Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1649
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1646

Følg bodybuilding.dk på

TV Program om unge der træner meget.

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

http://www.sbs.com.au/insight/episode/watchonline/453/Massive-Obsession

"Obsessed is a word the lazy used to describe the dedicated"

Jeg har ikke set den færdig, men den kan måske være grund for en diskussion om et eller andet.
Jeg bruger håndvægte, som hverken du eller jeg kan løfte.
Brugeravatar

Reputation point: 35

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 205.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

tak for det, efter 2 min. i videoen lader det til at handle om folk der træner grundet selvværdsproblemer, men det virker spændende.
Brugeravatar

Reputation point: 20

Geografisk sted: Odense

Asomugha skrev:tak for det, efter 2 min. i videoen lader det til at handle om folk der træner grundet selvværdsproblemer, men det virker spændende.

ja det gør det altid når folk gør noget 100 % så bliver resten af verdens skræmte og så er der noget galt med den der forstår at arbejde sig frem til det de ønsker.?

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Kostplan: Ingen kostplan

Bliver lige nødt til at tagge den her så jeg kan finde den når jeg kommer hjem fra arbejde... lyder meget spændende !
Brugeravatar

Reputation point: 10

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 155.00

Jeg synes, at det var et fint program med en spændende debat. Tak fordi du linkede det. :)
The pain you feel today will be the strenght you feel tomorrow.
https://asento.dk/
https://petguide.dk/
https://meremotion.dk/
https://padelfreak.dk/
Brugeravatar

Reputation point: 5

Geografisk sted: Kolding

Træner her: Fitness World Kolding

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 225.00

bookmark

G.I Joe er hvist disco pumper haha stor overkrop ingen ben :lol: :lol:
Brugeravatar

Den skal jeg helt sikkert se, tak for det!

Ja det er spøjst hvordan den generelle familien Danmark/sofadansker ser på folk, der er seriøse og dedikerede med deres træning.

For nylig så jeg det her program på TV2: http://tvtid.tv2.dk/program/index.php/id-47970256.html. En ung tøs, der løber - ja hold nu fast - op til hele 10 km om dagen! For værten i programmet virkede dette vildt og ekstremt. Samtidig havde hun en stram fokus på kosten, som var nøje planlagt hver dag. Og hun havde det meget skidt med f.eks. at tage til en familiesammenkomst, hvor hun vidste der kom usund mad på bordet.

Jeg har det på præcis samme måde, og føler mig bestemt ikke ekstrem :-k

Geografisk sted: Århus

Nu har kun set det første kvarter, men jeg synes der er nogle idioter ind i mellem.

Forfatteren med den røde bandana f.eks.

Han siger: hvis du bruger så meget energi på din træning, og udbyttet er væk efter 2 uger, hvorfor så ikke bruge den på at læse, den viden beholder du resten af livet.
- Men hvorfor fanden skal man droppe sin træning hvis det er det man kan lide? - Hvorfor skal man læse hvis man ikke gider at læse? Det handler fandme om at gøre hvad man vil, og ikke gøre hvad andre synes. Det er lige som det med Kai Greene. Nogle synes det er pænt, andre gør ikke. Forskellige kropsidealer. Nogle er til store silikonepatter, nogle er til bodybuildere, og hvad så? Hvis det er det man kan lide, så fatter jeg ikke at der skal hetzes for det.

- Der sidder en gut med skæg omkring 12-15 minutter inde og siger at han synes at den 18 årige tager det for langt, for det var noget HAN IKKE VILLE GØRE. Nej, det er meget muligt at han ikke ville det, men hvorfor gør det så det den 18-årige gør, forkert? Han siger jo at han synes det er spildt tid. Men hvis den 18-årige ikke synes det, hvad fanden er problemet så?

- Bare lidt mundlort herfra. Kun 15 minutter inde ;)

Geografisk sted: København

Træner her: Anger Mangement

God kill me now. Publikum består af mennesker, som ikke har forstand på noget som helst - men stadig har en holdning.
Ham på 14 er bare så tosset som en knægt på den alder nu er, men havde han spillet fodbold flere gange om ugen, havde ingen sagt noget negativt.
Ham på 18 virker mere fornuftig, og nogenlunde vidende om hvad han egentlig laver.
Manden på 34 har qua billederne aldrig været i god form, men claimer at have været "for dedikeret". Lol.
Brugeravatar

Wannabe-BB skrev:God kill me now. Publikum består af mennesker, som ikke har forstand på noget som helst - men stadig har en holdning.
Ham på 14 er bare så tosset som en knægt på den alder nu er, men havde han spillet fodbold flere gange om ugen, havde ingen sagt noget negativt.
Ham på 18 virker mere fornuftig, og nogenlunde vidende om hvad han egentlig laver.
Manden på 34 har qua billederne aldrig været i god form, men claimer at have været "for dedikeret". Lol.

