Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1265
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1262

Følg bodybuilding.dk på

Bmi på over 25 skal koste penge.

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

Be excellent to each other!
Brugeravatar

Reputation point: 5

Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Det er noget af det dummeste jeg nogensinde har læst.
Brugeravatar

Reputation point: 0

Træner her: SPH GYM

Det er da et meget hyggeligt indspark til debatten om folkesundhed :-) Så længe det ikke tages alt for alvorligt.

Man vel argumentere for det allerede indføres delvist med skat på fedt og sukker, antaget mennesker med BMI > 25 har et relativt større forbrug af transfedt og raffinerede hurtige kulhydrater, end gennemsnitspersonen.

Reputation point: 110

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 122.50
- Dødløft: 165.00

Det dummeste jeg har hørt længe. Fuldkommen idiotisk

Reputation point: 35

Træner her: Ultimate Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 107.50
- Squat: 145.00
- Dødløft: 190.00

Et ganske repræsentativt eksempel på den enorme stupiditet, der hersker på EBs "nationen".

Reputation point: 65

Logbog: Ingen logbog

](*,)
Logbog for gamle mænd - Persistence beats even talent!

Dtrip650 skrev:Jeg tænker ofte på, at prøve Jack3d eller kokain, tage det hver dag, så jeg kan gå amok og vise folk at jeg ikke giver en fuck... Men det virker bare forkert et eller andet sted.
Brugeravatar

Reputation point: 140

Geografisk sted: Aalborg

Ting som dette er årsagen til at jeg stoppede med at læse EB.dk i foråret.

Lex L skrev:hvad med skat på skribenter af stupide læserbreve.

Lyder som en rimelig fornuftig idé
Brugeravatar

Reputation point: 150

Geografisk sted: Næstved

Træner her: HGVS

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 142.50
- Dødløft: 182.50

Hvornår fatter de at bmi er et forældet begreb? Dvs sværvægtsbodybuilderen med et bmi på 30 men en fedt% på 6-8 skal altså betale i dyre domme til "fedme"skatten. Hold nu op....
Brugeravatar

Reputation point: 25

Geografisk sted: 7500

Styrkeliste
- Bænkpres: 145.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 230.00

Det ville fx også gå ud over gravide.
Brugeravatar

Træner her: The Gym

Styrkeliste
- Squat: 120.00
- Dødløft: 167.50

Det er en ordentlig om'er!!!

BMI på 25 eller derover er på ingen måde et udtryk for fedme!
Det er en forældet måleenhed som på ingen måde giver et sandfærdigt billede af virkeligheden.

Billede

Hvis man kigger nærmere på formlen så er det meget tydeligt at det er det rene vrøvl.

Hvis man udregner BMI for en mand på 190 cm og 100 kg får man 27,7 hvilket klassificeres som overvægtig.

100 kg får en mand på 190 cm er ikke spor usandsynligt og fortæller intet om hvorvidt han er fed eller ej.
Han kan sagtens være naturligt stor uden han nødvendigvis behøver at være et massivt muskelbundt eller fed.
Brugeravatar

Reputation point: 10

Det er fuldstændig ligegyldigt, hvad BMI er et udtryk for. Forslaget er absurd og moralsk forkasteligt for enhver der har bare en smule bevidsthed om personlig frihed.

Jeg hader i øvrigt den diskurs, der verserer pt. om, at det skulle være et gode at have en slank befolkning. Der er ingen debat omkring dette udsagn, det får bare lov til at stå frit og uanfægtet.
This is your life and it's ending one minute at a time
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 710

Geografisk sted: Østerbro

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 225.00

The Juice skrev:Det er fuldstændig ligegyldigt, hvad BMI er et udtryk for. Forslaget er absurd og moralsk forkasteligt for enhver der har bare en smule bevidsthed om personlig frihed.

Jeg hader i øvrigt den diskurs, der verserer pt. om, at det skulle være et gode at have en slank befolkning. Der er ingen debat omkring dette udsagn, det får bare lov til at stå frit og uanfægtet.

Det er jeg helt enig i, jeg tror i øvrigt det er tæt på at umuligt at rette op på den fedme epidemi der allerede har bredt sig.
Brugeravatar

Styrkeliste

Lol, fedmeepidemi. Endnu en absurditet, som den i forvejen dybt perverterede diskurs har affødt. Epidemier har noget med sygdomme at gøre. Man er ikke syg, fordi man er fed. Sædvanligvis er man doven og/eller fattig.
This is your life and it's ending one minute at a time
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 710

Geografisk sted: Østerbro

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Dødløft: 225.00

The Juice skrev:Det er fuldstændig ligegyldigt, hvad BMI er et udtryk for. Forslaget er absurd og moralsk forkasteligt for enhver der har bare en smule bevidsthed om personlig frihed.

