Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1326
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1324

Følg bodybuilding.dk på

Hvorfor træner i (begyndte)?

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

Hvad er grunden til at i træner i dag? Og hvorfor begyndte i at træne?

Jeg begyndte selv at træne for at se godt ud overfor pigerne :strong: (tror mange har det sådan) men styrkeløft blev hurtigt en hobby for mig selvom jeg ikke er så hardcore som mange herinde. Jeg synes sporten er ekstremt vanedannende og nyder at træne med mine venner. Faktisk finder jeg hobby'en meget social. Jeg træner næsten altid med venner og selvom træningen kommer først får vi snakket en masse og hygger os.

Selv ville jeg meget hurtigt lægge det argument med pigerne på hyllen for det er sku lidt lame :D Sådan tror jeg bare de fleste af os har det i min alder i hvert fald. Og vi prøver sikkert at overbevise om det modsatte men det er vel den eneste motiverende faktor i starten - at man får fisse. :D

I må meget undskylde hvis der har været et topic om dette før (har der måske) men benyttede søgefunktionen og fandt ikke noget (de kan også være gamle, og vi er kommet nye til inkl mig selv). I er velkomne til at slette det hvis i finder det irrelevant.
Sidst rettet af Apollo 4. maj 2009, 11:28, rettet i alt 1 gang.

Reputation point: 0

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Jeg ville gerne være stor ...
Brugeravatar
Månedens skribent: August 2009

Reputation point: 302

Moqensen skrev:Jeg ville gerne være stor ...

Så du kunne? tæve folk? være glad for dig selv? Hvad er det bagvedliggende motiv.. hvorfor vil du være stor? der må være nogle værdier i det at være stor som du vægter så højt at du vil begynde at træne.. eller hva.. :D
Sidst rettet af Apollo 4. maj 2009, 11:27, rettet i alt 1 gang.

I starten var det nok for at vække interesse hos det modsatte køn, men det er efterhånden blevet en rigtig sund og sjov hobby. :O)

Swole guns er jo bare et kæmpe plus.
- logze

SandyFrink skrev:Rallen, jeg vil gerne gøre det her 100% klart: Du er idiot.
Brugeravatar

Reputation point: 5

Geografisk sted: Århus

Styrkeliste
- Bænkpres: 87.50
- Squat: 45.00
- Dødløft: 55.00

I starten var det for at blive "stor", men nu er det blevet mere en hoppy ved siden af amerikansk fodbold :)

Også nyder jeg også at være i centret :)
The closer you are to failure, the closer you are to victory, it all depends on how closely you walk the line
Brugeravatar
Månedens skribent: Juni 2009

Træner her: Frederikssund Motion Center ApS

Da jeg i starten blev hevet med i centeret af min daværende lærer var jeg meget skeptisk.
Men da jeg begyndte at se resultater med styrken og formen blev jeg nok bare ved.

Indtil da havde jeg brugt rigtig meget af min tid på gaming.
Men da jeg så begyndte at træne gad jeg fra den ene dag til den anden bare ikke rigtig at sidde foran computeren længere.

I dag er jeg nok bare blevet afhængig af træningen :)
Mål inden 2030:

Måske at begynde at træne igen: Opnået! YEAH BABY! :D
Brugeravatar

Galleri: Vis galleri (14)

Apollo skrev:
Moqensen skrev:Jeg ville gerne være stor ...

Så du kunne? tæve folk? være glad for dig selv? Hvad er det bagvedliggende motiv.. hvorfor vil du være stor? der må være nogle værdier i det at være stor som du vægter så højt at du vil begynde at træne.. eller hva.. :D

Jeg ville ærligt talt bare gerne være stor. Kan ikke huske helt præcist hvorfor. Men tror egentligt bare det er fordi det ser fedt ud.
Brugeravatar
Månedens skribent: August 2009

Reputation point: 302

Fordi jeg var en småfed lille dreng som havde det røv dårligt med sig selv.

