Cloud skrev:Fik nok formuleret mig forkert ang. frekvensen.
Ja vist har du et overlap i dit program, men vil nok hellere katagorisere det som et tweak.
Bare fordi jeg DL på min rygdag vil jeg ikke katogisere denne som en 'regulær' benøvelse, selvom benene også rammes - det vokser mine ben bestemt ikke af.
Ligesom jeg hellere ikke vil kategorisere DB incline bænkpres som en 'regulær' triceps øvelser, selvom triceps også rammes - der skal mere til for mit vedkommende før mine triceps vokser.
Så jeg ved ikke om du kan snakke om 'kvaliteten' i dit overlap eller frekvens? Med et 3-split vil du næsten ramme kroppen 2 gange ugentligt, og vil mene 'kvaliteten' er langt højere end dit overlap/tweak.
Og jo, hvis man ikke træner ben så er man i min forstand 'disko-pumper', men Johnny Bravo er også en flot fyr

Det er ikke noget med, om det virker eller ej.. Når man træner bænkpres, så træner man triceps utroligt meget, ligegyldigt hvor bredt man holder og ligegyldigt hvor tungt man løfter, og det er et faktum. Ligesom man træner biceps utroligt meget, når man træner chin-ups.. At du så ikke kan mærke det på samme måde, er måske fordi du ikke træner den så isoleret - men dette betyder ikke nødvendigvis, at den bliver bedre trænet ved tricepsøvelser end brystøvelser.. Derfor giver det du skriver ikke rigtig mening i mit hoved.. Du tager også selv dødløft, som faktisk er et glimrende eksempel på en øvelse, der træner utroligt mange muskler (ben, mave, balder, lænd og nakke), og ikke kun lænd, som mange tror - hvis den gjorde det, kunne man jo ligeså godt lave hyperextensions! Kvaliteten af mit overlap er høj, for den bygger netop på ovenstående ting, og derfor er det et overlap og ikke et tweak.
Mht. til brystet har I fuldstændig ret i, at man ikke kan træne en bestemt del af brystet, da hele brystet bliver aktiveret, når man laver en brystøvelse.. Dog er der mere stress på nogle dele end andre, og det er her jeg gerne vil flytte min stress over på den øverste del af mit bryst, hvorfor det ikke giver mening at lave decline presses