Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69648 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1447
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1444

Følg bodybuilding.dk på

MacDonalds hvor sundt er det egentlig?

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hej kan ikke lade vær med at tænke på hvor "usundt" er Macdonalds egentlig? Og ødelægger det virkelig ens træning?
Jeg er igang med at tage på (på den sunde måde) Men kom lige til at tænke på man hør alle de folk der siger Mac Donalds skal man bare holde sig LAAANGT FRA, fordi det er dårligt for resultaterne.. Men er det virkelig så usundt? Hvis man nu siger man gerne vil tage på?

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

det er ikke sundt, der er ingen gode ting for din krop i den slags mad.

Geografisk sted: Århus C

Kostplan: Vis kostplan

Hvis du vælger din McD-mad lidt med omhu og timer dine besøg, kan du sagtens æde der fra tid til anden. Der er ikke noget i vejen ved at spise en burger efter træning - masser af kcal, proteiner og hurtige carbs. Ikke det værste at indtage post-WO.

Men f.eks. pommes frites, cola og is lige inden sengetid - eller på hvilke som helst andre tidspunkter - gør ikke ret meget godt for din træning.
Sidst rettet af Sesto 7. jun 2012, 13:43, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 200.00

Logbog: Vis logbog

Nej.. det er skam ikke "U"sundt. Men det kommer vel an på hvad folk definerer som usundt.. ligesom folk siger slik er usundt, og mættet fedt er usundt. Det handler alt sammen bare om en balance. Måske er der relativt større mængder salt og lignende i McD, så en diæt bestående udelukkende af McD er nok ikke at fortrække. Men du kan sagtens supplere en ellers god kostplan med McD mad, der mangler bare mikros, samt et dårlig fordeling af makros.
Det vil sige meget carbs, meget mættet fedt, men lidt protein.

EDIT:@Sesto PWO med større mængder fedt er nok ikke at fortrække.

Reputation point: 5

Træner her: OBBC

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 175.00

Brugeravatar

Oliverg skrev:

Hvorfor ikke? Og hvor store mængder fedt er der lige i en burger?
Brugeravatar

Styrkeliste

Sesto skrev:
Oliverg skrev:

Hvorfor ikke? Og hvor store mængder fedt er der lige i en burger?

Fedt sløver optagelsen af proteinerne og kulhydraten, og det er ikke smart når du gerne vil have det hurtigt ud i mullerne :)

I en MC'd burger = ret meget.
Du så sej. Interweb GANGSTA!
Brugeravatar

Træner her: Skanderborg Fitness

Det er jeg godt klar over, men det er vel derfor man drikker sin shake efter træning.
Sidst rettet af Sesto 7. jun 2012, 19:40, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar

Styrkeliste

Sesto skrev:Det er jeg godt klar over, men det er vel derfor man drikker din shake efter træning.

men alligevel.. Mc'd er LANGT fra optimal føde hvis man vil bygge kvali masse.. Hvorfor ikke bare holde sig fra det affald, og få noget lean og BB mad? :-k
Brugeravatar

Tror du, du bygger muskelmasse af højere kvalitet, fordi du spiser sund mad?

Hvis du ser bort fra det sundhedsmæssige problem der kan være i store mængder mættet fedt og salt, hvad er det så præcist, der skulle afholde en burger fra McD i at bygge ligeså godt som lean føde?
Brugeravatar

Styrkeliste

Sesto skrev:Tror du, du bygger muskelmasse af højere kvalitet, fordi du spiser sund mad?

Hvis du ser bort fra det sundhedsmæssige problem der kan være i store mængder mættet fedt og salt, hvad er det så præcist, der skulle afholde en burger fra McD i at bygge ligeså godt som lean føde?

Tror jeg udtrykte mig ringe :D

Du vil uden tvivl opnå et mere lean bulk, uden alt det lort der er i Mc'd :) set i forhold til clean eating :)

= Kortere diæt, da du ikke vil hælde kg'vis af fedt på unødvendigt :)
Brugeravatar

Jeg vil ikke anbefale mcd som PWO. I en hamburger er der 9g fedt, 13 g protein og 30 g carbs. Man skal have mindst to, men nok 3 for at dække proteinbehovet, men så ender man med 18-27g fedt, hvilket ikke er så smart PWO.

På et andet tidspunkt er fedtet jo intet problem såfremt man bulker og 3 hamburgere indehodler kcal der ca. svarer til et bulkmåltid (ca. 750). Men så er problemet på denne anden tid af dagen de 90g hurtigtoptagelige carbs.
Eksemplet var en af deres mere ''leane'' burgere, så det kan kun blive værre end det.

Men hvem fanden gider også kun at spise 3 sølle hamburgere. Så smager et almindeligt bb måltid sku da bedre? :)
Hvis det skal være ''worth'' it at tage på mcd, skal man sku da have de store burgere, pomfritter, teambox, cola og hele moulevitten.