Bestrider du, at fedme kan føre til en lang række sygdomme og dårligdomme, som kan være en belastning for samfundet? Især et samfund som det danske?

Jeg kan sagtens følge tanken om personlig frihed kontra "en sund befolkning" gennem kontrol, og går i rigtig høj grad ind for at folk selv helt må styre om de vil æde, ryge, sniffe eller drikke sig ihjel. Jeg vil dog stadig mene, at der er en lang række fordele at hente for staten, hvis man kan hjælpe nogle af dem der gerne vil hjælpes til vægttab/ædruelighed/whatever.

Efter at have skrevet ovenstående og tænkt det igennem, kan jeg se at det måske var det du mente. Jeg vil dog stadig mene, at det er et gode med en slank/sund befolkning, dog ikke nødvendigvis at det er et gode der skal prioriteres højere end personlig frihed.

Reputation point: 15

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Dødløft: 160.00

Kostplan: Ingen kostplan

The Juice skrev:Lol, fedmeepidemi. Endnu en absurditet, som den i forvejen dybt perverterede diskurs har affødt. Epidemier har noget med sygdomme at gøre. Man er ikke syg, fordi man er fed. Sædvanligvis er man doven og/eller fattig.

Epidemi var nok ikke det rigtige ord nej, det jeg mente med det var at det smitter af, f.eks. Et barn der har fede forældre tit selv ender ud med at blive fed, fordi barnets forældre har fodret det med affald helt fra begyndelsen af.
Brugeravatar

Styrkeliste

Måske ønsker staten slet ikke at mennesker skal tabe sig der er jo en enorm indusstri i at sælge medicin og dårligt mad til folket.
:whistle:

Men jeg håber ikke at at nogle af de ledende politikere har læst den artikel, for så får de bare nye ideer! [-o<

Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 190.00

Jacob Hansen skrev:Ting som dette er årsagen til at jeg stoppede med at læse EB.dk i foråret.

Shit, jeg prøver også - hvordan gjorde du?

On topic...damn ....
... My CNS is a neural net processor; a learning computer...

Billede

...there is a time in every one’s life when you must clench your teeth together and your fate only depends on your determination.
Brugeravatar

Reputation point: 415

Geografisk sted: Aarhus

Træner her: Ultimate Gym
Crossfit Copenhagen - Spartan Mentality CrossFit
Aarhus Athlet Klub

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Dødløft: 200.00

Det var dog noget af det værste jeg har læst længe. I forvejen prøver staten at blande sig så meget i individets liv, at det er til at brække sig over.
Hvis man vil overdrevet fedme, rygning eller andre livstils "sygdomme" til livs må man prøve at håndtere det anderledes.
Fx. kunne folk med rygerlunger, fedmeoperationer eller lignende selv betale for diverse operationer, medicin og behandling. Det ville motivere populationen langt bedre, til at leve "sundt" og på den måde besparer staten en helvedes masse penge.

Geografisk sted: Downtown Aalborg

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 200.00

hvor mange herinde har ikke en bmi over 25 og en fedt prc. på under 12?
It's not whats on the scale, it's whats in the mirror
Brugeravatar

jeg har BMI på 30 og fedt% 13,5 :twisted:
Before you ask!! how much does it look like im benchpressing ???
Brugeravatar

Geografisk sted: midtjylland

Styrkeliste
- Bænkpres: 170.00
- Squat: 180.00

dwellengers skrev:
Jacob Hansen skrev:Ting som dette er årsagen til at jeg stoppede med at læse EB.dk i foråret.

Shit, jeg prøver også - hvordan gjorde du?

Skiftede til b.dk politiken.dk jp.dk
Jyllandsposten kan godt være en anelse skrå, men langt fra i stil med Ekstra Bladet.

Inden folk falder helt ned af stolen, så husk lige det blot er et læser brev fra en eller anden obskur personlighed.
Brugeravatar

Reputation point: 150

Geografisk sted: Næstved

Træner her: HGVS

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 142.50
- Dødløft: 182.50

Dit BMI er: 36.42 :(

Og det er endda med fedtprocent på 7,5
lasseschulznielsen @ instagram
Brugeravatar
Månedens skribent: September 2008

schulz skrev:Dit BMI er: 36.42 :(

det bliver dyrt for dig :D
Brugeravatar

Styrkeliste

Haak skrev:

Jeg bliver ruineret :(
lasseschulznielsen @ instagram
Brugeravatar
Månedens skribent: September 2008

schulz skrev:
Haak skrev:

Jeg bliver ruineret :(

det tror jeg på :P det mange penge årligt :D
Brugeravatar

Styrkeliste

lol hvad sker der for eb nationens brugere ](*,) mon man skal igennem en "idiot-test" før man opretter sig derinde som bruger :lol: det er da ren underholdning, at læse nogen af brugernes kommentarer
Billede
Vane, Variation samt Vilje = Victory
Min logbog: project-swoleness-t56471.html

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 125.00
- Dødløft: 150.00

Bjoernkp skrev:

Bestrider du, at fedme kan føre til en lang række sygdomme og dårligdomme, som kan være en belastning for samfundet? Især et samfund som det danske?

