Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69651 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1390
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1388

Følg bodybuilding.dk på

Et kilo Kylling om dagen?

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hej BB..
Jeg har i over en uge nu, spist i kalorie underskud.
På vægten derhjemme har jeg tabt ca. halvandet kilo, hvilket jeg selvfølgelig har været glad og tilfreds med..
Her idag fik jeg lavet en fedtprocents test nede i centeret. Det der underede mig meget, var at min fedt procent lige pludselig var for høj? altså 24,6 % (14,8 kg) Jeg har været meget bevidst over at jeg skulle spise protein og sundt, altså, kylling, grøntsager og frugt..
Hende der stod dernede sagde så at det var fordi jeg ikke spist proteiner nok og derfor blev det altså til fedt. Hun siger jeg skal spise et Kilo kylling om dagen, og så vil jeg tabe mig i fedtprocenten..

Derfor vil jeg gerne høre jer der nok har en masse forstand på sådan noget, om dette kan være rigtigt?

Det skal lige siges jeg er en pige på 19 år, ca. 171cm høj, og på vægten derhjemme 57,4 kg. Men efter træning og morgenmad her idag på 60,2 kg. i centeret..

Håber der er nogle der vil tage sig tid til at svare ! :-)

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Nej, det er alt for meget. Det skader ikke, men det er unødvendigt.

Men en vægt på 60 kg vil 100 g protein pr. dag være rigeligt. Det svarer ca. til et halvt kg kylling om dagen, hvis det er din eneste proteinkilde.
‎"When you feel weak, you feel like you wanna just give up.
But you gotta search within you, you gotta find that inner strength
and just pull that shit out of you and get that motivation to not give up
and not be a quitter" - Eminem
Brugeravatar

Reputation point: 5

Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Dødløft: 160.00

Logbog: Vis logbog

Du kan ikke regne med sådan en vægt til måling af fedtprocent.
Hende der stod dernede, aner ikke hvad hun snakker om. Hun burde fyres på stedet.

Spejlet er din bedste ven.
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2010

Reputation point: 573

SÅ hvis jeg bare spiser et halvt kilo kylling om dagen, så vil jeg tabe mig og tabe mig i min fedt procent?

Ja det ved jeg godt, kigger mig også meget i spejlet nu når jeg prøver på at få en rigtig flot mave, men det påvirker alligevel mit humør at se min fedtprocent åbenbart er for høj, desværre :(

svilhelmsen skrev:SÅ hvis jeg bare spiser et halvt kilo kylling om dagen, så vil jeg tabe mig og tabe mig i min fedt procent?

Ja det ved jeg godt, kigger mig også meget i spejlet nu når jeg prøver på at få en rigtig flot mave, men det påvirker alligevel mit humør at se min fedtprocent åbenbart er for høj, desværre :(

Du sænker din fedtprocent hvis du ligger i kalorieunderskud. Du sænker din fedtprocent optimalt hvis du ligger i kalorieunderskud med en fornuftigt sammensat kostplan kombineret med fornuftig træning.

Du bør veje dig på samme vægt hver gang på samme tid af døgnet. Helst lige efter du er stået op.
Du bør droppe centerets "smarte" vægt, hvis det går udover dit humør, da tallene alligevel er så godt som ubrugelige.

Skriv din kostplan op, så kan du få hjælp til at rette den.
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2010

Reputation point: 573

Du taber dig, hvis du er i kalorieunderskud - ikke fordi du spiser en bestemt mængde kylling.

Du bør læse "Kosten fra A til Å" i artikelarkivet og så ellers kigge lidt i de forskellige artikler derinde.

Som TheCzech siger, så er den kvindelige medarbejder fuld af lort og burde fyres. Du kan ikke regne med de fedtprocent-målinger, og derfor behøver du fedtprocent ikke være for høj.
Du er 171cm høj og vejer knap 60kg - jeg tvivler meget på, at du kan have specielt meget overflødigt fedt. Til sammenligning er min kæreste 174cm høj og vejer knap 70kg, og hun er ikke tyk.

Her er et par gode artikler i forbindelse med vægttab:
http://www.bodybuilding.dk/artikler/kost-kosttilskud/kosten-fra-a-til-aa.html
http://www.bodybuilding.dk/artikler/kost-kosttilskud/grundlaeggende-ernaering.html
http://www.bodybuilding.dk/artikler/bodybuilding/cut-til-sommer.html
http://www.bodybuilding.dk/artikler/kost-kosttilskud/diaet-eksempel-fedtreduktion.html
The only time "success" comes before "work" is in the dictionary.

