Prøv dig frem for at finde ud af hvad der fungere for dig.
Det er muligt at du ikke føler du kan spise mere, men man kan altid presse sig selv mere. Jeg har selv været i samme situation, og har efterhånden fundet ud af hvad der fungere for mig (kostplan, hvilket har givet mig en masse madvaner, hvilket gør jeg får presset ekstra kcal ind hist og her).
Et nemt sted at starte er at se på hvor mange måltider du får om dagen, typisk kan man nemt tilføje et ekstra mellemmåltid (fx natmad, det spolere ikke din appetit ved andre måltider).
Derudover så se på hvilke fødevare du spiser. Får du en masse grov-produkter og grøntsager og drikker megen vand til, jamen så er det klar du føler det er svært at spise mere.
Sidst men ikke mindst så kan du undersøge om der er nogle vaner der gør du ikke tager på. Personligt så taber jeg mig nemt 1-2 kg i væske efter en bytur, hvilket nemt tager mig et par dage at komme oven på. Dvs. 2 byture om ugen gør at mit nettoresultat får den uge typisk vil være negativt. Det løste jeg ved at tage forbi 7/11 halvvejs i byturene og købe en Yoggi til at drikke for lidt ekstra kcal

Jeg kan opmuntre dig med at du med tiden vil vænne dig til den større mængde mad, således det ikke bliver ved med at være hårdt at spise så meget.
For blot 1-2 år siden kæmpede jeg med at få ~4000 kcal ned dagligt. typisk havde jeg kvalme fra at morgenmaden var overstået, og så frem til over middag. Det har da også resulteret i at jeg flere gange brækkede mig af kvalme efter morgenmaden, sågar en enkelt gang lavede jeg det stunt mens jeg cyklede, NOT FUN

Resultatet er at jeg i dag faktisk føler sult flere gange om dagen, på trods af et dagligt indtag på knap 5000 kcal.
JUST DO IT