Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1355
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1352

Følg bodybuilding.dk på

Min ven kan ikke forstå mig.

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

.
Sidst rettet af JonasJacobsen 11. jun 2014, 18:00, rettet i alt 2 gange.
It's not about how hard you can hit, it's about how hard you can get hit and keep moving forward.

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 70.00
- Squat: 80.00
- Dødløft: 120.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

JonasJacobsen skrev:Han forstår ikke, hvorfor vores 7 store muskelgrupper skal trænes hver for sig i løbet af ugen

Det kan jeg heller ikke forstå hvorfor man skal ?
Brugeravatar

Reputation point: 189

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 175.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

One cannot learn what one doesn't want to learn!
Han må selv finde interesse/motivation til at finde information og prøve sig frem hvad angår træning og kost :)

EDIT: Som MadzP påpeger så skriver du også selv nogle tvivlsomme ting omkring træning :mrgreen:

Reputation point: 255

Bare lad ham være..han skal nok lære det, men hvis du fortsætter med at presse ham så bliver i nok uvenner snart :/
Eighty percent of succes is showing up
Brugeravatar

Reputation point: 50

Styrkeliste
- Squat: 110.00
- Dødløft: 150.00

Der er absolut intet i vejen med fullbody-træning, specielt som nybegynder er det en god vej ind.

Det lyder mere som om, at du prøver at presse ting i hovedet på ham, fordi det er sådan du kan lide det/det du tror på.
Brugeravatar

Reputation point: 50

Det er noget jeg kender meget til. Jeg synes snart alle kommer med den ene og den anden fejlagtige påstand. I lang tid jeg har sagt "jamen en artikkel af Thomas Jagd siger ..." osv. Det flyder ind af det ene øre og ud af det andet. Efter min erfaring er der kun én måde at overbevise/belære folk om hvad der giver store gunz eller en hakket madkasse, og det er at flexe lortet og sige "hvis du vil ligne mig, må du gøre som mig".

Personligt har jeg helt droppet at rådgive eller hjælpe folk, familie og venner. Jeg siger bare: "ja ok" "jojooo" osv. uden at det lyder sarkastisk. Lad ham sejle sin egen sø. Eller stil ham et meget direkte spørgsmål: "og du synes selv det du gør har givet resultater?". Der burde han kunne være ærlig med sig selv og tænke nej. Ellers er der ikke noget at gøre før han får øjnene op.
Brugeravatar

Reputation point: 75

Træner her: Fitness World Kolding

Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 140.00

Du demonstrerer manglende forståelse i anden potens. De artikler du refererer til, hvor finder du dem?
'At hjælpe er at forstå' (Kierkegaard)

Reputation point: 185

Styrkeliste
- Bænkpres: 137.50
- Squat: 175.00
- Dødløft: 225.00

Hold det personlige væk fra træning. Lad ham træne og spise som han selv vil. Det samme skal du gøre.
Snak om andet end mad og træning når i er så uenige som i er.
Brugeravatar

Reputation point: 121

ja vi alle har vores tro på træning, Jeg kender da en der mener man kan gaine muskler på 70 gram fedt 140 gram protein 20 til 40 gram kulhydrater i grønsager samlet kcal 1310

Reputation point: 60

Styrkeliste
- Bænkpres: 67.50
- Dødløft: 110.00

Jamen, det er vel bare at gøre sig egne erfaringer. Jeg har en kammerat der har taget mere muskel på end hvad jeg har set nogle gøre herinde, med den slags træning som man gør grin med. Vi snakker dropsets, breathing squats og halfreps.
100% clean, det ved jeg fordi jeg senere hjalp ham igang med hans begynderkur.
MAKE
PEDRO
GREAT AGAIN
Brugeravatar

Reputation point: 285

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 180.00

JonasJacobsen skrev:
spise mere for at få markeret mavemuskler

huh..?

Troll..?
Sidst rettet af LWest 11. jun 2014, 08:22, rettet i alt 1 gang.

Reputation point: 55

Styrkeliste
- Squat: 110.00
- Dødløft: 125.00

Lad det ligge og hyg jer omkring andet end træning og kost. Hvis han ikke VIL lytte og lære, hvorfor så bruge energi på at tale for døve øre?

Jeg stiller mig også måbende over den såkaldte 30 day squat challenge, hvor man skal tage masser af squats hver dage (med få hviledage ind imellem), uden nogen vægt på. Men når pigerne på facebook skriver om, at de er igang, vælger jeg at holde min kæft i stedet for at fortælle, hvor meget mere bubbly ass, det ville give, hvis de dog bare fulgte et ordentligt program og sætter noget vægt på stangen.

