Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1279
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1276

Følg bodybuilding.dk på

Holde sig igang (Motivation)

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hej vil gerne høre hvordan i holder motivationen :) for jeg kan rigtig godt lide at træne men nogen dage kommer jeg bare slet ikke afsted, og det er irreterende for har jo egentlig rigeligt med tid til at træne :/
Pain is a weakness leaving the body

Reputation point: 0

Træner her: Fitness One Kolding

Styrkeliste
- Bænkpres: 80.00
- Squat: 70.00
- Dødløft: 132.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Jeg ved ikke om det er fordi jeg er motiveret, men for mig er det bare en rytme/vane jeg er kommet ind i :) Derudover tager jeg helst derop med en kammerat eller nogen jeg kender, sætter noget god musik i ørerne når jeg skal løfte, og så ellers gå og hygge deroppe - kan jeg nu meget godt lide :-)
Brugeravatar

Reputation point: 5

gå ind på youtube, og find en bodybuilding motivations film; skru op for højtalerne, og smid trøjen mens du render rundt i huset - flexer og brommer, indtil du til sidst raser ned til dit gym og rykker jernet rundt til døde!!!!!!!!!!!

Billede
Brugeravatar

Geografisk sted: Hobro, nordjylland

Træner her: Hobro Helse Sport
Fitness World Kolding

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00

Kostplan: Ingen kostplan

Lenned skrev:gå ind på youtube, og find en bodybuilding motivations film; skru op for højtalerne, og smid trøjen mens du render rundt i huset - flexer og brommer, indtil du til sidst raser ned til dit gym og rykker jernet rundt til døde!!!!!!!!!!!

+1

selvom jeg 9/10 gange har motivationen uden videre hjælp:)
"people often ask me, how much % is training and how much is dieting...
Well Training is a 100% but dieting is another 100% there is no 50% or 20% or 10%"

Logbog: Ingen logbog

Lenned skrev:gå ind på youtube, og find en bodybuilding motivations film; skru op for højtalerne, og smid trøjen mens du render rundt i huset - flexer og brommer, indtil du til sidst raser ned til dit gym og rykker jernet rundt til døde!!!!!!!!!!!

+2

Personligt er videoen her noget der får motivationen op hos mig hver evig eneste gang. Ved egentlig ikke hvorfor - ingen vanvittig musik eller lignende, bare en gut der træner amerikansk fodbold, styrketræner lidt og løber.
+ Han har en fed form!

Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 145.00

Den gør det for mig...

Og så en log herinde holder også godt gang i tingene :) !
Brugeravatar

Reputation point: 10

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 155.00

s0enice skrev:Jeg ved ikke om det er fordi jeg er motiveret, men for mig er det bare en rytme/vane jeg er kommet ind i

This..

Desuden, så synes jeg ofte det er en fællesnævner, ved folk der har manglende motivation, at der er mangel på ordentligt fastlagte mål med træningen. Intet mål. Ingen motivation.
Pind - Since light travels faster than sound, some people may appear bright until you hear them speak.

Opnå dine resultater:
Facebook:Isaksen Fitness - Personlig Træning, Coaching & Kostvejledning
Hjemmeside: www.isaksen-fitness.dk
Brugeravatar

Reputation point: 502

Geografisk sted: Svendborg

Træner her: Performance Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 255.00
- Dødløft: 230.00

Hvordan kan en video med store juice-heads give dig motivation? (medmindre du selv krudter den self)
Brugeravatar

You can't get much done in life if you only work on the days when you feel good
Brugeravatar

Reputation point: 65

Styrkeliste
- Bænkpres: 180.00
- Squat: 230.00
- Dødløft: 267.50

Heldigvis er det for det meste bare blevet en rutine og nemt at komme af sted fordi jeg elsker at træne.

Når det er svært at komme af sted, tænker jeg bare på nogle af mine ideal mål. Bl.a. George St. Pierre. Så spørger jeg bare mig selv:
"Ville GSP blive hjemme i dag?"

Reputation point: 15

Geografisk sted: Virum

Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Squat: 160.00

alexanderd skrev:

+2

Personligt er videoen her noget der får motivationen op hos mig hver evig eneste gang. Ved egentlig ikke hvorfor - ingen vanvittig musik eller lignende, bare en gut der træner amerikansk fodbold, styrketræner lidt og løber.
+ Han har en fed form!

Gaaal, hvor er den fed den film ! Den giver motivation og helt sikkert noget at tænke over !
Målet er 10 % BF
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside Cph !

