Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1015
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1012

Følg bodybuilding.dk på

Ingen bentræningen!

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hey derude !

Jeg har ikke trænet ben i de 2-3 måneder hvor jeg har været til fitness. Spørgsmålet er : Behøver man og træne ben/lår/knæ..., er det vigtigt? :-k

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Behøver man træne bryst og biceps?
Well, you can always be thinner... look better.
Brugeravatar

Reputation point: 315

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Ratz skrev:Behøver man træne bryst og biceps?

Mhmm... Der kan man jo teknisk set, se foreskel. Det kommer jo til at se bedre og bedre ud...

Swip skrev:
Ratz skrev:Behøver man træne bryst og biceps?

Mhmm... Der kan man jo teknisk set, se foreskel. Det kommer jo til at se bedre og bedre ud...

det kan man også med ben, med det er jo self ikke overnight, hvis du forstår :)
Brugeravatar

Swip skrev:Hey derude !

Jeg har ikke trænet ben i de 2-3 måneder hvor jeg har været til fitness. Spørgsmålet er : Behøver man og træne ben/lår/knæ..., er det vigtigt? :-k

Damn.... :wtf2:
Brugeravatar

Geografisk sted: State of Denmark

Træner her: Fitness World Køge

Drop dog det disco-fis og træn de ben. På længere sigt bli'r det sku latterligt at se på hvis ikke du træner ben.
JMT, 2017 skrev:"Hvad skal man med omega-3 når man har en stor tissemand?"
Brugeravatar

Reputation point: 178

Styrkeliste
- Bænkpres: 4.25
- Squat: 200.00
- Dødløft: 3.98

Har hørt forskellige steder at du får mere ud af at træne ben også, og sågar hørt om en undersøgelse der blev lavet omkring lige netop dette.
2 grupper, hvor den ene gruppe kun trænede overkrop, den anden gruppe trænede både ben og overkrop, og fik, så vidt jeg har ladet mig fortælle, omkring 40% ekstra fremgang end dem som kun trænede overkrop :) .

Hvis du ikke gider træne ben, så lad være. Du kan sagtens blive "stor" alligevel.

Jeg stadig kun ben fra tid til anden. Mest fordi det kan være sjovt, men også fordi jeg tror det er en god ide at styrke senerne omkring knæet med den vægt jeg har :)
"At hjælpe er at forstå" - Søren Kierkegaard

Træningstøj Proteinpulver
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 80

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Unifitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 190.00

Troll!
THE SUN NO LONGER RISES
Brugeravatar

Reputation point: 15

Geografisk sted: Odense

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 210.00

Nogen skal give ham et ordentligt svar. Du behøver ikke at træne ben, selvom de fleste herinde nok vil sige at det skal du! Det er vigtigt at få hele kroppen med :) er selv ret ny til lidt mere seriøst bodybuilding og når man er ny og hører det med ben og ryg også skal trænes tænker man noget i retningen af :-({|= . Held og lykke, kommer du videre i Bodybuilding vil du tænke tilbage på det her indlæg og grine.

RasmusStrand skrev:Har hørt forskellige steder at du får mere ud af at træne ben også, og sågar hørt om en undersøgelse der blev lavet omkring lige netop dette.
2 grupper, hvor den ene gruppe kun trænede overkrop, den anden gruppe trænede både ben og overkrop, og fik, så vidt jeg har ladet mig fortælle, omkring 40% ekstra fremgang end dem som kun trænede overkrop :) .