Jeg ville bare gerne kunne tage t-shirten af om sommeren uden at være flov.
Overthinkers are rarely those who train hard enough to actually get results

Træner her: Anger Mangement

Jeg har altid gået meget op i min krop, hvorfor jeg i sin tid startede med at træne diverse fitnessting. Da jeg altid har drømt om at være stærk, var det jo oplagt at konvertere til styrkeløft. :twisted:
Løft m. udstyr (stævne/træning):
Squat: 172.5 kg/200 kg
Bænk: 107.5/120 kg
Dødløft: 222 kg (DK-rekord + all-time Wilks-rekord i DK)/225 kg (til liga)

https://titansupport.com/
https://www.2xu.dk/
http://www.klinikken-gammeltorv.dk/
Brugeravatar
EliteTeam

Geografisk sted: Kbh S

Træner her: Tårnby Styrkeløfter Klub

Styrkeliste
- Bænkpres: 85.00
- Squat: 97.50
- Dødløft: 157.50

Kostplan: Ingen kostplan

Apollo skrev:Og vi prøver sikkert at overbevise om det modsatte men det er vel den eneste motiverende faktor i starten - at man får fisse. :D

Jeg fik masser af fisse i forvejen...

Jeg startede op fordi jeg godt kunne se at det vist var tiden at komme igang med at lave noget igen.
Jeg havde haft en lang pause fra alt der lignede motion, til dels fordi jeg smadrede begge mine knæ og dels fordi jeg læste og ikke syntes jeg havde tid.

Jeg startede med den mening blot at træne 1-2 gange om ugen, men her 1½ år senere irriterer det mig hvis ikke jeg får trænet tungt min. 4 gange om ugen (hvilket for de fornuftige læsere af min log, vil vide ikke er tilfældet lige nu)

Men min motivation nu kommer ganske enkelt fra at jeg kan se/skabe resultater som det passer mig, det er blot et spørgsmål om at tage sig sammen.
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense

Træner her: Fitness World Odense, Vestre Stationsvej

Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 220.00

Nok også pga af interessen fra det andet køn. Men er blevet skitet ud med at man blir afhængig af at komme nede i hulen :D
Brugeravatar

Først var det egentlig bare fordi jeg fik muligheden på den efterskole vi gik på. Da jeg så langsomt kunne se min krop forandre sig (sammen med løb, hvor jeg også tabte mig), blev jeg meget motiveret. Det kombineret med at jeg så blev den der tog det mest seriøst på efterskolen og derved kunne noget de andre ikke kunne.
Samtidig fandt jeg min endelig en "sport" som jeg var god til, og faktisk bedre til end alle mine andre venner. Jeg har altid været omgivet af fodboldspillere lige siden børnehaveklassen og holdsport har aldrig sagt mig noget, og jeg har aldrig været diciplineret eller talentfuld nok til andre indivuduelle sportsgrene, og dem har jeg prøvet mange af. Da jeg så endelig fandt noget jeg var god til holdt jeg bare fast i det og nu er jeg mere elle rmindre afhængig :wink:
KIG FORBI MIN LOG ELLER SE HOMEMADE TRAINING FOOTAGE !
Brugeravatar

Geografisk sted: Nyborg

Træner her: Nyborg Motion

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 180.00

I starten da man var en lille disko dreng så var det sejt at sige at man trænede og bænkede :baby: Men efter nogle år bliver det sku mere og mere en del af ens livsstil og omgangskreds det er sku sjovt :) :pumping:
Hvis sygdom er svaghed der forlader kroppen så FUCK AF!!!!!
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland

ic8800 skrev:I starten da man var en lille disko dreng så var det sejt at sige at man trænede og bænkede :baby: Men efter nogle år bliver det sku mere og mere en del af ens livsstil og omgangskreds det er sku sjovt :) :pumping:

Troede egentlig det var igennem karaten?

