Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1542
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1540

Følg bodybuilding.dk på

Opsparingstråden

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

Jeg er for nyligt begyndt at sparer penge op, og synes det kunne værre interessant at vide, hvor meget i har i sparet op, hvor gamle i er - og hvor meget i sparer op i måneden.

Selv er jeg 22, og har sparet omkring 55.000. op det sidste halve års tid.
Forsøger så vidt muligt på at holde mine udgifter lave, og tænker mig godt om inden jeg købet noget. :)
"Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life"
Brugeravatar

Reputation point: 155

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Fyrkat skrev:Jeg er for nyligt begyndt at sparer penge op, og synes det kunne værre interessant at vide, hvor meget i har i sparet op, hvor gamle i er - og hvor meget i sparer op i måneden.

Forsøger så vidt muligt på at holde mine udgifter lave, og tænker mig godt om inden jeg købet noget. :)

Kunne være spændene at høre hvad folk lavede til daglig også :D

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog

Fyrkat skrev:Jeg er for nyligt begyndt at sparer penge op, og synes det kunne værre interessant at vide, hvor meget i har i sparet op, hvor gamle i er - og hvor meget i sparer op i måneden.

55 på 6 måneder? Damn du har haft travlt. 16,5 på 8 måneder. Første opsparing nogensinde. Smider 2k om måneden. 22 år også.

Reputation point: 115

Kostplan: Vis kostplan

DonLauge skrev:55 på 6 måneder? Damn du har haft travlt.

Faktisk ikke. Jeg har dog haft en god løn til tider (får løn efter indsats).
Derudover har jeg også solgt nogle ting, som jeg ikke brugte - b.la. en ipad, og en masse tøj.

16,5 på 8 måneder. Første opsparing nogensinde. Smider 2k om måneden. 22 år også.

Godt gået! Det er også min første opsparing :D
"Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life"
Brugeravatar

For lidt til at være stolt, og for meget til at skrive det offentligt :´)
Men engang sparede jeg 80.000kr sammen på 9 måneder. Jeg er selv 21 :)
Brugeravatar

Reputation point: 140

Geografisk sted: Fyn

Styrkeliste
- Bænkpres: 134.20
- Squat: 155.40
- Dødløft: 206.60

Små 220,000 kr på kontoen + omkring 280,000 kr på aktier :-) - 25 år

Reputation point: 100

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 180.00

Havde sparet omkring 30.000,- op, men valgte at smide dem i mit banklån. Måtte så starte forfra med at spare op, men nu skylder jeg så heller ikke en krone nogle steder længere.
Er startet forfra med opsparingen, som nu lyder på 8.000,- på den ene opsparingskonto, og 6.000,- på den anden.
Brugeravatar

Reputation point: 240

Havde 90.000 men tog til Thailand og købte aktier for resten.
Må man spørge Hvordan du har fået banket en opsparing på den størrelse op og stå zink?

55-60.000 pt... Er 24 år og studerende, og har indtil videre klaret mig igennem de første fire år af studiet uden su-lån, så det er herligt :-) har i øvrigt ikke noget studiejob.

Reputation point: 5

Selvfølgelig vupti :-) jeg var nok en af de mere fornuftige dengang man fik konfirmations penge :-) 18,000
Kr aktier blev til små 100k på 3 år. Og så Investerede jeg her sidste år små 100k og så har de vokset +80k på omkring 8 mdr

Resten er fra mit job. Hvor jeg ca har 22,000 udbetalt. Hvor efter alt er betalt, kan jeg ligge 9-11k til opsparing om månedet :)

Reputation point: 100

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00

Jeg er imponeret over, at folk herinde er så økonomisk ansvarlige. I min omgangskreds ser det ofte helt anderledes ud med overtræk og SU-lån :/

SU-lån: 97.000kr.
Overtræk på Nemkonto: 9000kr.

Til gengæld ejer jeg en andelslejlighed til en værdi af 1.400.000kr (lige nu). Købt for 675.000kr i 2011 med et lån på 300.000kr.

Det er det tætteste, jeg kommer på en opsparing.

Reputation point: 70

Styrkeliste
- Bænkpres: 117.50
- Squat: 130.00
- Dødløft: 145.00

Jeg må lave det forkerte. Er kontoransat til øv bøv løn.
Jeg har en opsparing på -26.000 kr. + billån. Dog har jeg en motorcykel til ca. 25.000 kr, der ikke skyldtes noget i.

