Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1059
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1056

Følg bodybuilding.dk på

Stævner inden for Bodybuilding/Styrkeløft

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hej BB,

Jeg kunne godt tænke mig at vide om der findes stævner/konkurrencer i bodybuilding/styrkeløft for amatører?
Kunne godt tænke mig at stille op i en af delene.
Brugeravatar

Reputation point: 25

Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Squat: 115.00
- Dødløft: 150.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Brugeravatar

Reputation point: 0

Geografisk sted: 2500

Det er to ret forskellige ting, som ikke umiddelbart harmonerer vanvittigt godt. Du kan se en stævneoversigt for styrkeløft her: http://www.styrke.dk/?dbid=termin

Udover DM, hvor der er kvalifikationskrav, så kan du stille til alle nationale stævner, når du har haft licens i 3 måneder. Der ligger et reelt begynder-DM i starten af næste år.
Brugeravatar

Moderator

Reputation point: 55

Geografisk sted: København

Træner her: Tårnby Styrkeløfter Klub
The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 170.00
- Squat: 302.50
- Dødløft: 292.50

Inden du overvejer om du vil dyrke styrkeløft eller bodybuilding, så bør du kraftigt overveje hvad din holdning er til doping. Sagen er den, at man indenfor bodybuilding accepterer doping som værende en fast del af sporten, mens der bliver set ned på folk der tager doping indenfor dansk styrkeløft. Der hersker heldigvis en meget stærk anti-doping holdning indenfor dansk styrkeløft i dag, efter man har brugt mange år på at rydde op i sporten. Så hvis man beslutter sig for at stille op i bodybuilding med hjælp fra medicinskabet, så bliver man ikke en voldsomt populær mand, hvis man bagefter beslutter sig for at dyrke lidt styrkeløft.
Månedens skribent: Oktober 2007
Redaktør

Reputation point: 173

Styrkeliste
- Bænkpres: 206.00
- Squat: 250.00
- Dødløft: 272.00

Logbog: Ingen logbog

Så de bedste stærkmand og styrkeløftere i danmark er clean?

Reputation point: 5

lassej skrev:Så de bedste stærkmand og styrkeløftere i danmark er clean?

De bedste styrkeløftere er testet så det må man jo antage, at de er.
Jeg tror dog ikke stærkmandskonkurrencer er testet.
Brugeravatar

Reputation point: 230

Geografisk sted: Aarhus

De bedste styrkeløftere herhjemme er clean. Og jeg vil vove den påstand at det gælder alle licensløftere i Danmark. For det første testes der ret tit, og for det andet så ses der meget kraftigt ned på folk der snyder.

I stærkmand tester man ikke, og man må formode at den stor del af dem krudter den. Specielt dem som en målsætning om at konkurrere internationalt.
Månedens skribent: Oktober 2007
Redaktør

Reputation point: 173

Styrkeliste
- Bænkpres: 206.00
- Squat: 250.00
- Dødløft: 272.00

Thomas Jagd skrev:

De bedste styrkeløftere herhjemme er clean. Og jeg vil vove den påstand at det gælder alle licensløftere i Danmark. For det første testes der ret tit, og for det andet så ses der meget kraftigt ned på folk der snyder.

I stærkmand tester man ikke, og man må formode at den stor del af dem krudter den. Specielt dem som en målsætning om at konkurrere internationalt.

what the fuck?!
Troede sku at det var lige så almindeligt at krudte i styrkrløft!

Men der må vel være nogen, der bare har krudtet igennem, for der efter at tage sin licens, når det er ude af kroppen, og man så er et stort skur.?
Brugeravatar

Reputation point: 134

Træner her: FitnessDK Vallensbæk
Fjerritslev Motioncenter
The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 104.50
- Squat: 132.50
- Dødløft: 167.50

toto_G4M3R skrev:what the fuck?!

Men der må vel være nogen, der bare har krudtet igennem, for der efter at tage sin licens, når det er ude af kroppen, og man så er et stort skur.?

Det er de færreste steder, der vil give dig en licens, hvis du stinker langt væk af doping. LauraBolin kunne fx ikke få en licens i HGVS i sin tid fordi hun var under mistanke for doping.
Nathan Jones skrev:At this point, we can only conclusively look at muscle growth on a large scale and say that picking things up and putting them down a lot makes muscles get bigger.
Brugeravatar

Reputation point: 300

Træner her: Team Danmark Aarhus

Styrkeliste
- Bænkpres: 145.00
- Squat: 222.00
- Dødløft: 280.00

Thomas Jagd skrev:

Hva mener du med de er clean. ? Op til konkurrencen eller hvordan definere du clean. I min verden er man kun clean hvis man ALDRIG har været på noget! Og jeg kan som bekendt af dk's regerende stærkmand fortælle dig at han har været på stort set alt. [-X

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 160.00

Kostplan: Ingen kostplan

One Man Army skrev:
toto_G4M3R skrev:what the fuck?!

