Startbuilder skrev:p0peye skrev:Jeg fik kun en bøde på 500 sat ned fra 1000, der hvor jeg blev stoppet

og 500 hvis du bliver taget ud kort, hvis man fx. vælger at tage scooteren over til der hvor man skal tage knallertkørekort
](./images/smilies/eusa_wall.gif)
Det dumt
De eneste begrænsninger som er tilbage er dem i udstødningen, der sidder et blindrør og en plump som skal væk så kører den 70-75, men de er lidt bøvlet at få i, igen...
Drop at ødelægge den originale udstødning ved at fjerne begrænsningerne. De er MØG dyre at købe fra ny af hvis du bliver stoppet og skal gøre den lovlig igen, hellere køb en udstødning der er ubegrænset i forvejen.
Iøvrigt har jeg også selv været lidt en knallert bølle. Min kunne godt nok "kun" køre 55, men har kørt på flere af mine venners der var voldtunet, en var en runner der rendte omkring de 100 måske lidt over har aldrig prøvet noget så sindsygt. Er forundret over hvordan min ven der ejer den stadig er i live den dag i dag. Legen stoppede for mig da jeg på vej hjem fra skole kørte omkring 40km/t blev stoppet, af ikke én, ikke to, men tre politibiler. De må lige have været på razzia et sted i nærheden for de havde rullefelt og det hele med i bilerne. Nu kører jeg rundt på en lovlig knallert det er måske ikke så sjov, men er langt federe og nemmere end at sidde i en rådden bus eller på en cykel, især når det er rigtigt godt vejr.
Min egen holdning til loven er at den er outdatet. Man kunne sagtens køre 50 km/t på knallert så længe der
ikke er andre på cykelstien. Det der med at knallerten ikke er bygget til farten køber jeg ikke (så længe man ikke kører rundt på en forkneppet puch maxi med tromlebremser for og bag). Der mange knallerter efterhånden som med hensyn til bremser og hjulstørrelser lygter etc. er stort set på højde med små motorcykler.
Desuden tror at den eneste grund til at 45 knallerter ikke må køre hurtigere, er at mange flere ville droppe bil nr. 2 og så købe en 45 knallert hvis de kom lige så hurtigt frem, og det ville staten miste for mange penge på i form af afgifter mm.