Reputation point: 15

På nogle punkter er det sgu nok din ven som har ret :-)
I ain't a killer but don't push me revenge is like the sweetest joy next to getting pussy
Brugeravatar

Reputation point: 205

Geografisk sted: 5550 Langeskov

Træner her: OBBC

JonasJacobsen skrev:Hej BB :)

Jeg har det problem, at min ven ikke kan forstå hvad jeg skriver til ham. Jeg er i princippet bange for at lyde som en kæmpe idiot, da jeg føler at jeg snakker til en mur. Jeg har tit postet nogle artikler omkring træning, hvordan man bliver større og hvordan man gør det ene og det andet. Selvom artiklerne er relativt nemme at forstå, selv for en nybegynder, så kan han ikke forstå hvorfor at han skal spise mere for at få markeret mavemuskler. Han tror, at han skal løbe det tynde lag fedt han har på maven væk. Jeg er ved at blive sindsyg. Jeg har hverken en phd i sundhed, eller en master degree i fitness, men hver gang jeg forklarer ham om simple ting, skriver han det modsatte tilbage ](*,)

Han kan ikke forstå, at et simpelt 2-splits program, 4 gange om ugen gør, at han kan træne dobbelt så meget, end som han kan, hvis han fortsætter med full body 2 gange om ugen. Han forstår ikke, hvorfor vores 7 store muskelgrupper skal trænes hver for sig i løbet af ugen, da han mener, at det er for meget. Skal jeg bare droppe planerne om denne fitness ven, eller skal jeg låse ham fast til en kælder, og tvinge ham til at læse samtlige bøger, der forklarer hvordan det ene og det andet fungerer?

Jeg er virkelig ved at løbe tør for kræfter, hvad det her angår. Skal jeg besætte Yoda, og forklare ham det igen. Eller skal jeg stoppe før jeg lyder som en kæmpe jubel nar?

Hej Jonas,

Din ven har ret, og du tager fejl! (sandsynligvis)
[insert annoying GIF]
Brugeravatar

Reputation point: 25

Must resist BROscience ](*,)

Reputation point: 45

Styrkeliste
- Bænkpres: -1.00
- Squat: -2.00
- Dødløft: -1.00

Hej Jonas

Med fare for at gentage en række af de øvrige indlæg i øvrigt at lyde som en tør og bitter mand, så synes jeg frem for alt at du skal feje for egen dør, før du leger personlig træner og kostekspert.

JonasJacobsen skrev:så kan han ikke forstå hvorfor at han skal spise mere for at få markeret mavemuskler. Han tror, at han skal løbe det tynde lag fedt han har på maven væk.

Det skal han også. Løb er glimrende cardio og cardio er glimrende fedtforbrænding.

JonasJacobsen skrev:Han kan ikke forstå, at et simpelt 2-splits program, 4 gange om ugen gør, at han kan træne dobbelt så meget, end som han kan, hvis han fortsætter med full body 2 gange om ugen.

1) Det er ikke indlysende. Han kan principielt bare træne et meget, meget udmattende fullbodyprogram.

2) Hvis han træner fullbody tre gange om ugen, vil han have højere frekvens end et 2-split fire gange om ugen.

JonasJacobsen skrev:Han forstår ikke, hvorfor vores 7 store muskelgrupper skal trænes hver for sig i løbet af ugen

Hvilke "7 store muskelgrupper"? Og hvorfor skal de partout trænes hver for sig? Den slags dogmatik hører vist amerikanske boards og fora til.

JonasJacobsen skrev:eller skal jeg låse ham fast til en kælder, og tvinge ham til at læse samtlige bøger, der forklarer hvordan det ene og det andet fungerer?

God ide. Og husk så i øvrigt lige at låse dig selv inde sammen med ham.

JonasJacobsen skrev:Jeg er virkelig ved at løbe tør for kræfter, hvad det her angår. Skal jeg besætte Yoda, og forklare ham det igen. Eller skal jeg stoppe før jeg lyder som en kæmpe jubel nar?

Du skal stoppe.

Moose skrev:Jeg har en kammerat der har taget mere muskel på end hvad jeg har set nogle gøre herinde, med den slags træning som man gør grin med. Vi snakker dropsets, breathing squats og halfreps.