Hvis man ikke vil undvære mcd, så er det vel fint at spise det en gang imellem og så tage lidt ekstra cardio og så spis da løs. Men man skal ikke prøve at spise sundt på mcd, det er bare dumt :lol:
Brugeravatar

Reputation point: 15

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 200.00

Galleri: Vis galleri (9)

Mrjones skrev:
Sesto skrev:Tror du, du bygger muskelmasse af højere kvalitet, fordi du spiser sund mad?

Tror jeg udtrykte mig ringe :D

Du vil uden tvivl opnå et mere lean bulk, uden alt det lort der er i Mc'd :) set i forhold til clean eating :)

= Kortere diæt, da du ikke vil hælde kg'vis af fedt på unødvendigt :)

Hvor lean dit bulk er, afhænger vel primært af hvor stort dit kalorie-overskud er. Jovist, der er meget energi i McD-mad, men det er en GOD ting, hvis du gerne vil bygge muskler.

Selvfølgelig har du ret i, at clean føde er at foretrække, men i virkelighedens verden er det ret tidskrævende (og svært!) at spise 4-5000 kcal i kylling, broccoli, rugbrød og tun, og derfor vælger mange, inkl. mig selv, at spise junk af og til. Min pointe er, at tilpasser du din din øvrige kost og vælger din menu på McD med omhu, så er der intet i vejen med det, hvis du gerne vil bygge muskler.
Sidst rettet af Sesto 7. jun 2012, 14:26, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar

Styrkeliste

Crip'O skrev:Jeg vil ikke anbefale mcd som PWO. I en hamburger er der 9g fedt, 13 g protein og 30 g carbs. Man skal have mindst to, men nok 3 for at dække proteinbehovet, men så ender man med 18-27g fedt, hvilket ikke er så smart PWO.

På et andet tidspunkt er fedtet jo intet problem såfremt man bulker og 3 hamburgere indehodler kcal der ca. svarer til et bulkmåltid (ca. 750). Men så er problemet på denne anden tid af dagen de 90g hurtigtoptagelige carbs.
Eksemplet var en af deres mere ''leane'' burgere, så det kan kun blive værre end det.

Så er det jo heldigt, at du kan få en ekstra bøf i for 6 kr.

Jeg ved godt, at der står i en artikel her på siden, at fedt forlænger optagelsestiden på carbs og proteiner, og det derfor ikke er optimalt efter træning. Det er også sandt, men pas nu på ikke at hæng jer for meget i den slags detaljer - der er altså andre 'regler' inden for kostens verden, der er langt vigtigere, hvis I gerne vil have store guns.
Brugeravatar

Styrkeliste

ellers tag forbi en McD, der ligger nogle "flyers" sedler pis noget, hvor indholdet af alle deres burgers/wraps what ever står på, f.eks. er en big tasty bacon ca lig 905 kcal,
(ps skal siges det eneste jeg fik på McD var 2 flasker vand :P)
If in doubt, Flat out! (Colin McRae)

Sesto skrev:
Crip'O skrev:Jeg vil ikke anbefale mcd som PWO. I en hamburger er der 9g fedt, 13 g protein og 30 g carbs. Man skal have mindst to, men nok 3 for at dække proteinbehovet, men så ender man med 18-27g fedt, hvilket ikke er så smart PWO.

Så er det jo heldigt, at du kan få en ekstra bøf i for 6 kr.

Jeg ved godt, at der står i en artikel her på siden, at fedt forlænger optagelsestiden på carbs og proteiner, og det derfor ikke er optimalt efter træning. Det er også sandt, men pas nu på ikke at hæng jer for meget i den slags detaljer - der er altså andre 'regler' inden for kostens verden, der er langt vigtigere, hvis I gerne vil have store guns.

Nice trick med bøffen, vidste jeg faktisk ikke :)
Men ville alligevel ikke gøre mcd en del af kosten, da det ikke er nogen hemmelighed at det ikke er en bedre vej. Det er lidt ligesom det ordsprog hvor man siger ''den bedste cardio er den man får lavet''
Så kan man sige ''det bedst muskelopbyggende mad er det man får spist'' og mcd er jo en god kilde til at kommer op i kcal.
Men det er derfor ikke bedre (eller lige så godt for den sags skyld) end en varieret god hjemmelavet måltid. Jeg vil selv benytte mig af junk, når jeg skal begynde at bulke her om snart, men det skal ikke være hver dag :)

Og nu har vi jo kun snakket om mcd under bulk. Under cut ville det jo slet ikke være hensigtsmæssigt på nogen måde, det ville være direkte tåbeligt at erstatte et alm. måltid med vilje :)
Brugeravatar

Reputation point: 15

Styrkeliste
- Squat: 140.00
- Dødløft: 200.00

Galleri: Vis galleri (9)

På en skala fra 1-10 sniger McD sig lige nøjagtigt op på 1. Den eneste grund til at det ikke scorer lavere er at man kan spise og fordøje det, og at det ikke allerede er fordøjet.
Jobs skrev:Du har verdens stærkeste muskler under verdens klogeste hoved.