Det var min bror der lokkede mig med i centeret første gang, men havde dog fået en håndvægt inden jeg kunne løfte lidt på og mener også jeg havde bænket lidt i kælderen. Så jeg var hooked!
"At hjælpe er at forstå" - Søren Kierkegaard

Træningstøj Proteinpulver
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 80

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Unifitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 190.00

8800 skrev:
ic8800 skrev:I starten da man var en lille disko dreng så var det sejt at sige at man trænede og bænkede :baby: Men efter nogle år bliver det sku mere og mere en del af ens livsstil og omgangskreds det er sku sjovt :) :pumping:

Troede egentlig det var igennem karaten?

Det var min bror der lokkede mig med i centeret første gang, men havde dog fået en håndvægt inden jeg kunne løfte lidt på og mener også jeg havde bænket lidt i kælderen. Så jeg var hooked!

Styrketrænede ikke så meget dengang jeg trænede karate og der gik alligevel et års tid eller to fra jeg stoppede med kampsport til jeg begyndte at styrketræne...
Hvis sygdom er svaghed der forlader kroppen så FUCK AF!!!!!
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland

Jeg har altid været fascineret af styrke, så en dag hev min mor mig op i det lokale center, og sådan begyndte det. Jeg ville være stor og stærk. Jeg husker ikke noget større motiv bag det, jeg ville bare være stor og stærk.

Efterhånden er man nærmest afhængig. og har fået sig nogle mål, der gerne skulle opnåes. :)
Brugeravatar

Reputation point: 300

Geografisk sted: Ebeltoft.

Træner her: Hulen

Styrkeliste
- Bænkpres: 220.00
- Squat: 315.00
- Dødløft: 325.00

Galleri: Vis galleri (1)

Haft problemer med ryggen i mange år, så startede med at træne for at få den på plads. Da det bare blev bedre og bedre, begyndte jeg også at se det sjove i det og blev bidt af det :) Det har så hængt ved i snart 2 år :wink:
#TeamSjonas
Brugeravatar

Reputation point: 35

Geografisk sted: Århus

Mere overskud i hverdagen - og en sidegevinst var at pigerne viste mere interesse :)

Vil bare have kæmpe gunz :mrgreen:
Min log er mere uduelig end mic's.
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Aalborg Styrkeløfter Klub

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 135.00

Jeg begyndte først for at tabe mig. blev derefter hurtigt introduceret for styrkeløft og det fandt jeg mega sjovt og det var det :D

Geografisk sted: Bogense

Træner her: Bogense Motion

Styrkeliste
- Squat: 205.00
- Dødløft: 190.00

Det meste er jo beskrevet i min gamle artikel der ligger i arkivet, men ja jeg var træt af at være en pind og veje 56 kg.. Derudover har jeg altid være lidt af en enspænder rent sportsmæssigt. Ikke den typiske fodbold/håndbold dreng.. Svømmede en del år før jeg begyndte på BB, som jo også er 100% din egen præstation.

Og når det er sagt at jeg var træt af at være tynd, var det jo også noget for selvværdet.. og jeg ville da lyve hvis jeg sagde at det ikke er rart når tøsebørnene bemærker det.. selvfølgelig.. det er jo et kompliment som alt andet, om det så er "du har pæne øjne" eller "du har en flot krop", whatever.. :D
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Reputation point: 650

Geografisk sted: Hvidovre

Træner her: Workout & Fitness club

Galleri: Vis galleri (18)