Hvem har nogensinde gjort grin med dropset og breathing squats? Breathing squats er frygteligt og giver voldsomt gode gains.
This is your life and it's ending one minute at a time
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 710

Geografisk sted: Østerbro

Træner her: The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Dødløft: 225.00

The Juice skrev:Hej Jonas

Med fare for at gentage en række af de øvrige indlæg i øvrigt at lyde som en tør og bitter mand, så synes jeg frem for alt at du skal feje for egen dør, før du leger personlig træner og kostekspert.

JonasJacobsen skrev:så kan han ikke forstå hvorfor at han skal spise mere for at få markeret mavemuskler. Han tror, at han skal løbe det tynde lag fedt han har på maven væk.

Det skal han også. Løb er glimrende cardio og cardio er glimrende fedtforbrænding.

JonasJacobsen skrev:Han kan ikke forstå, at et simpelt 2-splits program, 4 gange om ugen gør, at han kan træne dobbelt så meget, end som han kan, hvis han fortsætter med full body 2 gange om ugen.

1) Det er ikke indlysende. Han kan principielt bare træne et meget, meget udmattende fullbodyprogram.

2) Hvis han træner fullbody tre gange om ugen, vil han have højere frekvens end et 2-split fire gange om ugen.

Hvilke "7 store muskelgrupper"? Og hvorfor skal de partout trænes hver for sig? Den slags dogmatik hører vist amerikanske boards og fora til.

JonasJacobsen skrev:eller skal jeg låse ham fast til en kælder, og tvinge ham til at læse samtlige bøger, der forklarer hvordan det ene og det andet fungerer?

God ide. Og husk så i øvrigt lige at låse dig selv inde sammen med ham.

JonasJacobsen skrev:Jeg er virkelig ved at løbe tør for kræfter, hvad det her angår. Skal jeg besætte Yoda, og forklare ham det igen. Eller skal jeg stoppe før jeg lyder som en kæmpe jubel nar?

Du skal stoppe.

Moose skrev:Jeg har en kammerat der har taget mere muskel på end hvad jeg har set nogle gøre herinde, med den slags træning som man gør grin med. Vi snakker dropsets, breathing squats og halfreps.

Hvem har nogensinde gjort grin med dropset og breathing squats? Breathing squats er frygteligt og giver voldsomt gode gains.

Det at lyde som en personlig douche, er netop det, jeg ikke vil.

Det er rigtigt, at man skal lave cardio sammen med styrketræning for at forbrænde mest fedt som muligt. Men i dette tilfælde, så er han ikke ret stor. Jeg opsatte 2 billeder, med en super skinny dude med tydelige mavemuskler, og så en model der træner, med større og mere markerede mavemuskler. Han vil gerne ligne ham som træner, men han vil hellere lave cardio og cutte. Det er her mit hoved går i stykker. Hvordan kan man løbe sig til større masse?

Han vil gerne træne full-body, højest 45 minutter, uden særlig stor intensivitet. Det jeg mener at, at han ville kunne træne mere ugentligt, hvis han delte sine muskelgrupper op, og trænede dem visse dage. Hermed kunne han være klar til den næste dag, med bentræning f.eks, i stedet for at vente 4 dage med at kunne træne igen. Han er nybegynder, bevares, så det er klart, at han føler sig mere øm end andre, der træner regelmæssigt.

Der er selvfølgelig flere end 7 muskelgrupper, men for begyndere som os, så tænker vi kun på de store, og ikke dem der er iblandt. Muskelgrupperne jeg tænkte på var, legs, triceps, biceps, abdominals , lats, back og chest. De skal selvfølgelig ikke trænes hver for sig, men mere som compound movements, hvor man kan træne to eller flere muskelgrupper i samme bevægelse. Det ville derfor være lettere, at sammensætte 2 eller flere muskelgrupper, i stedet for at træne full body 2 gange om ugen.

Det lyder på jeres respons, at jeg burde låse mig ned i kælderen, og smide nøglen væk. Det er hermed gjort.
It's not about how hard you can hit, it's about how hard you can get hit and keep moving forward.

Styrkeliste

The Juice skrev:

Jeg prøvede såmænd bare at tegne et billede af den slags træning.
Men jeg tilføjer lige flere så:
30 sekunders pause imellem sæt
massevis af isolationsøvelser
2,5 times træning
høje splits
meget høje reps
dumbell walkdowns
osv.

Ikke ligefrem den slags træning man normalt vil anbefale til en semi begynder, men det virkede bedre end noget jeg har set før.
MAKE
PEDRO
GREAT AGAIN
Brugeravatar

Reputation point: 285

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 180.00

Moose skrev:
The Juice skrev:

2,5 times træning
høje splits
meget høje reps
dumbell walkdowns
osv.