+1

Folkene i publikum forstår det slet ikke. De har slet ikke været i det miljø. Det er KUN fordi det er bodybuilding (og alle vil jo gerne se godt ud, og føle sig god nok, som der også siges i klippet), havde det været en gut på fodboldskole var han aldrig blevet angrebet så meget. Misundelse er en grim ting.

Præcis. Folk vil gerne se godt ud, men hvis det rent faktisk kræver hårdt arbejde, så er man besat. Geebuz.

Edit: Ham den utrænede tosse på 34 har fandme taget roids. Lolololololol.
Brugeravatar

...
Sidst rettet af Rofleren 29. sep 2018, 23:41, rettet i alt 1 gang.

Tak fordi du delte :)

Men ja det er underligt... Hvis man spiser sundt, sover som man skal og passer sin uddannelse er det 100% iorden! Men hvis selvsamme person træner 6 gange om ugen i 1 time, så er der tale om sindsyge og et misbrug der snart fører hen i en årrække med steroider og væksthormoner.

Det må da være et forvrænget syn af virkeligheden.
be proud, but never satisfied!
Brugeravatar

Træner her: Sundhedscenter Bornholm

Styrkeliste
- Bænkpres: 80.00
- Squat: 110.00
- Dødløft: 110.00

Galleri: Vis galleri (3)

Man kunne jo sammenligne de to yngste med unge der spiller computerspil det meste af deres dag. De spilder jo decideret deres liv (no offence) imens at disse to faktisk har sat sig nogle mål. Gamerne ville garanteret ikke opleve samme hetz, netop fordi at majoriteten af unge netop bruger så fandens mange timer foran en skærm. Måske burde de have hentet enkelte sundhedseksperter eller bodybuildere ind hos publikum, så man kunne få sig en mere nuanceret diskussion i stedet for at man skal høre den ene stupide fordom efter den anden blive slynget afsted.
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 160.00

gbj2007 skrev:Man kunne jo sammenligne de to yngste med unge der spiller computerspil det meste af deres dag. De spilder jo decideret deres liv (no offence) imens at disse to faktisk har sat sig nogle mål. Gamerne ville garanteret ikke opleve samme hetz, netop fordi at majoriteten af unge netop bruger så fandens mange timer foran en skærm. Måske burde de have hentet enkelte sundhedseksperter eller bodybuildere ind hos publikum, så man kunne få sig en mere nuanceret diskussion i stedet for at man skal høre den ene stupide fordom efter den anden blive slynget afsted.

jeg er enig i det meste. Men computerspillerne spilder ikke deres liv mere end vi gør det i centeret. Det er et spørgsmål om præference, og hvad man kan lide.

Jeg vil vædde med, at ham gutten der talte om at man skulle gøre ting "for a purpose" (bandanaguy?), ser enten football, soccer, tennis, golf eller en anden sportsgren og er interesseret i den. De har jo heller ikke et formål udover at underholde folk og skabe penge, men vi lever altså i en mere serviceminded verden i dag, end vi gjorde for bare 50 år siden. Det jeg vil frem til er, uden forhåbentligt at træde nogle over tæerne da jeg synes det er helt okay, men altså, hvor stort et formål har f.eks. massage i forhold til hvad man ville have kunnet få ud af de personer i andre, mere produktive jobs.

Formålet med bodybuilding er jo ligesom fodbold og mange andre sportsgrene, at få nogle penge, opfylde nogle personlige mål og derudover er der så nogle marketings-fyre der så tjener kassen på at lave supplementer (dette gælder f.eks. fodboldstøvler) til de unge udøvere at disse sportsgrene, så de "tror" de bliver bedre.

Måske er jeg helt forkert på den her, men det er nu ret meget sådan jeg ser det :)

Nogen der kan give mig en kommentar på det?
Brugeravatar

Så er paraderne oppe!

Jeg vil væde med, største delen af dem som føler sig truffet her på Bodybuilding.dk ikke træner 6 gange om ugen og spiser de samme 8 måltider om dagen. Jeg vil også vove at påstå at hvis i misser en træning, så kan i kompensere for den dagen efter. I tager nok også en bytur eller en privat fest en gang i mellem og der ryger lige et par shots indenbords og nogle øl.
Ovenstående vil være det, mange betegner som en helt normal livsstil, for unge i dagens danmark.

