Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

DonKahle skrev:Hej.
Jeg er i gang med mit sabbat år, og vil gerne på uni efter sommer. Vil gerne læse Erhversøkonomi, HA. Enten på CBS, eller RUC. Dog har jeg kun matematik på C niveau, og skal bruge det på B niveau.
Er der nogle der har erfaring med kurserne MatC -> MatB, og kan fortælle lidt om fremgangsmåden? Jeg har tænkt mig at tage det over en måned fra 8.30-15.30.
Jeg fik 00 i en årsprøve på matematik C, og generelt er jeg virkelig dårlig til faget. Ville dette kursus være spild af min tid, eller er de gode til at hjælpe de lidt mindre matematisk kompetente elever med? Jeg har tænkt mig at tage kurset inde på Niels Brock.

Jeg er i gang med mit sabbat år, og vil gerne på uni efter sommer. Vil gerne læse Erhversøkonomi, HA. Enten på CBS, eller RUC. Dog har jeg kun matematik på C niveau, og skal bruge det på B niveau.
Er der nogle der har erfaring med kurserne MatC -> MatB, og kan fortælle lidt om fremgangsmåden? Jeg har tænkt mig at tage det over en måned fra 8.30-15.30.
Jeg fik 00 i en årsprøve på matematik C, og generelt er jeg virkelig dårlig til faget. Ville dette kursus være spild af min tid, eller er de gode til at hjælpe de lidt mindre matematisk kompetente elever med? Jeg har tænkt mig at tage kurset inde på Niels Brock.
Jeg havde Mat A sammen med en god ven, der i dag læser Erhvervsøkonomi, og ligesom alt andet, er du direkte på vej til at droppe ud, såfremt du ikke har styr på sin basalviden, eller bare engagerer dig en smule i emnet
SP38370 skrev:[quote="
Jeg tillader mig at låne tråden; jeg søger et sted man kan opgradere Fysik fra C til B med fysisk undervisning (gerne turbokurser på 6-8 uger). Det må gerne være i både Aarhus eller København. Er åben for alt. Helst så tidligt i 2015 som muligt. Jeg synes ikke rigtigt Google hjælper mig, så hvis nogen kender noget, ville jeg blive superglad.
Ellers er der adgangskursus på IHA (Jeg mener dog ikke dette er SU-berettiget længere, eller om du kun kan nøjes med det ene fag), hvor du kan søge ind, de starter vist i starten af det nye år 

Crux skrev:Det noget du må gøre op med dig selv, matB er generelt et svært fag ja, men husk dog at du "blot" skal have faget bestået, altså 02.
Søger du kvote 1 og der er begrænsning på, skal du højst sandsynlig ikke regne med, det bliver dig der får en plads 

Lucas1994 skrev:Har hørt at der er mindre integral, differential og alle mulige andre ubehaglige ting hvis du tager dit gsk på niels brock.

Gary Oak skrev:Hvis det er vigtigt for dig, så må du jo bare sætte dig for at gøre det. Det er matematik B, ikke raketvidenskab.
AmillionWays skrev:Lucas1994 skrev:Har hørt at der er mindre integral, differential og alle mulige andre ubehaglige ting hvis du tager dit gsk på niels brock.
Til gengæld kommer du til at bruge integral- og differentialregning til Erhvervsøkonomi, ikke bare lidt, men meget, som i rigtig meget

AmillionWays skrev:Lucas1994 skrev:Har hørt at der er mindre integral, differential og alle mulige andre ubehaglige ting hvis du tager dit gsk på niels brock.
Til gengæld kommer du til at bruge integral- og differentialregning til Erhvervsøkonomi, ikke bare lidt, men meget, som i rigtig meget

DonKahle skrev:Tak for jeres gode svar :-)
Jeg skal med stor sandsynlighed ind som værnepligtig d. 2/2 2015. Derfor ønsker jeg et kort kursus. Jeg er klar over at jeg nok er lidt sent ude, men har ikke vidst hvad jeg ville før nu.
Som nogle også siger, så virker det måske lidt dumt at vælge en økonomisk linje, hvis man ikke er skarp, eller kan lide matematik. Jeg er helt enig med jer, men det er marketing og afsætningsdelen ved uddannelsen jeg godt kan lide. Økonomi delen er en ret god egenskab at have i forhold til muligheden for jobs. Jeg ønsker ikke at uddanne mig som markedsføringsøkonom med en professions bachelor i international handel og markedsføring, hvis jeg alligevel ikke kan finde jobs indenfor branchen.
Erhversøkonomi åbner for flere ting indenfor handel, marketing, og afsætning's prægede jobs generelt, mens en markedsføringsøkonom, og en overbygning med prof. bachelor er meget indsnævret. Ønsker at kunne bevæge lidt mere frit rundt, end at være låst til en bestemt job titel.
Kan godt være jeg har misforstået det hele, jeg synes i forvejen det er meget uoverskueligt hvad man kan blive, og hvad de forskellige uddannelser fører til. UG.dk synes jeg er meget overfladisk.

NGS skrev:Der er ikke det store spring fra C til B-niveau. Synes springet er meget større ved B til A-niveau.

bangsunei skrev:NGS skrev:Der er ikke det store spring fra C til B-niveau. Synes springet er meget større ved B til A-niveau.
Det der forstår jeg intet af.
Intergralregning og Differentilregning er klart de største spring i forhold til tideligere material, både i forhold til beviser, men også det rent regnemæssige.
Det eneste "svære" ved Matematik A i forhold til matematik b er Differentialligninger og måske intergration ved substitution. Vektorregning er en stor del af mat A pensum og det er rent ud sagt "a walk in the park."

Kæft jeg formulerer mig som en hat. Men der er forskel fra STX-HHX-HTX.NGS skrev:På Teknisk Gymnasium hvor jeg gik, tror jeg vi var mange der var synes springet var større fra B til A i forhold til C til B.
Men sådan er det vel forskelligt fra gym til gym. Hvilket det vel ikke burde være.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 72 gæster