Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1315
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1312

Følg bodybuilding.dk på

Til folk som træner i fitnessworld.

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

jeg har været ovre og træne i fitness world i frederecia. hvor alle dem jeg så, som bænkede kørte til et godt stykke over brystet i bænkpres. så jeg er lidt nysgerrig og dette bare er tilfældigt eller instruktørerne rent faktisk instruere bænkpres således?
Brugeravatar

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 102.50
- Squat: 140.00
- Dødløft: 150.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

En blanding.

Trænere og trænende er uvidende.
"i skal spise ornligt"
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus C

Træner her: Fitness World Århus

Styrkeliste
- Bænkpres: 121.00
- Dødløft: 175.00

Logbog: Ingen logbog

Lad for guds skyld vær med at efterligne dem.
Kør det ordenligt, du får også mere ud af det.
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 210.00

Du vil også se mange som træner 1/4 squats med en masse kilo, så de føler sig mega pumpet, seje og stærke. Generelt så træner rigtig rigtig mange med UFATTELIG dårlig teknik i discount træningscentre og det skyldes til dels dårlige instruktører, men det er jo langt fra alle, som får personlig træning.

Jeg tror ikke det er instruktørerne der instruerer bænkpres således.
Chayen Daniel Kashi
Fysioterapeut.
Brugeravatar

Reputation point: 90

Geografisk sted: Lørenskog, Norge

Træner her: Fitness World - Holstebro

Styrkeliste
- Bænkpres: 155.00
- Squat: 190.00
- Dødløft: 240.00

Det er jo mega hårdt at tage den hele vejen ned til brystet.
Brugeravatar

Reputation point: 140

Geografisk sted: Fyn

Styrkeliste
- Bænkpres: 134.20
- Squat: 155.40
- Dødløft: 206.60

Jeg ser en del der laver halve ROM i diverse øvelser eller står og svinger med curls men man må vel dem om det så længe de ikke står og puster sig op foran en som en anden gorilla.

Har tit spottet fyr der ligger sig med x antal kg i bænkpress og kan på hans størrelse i forvejen se at han vil tage halve ROM's, har sågar set en fyr der træner normalt ROM med bænkpress men når det er maks løft så laver han halve ROM's.

En andre gange så jeg en tyk gut med patter som bænker det dobbelte af mig med fin form :D

Om det skyldes FW eller ej så kan det jo være lige fedt så længe FW har godt udstyr så træner jeg der gerne og jeg træner når der ikke er så mange i centeret da jeg er menneske sky :-k

Pre Big Bang skrev:Jeg ser en del der laver halve ROM i diverse øvelser eller står og svinger med curls men man må vel dem om det så længe de ikke står og puster sig op foran en som en anden gorilla.

Har tit spottet fyr der ligger sig med x antal kg i bænkpress og kan på hans størrelse i forvejen se at han vil tage halve ROM's, har sågar set en fyr der træner normalt ROM med bænkpress men når det er maks løft så laver han halve ROM's.

En andre gange så jeg en tyk gut med patter som bænker det dobbelte af mig med fin form :D

Om det skyldes FW eller ej så kan det jo være lige fedt så længe FW har godt udstyr så træner jeg der gerne og jeg træner når der ikke er så mange i centeret da jeg er menneske sky :-k

Hmmm. Something seems... hmm. WRONG?

Reputation point: 5

Geografisk sted: København

Træner her: Anger Mangement

SienZ skrev:
Pre Big Bang skrev:Jeg ser en del der laver halve ROM i diverse øvelser eller står og svinger med curls men man må vel dem om det så længe de ikke står og puster sig op foran en som en anden gorilla.

De har godt udstyr hvor jeg træner men kan ikke sige hvordan det er andre steder, sådan er det.

Chayen skrev:Jeg tror ikke det er instruktørerne der instruerer bænkpres således.

Det har jeg oplevet, både i FDK og FW, adskillige gange, desværre.
Det eneste jeg ved, er, at jeg intet ved.
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00
- Squat: 2.00
- Dødløft: 3.00

SienZ skrev:

Fitness World i Silkeborg og Herning har sgu udmærket udstyr. Hvad er "dårligt" udstyr i din verden da?
Brugeravatar

Reputation point: 85

Træner her: Ultimate Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 165.00
- Dødløft: 200.00

MadPanda skrev:
SienZ skrev:

Fitness World i Silkeborg og Herning har sgu udmærket udstyr. Hvad er "dårligt" udstyr i din verden da?

Var i Fitness World i Herning i dag, var nær væltet af leg extension da jeg satte mig, hele maksinen tippede frem og tilbage under brug. startede min træning der for en års tid siden, men blev træt af at samtlige maskiner altid var i stykker eller kørte meget ujævnt
Brugeravatar

Reputation point: 10

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 135.00
- Dødløft: 205.00

Når man først har haft sine små baby hænder i en eleiko stang, nam nam, så har man ikke lyst til at røre andet udstyr. Hvis de eneste træningsmuligheder for mig var at træne i enten Fitness World eller Fitness DK, så ville jeg for længst være stoppet med at træne.
Brugeravatar

Reputation point: 20

Geografisk sted: Odense

Hvad får dig til at træde ind i en Fitness World, kigge rundt og derefter tro at det er dig der har et problem?. Manglende intelligens samt entusiasme skal man lede længe efter andre steder.