Jeg har en blog nu!
Brugeravatar

Reputation point: 635

Træner her: The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 17.00
- Squat: 54.00
- Dødløft: 23.00

Der er sgu aldrig nogen der har fået store muskler af at spise McD... Så hellere være i Kcal underskud den dag man ikke lige får spist nok end at bruge bulk som undskyldning for at æde McD. Til gengæld smager McD intet mindre end himmelsk, og er perfekt når man skal have en offdag fra alt det sunde.
Venlig hilsen Thomas

Træner her: AK Thor

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 110.00
- Dødløft: 140.00

Mcfeast skrev:Der er sgu aldrig nogen der har fået store muskler af at spise McD... Så hellere være i Kcal underskud den dag man ikke lige får spist nok end at bruge bulk som undskyldning for at æde McD. Til gengæld smager McD intet mindre end himmelsk, og er perfekt når man skal have en offdag fra alt det sunde.

Hvordan ved du det? og hvorfor skulle man ikke kunne det?

Reputation point: 5

Træner her: Ultimate Gym

Styrkeliste
- Squat: 135.00
- Dødløft: 171.00

Du kan spise lige så super ying-yang, øko og biodynamisk du hat lyst, hvis du ikke har KJ overskud ingen muskelvækst. Her kan McD være en god støtte.

Styrkeliste
- Bænkpres: 170.00
- Squat: 220.00
- Dødløft: 210.00

Mcfeast skrev:Der er sgu aldrig nogen der har fået store muskler af at spise McD... Så hellere være i Kcal underskud den dag man ikke lige får spist nok end at bruge bulk som undskyldning for at æde McD. Til gengæld smager McD intet mindre end himmelsk, og er perfekt når man skal have en offdag fra alt det sunde.

..McD smager ikke af en skid, udover lidt bismag af transfedt. Alle deres burgere smager næsten ens. Jeg mener det attraktive ved deres mad er det høje kalorieindhold
Brugeravatar

Reputation point: 160

Nielze skrev:..McD smager ikke af en skid, udover lidt bismag af transfedt. Alle deres burgere smager næsten ens. Jeg mener det attraktive ved deres mad er det høje kalorieindhold

Så har du ikk smagt McFeast Deluxe Extra Cheese, bwaarrh (Homer-savl ud over computeren)
Venlig hilsen Thomas

Træner her: AK Thor

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 110.00
- Dødløft: 140.00

Det eneste der er godt ved McD er deres hot (chocolate) fudge sundae. Mmmmmm hot fudge =P~ =P~
Brugeravatar

Træner her: DGI Huset i Vejle
AK Odin

Styrkeliste
- Bænkpres: 55.00
- Squat: 112.50
- Dødløft: 120.00

hvis man har fået de mikro og makronæringsstoffer man skal have, men mangler nogle kalorier i regnskabet så kan det vel ikke være super slemt at få de sidste kalorier gennem MCD, eller er MCD bare ren gift for din krop?
Selvfølgelig er det nok smartere at få det gennem noget "rigtig" mad.

Reputation point: 165

Geografisk sted: Vejle

Træner her: AK Odin

Styrkeliste
- Squat: 165.00

Men hvorfor? Det smager jo ikke engang godt - det tager ingen tid at lave noget selv som er 100 gange bedre!
Brugeravatar

Reputation point: 104

Geografisk sted: Spanien

Træner her: Ullerslev motioncenter

Styrkeliste
- Squat: 160.00
- Dødløft: 185.00

Brugeravatar

Reputation point: 10

Styrkeliste
- Squat: 135.00
- Dødløft: 205.00

Heller en rigtig burger på Den Sorte Gryde
BRN skrev:Du er en rottweiler af styrke, chihuahua af sind.
Brugeravatar

Reputation point: 45

Geografisk sted: Ringkøbing

Styrkeliste
- Bænkpres: 3.00
- Squat: 1.00
- Dødløft: 2.00

danielhansen13 skrev:Men hvorfor?

som jeg skrev: for at få de kalorier man mangler.

danielhansen13 skrev: Det smager jo ikke engang godt -

er det bare noget du mener at du kan bestemme?

Reputation point: 165

Geografisk sted: Vejle

Træner her: AK Odin

Styrkeliste
- Squat: 165.00

Nagy skrev:http://www.housewife.dk/kalorietabel_kalorietabelmcdonalds.htm

fandt denne på google

Da fuck - forskellen på eksempevis grov feast og en almindelig er jo absolut minimal.

Strong username to content ratio :D

Næste

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 60 gæster