Nej, det passer ikke. Du får ikke mere test i kroppen af at træne ben. Før du giver råd, sa sæt dig venligst ind tingene og drop alle de der "jeg har hørt".
"You never have to wait for a squat rack on Christmas morning"
- Ben "Pak Man" Pakulski

"Strong people are harder to kill than weak people, and more useful in general."
- Mark Rippetoe
Brugeravatar

Træner her: Hjørring Styrkesport

Efter jeg begyndte at dødløfte og squatte seriøst skete der fremgang alle mulige andre steder udenfor centret. Hurtigere på cyklen, bedre i div sportsgrene osv. Så kan kun varmt anbefale, plus når dine quads bliver store nok er de sjove at sidde og flexe når man keder sig :P
Brugeravatar

Reputation point: 235

Geografisk sted: Vesterbro

Styrkeliste
- Bænkpres: 9.00
- Squat: 18.00
- Dødløft: 27.00

Kidd skrev:. Så kan kun varmt anbefale, plus når dine quads bliver store nok er de sjove at sidde og flexe når man keder sig :P

Er det noget du glæder dig til??? :D
Brugeravatar

Geografisk sted: State of Denmark

Træner her: Fitness World Køge

@Nicobruun
http://www.fitnews.dk/default.asp?Action=Details&Item=525

"Konklusionen er kort og godt, at hvis målet med din træning er muskuløs overkrop og massive arme, vil dette sandsynligvis opnås på kortere tid, hvis bentræning involveres kontinuerligt og intensivt."

Det kunne evt være den undersøgelse RasmusStrand snakker om selvom det ikke er helt de samme tal :)
Har man sagt A, må man også sige GF!

Billede
Brugeravatar

After workout, i like to take a hot shower. I'ts like a normal shower, but with me in it.
Brugeravatar

Jeg kan godt lide den måde de lige flotter sig med kilderne til sidst, smækker myten omkring højst en times træning ind og så lige kommer med et lorte træningsprogram.
Brugeravatar
Månedens skribent: August 2009

Reputation point: 302

Jeg synes at du skulle nøjes med at træne bryst og biceps de næste 5 år og så smide et billede herinde så vi har noget at lolle af.
Brugeravatar

Reputation point: 245

Træner her: The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 165.00
- Squat: 210.00
- Dødløft: 215.00

MFL skrev:
Kidd skrev:. Så kan kun varmt anbefale, plus når dine quads bliver store nok er de sjove at sidde og flexe når man keder sig :P

Er det noget du glæder dig til??? :D

De er skam blevet store nok til at det er sjovt :lol:

Plus, det er rart at se, at der rent faktisk ser fremgang, ergo, man bliver mere motiveret, hvilket ikke er dårligt! :8

salt skrev:Jeg synes at du skulle nøjes med at træne bryst og biceps de næste 5 år og så smide et billede herinde så vi har noget at lolle af.

Jeg vil for alt i Verden, gerne se det!

Endnu bedre, hvis der kun bliver lavet fly øvelser til brystet! No tricep! :dance:
Brugeravatar

Geografisk sted: Vesterbro

Styrkeliste
- Bænkpres: 9.00
- Squat: 18.00
- Dødløft: 27.00

NoRegrets skrev:@Nicobruun
http://www.fitnews.dk/default.asp?Action=Details&Item=525

"Konklusionen er kort og godt, at hvis målet med din træning er muskuløs overkrop og massive arme, vil dette sandsynligvis opnås på kortere tid, hvis bentræning involveres kontinuerligt og intensivt."

Det kunne evt være den undersøgelse RasmusStrand snakker om selvom det ikke er helt de samme tal :)

Ja, der er også blevet bevist flere gange her på boardet at det er en myte. Den har været oppe at vende mange gange.
Der er også en undersøgelse som viser at det ikke har en effekt.
Hvis du ser hvad jeg skriver ser du også at jeg skriver at man ikke får mere TEST i kroppen af at træne ben.
"You never have to wait for a squat rack on Christmas morning"
- Ben "Pak Man" Pakulski

"Strong people are harder to kill than weak people, and more useful in general."
- Mark Rippetoe
Brugeravatar

Træner her: Hjørring Styrkesport

Om det er vigtigt er jo op til dig. Rent sundhedsmæssigt, så er det ikke vigtigt.

Det 9/10 herinde glemmer, når de prøver at hjælpe folk, er at det ikke er alle der har samme mål som dem selv. Så hvis dit mål kun er at få en pæn fiz form så kan du sagtens gøre dette uden at træne ben.