TheCzech skrev:
svilhelmsen skrev:SÅ hvis jeg bare spiser et halvt kilo kylling om dagen, så vil jeg tabe mig og tabe mig i min fedt procent?

Du sænker din fedtprocent hvis du ligger i kalorieunderskud. Du sænker din fedtprocent optimalt hvis du ligger i kalorieunderskud med en fornuftigt sammensat kostplan kombineret med fornuftig træning.

Du bør veje dig på samme vægt hver gang på samme tid af døgnet. Helst lige efter du er stået op.
Du bør droppe centerets "smarte" vægt, hvis det går udover dit humør, da tallene alligevel er så godt som ubrugelige.

Skriv din kostplan op, så kan du få hjælp til at rette den.

kostplan
kostplan
kostplan
kostplan
kostplan
kostplan
kostplan
kostplan

Det er de dage jeg er nået indtil videre ^^ Den ene er lidt høj, grundet min fødselsdag.. Men altså det er ikke fordi jeg har en dicideret kostplan, jeg holder bare øje med at jeg IKKE kommer over de kalorier jeg højst må indtage.. :?
Jeg vejer mig også lige når jeg er stået op, idag vejede jeg mig så igen i centeret, efter morgen mad og træning..

Det er godt nok heller ikke meget protein du får i løbet af en dag, tror mere du skal prøve at få dit daglige proteinindtag op på 90-100gram om dagen, og så sørg for at få noget mere sundt fedt i din kostplan.

Og du må højest indtage 1200 kalorier, eller hvordan skal det forstås?
Enten laver du absolut ingenting, ellers ligger du i et ret stort(for stort) kalorieunderskud. Hvis man ligger i et for stort kalorieunderskud, vil man til sidst holde op med at tabe sig.

Jamen, kan jeg godt tage noget proteindrik for at få nogle flere proteiner? for det bliver lidt dyrt i længden at spise så meget kylling ..

Nej må spise 2234 tror jeg den ligger på eller sådan noget.

Jeg spinner, styrketræner og kører motocross.. Så vil da sige jeg laver noget? :-k

Ja du kan godt bruge proteinpulver til at få nogle ekstra proteiner, men rigtig mad er nu at foretrække. Der er også proteiner i andet end kylling, skal du tænke på. Kan du ikke lide mælk? Minimælk/skummetmælk er en nem og forholdsvis billig måde at få protein på.

Du lader til at være ret aktiv, og derfor bør du bestemt også spise mere end 1200 kalorier. Du bør nærmere spise 1700-2000 kalorier, hvis dit ligevægtsindtag rent faktisk er 2200 kalorier.

Hvis du tilføjer 1L minimælk/skummetmælk(f.eks. af 250ml på 4 måltider), så får du lige knap 400 kalorier ekstra samt 35g ekstra protein - og det koster kun 5kr.
Så kan du også tilføje lidt ekstra kød(oksekød, kylling, fisk, etc.) i din aftensmad samt nogle nødder for ekstra protein og sundt fedt.

Milky skrev:Ja du kan godt bruge proteinpulver til at få nogle ekstra proteiner, men rigtig mad er nu at foretrække. Der er også proteiner i andet end kylling, skal du tænke på. Kan du ikke lide mælk? Minimælk/skummetmælk er en nem og forholdsvis billig måde at få protein på.

Du lader til at være ret aktiv, og derfor bør du bestemt også spise mere end 1200 kalorier. Du bør nærmere spise 1700-2000 kalorier, hvis dit ligevægtsindtag rent faktisk er 2200 kalorier.

Hvis du tilføjer 1L minimælk/skummetmælk(f.eks. af 250ml på 4 måltider), så får du lige knap 400 kalorier ekstra samt 35g ekstra protein - og det koster kun 5kr.
Så kan du også tilføje lidt ekstra kød(oksekød, kylling, fisk, etc.) i din aftensmad samt nogle nødder for ekstra protein og sundt fedt.

Ja det ved jeg godt :-) Det er bare lige kylling jeg har spist mest af.. Jo jeg har godt lide mælk, valgte det bare fra nu her, pga, kalorierne, men kan da godt se det er meget smart hvis det indeholder så meget protein. :-)

Men er bare lidt på bar bund.. for jeg har læst at jeg kommer til at tabe fedtprocent når jeg er i kalorieunderskud, så det er jeg jo så, så forstår ikke lige det med at jeg skal spise et kilo kylling om dagen, for at kunne tabe mit fedt? synes da ikke at jeg spiser meget fedt i løbet af min dag..

så kunne godt tænke mig at høre hvad det præcist er jeg skal gøre for at mindske min fedtprocent? :hihi:

I grove træk skal du indtage nok protein for at beholde din muskelmasse, så det dermed er mest fedt du taber når du ligger i kalorieunderskud. Men du kan ikke helt undgå at der ryger lidt muskelmasse med. Er sikker på en anden vil kunne uddybe det bedre end jeg :)

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 120.00

Det du PRÆCIST skal gøre for at tabe dig (og derved formindske din fedt %) er at ligge under dit ligevægtsindtag (du ligger dog for meget under; sigt hellere efter 300 - 500 kcal under dit ligevægtsindtag om dagen). Det er vigtigt at få proteiner (omkring 2 gram pr. kropskilo om dagen) samt fedt (1 gram pr. kropskilo om dagen, helst fra sunde kilder som madolie, nødder, fede fisk, avacado osv.). Derefter fylder du bare på med kulhydrater for resten, til du rammer et passende kcal-niveau

Du skal ikke undgå fedt som sådan, da, selvom navnet måske kunne antyde det, er ikke det som giver dig fedt på kroppen; Du får mere fedt på kroppen ved at indtage over dit ligevægtsindtag
Brugeravatar

Reputation point: 5

Geografisk sted: Århus

Bodybuildere/styrketrænere vil foreslå dig at ligge mellem 300-500 kcal i underskud dagligt, i forhold til dit lgievægtsindtag.
Almindelige diatister vil foreslå dig 500-1000 kcal dagligt underskud..

Et underskud større end dette, som er hvad du har gang i, gør mere skade end gavn - du sulter dig selv og derfor begynder kroppen sætte din generelle forbrænding voldsomt ned og samtidig forbrænde fedt ja, men også muskler.. samtidig vil ethvert forsøg på muskelopbygning være spild af tid.

Få lavet en kostplan hvor du ca. får 100-120g. protein, 60g. fedt(sundt) og resten i kulhydrater.

Samtidig skal du betragte en vejning som en ting med mange variabler og derfor vil man ikke kunne sige hvad et udsving i vægten betyder.. derfor skal du, såvidt muligt, forsøge at gøre så mange af disse variabler til konstanter ved hver vejning, for derfor bedre at kunne sige hvad vægttabet- eller øgningen konkret skyldes.
Dette gør du ved at veje dig på samme tidspunkt på dagen(de fleste gør det om morgenen for der er maven relativ tom), hav altid det samme tøj på(undertøj), forsøg altid lige at tømme ryggen inden :hihi:
Dertil vil du stadig ikke være i stand til at sige hvorvidt et vægttab/forøgelse skyldes udsving i muskelmasse, fedt eller væske og må derfor bruge spejlet som indikation :)

EDIT: Jok kom først med meget af det jeg skrev, men manden har jo ret ;)
Din krop har brug for fedt, ca. 1-1,5 kg af dit fedt er hjernen :king:

Reputation point: 15

Jok skrev:Det du PRÆCIST skal gøre for at tabe dig (og derved formindske din fedt %) er at ligge under dit ligevægtsindtag (du ligger dog for meget under; sigt hellere efter 300 - 500 kcal under dit ligevægtsindtag om dagen). Det er vigtigt at få proteiner (omkring 2 gram pr. kropskilo om dagen) samt fedt (1 gram pr. kropskilo om dagen, helst fra sunde kilder som madolie, nødder, fede fisk, avacado osv.). Derefter fylder du bare på med kulhydrater for resten, til du rammer et passende kcal-niveau

Du skal ikke undgå fedt som sådan, da, selvom navnet måske kunne antyde det, er ikke det som giver dig fedt på kroppen; Du får mere fedt på kroppen ved at indtage over dit ligevægtsindtag

Okay, det vil jeg prøve så, selvom jeg er lidt opgivende lige nu :?
Ellers mange tak for svarende, det har hjulpet en del mere :-) :hihi:

Kom lige til at tænke på.. hvis bare jeg er i kalorieunderskud, er det så ligemeget hvad jeg spiser?
Altså hvis man nu lige har lyst til et stykke rugbrød med nutella og banan, så gør det vel ikke så meget, gør det?

Hvis du sørger for at få dine vitaminer og mineraler, er der sagtens plads til en nutellamad. :wink:
Specielt hvis du i forvejen ligger i kacl. underskud og, som dig, overhovedet ikke er overvægtig.

Nogen gange kan man godt spise noget, uden anden grund, end at man synes det smager rigtigt godt. Det kaldes livskvalitet :wink:
The more I study religions the more I am convinced that man never worshipped anything but himself.
Sir Richard Francis Burton (1821 - 1890)
Brugeravatar

Okay, det lyder godt ! :hihi:

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online