart at andre positioner som streg og 3'er i forsvaret kræver et højere styrkeniveau og her kan styrketræning, ikke nødvendigvis tung, være en vej til målet.

Fine studier, men husk nu på at samvariation ikke er det samme som kausal sammenhæng. Studierne viser at dem der er stærke i bænkpres kaster hårdest, ikke at de kaster hårdere fordi de er stærkere i bænkpres.

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 145.00

Fistandantilus skrev:Det ændrer da ikke på at disse forhold ikke er at finde på landsholdet.

Nej, men nu nævnte du jo selv både landsholdet og klubberne. Jeg er enig i at dem der styrer styrketræningen på landsholdet umiddelbart ikke ser for gode ud i de klip, men jeg kan ikke se hvor konklusionen om manglende kvalitet på klubholdendes trænere kommer fra?

OBBC

Styrkeliste

Sifla skrev:
Fistandantilus skrev:Det ændrer da ikke på at disse forhold ikke er at finde på landsholdet.

Nej, men nu nævnte du jo selv både landsholdet og klubberne. Jeg er enig i at dem der styrer styrketræningen på landsholdet umiddelbart ikke ser for gode ud i de klip, men jeg kan ikke se hvor konklusionen om manglende kvalitet på klubholdendes trænere kommer fra?

Hvis de fik ordentlig træning i klubberne ville de vel ikke ligge og bænke sådan der? Mange af klubberne ved ikke nok om/prioriterer ikke fysisk træning ret højt, og standarden er også derefter desværre.
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2008 Månedens skribent: Juli 2008
Moderator

Reputation point: 257

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: SPH GYM

Styrkeliste
- Bænkpres: 302.50
- Squat: 215.00
- Dødløft: 250.00

Galleri: Vis galleri (3)

Friche skrev:
Sifla skrev:

Hvis de fik ordentlig træning i klubberne ville de vel ikke ligge og bænke sådan der? Mange af klubberne ved ikke nok om/prioriterer ikke fysisk træning ret højt, og standarden er også derefter desværre.

Eller også prioriterer klubberne plyometrisk træning højere end styrkeløft.
At landsholdet så vælger at teste spillernes styrkeløftstalent skal klubberne vel ikke stå indefor.

OBBC

Styrkeliste

Sifla skrev:
Friche skrev:
Sifla skrev:

Eller også prioriterer klubberne plyometrisk træning højere end styrkeløft.
At landsholdet så vælger at teste spillernes styrkeløftstalent skal klubberne vel ikke stå indefor.

Jeg tror det afhænger meget af klubberne, men det er ikke ret længe siden at aalborg dhs junior damer/juniorlandsholdsspiller dyrkede crossfit som deres fysiske træning, og det er altså en af dks største klubber. Godt nok er det blevet bedre nu, men der er mange problemer rundt omkring. Det virker lidt som om du bliver fornærmet over at vi mener der er mange ting der kan forbedres?
Brugeravatar
Moderator

Styrkeliste

Jeg er ikke helt med Fist. Konkluderede du lige noget om landsholdet generelt ved at se en 1 minuts video, hvor man følger Anders Eggert?

Kender flere der spiller håndbold på liganiveau og især en af dem er vild. Han har en vildere fysik end langt de fleste brugere herinde selvom det ikke er hans "main thing". Desuden bør Kasper Nielsen nok også nævnes i denne sammenhæng - manden er en maskine :)
"At hjælpe er at forstå" - Søren Kierkegaard

Træningstøj Proteinpulver
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 80

Træner her: Unifitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 190.00

Jeg tror det afhænger meget af klubberne, men det er ikke ret længe siden at aalborg dhs junior damer/juniorlandsholdsspiller dyrkede crossfit som deres fysiske træning, og det er altså en af dks største klubber. Godt nok er det blevet bedre nu, men der er mange problemer rundt omkring. Det virker lidt som om du bliver fornærmet over at vi mener der er mange ting der kan forbedres?

Jeg bliver overhovedet ikke fornærmet :)
Jeg er udemærket klar over at der er mange klubber, hvis fysiske træning ikke er optimal.
Men jeg synes ikke man kan tillade sig at lave en konstatering, som lyder at alle klubbers træning er dårlig, da dette ikke er tilfældet.
Det skal også lige nævnes, at ikke alle spillerne på landsholdet spiller i den danske liga. Dermed omhandler debatten om styrketræning i klubberne vel også klubber fra andre lande, som fx den spanske og den tyske liga. Her er mine erfaringer at fysisk træning, især plyometrisk, bliver vægtet rigtigt højt.