Men enlig, i lejlighed + bil gør der ikke er fandes meget at spare op af.

Når det så er sagt kan jeg godt lide nyt tøj.
Brugeravatar

Reputation point: 35

Fremtiden ser lys ud for Danmark. Alle de 21-24årige med over 100k på kontoen, og bare er så fornuftige med deres økonomi! - Godt klaret :)
If the bar aint bending, you are just pretending!

http://www.bodybuilding.dk/you-got-to-pump-it-up-t61404-120.html#p1603747 - Min log!

Reputation point: 25

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Ultimate Gym
SPH GYM

Styrkeliste
- Bænkpres: 127.50
- Squat: 160.00

Jeg har en opsparing på et par hundrede vil jeg tro. :lol:

Er i gang med at skrabe sammen til en kajak. :)
Brugeravatar

Reputation point: 714

Træner her: Fitness One Kolding

Du har også investeret aktier på det rigtige tidspunkt må man sige - selv en abe kan tjene gode penge i disse tider.
Men ja, man kan kun være misundelig på den slags opsparinger :)

Fyrkat skrev:
DonLauge skrev:55 på 6 måneder? Damn du har haft travlt.

Faktisk ikke. Jeg har dog haft en god løn til tider (får løn efter indsats).
Derudover har jeg også solgt nogle ting, som jeg ikke brugte - b.la. en ipad, og en masse tøj.

16,5 på 8 måneder. Første opsparing nogensinde. Smider 2k om måneden. 22 år også.

Godt gået! Det er også min første opsparing :D

Alligevel imponerende med knap 10k om måneden.
Dertil skal der lægges en lån på 50k + en nykøbt bil. Så helt perfekt er verdenen ikke, men små skrift :)

Reputation point: 115

thaden skrev:Fremtiden ser lys ud for Danmark. Alle de 21-24årige med over 100k på kontoen, og bare er så fornuftige med deres økonomi! - Godt klaret :)

Da kun hvis de på et eller andet tidspunkt bliver sat i brug.
Siden krisen har det jo netop været tendensen af den danske befolkning sparer helt vildt op og ikke holder gang i forbruget i frygt for at noget skulle gå galt :)
Brugeravatar

Reputation point: 15

Geografisk sted: København

Træner her: Anger Mangement

Styrkeliste
- Bænkpres: 112.50
- Dødløft: 200.00

Galleri: Vis galleri (3)

Jeg sparer omkring 70-80k op om året lige pt.

- at jeg så skyder en væsentligt chunk af på halvdyre ure, er en anden sag :lol:
Brugeravatar

Moderator

Reputation point: 185

Geografisk sted: Danmark

lol - min opsparing er kun på 4k og er lige blevet 21. Er studerende, så det tager noget tid. Jeg lægger dog 500kr til side hvert måned med denne indkomst lige nu. Dernæst er det 15%.
Jeg forventer dog, at min opsparing ikke kommer over 100k indtil efter jeg fylder 40. Jeg skal ud at opleve verden imens, at jeg har stadig har muligheden. Hvem ved? Måske får man sygdomme når man er ældre, så man ikke kan nå det. Alt for mange sparer og sparer uden at bruge dem. Hvad er formålet med det?

Thelittleone skrev:lol - min opsparing er kun på 4k og er lige blevet 21. Er studerende, så det tager noget tid. Jeg lægger dog 500kr til side hvert måned med denne indkomst lige nu. Dernæst er det 15%.
Jeg forventer dog, at min opsparing ikke kommer over 100k indtil efter jeg fylder 40. Jeg skal ud at opleve verden imens, at jeg har stadig har muligheden. Hvem ved? Måske får man sygdomme når man er ældre, så man ikke kan nå det. Alt for mange sparer og sparer uden at bruge dem. Hvad er formålet med det?

Folk sparer vil også sammen netop med henblik på at bruge pengene på et tidspunkt selvom det måske på nuværende tidspunkt er udefinerbart hvad pengene reelt skal bruges på. Skal man ud at købe bil, hus, lækre møbler til det nye hus osv., jamen så er det selvfølgelig godt at have kontanter eller værdipapirer i baghånden. Og det er altså ufornuftigt ikke at skænke pension en tanke før efter engang i 40'erne.

53.000 kr pt - opsparingen har været oppe og nede nogle gange i år, flytte i anden lejlighed(lejerbolig), hi-fi anlæg, Weber gril osv tager selvfølgelig nogle ryk i den forkerte retning.
Pengene er bare lidt sjovere når de bliver brugt, må jeg erkende :D

Mit mål er, at sparer 10k op hver månede.