Det er de færreste steder, der vil give dig en licens, hvis du stinker langt væk af doping. LauraBolin kunne fx ikke få en licens i HGVS i sin tid fordi hun var under mistanke for doping.

Lækkert! Nu har jeg pludselig fået en helt anden respekt for styrkeløftere!!
Brugeravatar

Fjerritslev Motioncenter
The Gym

Styrkeliste

Ghostrider skrev:Hva mener du med de er clean. ? Op til konkurrencen eller hvordan definere du clean. I min verden er man kun clean hvis man ALDRIG har været på noget! Og jeg kan som bekendt af dk's regerende stærkmand fortælle dig at han har været på stort set alt. [-X

Har du rent faktisk læst hvad Thomas skriver om stærkmand?
Brugeravatar

Moderator

The Gym

Styrkeliste

Ghostrider skrev:
Thomas Jagd skrev:

Hva mener du med de er clean. ? Op til konkurrencen eller hvordan definere du clean. I min verden er man kun clean hvis man ALDRIG har været på noget! Og jeg kan som bekendt af dk's regerende stærkmand fortælle dig at han har været på stort set alt. [-X

Et lille hint er vist på sin plads:

- Styrkeløft er ikke det samme som stærkmand
Nathan Jones skrev:At this point, we can only conclusively look at muscle growth on a large scale and say that picking things up and putting them down a lot makes muscles get bigger.
Brugeravatar

Træner her: Team Danmark Aarhus

Styrkeliste
- Bænkpres: 145.00
- Squat: 222.00
- Dødløft: 280.00

Biiver skrev:
Ghostrider skrev:Hva mener du med de er clean. ? Op til konkurrencen eller hvordan definere du clean. I min verden er man kun clean hvis man ALDRIG har været på noget! Og jeg kan som bekendt af dk's regerende stærkmand fortælle dig at han har været på stort set alt. [-X

Har du rent faktisk læst hvad Thomas skriver om stærkmand?

+1
Brugeravatar

Fjerritslev Motioncenter
The Gym

Styrkeliste

Hold nu op med jeres forsvaren af Vl og Sl i Dk, det bare at gå ind på anti doping Danmark, der bliver hvert år taget flere for doping..

Edit: http://www.antidoping.dk/da/Dopingkontr ... _2011.aspx

Hver 12 testede styrkeløfter i Dk blev testet positiv i 2011. 7 ud af 84.
Sidst rettet af androide 28. jul 2012, 17:17, rettet i alt 1 gang.

androide skrev:Hold nu op med jeres forsvaren af Vl og Sl i Dk, det bare at gå ind på anti doping Danmark, der bliver hvert år taget flere for doping..

Der er stor forskel på vægtløftning og styrkeløft. Og ydermere er der stor forskel på licensløftere og motionister i klubberne.
Brugeravatar

Moderator

The Gym

Styrkeliste

androide skrev:Hold nu op med jeres forsvaren af Vl og Sl i Dk, det bare at gå ind på anti doping Danmark, der bliver hvert år taget flere for doping..

Giv mig gerne en liste over alle de licensløftere, VL såvel som SL, der er blevet testet positiv indenfor de seneste 5 år. Jeg kan fortælle dig med det samme, at du nok ikke behøver en hel A4 side til det.
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2010

Reputation point: 573

Biiver skrev:

Der er stor forskel på vægtløftning og styrkeløft. Og ydermere er der stor forskel på licensløftere og motionister i klubberne.

Ja kan jeg forstå. Ja der er stor forskel, tror der er flere dopede motionister end styrkeløftere der er medlem af dif..

Hvorfor man, som det tidligere er skrevet i tråden, med rette kan tillade sig at sige, at "de bedste styrkeløftere herhjemme er clean."
Brugeravatar

Moderator

The Gym

Styrkeliste

TheCzech skrev:

Giv mig gerne en liste over alle de licensløftere, VL såvel som SL, der er blevet testet positiv indenfor de seneste 5 år. Jeg kan fortælle dig med det samme, at du nok ikke behøver en hel A4 side til det.

Nu ved jeg meget lidt om vægtløftning, men i sl ville man ikke have behov for noget papir - der er nemlig ikke blevet blevet taget nogle aktive løftere de seneste 5 år.
Brugeravatar

Geografisk sted: Ebeltoft.