OBBC

Styrkeliste

8800 skrev:Jeg er ikke helt med Fist. Konkluderede du lige noget om landsholdet generelt ved at se en 1 minuts video, hvor man følger Anders Eggert?

Kender flere der spiller håndbold på liganiveau og især en af dem er vild. Han har en vildere fysik end langt de fleste brugere herinde selvom det ikke er hans "main thing". Desuden bør Kasper Nielsen nok også nævnes i denne sammenhæng - manden er en maskine :)

Udfra dit brugernavn vil jeg gætte på at du er fra Viborg.
Er det deres stregspiller du snakker om? :)

OBBC

Styrkeliste

Sifla skrev:Jeg bliver overhovedet ikke fornærmet :)
Jeg er udemærket klar over at der er mange klubber, hvis fysiske træning ikke er optimal.
Men jeg synes ikke man kan tillade sig at lave en konstatering, som lyder at alle klubbers træning er dårlig, da dette ikke er tilfældet.
Det skal også lige nævnes, at ikke alle spillerne på landsholdet spiller i den danske liga. Dermed omhandler debatten om styrketræning i klubberne vel også klubber fra andre lande, som fx den spanske og den tyske liga. Her er mine erfaringer at fysisk træning, især plyometrisk, bliver vægtet rigtigt højt.

Det er ikke til at se ud fra klippet hvordan det foregår i alle klubberne jo, det kan vi hurtigt blive enige om. De fleste spillere tager dog forhåbentlig den viden de (måske) har fået i klubberne med når de træner på landsholdet. Mit indtryk er nu helt sikkert også at det mange steder kan forbedres gevaldigt.
Brugeravatar
Moderator

Styrkeliste

Ikke overraskende.

Jeg har førhen selv spillet håndbold i en af de mere respekterede klubber i sportsgrenen. Som u-16 spiller begyndte, begyndte jeg og mit hold for første gang på styrketræning. Vi fik instrueret en række øvelser som jeg dengang "desværre", troede var korrekt udført eftersom træneren havde vist det. Troen blev ikke mindre da stort set alle man så i lokalet udførte samme øvelser, med skræmmende ringe teknik.

Her er en række øvelser vi fik forklaret.

Squat skulle laves i smith-rack, med føderne lidt foran stangen. ROM måtte selvfølgelig ikke være for stor, det var de meget obs på (Da det var den primære årsag til skader og ikke den absurt ringe teknik).

Dødløft måtte vi ikke lave da det var farligt for ryggen. (Gudsketak og lov for det, hvad kunne der ikke være sket, med så inkompetente trænere)

Bænkpres skulle som sådan bare laves. Der var ikke noget som hed exentrisk fase eller fuld ROM.

Diverse bicep og tricep øvelser var ikke så vigtige, (Hold godt fast!) da, Reverse DB Curls ramte både bicep og tricep! WTF!

Som i nok kan forestille jer er listen lang. Er glad for at jeg har fundet denne side, som sandsynligvis har reddet mig for nogle slemme skader.

Det skal dog siges at min træner var en yderst flink og venlig person, bare ikke en god træner.
Brugeravatar

Reputation point: 5

Der er mange ting, der kan kritiseres mht. landsholdets styrketræning. Her er et udpluk

1. Hvorfor skal de løbe 3000 meter? Man løber jo aldrig 12 minutter i samme tempo i håndbold.

2. Hvorfor teste i squat? Det er godt nok sjældent, at jeg står med en vægtstang på ryggen når jeg spiller håndbold. Springhøjde er mere sikkert og giver mere retvisende billede. Med hensyn til de halve squats, så er det så vidt jeg har forstået på Poul, meningen at jeg i sæsonen på et tidspunkt begynder at skære noget af dybden af mine squats..

3. Jeg har snakket med Niels\ og jeg mener at kunne huske, at hele testen er lavet så man kan sammenligne forskellige idrætsgrene..Det er håbløst

På den anden side kan man vel heller ikke konkludere ret meget ud fra den video. Den følger Anders Eggert! Han er, hvis nogen skulle være i tvivl, ikke et pragteksemplar på håndboldspiller-racen :mrgreen:

Selvom håndbold er en sport, hvor fysikken spiller en vis rolle, så er timing, spilforståelse og samarbejde med andre bare langt mere afgørende, med Jonas Larholm som bedste eksempel.