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 140.00

ZinK_ skrev:Små 220,000 kr på kontoen + omkring 280,000 kr på aktier :-) - 25 år

Mirin! 500.000 er fandme godt gået i den alder.
I andre er fandme også go'e.
Brugeravatar

110K står der vidst på kontoen lige nu. Færdig med bachelor om 1 år - ingen lån. 21 år.
Veni, vidi, vici
Brugeravatar

Reputation point: 45

Super fornuftigt af alle og godt at høre.

Dem, som tænker på boligkøb, skal nemlig minimum have 5% til egenfinansierig fra november.

Det har altid heddet sig med de 5%, men fra november kan bankerne ikke længere fravige kravet :-)

Opsparing: kr. 700.000 i depot, friværdi ved Vejle ca. Kr. 500.000, på kontoen ca. Kr. 150.000. Et par gældfrie biler også fra 2013 og 2015 og lidt urværk af nogenlunde værdi. 36 år og begyndt opsparingen til junior - der står 25K efter to år og målet er mellem K 400-500 når han fylder 20 år.

Geografisk sted: Fredericia

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 185.00

Folk må have nogle ekstremt lave leveomkostninger, hvis de i start 20'erne og dertilhørende forholdvis beskedne løn (gætter på under 30.000?) kan spare så meget op. Nu er jeg 28 år og ganske veletableret efterhånden, men dem jeg kender som studerer er helt broke. Det er svært at finde bare et værelse herinde i København til under 5.000 om måneden, og skal man have en lejlighed, så er markedsprisen for leje jo 8-9.000 om måneden for 50m2. Så skal der fandme høvles nogle knaster ind, hvis man skal spare 100.000 op på under et år, som folk herinde tilsyneladende er i stand til :D
Personligt har jeg ikke en decideret opsparing, da jeg efter to års arbejdsløshed havde opbrugt denne og samtidig stiftet en gæld på omkring 50.000 til mine forældre. Den er betalt af om lidt, og så regner jeg med at lægge 4-5.000 til side om måneden.
Derudover har jeg en friværdi på lidt over en million kroner i min lejlighed, da den blev købt på et aldeles favorabelt tidspunkt, men jeg mener ikke det helt tæller med som en 'opsparing' :-)
NO COCK IS AS HARD AS LIFE
Brugeravatar

Reputation point: 85

Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00

EWhite skrev:Folk må have nogle ekstremt lave leveomkostninger, hvis de i start 20'erne og dertilhørende forholdvis beskedne løn (gætter på under 30.000?) kan spare så meget op. Nu er jeg 28 år og ganske veletableret efterhånden, men dem jeg kender som studerer er helt broke. Det er svært at finde bare et værelse herinde i København til under 5.000 om måneden, og skal man have en lejlighed, så er markedsprisen for leje jo 8-9.000 om måneden for 50m2. Så skal der fandme høvles nogle knaster ind, hvis man skal spare 100.000 op på under et år, som folk herinde tilsyneladende er i stand til :D
Personligt har jeg ikke en decideret opsparing, da jeg efter to års arbejdsløshed havde opbrugt denne og samtidig stiftet en gæld på omkring 50.000 til mine forældre. Den er betalt af om lidt, og så regner jeg med at lægge 4-5.000 til side om måneden.
Derudover har jeg en friværdi på lidt over en million kroner i min lejlighed, da den blev købt på et aldeles favorabelt tidspunkt, men jeg mener ikke det helt tæller med som en 'opsparing' :-)

Jeg har faktisk brugt alt hvad jeg havde i mange år, fordi jeg fx brugte mange penge på at have bil.

Den bliver solgt nu da jeg har fået nyt job tættere på (også bedre betalt), hvilket giver mig frihed til at spare ca. 10.000 op hver måned fremadrettet. Jeg har et andelslån på 520.000, og skyder på jeg kommer til at have leveomkostninger (inkl. mad og sjov) for ca. 12.000. Så aleneboende i København som "ung" (26) kan det godt lade sig gøre at sætte penge til side.