Træner her: Hulen

Styrkeliste
- Bænkpres: 220.00
- Squat: 315.00
- Dødløft: 325.00

Galleri: Vis galleri (1)

Biiver skrev:Hvorfor man, som det tidligere er skrevet i tråden, med rette kan tillade sig at sige, at "de bedste styrkeløftere herhjemme er clean."

Ifølge statistikken tager hver 12 styrkeløfter doping, så nej de bedste styrkeløftere er ikke clean de fleste er men langt fra alle..

Bnaz skrev:
TheCzech skrev:

Nu ved jeg meget lidt om vægtløftning, men i sl ville man ikke have behov for noget papir - der er nemlig ikke blevet blevet taget nogle aktive løftere de seneste 5 år.

Tjek nederst på mit link 84 stks dopingprøver, 7 styrkeløfter dømte for doping af dem der er medlem af danmarks idrætsforbund. Af motionister altså kommercielle fitnesscenter, er tallet meget højere hver 5 testet er her testet positive ret vildt..

Hold nu op med at prøve at dæmonisere de danske styrkeløftere, Androide, du ved intet om dem.
http://www.hvidovrestyrke.dk/ - Hvidovre Styrkeløft Forening
Brugeravatar

Reputation point: 20

Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Squat: 215.00
- Dødløft: 240.00

Kostplan: Ingen kostplan

androide skrev:
Bnaz skrev:
TheCzech skrev:

Tjek nederst på mit link 84 stks dopingprøver, 7 styrkeløfter dømte for doping af dem der er medlem af danmarks idrætsforbund. Af motionister altså kommercielle fitnesscenter, er tallet meget højere hver 5 testet er her testet positive ret vildt..

Hej, fordi man træner i en styrkeløftklub, er man ikke styrkeløfter. Der findes også motionister der, ret vildt.
Brugeravatar

Reputation point: 200

Jiyan skrev:Hold nu op med at prøve at dæmonisere de danske styrkeløftere, Androide, du ved intet om dem.

What?? Jeg referere fra anti doping Danmark, det er virkeligheden...

androide skrev:
Jiyan skrev:Hold nu op med at prøve at dæmonisere de danske styrkeløftere, Androide, du ved intet om dem.

Nej, der står intet om, at 7 styrkeløftere er taget for doping. Der står, at 7 personer testet i styrkeløftklubber er testet positiv. Ingen af dem var styrkeløftere. Som Bnaz skriver, er det mange år siden, en styrkeløfter er taget for doping i Danmark.
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2010

Reputation point: 573

Problemet er at der ikke bliver skelnet mellem motionister og licensløftere i DIF-regi. De tal du ser viser ALENE motionister og ikke folk der stiller op i styrkeløft

For at stille op i styrkeløft skal du have en licens. Denne licens udstedes af DSF (landsforbundet) og man kan først løfte 3 måneder efter man har rekvireret denne. Tanken bag dette er at klubberne får en chance for at se nye folk an og vurdere om de vil lade dem stille op for deres klub. Netop for at undgå at folk der er tankede kan komme ind fra gaden og tage rekorderne og stævneplaceringer fra dem som præsterer clean. Altså for at undgå doping skal klubberne fungere som et filter ved at den SL-ansvarlige evt sammen med bestyrelsen i den lokale klub vurderer om man stoler på en person nok til at lade ham stille op for klubben.
Ofte virker "filteret" ude i klubberne ret godt og der er pt en stor modstand i langt de fleste klubber mod at lade folk stille op som lugter af krudt.

Styrkeløft herhjemme tager sit udgangspunkt i det frie foreningsliv. I klubberne rundt omkring i landet har man det man kalder motionister og ved siden af dem har man styrkeløfterne.
Motionisterne er dem der er allerflest af i en klub, det er folk som kommer i klubben som de ville komme i et kommercielt center og træner for sjov, for bb, for styrke eller noget andet - disse mennesker stiller IKKE op i styrkeløft men de er medlem af klubben.

Eksempelvis har vi i vores klub ca. 70 motionister (dem der betaler gildet så klubben kan køre), som hverken kan eller vil stille op i noget, og så har vi 6 aktive licensløftere som stiller op i SL.

Grunden til at klubberne har motionister er for at få penge i kassen. De fleste klubber har ikke styrkeløftere nok til at kunne lave en hel klub kun med aktive licensløftere så derfor har man typisk en meget stor del af helt almindelige motionister som støtter klubben ved at komme og træne og betale kontigent - men de er IKKE styrkeløftere.
Det er helt almindelige mennesker fra gaden og de kan desværre være åndsvage nok til at tage krudt.

