Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 67600 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er peinoin
Vores medlemmer har i alt skrevet 2049936 indlæg i 100472 emner
0 nye indlæg i dag
jonzy91 skrev:Jeg er enig at der nok kan sættes spørgsmålstegn ved kvaliteten af fysiske trænere i den danske sportsverden og at de løft der fremvises i videoen ikke ligefrem er gode eksempler på løfteform. Men nu er det så en landsholdstest og det afspejler måske ikke hvad der foregår i klubberne.
Når det så er sagt, så er det jo fuldstændigt ligegyldigt hvad en fløjspiller i håndbold, eller en superligaspiller for den sags skyld, kan bænkpresse. Det har jo intet med præstationen på banen at gøre. Hvorfor skulle man som håndboldspiller bruge tid på at blive en bedre bænkpresser? Tiden er vel bedre brugt i en håndboldhal...
Den største fare ved de tests er i min optik skadespotentialet.
jonzy91 skrev:Jeg er enig at der nok kan sættes spørgsmålstegn ved kvaliteten af fysiske trænere i den danske sportsverden og at de løft der fremvises i videoen ikke ligefrem er gode eksempler på løfteform. Men nu er det så en landsholdstest og det afspejler måske ikke hvad der foregår i klubberne.
Når det så er sagt, så er det jo fuldstændigt ligegyldigt hvad en fløjspiller i håndbold, eller en superligaspiller for den sags skyld, kan bænkpresse. Det har jo intet med præstationen på banen at gøre. Hvorfor skulle man som håndboldspiller bruge tid på at blive en bedre bænkpresser? Tiden er vel bedre brugt i en håndboldhal...
S.K skrev:Jeg er dybt uenig med dig. Nu må du rette mig, men jeg forstår dit indlæg som om at styrketræning overordnet set ikke hjælper en dyt, idet du siger at "Tiden er vel bedre brugt i en håndboldhal...". Den tekniske og taktiske forståelse af spillet foregår selvfølgelig primært i en håndboldhal, men det fysiske overskud som spilleren kan opnå ved tung styrketræning er en markant forbedring af deres spil. Se på håndboldherrene for 20 år siden og idag. Den fysiske fordel de har idag er jo næsten nok til at vinde kampen, selv hvis de skulle være teknisk dårligere.
At udføre tests er at søge et svar på fysisk fremgang, hvilket er rimeligt essentielt for en træner, når der skal programmeres. Men det er heller ikke det du skriver, dog er det selvfølgelig altid faren ved tests, at der sker skader. Sådan er det jo altid, hvad skulle faren ellers være? Men i sidste ende er det givet godt ud at presse sig selv til grænsen for at opnå et resultat der kan arbejdes med for at blive ved med at opnå fremgang.
Tag et kig på disse abstracts, og overvej igen om bænkpres er unødvendigt.
Relationships between power and strength of the upper and lower limb muscles and throwing velocity in male handball players
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/20508448
Relationship between throwing velocity, muscle power, and bar velocity during bench press in elite handball players.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19171959
Effects of 8-week in-season upper and lower limb heavy resistance training on the peak power, throwing velocity, and sprint performance of elite male handball players
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21869628
Fistandantilus skrev:Det ændrer da ikke på at disse forhold ikke er at finde på landsholdet.
Sifla skrev:Fistandantilus skrev:Det ændrer da ikke på at disse forhold ikke er at finde på landsholdet.
Nej, men nu nævnte du jo selv både landsholdet og klubberne. Jeg er enig i at dem der styrer styrketræningen på landsholdet umiddelbart ikke ser for gode ud i de klip, men jeg kan ikke se hvor konklusionen om manglende kvalitet på klubholdendes trænere kommer fra?
Friche skrev:Sifla skrev:Fistandantilus skrev:Det ændrer da ikke på at disse forhold ikke er at finde på landsholdet.
Nej, men nu nævnte du jo selv både landsholdet og klubberne. Jeg er enig i at dem der styrer styrketræningen på landsholdet umiddelbart ikke ser for gode ud i de klip, men jeg kan ikke se hvor konklusionen om manglende kvalitet på klubholdendes trænere kommer fra?
Hvis de fik ordentlig træning i klubberne ville de vel ikke ligge og bænke sådan der? Mange af klubberne ved ikke nok om/prioriterer ikke fysisk træning ret højt, og standarden er også derefter desværre.