Træner her: S.A.T.S Hvidovre

Styrkeliste
- Squat: 100.00
- Dødløft: 135.00

Muscle Shark skrev:

Hvordan kan en video med store juice-heads give dig motivation? (medmindre du selv krudter den self)

Hvad er det med dig og krudt?
Inden jeg går ned og træner, ser videoer af styrkeløftere eller vægtløftere i verdens eliten. Det motiverer mig helt åndssvagt meget, selvom jeg er velvidende om, at de er tanket op til begge ører.
Man finder dem fascinererende. Personligt er jeg dybt misundelig. Hvis noget af det jeg elskede allermest at lave, samtidigt var noget af det, jeg var allerbedst til, ville jeg da være et af de mest lykkelige mennesker i verden.
Brugeravatar

Geografisk sted: Jyllinge

Træner her: Roskilde Atlet Klub - RAK
Gundsø Vægttrænings Klub

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 230.00
- Dødløft: 280.00

It’s no secret that consistency is one of the key factors of success.

He (or she) who does the right shit, the longest, usually wins.

Staying motivated to do this, though, is where most usually fail.

They start off with a bang, which quickly turns into a fizzle.

Many just get bored with it. Yah the results are great, but man this shit is tedious and never-ending.

Or “life” gets in the way – your child gets sick, you’re called away on a business trip, your underwear catches on fire. It’s always something.

So what’s the secret? How do you stay disciplined and consistent, when your mind and body say no?

You go on auto-pilot.

You see, you don’t have to be motivated to do the right stuff all the time - you just have to do it.

It’s kind of like going to work -- Monday rolls around and you hate to see the weekend go, but you still drag your ass to work and punch in.

And again the next day.

And the day after that.

You figure out a way to make it happen.

The motivation WILL return. It may wane at certain times of the year, but if you’re truly passionate about your endeavor, it will most certainly come back.

And when it does, you’ll be thankful for all that time you kept plugging away at your goals.

- Shelby Starnes

holstc skrev:
Muscle Shark skrev:

Inden jeg går ned og træner, ser videoer af styrkeløftere eller vægtløftere i verdens eliten. Det motiverer mig helt åndssvagt meget, selvom jeg er velvidende om, at de er tanket op til begge ører.
Man finder dem fascinererende. Personligt er jeg dybt misundelig. Hvis noget af det jeg elskede allermest at lave, samtidigt var noget af det, jeg var allerbedst til, ville jeg da være et af de mest lykkelige mennesker i verden.

Jeg har ikke noget imod pro bb's på krudt, der ligger ekstremt hårdt arbejde bag og det er en del af gamet osv. men begriber simpelthen ikke hvordan man kan blive motiveret af at se et Jay Cutler highlight, når man selv kun træner på havregryn. Og det undre mig tit at folk herinde virkelig forguder dem og bruger dem som motivation osv. Jeg kunne aldrig selv finde på at sidde og se videoer på youtube, med folk som 100 % er juiced op til begge ører, når jeg ikke har planer om det selv. Jeg synes det er langt mere motiverende at se folk, f.eks. fra boardet her som har opnået rigtig gode resultater uden kemisk hjælp. Men sådan er vi jo så forskellige, hvis det giver folk motivation at se sådan nogle videoer, så er det sgu kun godt, jeg fatter det bare ikke selv...

Og lige for at slå det fast, jeg er ikke nogen anti-doping fanatiker.
Brugeravatar

Når jeg sjældent går og har mistet lysten lidt, så sørger jeg for at kigge tilbage på da jeg startede. Hvorfor startede jeg? Hvad er mine mål? Hvis du udelukkende træner fordi alle andre gør det, så er det klart at man mangler motivation. Jeg startede med at træne fordi jeg drømmer om at træde op på scenen en skønne dag.