Begyndte at træne af mange grunde, og endnu flere grunde, er der nu til at jeg forsætter.
Var træt af at se de andre i 8-9 klasse være så imponeret over dem som gik til sport, og deres fysik. Tænkte, at hvis ikke der skal mere til at imponere folk, så skal jeg satme vise dem.
Har udviklet mig meget over de 2,5 år jeg har trænet. Gået fra 56 kg til 85 kg, dog er jeg også vokset i højden, men min bmi er gået fra 16,7 til lidt over 25. For blot lidt over 1 år siden var mine arme ved at falde af når jeg prøvede at dødløfte 40 kg(LOL), til at jeg nu har taget 150kg af 5 gange.
Har lært meget om kroppen og kost, som jeg er lykkelig for at vide nu.
Der er så mange plusser ved bodybuilding/styrketræning, at man kan blive helt forundret over hvordan folk kan rende rundt og være småfede og ude af form.
Der er det sunde aspekt i det, folk med en god muskelmasse, kommer til at kunne bruge deres krop i meget længere tid, end andre. Man får alt det kroppen har brug for af ernæring og mere til, så man undgår en masse sygdomme, fordi ens immunforsvar er i top.
Det er en stor selvtillid booster at være veltrænet, så folk kan se det. Nu har jeg ikke selv scoret direkte på det, men tror da også at det kan være en hjælp til at seduce kvinderne :twisted:
Det er som Dingo også skrev, en "sport" hvor man er uafhængig af andre, men kun afhængig af egen præstation. Dette kan jeg personligt godt lide, da jeg har en meget lille tro på andre og andres evner, hvis der er ved et område jeg selv er god på.
+ det også kan fungere som en form for selvforsvar, da du undgår at blive behandlet dårligt, af folks frygt, på at du er i stand til at behandle dem værre ;). Tror virkeligt også at seriøs vægttræning over 2 år f.eks. giver en, en bedre chance i en slåskamp, end 2 års seriøs kampsportsudøvning. Vil gerne væde med at jeg kan tæve mig selv, hvis jeg mødte en version af mig selv som havde gået til karate e.l. og aldrig rørt en vægt. Men sker nok aldrig ^^

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 260.00

Jeg var træt af at være en spinkel kvist i den store skov af badboys..

edit.: idag træner jeg pga. det gør mig i bedre humør, og giver mig større overskud til mine unger.. Det hjælper også en smule på min evige rastløshed :)
Peace, Love, Black Metal
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 55

Geografisk sted: Frederikssund

Træner her: Fitness World

Styrkeliste
- Squat: 135.00

jeg begyndte for at forbedre min i forvejen gode styrke og muskelmasse :8
It's A Bird, It's A Plane, no It's Cykelmyggen egon verdens sejeste superhelt
Brugeravatar
Månedens skribent: Marts 2009

bodydesign skrev:Begyndte at træne af mange grunde, og endnu flere grunde, er der nu til at jeg forsætter.
Var træt af at se de andre i 8-9 klasse være så imponeret over dem som gik til sport, og deres fysik. Tænkte, at hvis ikke der skal mere til at imponere folk, så skal jeg satme vise dem.
Har udviklet mig meget over de 2,5 år jeg har trænet. Gået fra 56 kg til 85 kg, dog er jeg også vokset i højden, men min bmi er gået fra 16,7 til lidt over 25. For blot lidt over 1 år siden var mine arme ved at falde af når jeg prøvede at dødløfte 40 kg(LOL), til at jeg nu har taget 150kg af 5 gange.
Har lært meget om kroppen og kost, som jeg er lykkelig for at vide nu.
Der er så mange plusser ved bodybuilding/styrketræning, at man kan blive helt forundret over hvordan folk kan rende rundt og være småfede og ude af form.
Der er det sunde aspekt i det, folk med en god muskelmasse, kommer til at kunne bruge deres krop i meget længere tid, end andre. Man får alt det kroppen har brug for af ernæring og mere til, så man undgår en masse sygdomme, fordi ens immunforsvar er i top.
Det er en stor selvtillid booster at være veltrænet, så folk kan se det. Nu har jeg ikke selv scoret direkte på det, men tror da også at det kan være en hjælp til at seduce kvinderne :twisted:
Det er som Dingo også skrev, en "sport" hvor man er uafhængig af andre, men kun afhængig af egen præstation. Dette kan jeg personligt godt lide, da jeg har en meget lille tro på andre og andres evner, hvis der er ved et område jeg selv er god på.
+ det også kan fungere som en form for selvforsvar, da du undgår at blive behandlet dårligt, af folks frygt, på at du er i stand til at behandle dem værre ;). Tror virkeligt også at seriøs vægttræning over 2 år f.eks. giver en, en bedre chance i en slåskamp, end 2 års seriøs kampsportsudøvning. Vil gerne væde med at jeg kan tæve mig selv, hvis jeg mødte en version af mig selv som havde gået til karate e.l. og aldrig rørt en vægt. Men sker nok aldrig ^^