Sifla skrev:Friche skrev:Sifla skrev:Fistandantilus skrev:Det ændrer da ikke på at disse forhold ikke er at finde på landsholdet.
Hvis de fik ordentlig træning i klubberne ville de vel ikke ligge og bænke sådan der? Mange af klubberne ved ikke nok om/prioriterer ikke fysisk træning ret højt, og standarden er også derefter desværre.
Eller også prioriterer klubberne plyometrisk træning højere end styrkeløft.
At landsholdet så vælger at teste spillernes styrkeløftstalent skal klubberne vel ikke stå indefor.
Jeg tror det afhænger meget af klubberne, men det er ikke ret længe siden at aalborg dhs junior damer/juniorlandsholdsspiller dyrkede crossfit som deres fysiske træning, og det er altså en af dks største klubber. Godt nok er det blevet bedre nu, men der er mange problemer rundt omkring. Det virker lidt som om du bliver fornærmet over at vi mener der er mange ting der kan forbedres?
8800 skrev:Jeg er ikke helt med Fist. Konkluderede du lige noget om landsholdet generelt ved at se en 1 minuts video, hvor man følger Anders Eggert?
Kender flere der spiller håndbold på liganiveau og især en af dem er vild. Han har en vildere fysik end langt de fleste brugere herinde selvom det ikke er hans "main thing". Desuden bør Kasper Nielsen nok også nævnes i denne sammenhæng - manden er en maskine
Sifla skrev:Jeg bliver overhovedet ikke fornærmet
Jeg er udemærket klar over at der er mange klubber, hvis fysiske træning ikke er optimal.
Men jeg synes ikke man kan tillade sig at lave en konstatering, som lyder at alle klubbers træning er dårlig, da dette ikke er tilfældet.
Det skal også lige nævnes, at ikke alle spillerne på landsholdet spiller i den danske liga. Dermed omhandler debatten om styrketræning i klubberne vel også klubber fra andre lande, som fx den spanske og den tyske liga. Her er mine erfaringer at fysisk træning, især plyometrisk, bliver vægtet rigtigt højt.
8800 skrev:Kender flere der spiller håndbold på liganiveau og især en af dem er vild. Han har en vildere fysik end langt de fleste brugere herinde selvom det ikke er hans "main thing". Desuden bør Kasper Nielsen nok også nævnes i denne sammenhæng - manden er en maskine
Nathan Jones skrev:At this point, we can only conclusively look at muscle growth on a large scale and say that picking things up and putting them down a lot makes muscles get bigger.
One Man Army skrev:
Kasper Nielsen er et bæst! Jeg kender en, der har screenet ham væk 2 gange i træk, han er vild
toto_G4M3R skrev:One Man Army skrev:
Kasper Nielsen er et bæst! Jeg kender en, der har screenet ham væk 2 gange i træk, han er vild
Ved du noget om hvad han tager?
8800 skrev:Jeg er ikke helt med Fist. Konkluderede du lige noget om landsholdet generelt ved at se en 1 minuts video, hvor man følger Anders Eggert?
Kender flere der spiller håndbold på liganiveau og især en af dem er vild. Han har en vildere fysik end langt de fleste brugere herinde selvom det ikke er hans "main thing". Desuden bør Kasper Nielsen nok også nævnes i denne sammenhæng - manden er en maskine
8800 skrev:toto_G4M3R skrev:One Man Army skrev:
Ved du noget om hvad han tager?
Her er lidt generelt om landsholdet.
http://www.e-pages.dk/teamdanmark/10/20
Fistandantilus skrev:8800 skrev:Jeg er ikke helt med Fist. Konkluderede du lige noget om landsholdet generelt ved at se en 1 minuts video, hvor man følger Anders Eggert?
Hvis du ser videoen uden starter den på en ny og en ny igen. Teknikken er ens for dem alle.
Når 3 ud af 3 ikke formår bedre er det vist ret god evidens.
Bevares der findes sikkert håndboldspillere rundt omkring der er dygtige til styrketræning. Vi har også nogle i Nordland. Men jeg kan ikke se, hvad det har af relevans for at det står meget skidt til på landsholdet, og de klubber, hvor spillerne kommer fra.
Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 2 gæster