- Sæt dig nogle mål og evt. snak med nogle folk der har de samme mål som du har. Man bliver nødt til at have en motivationskilde, den kommer ikke bare sådan uden videre :)

Træner her: Fitness World

Styrkeliste
- Squat: 140.00
- Dødløft: 185.00

Syntes personligt at motivation er en lunefuld skabning - nogen gange er den der og andre gange har man bare slet ingen motivation.
Det der fungerer bedst for mig, er at lave nogle små konkurrencer, jeg har blandt andet en konkurrence med min plejesøster, om hvor langt vi kan løbe, hvor hun desværre fører med 9.5km over mine små 6.7 ;)
Ved min vægttræning syntes jeg det er mere en vanesag eller et spørgsmål om selvdisciplin - har til dagligt et hårdt fysisk arbejde, som kræver at jeg holder en nogenlunde fysisk form, for ikke at få løft eller vrid skader på arbejde, og hvis jeg i en uge ikke er nede og træne, er jeg fuldstændig flad for energi og har ondt i ryggen/lænden/skulderen, men hvis jeg nosser mig sammen og for det gjort, har jeg det skønt, og har masser af energi. :)

Så kom ind i nogle vaner, og hold dig til dem, hvis motivationen er der, er det godt og træningen går som en leg, og hvis den ikke er der, så får du stadig gennemført din træning.

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 160.00

Muscle Shark skrev:
holstc skrev:
Muscle Shark skrev:

Jeg har ikke noget imod pro bb's på krudt, der ligger ekstremt hårdt arbejde bag og det er en del af gamet osv. men begriber simpelthen ikke hvordan man kan blive motiveret af at se et Jay Cutler highlight, når man selv kun træner på havregryn. Og det undre mig tit at folk herinde virkelig forguder dem og bruger dem som motivation osv. Jeg kunne aldrig selv finde på at sidde og se videoer på youtube, med folk som 100 % er juiced op til begge ører, når jeg ikke har planer om det selv. Jeg synes det er langt mere motiverende at se folk, f.eks. fra boardet her som har opnået rigtig gode resultater uden kemisk hjælp. Men sådan er vi jo så forskellige, hvis det giver folk motivation at se sådan nogle videoer, så er det sgu kun godt, jeg fatter det bare ikke selv...

som thehodgetwins vil have sagt: do what ever the fuck you wanna do!..
nej jeg er ikke på krudt.. derfor kan det vel stadige motivere mig at se nogle der er? hvis du hellere vil motivere dig selv ved at se nogle her fra boardet - jamen så værsgo - slå dig selv løs.. jeg finder det bare mere ophidsende at se en velstuktureret video med høj musik, og store bb'ere i aktion....
Billede
Brugeravatar

Geografisk sted: Hobro, nordjylland

Træner her: Hobro Helse Sport
Fitness World Kolding

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00

Som alle de andre siger, handler det meget om mål; hvis du ikke har noget mål, hvorfor så træne?
Selv har jeg trænet i 3 år, hvor de første 2 år, lige præcis var fordi "de andre trænede osv.".

Det sidste år har jeg ændret holdning, og fået et mål om en flot krop, idet man kun lever en gang og i og med det er et brændende ønske jeg har, er det mere end rigelig motivation. Specielt motiverer det mig meget, at man kun lever en gang, og derved får man det ud af livet, man selv ligger i det, fed doven barndom eller hård hakket barndom?

Derudover synes jeg også en meget struktureret træningsplan hjælper - på den måde er man overhovedet ikke ligeså tilbøjelig til at droppe et træningspas hist og her, såfremt man gør det er meget let at se ift. sin plan og derved indhente passet asap.

Træner her: OBBC

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 175.00

Lenned skrev:
Muscle Shark skrev:
holstc skrev:
Muscle Shark skrev:

som thehodgetwins vil have sagt: do what ever the fuck you wanna do!..
nej jeg er ikke på krudt.. derfor kan det vel stadige motivere mig at se nogle der er? hvis du hellere vil motivere dig selv ved at se nogle her fra boardet - jamen så værsgo - slå dig selv løs.. jeg finder det bare mere ophidsende at se en velstuktureret video med høj musik, og store bb'ere i aktion....

Som sagt synes jeg det er helt fint, vil da ikke blande mig i hvad folk bliver motiveret af, spurgte bare fordi det undrede mig. At the end of the day... You can do whatever the FUCK you wanna do! :D
Brugeravatar

Det der holder mig motiveret er helt klart at sammenligne mig med andre.. Hver eneste gang jeg sidder derhjemme og tænker:'' Gud, hvor jeg bare ikke orker idag!'' Så tænker jeg altid, dine modstandere holder også fri idag, så hvorfor ikke være et skridt foran dem? Hvorfor ikke kunne vise dig selv som total overlegen?

- Ellers så ser jeg også videoer af alle de fucked-up juicy roids heads på youtube ^^. Og jeg er sådan set pisse ligeglad med, hvor meget og hvad de tager, bare den dedikation de har til bodybuilding og bare til livet, er virkelig inspirerende og motiverende.