Dog vil du når du når en hvis størrelse (Hvis du nogen sinde når så langt) komme til at se ekstremt dumt ud hvis du halter rundt på 2 tændstikker med et stort korpus.
Og tro det eller ej, tøserne er ikke nede med tændstiksben og ingen røv.
Alternativt kunne du jo tage bentræning med hver 2. gang, så de også får lidt, men så de fokus stadig ligger hvor DU ønsker det, og ikke de andre tosser her fra siden.
Men vil helt bestemt anbefale dig også at træne ben. Når de begynder at vokse og du ser fremgang der, bliver du ligeså glad som når du ser dine bryster vokse.

Geografisk sted: Frederikssund

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 125.00
- Dødløft: 145.00

Galleri: Vis galleri (1)

Hvis du ser hvad jeg skriver ser du også at jeg skriver at man ikke får mere TEST i kroppen af at træne ben.

Tror der er noget du har misforstået. Al træning giver et endokrint respons. Og tung træning på store basisøvelser som squat og dødløft giver et mere udtalt respons en tung træning på små isolationsøvelser. Det er et faktum. Så jo, man FÅR mere test i kroppen af at lave store tunge øvelser som squat og dødløft. Det som gentagne gange er blevet konkluderet i den her slags diskussioner er at effekten på overkroppen er tæt på ikke-eksisterende. Man skal ikke regne med at få store køller af at træne squat og dødløft. Men der vil være en lille effekt, selvom den ikke er værd at skrive hjem om.
Månedens skribent: Oktober 2007
Redaktør

Reputation point: 173

Styrkeliste
- Bænkpres: 206.00
- Squat: 250.00
- Dødløft: 272.00

Billede

Se lige hvor naiz det ser ud med en omgang disco pump.
Uddannet Sportsmassør - Fra Frederiksberg.
250DKK/1 time fysiurgisk massage.
Skriv en PM hvis det har interesse.
Brugeravatar

Geografisk sted: Frederiksberg

Træner her: TarGet Fitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 1337.00
- Squat: 1337.00
- Dødløft: 1337.00

Her er en meget interessant undersøgelse, som sammenligner det endokrine respons i forbindelse med squat træning, mellem en gruppe 30 årige og 60 årige mænd. Det er da meget interessant at man rent faktisk kan øge sit test niveau som 60 årig vha. squat træning, selvom man er lidt oppe i årene.

J Appl Physiol. 1999 Sep;87(3):982-92.
Effects of heavy-resistance training on hormonal response patterns in younger vs. older men.

Kraemer WJ, Häkkinen K, Newton RU, Nindl BC, Volek JS, McCormick M, Gotshalk LA, Gordon SE, Fleck SJ, Campbell WW, Putukian M, Evans WJ.

Human Performance Laboratory, Ball State University, Muncie, Indiana 47306, USA. wkraemer@bsu.edu
Abstract

To examine the adaptations of the endocrine system to heavy-resistance training in younger vs. older men, two groups of men (30 and 62 yr old) participated in a 10-wk periodized strength-power training program. Blood was obtained before, immediately after, and 5, 15, and 30 min after exercise at rest before and after training and at rest at -3, 0, 6, and 10 wk for analysis of total testosterone, free testosterone, cortisol, growth hormone, lactate, and ACTH analysis. Resting values for insulin-like growth factor (IGF)-I and IGF-binding protein-3 were determined before and after training. A heavy-resistance exercise test was used to evaluate the exercise-induced responses (4 sets of 10-repetition maximum squats with 90 s of rest between sets). Squat strength and thigh muscle cross-sectional area increased for both groups. The younger group demonstrated higher total and free testosterone and IGF-I than the older men, training-induced increases in free testosterone at rest and with exercise, and increases in resting IGF-binding protein-3. With training the older group demonstrated a significant increase in total testosterone in response to exercise stress along with significant decreases in resting cortisol. These data indicate that older men do respond with an enhanced hormonal profile in the early phase of a resistance training program, but the response is different from that of younger men.