Jeg tror vi har samme alder ca. - jeg er 16, men jeg kan sige, at det ikke altid hjælper i slåskampe. Min bror går til judo, og har nogle gange været med ham, af og til er man da heldig, jeg vandt f.eks. en kamp mod instruktøren, der endda vejede 100kg, men ofte taber jeg også til min bror, der er 20kg lettere end jeg selv, da jeg ikke kender alle de der teknikker. Vil man kunne slås, så er det det, man skal øve sig på..
Brugeravatar

Reputation point: 300

Geografisk sted: Ebeltoft.

Træner her: Hulen

Styrkeliste
- Bænkpres: 220.00
- Squat: 315.00
- Dødløft: 325.00

Galleri: Vis galleri (1)

Kan ikke huske hvorfor jeg startede, men en af mine daværende klassekammerater (i 1.g) spurgte om jeg ville med.. I starten og de første 1½-2 år var det vel egentlig "bodybuilding", bortset fra jeg ikke havde den vilde forstand på kost, udover det med at bulke og cutte.. Derefter begyndte jeg at flytte fokus mere og mere over på min sport, så styrketræningen blev et hjælpemiddel til at blive bedre, og i dag er det det eneste fokus jeg har, med styrketræningen - at det skal hjælpe mig i min sport!

Og jeg spiller Flagfootball - en non-contact udgave af amerikansk football..
Always getting better.
Brugeravatar
Månedens skribent: April 2009

Geografisk sted: Herlev

Træner her: Fitness World City
Fitness World Nørrebro

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 140.00

Startede med at træne fordi jeg syntes jeg var alt for tynd :)
Brugeravatar

Geografisk sted: Viborg

Træner her: Motion og Trivsel Viborg

Nu har jeg endnu ikke så lang erfaring på trods af mine 19 år, men motivationen var helt klar fordi jeg var tynd.
Well, you can always be thinner... look better.
Brugeravatar

Reputation point: 315

mic skrev:Jeg var træt af at være en spinkel kvist i den store skov af badboys..

edit.: idag træner jeg pga. det gør mig i bedre humør, og giver mig større overskud til mine unger.. Det hjælper også en smule på min evige rastløshed :)

+1 - Mit humør ændre sig også væsentlig i perioder hvor jeg træner, samme gør min rastløshed :hihi:

Bork skrev:
Jeg ville bare gerne kunne tage t-shirten af om sommeren uden at være flov.

- samme her, problemet er bare at jeg stadig ikke kan det selv efter 1 år træning haha :mrgreen:

begyndte mest at træne pga jeg havde brug for en anden hobby, spillede ufattelig meget wow engang og da jeg stoppede skulle tiden fyldes ud med noget
Brugeravatar

Reputation point: 15

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 240.00

Galleri: Vis galleri (3)

Mødte min mentor da jeg gik på efterskole :D
Han bænkede på det tidspunkt omkring 100 kg og det var jeg sgu meget imponeret af :D Han introducerede mig for vægtløftning, så den stod på mange aftener i centeret.

Efter efterskolen er jeg så begyndt at læse lidt op på det, og nuher er jeg så endeligt begyndt at tage min træning seriøst. Har fundet et anstændigt center, og et par ordentlige træningsbuddies :D

Mit mål er bare at være stor og voldsom tror jeg :D

Geografisk sted: Christiansfeld

Styrkeliste
- Bænkpres: 104.50
- Dødløft: 124.00

Næste

Tilbage til Off topic

Brugere online