Og quotes er også total inspirerende, synes jeg:

Whatever your game plan is, it’s ultimatly to get? to a certain feeling, and the truth is you can have it right now. I mean if you acheived you ultimate goal and now you feeling totally euforic, who’s making you feel euforic at the moment you achieve that goal? Who? You are. We can have any feeling we want but we all have a psychology, a mindset, set a beliefs and values, a set of rules about how life has to be before we can feel good.

- Whatever the mind can concieve and believe, it can achieve!
If I were going to give people one clue as to how to achieve true happiness, it would be this: Find something you would die for, and live for that.
Brugeravatar

Styrkeliste
- Squat: 85.00
- Dødløft: 105.00

Selv har jeg hyret en træner som jeg ser meget op til. Skal sende ham en update hver uge på min kost og træning. Mangler motivation nogle dage kører jeg bare på auto-pilot for ikke at skuffe ham. Helt sikkert noget jeg vil anbefale hvis man ikke er på et stramt budget.

Hver gang jeg mangler motivation, så læser jeg altid teksten på billedet..
Tænker altid på de folk der tvivler på mig og så får jeg lyst til at tage ned i centret og vise dem at jeg kan og vil det her.

IMG094.jpg

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 175.00

I de perioder jeg har manglet motivation har jeg typisk tænkt på hvor sjældent jeg har haft en træning jeg har fortrudt. Det kan som regel få mig ud af døren, da min disciplin ift. træning har været god de sidste 5-6 år. Motivationsvideoer har aldrig rigtig virket for mig. Her på det seneste har det at føre log givet mig et overraskende motivationsboost. Siden jeg er begyndt har der ikke været problemer med motivationen. Man kan lettere se hvor man er på vej hen, selv på dage hvor energien er lav. Mine mål er skriblet ned, og det betyder mere for mig end jeg lige først regnede med. Førhen så hang jeg bare i, og kunne i slemme perioder bare holde mig på 1-2 træninger af de forskellige muskelgrupper pr. uge, indtil at lysten vendte tilbage. Heldigvis har der som regel været færre end 1 motivationsberøvet periode pr. år.

Foruden det, så mener jeg at det er The Juice som har en signatur som lyder "This is your life ending one minute at a time". Jeg synes det er pisse fedt, og meget sigende. Man får aldrig mulighed for at tage denne dag om, så hellere få noget ud af den.
In the gym
One thing counts
On the bar
Large amounts
Brugeravatar

Reputation point: 303

Geografisk sted: Genitalien

Træner her: Performance Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 170.00
- Dødløft: 220.00

Klart en vane/rytme, samt den tilfredsstillende følelser man har bagefter.. Samt at jeg bor under 500m fra FW :D

Det skal i store træk komme indefra. Hvis du ikke har lyst, hvorfor så gøre det? Eksterne kilder kan være rigtig fint, jeg synes da også det er fedt at se en video på Youtube i ny og næ.
Men hvis man virkelig ikke gider træne, og det har forholds sig sådan i lang tid, hvorfor så ikke begynde til badminton i stedet?

Selvfølgelig daler motivationen til tider, det sker for alle. Men hvis du ikke har lyst gennem en længerevarende periode, så bør du måske lave noget andet? Livet er for kort til at beskæftige sig med noget, som man egentlig ikke synes om :)
Brugeravatar

Reputation point: 20

Det har virket godt for mig, at gøre træningen til mere end bare de par timer jeg bruger på at løfte vægte.
Jeg er stadig et sted hvor der kan læres meget om eksempelvis kost og korrekt udførelse af enkelte øvelser. Så det at jeg løbende finder læsestof og har små rettelser i mine rutiner, holder mig i gang.
Brugeravatar

Motivation, det er vel "bare", at have lyst til at nå et mål. Jeg vil foreslå at du kigger på den Fitness atlet, bodybuilder eller styrkeløfter som er tættest på dit personlige mål, og så sammenligne med din egen krop, så tænke, får jeg den krop hvis jeg springer over i dag?

Var nede og træne idag :D prøvede for første gang at træne i undertrøje og hold kæft det hjælper på motivationen, at man bare kan se musklerne pumpe ;) tror fremover det bliver undertrøje der bliver trænet i :)
Pain is a weakness leaving the body

Træner her: Fitness One Kolding

Styrkeliste
- Bænkpres: 80.00
- Squat: 70.00
- Dødløft: 132.00

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online