Hvis der bliver taget en motionist for doping som IKKE har adgang til at stille op styrkeløft bliver det talt med, som om det er en styrkeløfter der doper sig. Sådan gør DIF/ADD, og det har vagt en del debat.

Men altså, det er IKKE styrkeløftere der er taget det er motionister der aldrig har stillet til stævne eller kan stille til stævne

Reputation point: 140

Træner her: HGVS

Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00
- Squat: 1.00
- Dødløft: 1.00

TheCzech skrev:
androide skrev:

Nej, der står intet om, at 7 styrkeløftere er taget for doping. Der står, at 7 personer testet i styrkeløftklubber er testet positiv. Ingen af dem var styrkeløftere. Som Bnaz skriver, er det mange år siden, en styrkeløfter er taget for doping i Danmark.

Hvor står der de ikke var styrkeløftere? De er medlem af Danmarks idrætsforbund, er man det hvis man ikke stiller op? Nej..

Peter du tager fejl motonister er ikke medlem af dif, så det sgu da penge ud af vinduet hvis man ikke vil stille op.. Du er selv i miljøet at sige ingen tager doping i Danmark af styrkeløfterne er megett naivt..

Peter Olsen skrev:Problemet er at der ikke bliver skelnet mellem motionister og licensløftere i DIF-regi. De tal du ser viser ALENE motionister og ikke folk der stiller op i styrkeløft

For at stille op i styrkeløft skal du have en licens. Denne licens udstedes af DSF (landsforbundet) og man kan først løfte 3 måneder efter man har rekvireret denne. Tanken bag dette er at klubberne får en chance for at se nye folk an og vurdere om de vil lade dem stille op for deres klub. Netop for at undgå at folk der er tankede kan komme ind fra gaden og tage rekorderne og stævneplaceringer fra dem som præsterer clean. Altså for at undgå doping skal klubberne fungere som et filter ved at den SL-ansvarlige evt sammen med bestyrelsen i den lokale klub vurderer om man stoler på en person nok til at lade ham stille op for klubben.
Ofte virker "filteret" ude i klubberne ret godt og der er pt en stor modstand i langt de fleste klubber mod at lade folk stille op som lugter af krudt.

Styrkeløft herhjemme tager sit udgangspunkt i det frie foreningsliv. I klubberne rundt omkring i landet har man det man kalder motionister og ved siden af dem har man styrkeløfterne.
Motionisterne er dem der er allerflest af i en klub, det er folk som kommer i klubben som de ville komme i et kommercielt center og træner for sjov, for bb, for styrke eller noget andet - disse mennesker stiller IKKE op i styrkeløft men de er medlem af klubben.

Eksempelvis har vi i vores klub ca. 70 motionister (dem der betaler gildet så klubben kan køre), som hverken kan eller vil stille op i noget, og så har vi 6 aktive licensløftere som stiller op i SL.

Grunden til at klubberne har motionister er for at få penge i kassen. De fleste klubber har ikke styrkeløftere nok til at kunne lave en hel klub kun med aktive licensløftere så derfor har man typisk en meget stor del af helt almindelige motionister som støtter klubben ved at komme og træne og betale kontigent - men de er IKKE styrkeløftere.
Det er helt almindelige mennesker fra gaden og de kan desværre være åndsvage nok til at tage krudt.

Hvis der bliver taget en motionist for doping som IKKE har adgang til at stille op styrkeløft bliver det talt med, som om det er en styrkeløfter der doper sig. Sådan gør DIF/ADD, og det har vagt en del debat.

Men altså, det er IKKE styrkeløftere der er taget det er motionister der aldrig har stillet til stævne eller kan stille til stævne

Er helt enig i det meste du skriver, men for det første er man som motionist ikke medlem af dif medmindre man vil stille op, for det andet siger du selv man ikke skelner mellem motionister og styrkeløftere i en klub, ergo kan det lige så godt være dem der stiller op der er taget, som det kan være motionisterne.

androide skrev:
TheCzech skrev:
androide skrev:

Hvor står der de ikke var styrkeløftere? De er medlem af Danmarks idrætsforbund, er man det hvis man ikke stiller op? Nej..

Peter du tager fejl motonister er ikke medlem af dif, så det sgu da penge ud af vinduet hvis man ikke vil stille op.. Du er selv i miljøet at sige ingen tager doping i Danmark af styrkeløfterne er megett naivt..

Nu er der jo ikke flere tusinde der stiller op i dansk styrkeløft, og som du siger er han selv i miljøet - så tror du ikke han ville vide hvis der var nogle som var blevet taget?
Brugeravatar

Reputation point: 200

Næste

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 24 gæster