Fuld ROM er generelt altid at foretrække, medmindre vi snakker om partial reps, eller andre metoder, eller du specielt har skader der gør det bedre for dig at køre forkortet ROM i den periode.
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark

Styrkeliste
- Bænkpres: 122.50
- Dødløft: 185.00

altså hvis instruktøren har valgt at de kun skal køre til de så kaldte 90 grader. er det fordi du har en kugle i skulderen som nemt kan blive skadet og den er ikke rigtig til at redde hvis den bliver skadet. og så kommer alle de dejlige hormon fyre "åh bare ned med den" ja vist, men det skal ikke være for tungt, de tænker aldrig på deres ledbånd. men men men, vent til de bliver over de 50 så dejer de højst sandsynligt med ledgigt. og desuden når du trækker normalt helt ned giver det negativ effekt på bryster da du overstrækker.

Styrkeliste
- Bænkpres: 145.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 125.00

Kostplan: Ingen kostplan

Frydendal skrev:altså hvis instruktøren har valgt at de kun skal køre til de så kaldte 90 grader. er det fordi du har en kugle i skulderen som nemt kan blive skadet og den er ikke rigtig til at redde hvis den bliver skadet. og så kommer alle de dejlige hormon fyre "åh bare ned med den" ja vist, men det skal ikke være for tungt, de tænker aldrig på deres ledbånd. men men men, vent til de bliver over de 50 så dejer de højst sandsynligt med ledgigt. og desuden når du trækker normalt helt ned giver det negativ effekt på bryster da du overstrækker.

Jeg tager ikke hormoner. Men jeg vil stadig gerne have lov til at pointere alt du lige har skrevet er forkert.
Brugeravatar
Månedens skribent: August 2009

Reputation point: 302

Frydendal skrev:desuden når du trækker normalt helt ned giver det negativ effekt på bryster da du overstrækker.

Overstrækker?!

Nu er du vel klar over, at stræk i muskelfibrene før koncentrisk kontraktion, er med til at øge hypertrofi?

Geografisk sted: Hillerød

Træner her: 4FITNESS

Frydendal skrev:altså hvis instruktøren har valgt at de kun skal køre til de så kaldte 90 grader. er det fordi du har en kugle i skulderen som nemt kan blive skadet og den er ikke rigtig til at redde hvis den bliver skadet. og så kommer alle de dejlige hormon fyre "åh bare ned med den" ja vist, men det skal ikke være for tungt, de tænker aldrig på deres ledbånd. men men men, vent til de bliver over de 50 så dejer de højst sandsynligt med ledgigt. og desuden når du trækker normalt helt ned giver det negativ effekt på bryster da du overstrækker.

Med al respekt, så er det den værste omgang vås. Hvis man kører med korrekt teknik, så er der absolut INTET skadeligt i at køre hele vejen ned til brystet. Når man kører bænkpres med et fornuftigt opspænd, korrekt teknik, og sænker stangen til det korrekt sted på brystet, så er ROM udslaget i skulderleddet faktisk ofte mindre end dem som bare ligger fladt på bænken og stopper lidt over brystet. Faktum er, at de fleste ikke aner hvordan man laver et korrekt udført bænkpres.
Månedens skribent: Oktober 2007
Redaktør

Reputation point: 173

Styrkeliste
- Bænkpres: 206.00
- Squat: 250.00
- Dødløft: 272.00

Thomas Jagd skrev:

Med al respekt, så er det den værste omgang vås. Hvis man kører med korrekt teknik, så er der absolut INTET skadeligt i at køre hele vejen ned til brystet. Når man kører bænkpres med et fornuftigt opspænd, korrekt teknik, og sænker stangen til det korrekt sted på brystet, så er ROM udslaget i skulderleddet faktisk ofte mindre end dem som bare ligger fladt på bænken og stopper lidt over brystet. Faktum er, at de fleste ikke aner hvordan man laver et korrekt udført bænkpres.

Jeg var også forundret over at jeg efter 20 år i diverse centre, altid har kørt bænkpress helt ned til brystet, og aldrig døjer med skader i skulderen, men som Frydendal pointerer, så kommer det efter 50 års alderen.
Så dejligt stadig at have ca 13 gode år tilbage.

Mvh august

Geografisk sted: københavn

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 170.00

Frydendal skrev:altså hvis instruktøren har valgt at de kun skal køre til de så kaldte 90 grader. er det fordi du har en kugle i skulderen som nemt kan blive skadet og den er ikke rigtig til at redde hvis den bliver skadet.

Det lyder farligt, synes jeg. Kan du hjælpe mig med:

1. Hvordan ved man, om man har en kugle i skulderen?
2. Hvordan ved man, om denne kugle er blevet skadet?
3. Hvad gør man, hvis det sker?

