Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Musclesmurf skrev:efter 22 års træning, kan jeg se, at motivationen bag træningen varierer gennem årene.
oprindeligt var det for at vokse. Senere blev det for at blive konkurrence bodybuilder. Det var det så en årrække. denne periode blev fulgt af en længere pause, - hvor formen forsvandt, og med den opmærksomheden/omsorgen for krop og udseende.
Som gadearbejder blandt "problem-unge", blev træningen genoptaget, - dels for egen fornøjelse, men også for ikke blot at ligne en anden "gog", men at kunne få de unges anerkendelse og respekt.
Senest er det blevet "kampen mod alderstegnene", samt glæden over stadig at kunne "være med", samværet med de unge knægte i centret som modvægt til arbejdslivets alvor blandt jævnaldrene/midaldrene. Også det faktum, at jeg nu kan træne med min søn, spiller ind.
som det nyeste, - som en reaktion på en blodprop i hjertet for 3 uger siden, - glæden over at være i fysisk form, - og den livsgaranti, det giver. Havde jeg ikke været i god fysisk form, havde jeg ikke kunnet skrive nu, siger lægerne.
Endelig det faktum, at det drive, og den determinisme, jeg fordrer af mig selv, kan jeg overføre til mig selv i mange andre forhold i livet.
sammenfattende kan jeg sige, at træningen, - uanset alderen og motivationsfaktoren,- har givet mig så uendeligt meget, at det uden tvivl aldrig helt vil blive lagt på hylden

Nescionomen skrev:I forbindelse med mit studie er jeg blevet meget interesseret i hvad det er der motiverer folk til at træne, så kunne godt tænke mig at høre lidt om jeres bevæggrunde.
For mit eget vedkommende handler det om flere ting:
For det første har jeg trænet i over 10 år, og jeg har ikke tænkt mig bare at smide det på gulvet ved at stoppe nu. Jeg vil bevare og forbedre det jeg allerede har.
For det andet, så vil jeg holde mig sund, stærk og muskuløs, fordi jeg ved det er en slags "forsikring" til fremtiden. Skulle man komme ud for et uheld, så kommer man sig meget hurtigere, hvis man som udgangspunkt har en god stærk fysik. Og man kommer til at fungere bedre op i alderen end hvis man bare lader stå til og lader naturen "æde" ens muskler, knogler og kondition.
For det tredje, så kan jeg sgu ikke lade være. Det er blevet en livsstil, ikke noget jeg skal tage mig sammen til overhovedet, men noget jeg bare gør, ligesom at stå op om morgenen og gå i seng og lave mad og tage på arbejde. Jeg kan godt lide det, jeg elsker at træne, jeg synes stadig det er interessant, selvom jeg nu har løftet de skide vægte i over 10 år. Og så gør det at jeg har det godt og har det godt med mig selv.
Ting der derimod med tiden er gået fløjten som motiverende faktorer er, bl.a. det at være attraktiv for det modsatte køn. Det var da klart en motiverende faktor da jeg var yngre, men jeg fandt bare ud af at den ene kompliment der måske kommer engang hver 2. måned, bare ikke er nok til at det er det der trækker mig ned i centeret. Og forøvrigt så har jeg også fundet ud af at tøsebørnene er fuldstændigt ligeglade med hvor veltrænet man er. Og nu er jeg faktisk endda blevet så veltrænet at de synes det er for meget.
Også det at være den stærkeste knallert på havnen og ham med de største overarme til halballet er gået fløjten som motiverende faktorer fordi....det er bare ikke vigtigt mere.
Jeg hører gerne om hvad der motiverer dig til din træning.

TheCzech skrev:Jeg elsker at træne, så lige for tiden er det sværere at blive hjemme fra træning, end det er at komme ned i træningscenteret. Det at konkurrere intenst mod mine egne begrænsninger er virkeligt skønt. Jeg har altid været glad for at konkurrere mod mig selv, og til det er vægttræning en fremragende løsning.
Nescionomen skrev: det at være attraktiv for det modsatte køn.

Thomas Jagd skrev:Jeg har trænet i omkring 17 år, og det som stadigvæk får mig ned i centret er simpelthen bare glæden ved at løfte tunge ting. Og til trods for at jeg har trænet så længe som jeg har, så har jeg aldrig problemer med at få min røv derned (og det kan sgu været svært i sig selv når man har en fed squat røv som mig)

PeterHejleJensen skrev:Thomas Jagd skrev:Jeg har trænet i omkring 17 år, og det som stadigvæk får mig ned i centret er simpelthen bare glæden ved at løfte tunge ting. Og til trods for at jeg har trænet så længe som jeg har, så har jeg aldrig problemer med at få min røv derned (og det kan sgu været svært i sig selv når man har en fed squat røv som mig)
Du vil bare gerne have flotte abs til sommerIndrøm det nu

Thomas Jagd skrev:PeterHejleJensen skrev:Thomas Jagd skrev:Jeg har trænet i omkring 17 år, og det som stadigvæk får mig ned i centret er simpelthen bare glæden ved at løfte tunge ting. Og til trods for at jeg har trænet så længe som jeg har, så har jeg aldrig problemer med at få min røv derned (og det kan sgu været svært i sig selv når man har en fed squat røv som mig)
Ja, hvem vil ikke det. Men tror det bliver uendelig svært på min pizza og kebab diæt

PeterHejleJensen skrev:Thomas Jagd skrev:PeterHejleJensen skrev:Thomas Jagd skrev:Jeg har trænet i omkring 17 år, og det som stadigvæk får mig ned i centret er simpelthen bare glæden ved at løfte tunge ting. Og til trods for at jeg har trænet så længe som jeg har, så har jeg aldrig problemer med at få min røv derned (og det kan sgu været svært i sig selv når man har en fed squat røv som mig)
Ja, hvem vil ikke det. Men tror det bliver uendelig svært på min pizza og kebab diæt
Du mangler den vigtigste ingrediens: Øl! Eller bliver du aldrig som dem fra Nik og Jay

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 14 gæster