Men spiser man de samme 8 måltider dag ud og dag ind, samtidig med man træner stort set alle ugens dage, og man siger nej til fest og ballade, ja så er man besat og lider af megaræksi og hvad man ellers kan finde på og kalde det...

P.S: Jeg høre til den andet afsnit, og har gjort det siden 14 juli 2011. Jeg har mistet venner og bekendte, men samtidig stiftet nye bekendtskaber. Jeg er pisse ærgerlig over at have misset en træning - 7,9, 13 det er kun sket 2 gange i hele den periode pga. forkølelse. Jeg er blevet mere fokuseret omkring de ting jeg tager mig tid til, og jeg er for at sige det mildt, fucking stolt over den livsstil jeg lever, og alle andre som mener det er vanvid, kan stikke deres politisk korrekte pis op i røven. I rest my case. Over and out.

P.P.S: Jeg har nok ikke skrevet så meget siden jeg gik ud af folkeskolen, så om det overhovedet giver mening for jer andre der læser det, aner jeg ikke :D
Brugeravatar

Geografisk sted: Søborg

Træner her: FitnessDK Lyngby

Jeg nåede til ca. 35 min. Efter de havde snakket en hel del om kosttilskud, kunne jeg simpelthen ikke klare mig mere. Sikke en omgang lort de lukker ud.. Debatten var slet ikke til at tage seriøst, når så mange håbløse påstande blev godtaget.. Omg...

Geografisk sted: Århus

Træner her: Ultimate Gym

s0enice skrev:Jeg vil vædde med, at ham gutten der talte om at man skulle gøre ting "for a purpose" (bandanaguy?), ser enten football, soccer, tennis, golf eller en anden sportsgren og er interesseret i den. De har jo heller ikke et formål udover at underholde folk og skabe penge, men vi lever altså i en mere serviceminded verden i dag, end vi gjorde for bare 50 år siden. Det jeg vil frem til er, uden forhåbentligt at træde nogle over tæerne da jeg synes det er helt okay, men altså, hvor stort et formål har f.eks. massage i forhold til hvad man ville have kunnet få ud af de personer i andre, mere produktive jobs.

Formålet med bodybuilding er jo ligesom fodbold og mange andre sportsgrene, at få nogle penge, opfylde nogle personlige mål og derudover er der så nogle marketings-fyre der så tjener kassen på at lave supplementer (dette gælder f.eks. fodboldstøvler) til de unge udøvere at disse sportsgrene, så de "tror" de bliver bedre.

Måske er jeg helt forkert på den her, men det er nu ret meget sådan jeg ser det :)

Nogen der kan give mig en kommentar på det?

Jepper folk bliver meeeeeeeeeeeeeeeeget bange når nogen kan noget de ikke selv kan .. det er blasfami og justitsmord.. og mange menesker er blevet bræbt på den konto .. Det er naturens orden, respekt for den klogeste og den stærkeste .. menneskeracen har bare misforstået det lidt .. det er er hvad vi danskere så populært kalder Janteloven ... der er ingen der må tro de er bedre end andre så skal de stenes.. lige meget hvor fucking gode de så end er ..!

De lyder alle som en bunke forældre. :lol:

"HOW CAN YOU THINK PUTTINZ ALL THOZE CHEMICALZ IN YA BODEY AND THINK ITS LIKE HEALTHY!!!11ONEONEONE"
Uddannet Sportsmassør - Fra Frederiksberg.
250DKK/1 time fysiurgisk massage.
Skriv en PM hvis det har interesse.
Brugeravatar

Reputation point: 235

Geografisk sted: Frederiksberg

Træner her: TarGet Fitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 1337.00
- Squat: 1337.00
- Dødløft: 1337.00

gbj2007 skrev:Man kunne jo sammenligne de to yngste med unge der spiller computerspil det meste af deres dag. De spilder jo decideret deres liv (no offence) imens at disse to faktisk har sat sig nogle mål. Gamerne ville garanteret ikke opleve samme hetz, netop fordi at majoriteten af unge netop bruger så fandens mange timer foran en skærm. Måske burde de have hentet enkelte sundhedseksperter eller bodybuildere ind hos publikum, så man kunne få sig en mere nuanceret diskussion i stedet for at man skal høre den ene stupide fordom efter den anden blive slynget afsted.

Så fordi man spiller computer så spilder man sit liv, men hvis man træner så har man sat sig mål og dermed spilder ikke sin tid.
Det er jo ca. lige så latterligt som de argumenter der er for at man spilder sit liv med træning.