8800 skrev:Kender flere der spiller håndbold på liganiveau og især en af dem er vild. Han har en vildere fysik end langt de fleste brugere herinde selvom det ikke er hans "main thing". Desuden bør Kasper Nielsen nok også nævnes i denne sammenhæng - manden er en maskine :)

Kasper Nielsen er et bæst! Jeg kender en, der har screenet ham væk 2 gange i træk, han er vild :^o
Nathan Jones skrev:At this point, we can only conclusively look at muscle growth on a large scale and say that picking things up and putting them down a lot makes muscles get bigger.
Brugeravatar

Reputation point: 300

Træner her: Team Danmark Aarhus

Styrkeliste
- Bænkpres: 145.00
- Squat: 222.00
- Dødløft: 280.00

One Man Army skrev:
Kasper Nielsen er et bæst! Jeg kender en, der har screenet ham væk 2 gange i træk, han er vild :^o

Ved du noget om hvad han tager :D?
Brugeravatar

Reputation point: 134

Træner her: FitnessDK Vallensbæk
Fjerritslev Motioncenter
The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 104.50
- Squat: 132.50
- Dødløft: 167.50

toto_G4M3R skrev:
One Man Army skrev:

Her er lidt generelt om landsholdet.

http://www.e-pages.dk/teamdanmark/10/20

Brugeravatar
Moderator

Styrkeliste

de er rimelig vilde :)
Brugeravatar

Fjerritslev Motioncenter
The Gym

Styrkeliste

men hvis gennemsnittet tager 157 i squat, er det nok heller ikke vildere hvis det er 1/4 squat ;)
Brugeravatar

Fjerritslev Motioncenter
The Gym

Styrkeliste

8800 skrev:Jeg er ikke helt med Fist. Konkluderede du lige noget om landsholdet generelt ved at se en 1 minuts video, hvor man følger Anders Eggert?

Hvis du ser videoen uden starter den på en ny og en ny igen. Teknikken er ens for dem alle.
Når 3 ud af 3 ikke formår bedre er det vist ret god evidens.

Bevares der findes sikkert håndboldspillere rundt omkring der er dygtige til styrketræning. Vi har også nogle i Nordland. Men jeg kan ikke se, hvad det har af relevans for at det står meget skidt til på landsholdet, og de klubber, hvor spillerne kommer fra.
Brugeravatar

Styrkeliste

8800 skrev:
toto_G4M3R skrev:
One Man Army skrev:

Her er lidt generelt om landsholdet.

http://www.e-pages.dk/teamdanmark/10/20

Hvis det er gennemsnittet for bænk til 15cm luftklods og kvarte squats, er det ENORMT SØLLE af professionelle atleter med tårnhøj løn.
Brugeravatar

Styrkeliste

Prøv nu at høre her, det nytter ingenting at snakke om andre håndboldspillere, det kan godt være at der er 2-3 håndboldspillere i DK der træner rigtig godt og fornuftig og er under kyndig vejledning, men det ændrer ikke på at der også er en rigtig god portion der ingen idé har om hvad de laver. Det er utrolig trist at en Landsholdspiller i håndbold fyrer sådan en lort af en træning af, og det kan på INGEN som helst måde forsvares det der vises i den video, det er så dybt tragisk.
Brugeravatar

Reputation point: 20

Geografisk sted: Odense

Fistandantilus skrev:

Hvis du ser videoen uden starter den på en ny og en ny igen. Teknikken er ens for dem alle.
Når 3 ud af 3 ikke formår bedre er det vist ret god evidens.

Bevares der findes sikkert håndboldspillere rundt omkring der er dygtige til styrketræning. Vi har også nogle i Nordland. Men jeg kan ikke se, hvad det har af relevans for at det står meget skidt til på landsholdet, og de klubber, hvor spillerne kommer fra.

Jeps, har set dem igennem og det er vel kun Mads Christiansen man ser udover Eggert og det ser vitterligt, da ikke slemt ud? Har set meget værre. Især når man tænker på de max testes. Jeg forstår ikke helt behovet for rant.

Asomugha: Du udtaler dig på baggrund af...?

Brugeravatar
Moderator

Styrkeliste