Har man jobbet er det prioriteringer. Vælger man "kun" sin SU, såfremt man studerer er det naturligvis enormt svært. Særligt i Århus og KBH.
Brugeravatar

Reputation point: 15

Geografisk sted: København

Træner her: Anger Mangement

Styrkeliste
- Bænkpres: 112.50
- Dødløft: 200.00

Galleri: Vis galleri (3)

Euphorica skrev:
EWhite skrev:Folk må have nogle ekstremt lave leveomkostninger, hvis de i start 20'erne og dertilhørende forholdvis beskedne løn (gætter på under 30.000?) kan spare så meget op. Nu er jeg 28 år og ganske veletableret efterhånden, men dem jeg kender som studerer er helt broke. Det er svært at finde bare et værelse herinde i København til under 5.000 om måneden, og skal man have en lejlighed, så er markedsprisen for leje jo 8-9.000 om måneden for 50m2. Så skal der fandme høvles nogle knaster ind, hvis man skal spare 100.000 op på under et år, som folk herinde tilsyneladende er i stand til :D

Jeg har faktisk brugt alt hvad jeg havde i mange år, fordi jeg fx brugte mange penge på at have bil.

Den bliver solgt nu da jeg har fået nyt job tættere på (også bedre betalt), hvilket giver mig frihed til at spare ca. 10.000 op hver måned fremadrettet. Jeg har et andelslån på 520.000, og skyder på jeg kommer til at have leveomkostninger (inkl. mad og sjov) for ca. 12.000. Så aleneboende i København som "ung" (26) kan det godt lade sig gøre at sætte penge til side.

Har man jobbet er det prioriteringer. Vælger man "kun" sin SU, såfremt man studerer er det naturligvis enormt svært. Særligt i Århus og KBH.

Havde jeg haft leveomkostninger for 12.000, mens jeg var på SU og havde ~20-25 timers deltid ugentligt, var jeg broke nu :D Det er der sgu ikke mange på SU og (mindre end) deltid, der kan oppebære.

Jeg er først begyndt delvist at spare op nu, og det er kun fordi, jeg vil ud og opleve noget og arbejde videre med mit firma. Så må den rigtige opsparing vente lidt endnu.
Brugeravatar
Chef-moderator

Reputation point: 470

Geografisk sted: Århus

Træner her: Crossfit Copenhagen - Spartan Mentality CrossFit
Fitness Studiet Østergrave

Styrkeliste
- Bænkpres: 117.50
- Squat: 155.00
- Dødløft: 210.00

Galleri: Vis galleri (8)

WinnMann skrev:
Thelittleone skrev:lol - min opsparing er kun på 4k og er lige blevet 21. Er studerende, så det tager noget tid. Jeg lægger dog 500kr til side hvert måned med denne indkomst lige nu. Dernæst er det 15%.

Folk sparer vil også sammen netop med henblik på at bruge pengene på et tidspunkt selvom det måske på nuværende tidspunkt er udefinerbart hvad pengene reelt skal bruges på. Skal man ud at købe bil, hus, lækre møbler til det nye hus osv., jamen så er det selvfølgelig godt at have kontanter eller værdipapirer i baghånden. Og det er altså ufornuftigt ikke at skænke pension en tanke før efter engang i 40'erne.

Pensionen skal self have nogle penge løbnede :) Opsparingnskontoen er en konto ved siden af, hvis der kommer uventede udgifter. For mig omhandler det at rejse og opleve verden mens kroppen kan håndtere det. Penge er et godt redskab til frihed.
Jeg kender bare en del bekendte, hvor deres forældre har fået millioner af kroner fordi at deres farmor/farfar/mormor/morfor aldrig brugte pengene sådan rigtigt.

Nu når emnet pension bliver bragt op, har jeg lige et spørgsmål: indbetaler i selv mere ind på pension, udover det i evt har af firma aftale? I min kontrakt får jeg 10% af det jeg tjener, indbetalt ekstra af firmaet og tvungen 5% af mig selv betalt ind på firma pension.
Jeg kan næste ikke se, at det er nødvendig for mig, at indbetale mere, da det om cirka 42 år vil der blive til en del penge!
Pensionsfirmaet giver nemlig et afkast, som er låst fast! Så uanset hvad vil der altid komme et afkast.
Nogle år bedre end den fastlåste, andre ikke.

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 140.00

Jeg sætter mellem 15-20k af om måneden til opsparing.

Har også to biler, hus, børn og kone.

Jeg har dog været veletableret med arbejde et par år efterhånden og er 28
“I may look calm, but in my head I’ve killed you 3 times”

Reputation point: 80

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 170.00
- Dødløft: 210.00

Næste