Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69545 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

.

vQlse skrev:Squatter så dybt som muligt, det har jeg dog ikke altid gjort. Min 1rm er sat med parallel squat, det bliver der dog lavet om på :)
Lidt inde i filmen kan man se mig squatte.
Jeg ved ikke om jeg ligesom Thomas J. er bagkæde domineret, men jeg synes at front-squat går meget bedre i mine lår!

Thomas Jagd skrev:Selv er jeg gået væk fra styrkeløftssquat, da jeg er alt, alt for bagkæde domineret. Så jeg laver udelukkende frontsquats og olympisk squat helt i kælderen. Det betyder også at jeg kun squatter i omegnen af 175 kg i 1RM, hvor jeg i styrkeløftssquat har en gammel rekord der hedder 250 kg i træning. Så så meget betyder det om man squatter bredt til parralelt eller lige under, eller om man står smalt, og squatter helt i bund.

Poliquin skrev:vQlse skrev:Squatter så dybt som muligt, det har jeg dog ikke altid gjort. Min 1rm er sat med parallel squat, det bliver der dog lavet om på :)
Jeg ved ikke om jeg ligesom Thomas J. er bagkæde domineret, men jeg synes at front-squat går meget bedre i mine lår!
Rigtig flot dybde =D> Det er sådanne et squat skal se ud - altid =D>

js_h skrev:Jeg squatter altid under godkendt dybde.. Jeg har ingen problemmer med at komme ned overhovedet.. Så jeg har nærmere det omvendte problem at jeg komme for dybt..
Old school skrev:Poliquin skrev:vQlse skrev:Squatter så dybt som muligt, det har jeg dog ikke altid gjort. Min 1rm er sat med parallel squat, det bliver der dog lavet om på :)
Rigtig flot dybde =D> Det er sådanne et squat skal se ud - altid =D>
skal bare passe på den nedre ryg, runder en lille smule i bunden..
Personligt ville jeg nok stoppe bare lidt højere oppe i stedet for at risikere det runder

Old school skrev:js_h skrev:Jeg squatter altid under godkendt dybde.. Jeg har ingen problemmer med at komme ned overhovedet.. Så jeg har nærmere det omvendte problem at jeg komme for dybt..
problemet som Thomas skriver længere oppe, er at stort set ALLE vil påstå de kommer til godkendt dybde, selv om det langt fra er tilfældet.
Siger bestemt ikke det er det i dit tilfælde.
Men snakker man med gode trænere, instruktører eller andet, er det hyppigt at det første de nærmest må gøre er at pille en masse af folks squat, enten fordi dybden er helt til grin eller at teknikken stinker

triple skrev:Jeg plejede at lave halve squats fordi jeg havde for meget vægt på. Jeg trænede med 80 kg og holdte så 1 uges dekon. Da jeg startede igen tog jeg den parallelt med 65 kg og det var fucking hårdt. Jeg prøver at komme under parallel, men synes ikke jeg kan. Det bliver helt mærkeligt.

Old school skrev:triple skrev:Jeg plejede at lave halve squats fordi jeg havde for meget vægt på. Jeg trænede med 80 kg og holdte så 1 uges dekon. Da jeg startede igen tog jeg den parallelt med 65 kg og det var fucking hårdt. Jeg prøver at komme under parallel, men synes ikke jeg kan. Det bliver helt mærkeligt.
hvor bredt står du og hvor meget afstand har du mellem knæene??

triple skrev:Old school skrev:triple skrev:Jeg plejede at lave halve squats fordi jeg havde for meget vægt på. Jeg trænede med 80 kg og holdte så 1 uges dekon. Da jeg startede igen tog jeg den parallelt med 65 kg og det var fucking hårdt. Jeg prøver at komme under parallel, men synes ikke jeg kan. Det bliver helt mærkeligt.
Jeg står rimelig bredt. Omrking 50 cm mellem fødderne og ca. 32-33 cm mellem knæene.
Thomas Jagd skrev:Selv er jeg gået væk fra styrkeløftssquat, da jeg er alt, alt for bagkæde domineret.

Old school skrev:triple skrev:Old school skrev:triple skrev:Jeg plejede at lave halve squats fordi jeg havde for meget vægt på. Jeg trænede med 80 kg og holdte så 1 uges dekon. Da jeg startede igen tog jeg den parallelt med 65 kg og det var fucking hårdt. Jeg prøver at komme under parallel, men synes ikke jeg kan. Det bliver helt mærkeligt.
Jeg står rimelig bredt. Omrking 50 cm mellem fødderne og ca. 32-33 cm mellem knæene.
er næsten sikker på dine knæ skal længere ud og noget af problemet vil være løst..
prøv at kig her
http://thefitcast.com/?p=108

SimonJ skrev:Thomas Jagd skrev:Selv er jeg gået væk fra styrkeløftssquat, da jeg er alt, alt for bagkæde domineret.
Vil du ikke prøve at uddybe dette?

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 22 gæster