Nu har jeg selv gamet en del af mine teenage år. Når jeg ser tilbage på det så har jeg fået en del ud af det som jeg kan tage med mig videre i mit liv (også ting der gavner mig nu, ved det mentale aspekt ved at løfte til stævner) + jeg lavede noget jeg nød, så det ser jeg absolut ikke som spild.

Men det er vel meget normalt at udefrakommende vil se det som noget underligt/sygeligt hvis en person bruger ekstreme mængder af tid på en enkelt beskæftigelse.

Sjovt nok er den grundlæggende argumentationen ikke meget forskellig, på trods af det kan være helt forskellige ting man fordyber sig med.

Med computerspil var det åh så forfærdeligt alle de timer man bare brugte foran en tom skærm, og man kom jo slet ikke ud og røre sig og blev lukket væk fra omverdenen og jeg ved ikke hvad. Jeg er nu taknemmelig for alle de gode venskaber jeg har fået, på tværs af landegrænser (mange som jeg på rejser har været forbi at besøge osv.).

Nu med styrkeløft er det jo farligt med alle de kg man løfter rundt på, det er slet ikke naturligt og man slider da sig selv op og ender med dårlige knæ pga. kropsvægten. Der er ikke den ting som ikke er farligt ved sporten.

For mit vedkommende tror jeg ikke det vil ændre sig meget. Jeg fortrækker at give mig 100 % med en given aktivitet, i stedet for 25 % med 4 forskellige ting. For nogen kan det virke ensporet og tenderende til at være ekstremt. For mig er det blot sådan jeg fortrækker at gøre tingene, og det der giver mig glæde. Det ser jeg absolut intet forkert i, men fra en udefrakommende er det sikkert svært at sætte sig ind.

Men det er jo heldigt at alle kritikerne ikke selv behøver leve det liv som de kritisere.
Vh Johannes
Ejer af Tor Equipment - Magnetiske Bænkpres Boards
Brugeravatar

Reputation point: 50

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 307.50
- Dødløft: 292.50

Hvad sker der for ham kineseren i starten? Det kunne lige så godt have taget Frederik Bahne med i stedet.
Brugeravatar
Månedens skribent: September 2007

Træner her: Tårnby Styrkeløfter Klub
Fitness World Lyongade

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 220.00

Galleri: Vis galleri (5)

Han er fandme en idiot ham der "Jamie Close" han har taget steroider i 8 ÅR?!?! Wtf sker der for det? Og alligevel aner han ikke en skid om hvad kosttilskud er "Det er ikke naturligt for kroppen at indtage" eller hvad fanden det var han sagde, der har han så lige sat standarden for hele panelet. De er godt nok nogle idioter og ignoranter der sidder og snakker.
Brugeravatar

Lolwut lad vær med at spild jeres tid på det. Omgå mennesker som acceptere eller ikke har et problem med hvad i gør. Det er svært at ændre samfundsopfattelsen. Vær tilfredse med at i har indset hvad der er sundt og rigtigt for kroppen (ikke at steroider er det).

Galleri: Vis galleri (1)

Alex4049 skrev:Lolwut lad vær med at spild jeres tid på det. Omgå mennesker som acceptere eller ikke har et problem med hvad i gør. Det er svært at ændre samfundsopfattelsen. Vær tilfredse med at i har indset hvad der er sundt og rigtigt for kroppen (ikke at steroider er det).

Det ændrer ikke på at det er hamrende useriøst at lave et panel fyldt med idioter der ikke har en kæft med træning at gøre, og det er desværre et billede der går igen over det hele når det kommer til specielt træning. Jeg ville heller aldrig blive valgt til et bil program og sidde og udtale mig om alt muligt med cylindere og motor og jeg ved ikke hvad, men det er som om at det er i orden når det kommer til mad af den ene grund at alle har et forhold til det. Det forhold består for de fleste folk dog kun af at indtage mad, og det er det kendskab de har til det.
Brugeravatar

Det er jo svært at forhindre eftersom det er det almindelige mennesker vil se på. Det er lavet til et andet publikum end os - derfor er jeg egentlig fløjtende ligeglad.

Det er jo ligesom i Danmark. Idioterne får taletid.
Houd's Multifunktionelle Logbog

90% af personlige trænere er tæt på ubrugelige. Overvej dit valg af evt. træner grundigt.

Reputation point: 55

Houd skrev:Det er jo ligesom i Danmark. Idioterne får taletid.

- Fordi resten også er idioter

[FIXED]

Haha kan sgu ikke lige tage ham den første seriøst.. Fint at han er i gang med at træne osv. men hvis man vil frem med et budskab kunne man godt have valgt en mere passende deltager :D
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00

Næste

Tilbage til Off topic

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 50 gæster