PMID: 10484567 [PubMed - indexed for MEDLINE]Free Article

Der er iøvrigt masser af undersøgelser rundt omkring, som viser et signifikant udsving i den hormonale status efter styrketræning. Det står ikke til diskussion. Det kunne være interessant med lidt undersøgelser som viser hvilken effekt det reelt har på muskelopbygningen.
Månedens skribent: Oktober 2007
Redaktør

Reputation point: 173

Styrkeliste
- Bænkpres: 206.00
- Squat: 250.00
- Dødløft: 272.00

Kidd skrev:Efter jeg begyndte at dødløfte og squatte seriøst skete der fremgang alle mulige andre steder udenfor centret. Hurtigere på cyklen, bedre i div sportsgrene osv. Så kan kun varmt anbefale, plus når dine quads bliver store nok er de sjove at sidde og flexe når man keder sig :P

Fedt og endelig høre om det gør et foreskel på diverse ting som fodbold og cykling og ja osv. Godt nok jeg træner ben også med =)!

Illisher skrev:

Om det er vigtigt er jo op til dig. Rent sundhedsmæssigt, så er det ikke vigtigt.

Det 9/10 herinde glemmer, når de prøver at hjælpe folk, er at det ikke er alle der har samme mål som dem selv. Så hvis dit mål kun er at få en pæn fiz form så kan du sagtens gøre dette uden at træne ben.

Dog vil du når du når en hvis størrelse (Hvis du nogen sinde når så langt) komme til at se ekstremt dumt ud hvis du halter rundt på 2 tændstikker med et stort korpus.
Og tro det eller ej, tøserne er ikke nede med tændstiksben og ingen røv.
Alternativt kunne du jo tage bentræning med hver 2. gang, så de også får lidt, men så de fokus stadig ligger hvor DU ønsker det, og ikke de andre tosser her fra siden.
Men vil helt bestemt anbefale dig også at træne ben. Når de begynder at vokse og du ser fremgang der, bliver du ligeså glad som når du ser dine bryster vokse.

Ud af alle de 30 kommentar der er blevet lagt ud, var der endelig en positiv en. Dejligt!

Store stænger er da nice? :)

Jeg har oplevet mine største gains (på hele kroppen) efter jeg begyndte at lave en masse tunge basis-øvelser: Squats, Dødløft, OH-Press og varianter af dem.

- Og ja, af de piger jeg har snakket med, så vil de langt hellere ha en med røv i bukserne, end en med store pecs :wink:
Brugeravatar

Reputation point: 20

Geografisk sted: Haderslev

Træner her: fitnessone

Styrkeliste
- Bænkpres: 147.50
- Dødløft: 250.00

Anden skrev:Store stænger er da nice? :)

Jeg har oplevet mine største gains (på hele kroppen) efter jeg begyndte at lave en masse tunge basis-øvelser: Squats, Dødløft, OH-Press og varianter af dem.

- Og ja, af de piger jeg har snakket med, så vil de langt hellere ha en med røv i bukserne, end en med store pecs :wink:

kan du mærke at det gøre foreskel når du går til et sport :s?.

Swip skrev:kan du mærke at det gøre foreskel når du går til et sport :s?.

Gør store biceps en forskel i sport?
Nubretpumper
Brugeravatar

Jeg spiller rugby, og jeg føler helt sikkert at det har gjort mig hurtigere og mere mobil.
desuden kan jeg hoppe et godt stykke højere :)

EDIT: altså bentræning. det var ikke som svar på hampers post :D
Brugeravatar

Reputation point: 20

Geografisk sted: Haderslev

Træner her: fitnessone

Styrkeliste
- Bænkpres: 147.50
- Dødløft: 250.00

Det er jo op til dig om bentræning er vigtig.

Du virker ikke som en der gider træne ben, så hvorfor lave denne tråd?

Bare for at få bekræftet at du er for doven til at træne ben? eller?
Da Future skrev:
Du behøver ikke at være næbbet bare fordi du har fuglebryst!
........
How much coke did Charlie Sheen do?
- Enough to kill Two and a Half Men
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 170.00
- Squat: 190.00
- Dødløft: 225.00