Ikke ligefrem den slags træning man normalt vil anbefale til en semi begynder, men det virkede bedre end noget jeg har set før.

Både Kai Greene og Jim Wendler har sagt følgende - efter hukommelse:
"Knowing 50% and giving 100% beats knowing 100% and giving 50% any day"
Why can't a heterosexual guy tell a heterosexual guy that he thinks his booty is fly?
Brugeravatar

Reputation point: 924

Træner her: OBBC

Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00
- Squat: 2.00
- Dødløft: 3.00

Chelsea2013 skrev:Hold det personlige væk fra træning. Lad ham træne og spise som han selv vil. Det samme skal du gøre.
Snak om andet end mad og træning når i er så uenige som i er.

This.

Så får han de resultater han fortjener, når han ikke gider sætte sig ind i tingene.

Man kan ikke redde alle, og slet ikke dem som ikke VIL.

Reputation point: 5

Lol altså af de syv muskelgrupper. Det er noget af det dummeste jeg længe har hørt.
Jobs skrev:Du har verdens stærkeste muskler under verdens klogeste hoved.

Jeg har en blog nu!
Brugeravatar

Reputation point: 635

Træner her: The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 17.00
- Squat: 54.00
- Dødløft: 23.00

TrexMode skrev:
Moose skrev:
The Juice skrev:

2,5 times træning
høje splits
meget høje reps
dumbell walkdowns
osv.

Både Kai Greene og Jim Wendler har sagt følgende - efter hukommelse:
"Knowing 50% and giving 100% beats knowing 100% and giving 50% any day"

<3 Det er sandhed.

Reputation point: 232

Styrkeliste
- Bænkpres: 102.50
- Squat: 210.00
- Dødløft: 220.00

Din tilgang til kost og træning er nødvendigvis ikke den eneste rigtige. Men kender godt følelsen af at snakke til en mur :-D
Brugeravatar

Reputation point: 5

Legend skrev:Lol altså af de syv muskelgrupper. Det er noget af det dummeste jeg længe har hørt.

Billede
Sidst rettet af JonasJacobsen 11. jun 2014, 18:09, rettet i alt 1 gang.

Styrkeliste

JonasJacobsen skrev:
Legend skrev:Lol altså af de syv muskelgrupper. Det er noget af det dummeste jeg længe har hørt.

Det er muligvis korrekt, men jeg giver ikke rigtigt en fuck. Jeg træner det jeg gør, at du synes, at det er dumt at træne hele kroppen over en uge er dit problem. Hvis du ikke har noget konstruktivt, så hold dig væk.

Stop dig selv. Desuden alt for lav frekvens for en begynder.
http://news.bodylab.dk/sporg-ekspertern ... ang-i-ugen

Tror måske bare det er dig der lyder som en idiot.
Sidst rettet af fyforenskefuld 11. jun 2014, 17:56, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar

Reputation point: 70

Træner her: Fresh fitness

JonasJacobsen skrev:

Det er muligvis korrekt, men jeg giver ikke rigtigt en fuck. Jeg træner det jeg gør, at du synes, at det er dumt at træne hele kroppen over en uge er dit problem. Hvis du ikke har noget konstruktivt, så hold dig væk.

men du mener selv du skal belære din kammerat om hvordan han skal træne ? =D>

Reputation point: 200

wow.. TS har du overvejet at for at hjælpe folk med træning skal man selv være nået rimeligt langt ift dem du vil hjælpe ? Lyder som om du selv skal tilbage til skolebænken og holde dig fra Broscience

Reputation point: 40

Træner her: Mana Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 125.00

JonasJacobsen skrev:

Noget af det bedste dobbelt morale jeg har læst længe.

Sendt fra min GT-I9305 med Tapatalk2
Brugeravatar

Reputation point: 189

Styrkeliste
- Dødløft: 175.00

.
Sidst rettet af JonasJacobsen 11. jun 2014, 18:10, rettet i alt 1 gang.

Styrkeliste

JonasJacobsen skrev:

Legends indlæg er mere konstruktivt end den anti-viden du prædiker til din ven. Det er tragikomisk, at du holder fast i dine idiotiske teorier og nægter at blive klogere, og samtidigt ønsker at din ven skal tage dine håbløse råd til sig.

EDIT: Et par stykker var hurtigere.
Small I am - lift I must.

Reputation point: 40

Næste

Tilbage til Off topic

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 68 gæster