Jeg kan sagtens følge tanken om personlig frihed kontra "en sund befolkning" gennem kontrol, og går i rigtig høj grad ind for at folk selv helt må styre om de vil æde, ryge, sniffe eller drikke sig ihjel. Jeg vil dog stadig mene, at der er en lang række fordele at hente for staten, hvis man kan hjælpe nogle af dem der gerne vil hjælpes til vægttab/ædruelighed/whatever.

Efter at have skrevet ovenstående og tænkt det igennem, kan jeg se at det måske var det du mente. Jeg vil dog stadig mene, at det er et gode med en slank/sund befolkning, dog ikke nødvendigvis at det er et gode der skal prioriteres højere end personlig frihed.

Det tror jeg næppe Juice benægter, men hvis vi skal til at have differentieret beskatning i samfundet så skal vi til at have fat mange andre steder. Hvorfor skal jeg, via skatten, betale til de fjolser der hver weekend drikker sig så stive at de skal hentes af en ambulance? Hvorfor skal jeg betale for deres sygehusplads når de i en kæmpe brandert har brækket et ben?
Hvad med gutten der kører for stærkt, kører galt og må igennem 12 timers operation? Skal han betale mere i skat, fordi han kørte galt?

Vi er nu engang blevet enige om i det danske samfund at vi bidrager mere eller mindre lige meget, og så får alle af fælleskassen, uanset hvordan de vælger at leve. Det kan man så mene om hvad man vil, men ellers er vi nok mere ovre i liberaliseringer og private sundhedsforsikringer, så de overvægtige per automatik kommer til at betale mere i kraft af et øget antal indlæggelser. Men det er jo så en helt anden grøft
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Reputation point: 650

Geografisk sted: Hvidovre

Træner her: Workout & Fitness club

Galleri: Vis galleri (18)

Helt enig!

Men ikke desto mindre så er fedme "epidemien" et reelt problem og kan blive endnu værre i fremtiden.
Mth mit tidligere indlæg vedr. BMI så mener jeg bare at det er en forkert målestok at bruge til at definere fedme da den er totalt misvisende.

Men når det er sagt så er jeg også af den overbevisning at vi ikke alle behøver at ligne lean bodybuildere eller fitnessmodeller. Om man har lidt topmave eller lidt ekstra på siderne belaster på ingen måde samfundet, men med det stigende antal fedmeoperationer (gastric-bypass) som er pisse dyre, så synes jeg det er et topic der er værd at diskutere. Udover det, så har fedme også mentale konsekvenser (lavt selvværd, svært ved at finde en partner, selvhad, depression osv.)for mange mennesker som såvel voksne som børn, som ikke kan smide overskudslaget, og her snakker vi om kraftige overvægtige som på sigt kommer til at opleve sundhedskonsekvenser som belaster samfundet økonomisk.

Da jeg ikke bryder mig om tanken om at gøre mennesker op i kroner og øre, så synes jeg alligevel godt vi alle kan bidrage til forbygge skaden inden det går for vidt. F.eks ved bedre oplysning i skolen(kost ernæring), mere idræt på skemaet og vi kunne måske også bruge nogen ildesjæle som kan iværksætte frivillige idrætsorganisationer og evt. voksne/forældre kurser omring ernæring.

Jeg ved godt at samfundet belastes af andre ting såsom, rygning, kriminalitet osv osv... Men da det her er et sports forum så er det meget nærliggende at diskutere ting som fedme.

ps. mht ekstrabladets nationen, længe skal man lede efter så indebrændte kvindehadende, racistiske, ekstremt-nationalistiske, usympatiske og bedrevidende mennesker.
Brugeravatar

BMI er et statistisk værktøj som med nogle simple parametre, højde og vægt, kan vise tendenser i samfundet. Fx stiger gennemsnits BMI med alderen og rige har lavere gennemsnits BMI en fattige. Det er dog forkert at sammenligne individet med gennemsnitsbefolkningen da man, i sagen natur, ikke kan tage højde for individuelle forskelle.
Derfor er forslaget også skudt fuldstændigt forbi målet. Hvis det endelig skulle gøres kunne det bero sig på højde-talje ratio, eller endnu bedre, en nogenlunde korrekt målt fedtprocent.

Der er sku én, der har læst sin Foucault...
Jeg er ikke selv tilhænger, det ville ramme DK's økonomi hårdt, hvis folk begyndte at skrue ned for deres forbrug af alverdens lort.
Kvantitet er også en kvalitet!
Brugeravatar

Reputation point: 30

Geografisk sted: Århus

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Dødløft: 235.00

Næste