:(
"i skal spise ornligt"
Brugeravatar

Styrkeliste

Hvis man bare er motionist og vil småtræne er der ikke noget forkert i kun at køre til lidt over brystet - der sker ikke noget magisk de sidste 5cm.

Ønsker man derimod at blive større/stærkere så er bænkpres til brystet vejen frem.
A man of genius makes no mistakes. His errors are volitional and are the portals of discovery

Reputation point: 85

Styrkeliste
- Bænkpres: 67.50
- Squat: 87.50
- Dødløft: 70.00

/Niels skrev:Hvis man bare er motionist og vil småtræne er der ikke noget forkert i kun at køre til lidt over brystet - der sker ikke noget magisk de sidste 5cm.

Ønsker man derimod at blive større/stærkere så er bænkpres til brystet vejen frem.

Der sker heller ikke noget dårligt ved at køre de sidste 5 cm, så hvorfor ikke bare anbefale det til alle?...

Styrkeliste
- Bænkpres: 104.00
- Squat: 145.00
- Dødløft: 187.50

/Niels skrev:Hvis man bare er motionist og vil småtræne er der ikke noget forkert i kun at køre til lidt over brystet - der sker ikke noget magisk de sidste 5cm.

Hvorfor ikke udføre øvelsen ordentligt?
Det eneste jeg ved, er, at jeg intet ved.
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00
- Squat: 2.00
- Dødløft: 3.00

Jeg så samme problem med at folk kun kørte ned til 20 cm fra brystet i bænkpress. Dette var en fitness.dk og da jeg spurgte intruktøren hvorfor det viste folk øvelserne sådan var begrundelsen af når man kom længere ned så belastede det forside skuldre for meget ..... !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! helt hul i hovedet .

Cnie skrev:Jeg så samme problem med at folk kun kørte ned til 20 cm fra brystet i bænkpress. Dette var en fitness.dk og da jeg spurgte intruktøren hvorfor det viste folk øvelserne sådan var begrundelsen af når man kom længere ned så belastede det forside skuldre for meget ..... !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! helt hul i hovedet .

AHA! Det er en plan fra kædernes side. De er bevidst ude på at vildlede medlemmerne, så de ikke opnår resultater for hurtigt. Det ville være skidt for business. Spis gran og brug denne maskine:

Billede

Aproved by this lady!
Brugeravatar

Træner her: Dansk Fitness Vanløse

Styrkeliste
- Bænkpres: 0.10
- Squat: 300.00
- Dødløft: 60.00

Galleri: Vis galleri (8)

Aslå jeg vil mene at Jacob Beermann ved hvad han siger at man skal helt ned til brysted i hans video om bænkpres som i kan se her http://www.youtube.com/watch?v=tnZ-OmG9 ... _embedded#!

Træner her: FitnessDK Roskilde
Gundsø Vægttrænings Klub

Kew94 skrev:Aslå jeg vil mene at Jacob Beermann ved hvad han siger at man skal helt ned til brysted i hans video om bænkpres som i kan se her http://www.youtube.com/watch?v=tnZ-OmG9 ... _embedded#!

Uden at ville deltage i diskussionen så kan man også sige at Niels Stærkjær generelt ved hvad han taler om.
You can put 10 pounds of muscle a year on, so when I'm 50 I'll weigh 500 pounds. I'll be the freak of the week.

http://www.supertraining.dk.
http://www.instagram.com/simonsupertrainer
Brugeravatar

Reputation point: 2384

Geografisk sted: Island of Simonia

Styrkeliste
- Bænkpres: 82.50

SandyFrink skrev:
Kew94 skrev:Aslå jeg vil mene at Jacob Beermann ved hvad han siger at man skal helt ned til brysted i hans video om bænkpres som i kan se her http://www.youtube.com/watch?v=tnZ-OmG9 ... _embedded#!

Uden at ville deltage i diskussionen så kan man også sige at Niels Stærkjær generelt ved hvad han taler om.

Hvis man tilgengæld hverken ønsker at blive større eller stærkere, kan jeg ikke se pointen med at træne en øvelse som bænkpres.
Brugeravatar

Træner her: Dansk Fitness Vanløse

Styrkeliste
- Bænkpres: 0.10
- Squat: 300.00
- Dødløft: 60.00

Galleri: Vis galleri (8)

Cnie skrev:Jeg så samme problem med at folk kun kørte ned til 20 cm fra brystet i bænkpress. Dette var en fitness.dk og da jeg spurgte intruktøren hvorfor det viste folk øvelserne sådan var begrundelsen af når man kom længere ned så belastede det forside skuldre for meget ..... !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! helt hul i hovedet .

Det er da ellers faretruende tæt på at være en anstændig begrundelse.

Hvis bevægeudslaget også blev forkortet i sidste del af bevægelsen, fordi belastningen der flyttes til triceps, så er det slet ikke en fjollet instruktør.
"i skal spise ornligt"
Brugeravatar

Styrkeliste

Læs mellem linierne.