Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1304
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1302

Følg bodybuilding.dk på

Træner I bb'ers cardio?

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Heyhey

Inspireret af en oplevelse i mit lokale center hvor en meget pumpet fyr løb intervaller i et tempo der er væsentligt langsommere end mit eget opvarmningstempo vil jeg gerne stille jer et spørgsmål. (mest til nogle af de store fyre på dette forum)
Jeg blev chokeret over hvor dårlig form denne fyr der havde overarme som mine lår var i. Mit gæt er han er ca. 25 år og han ville ikke kunne løbe 5km på under 25 mins. Nok ikke engang 30 tror jeg.

Træner I nogensinde cardio? dvs. løb/cykling i træningspas der varer 60mins+?

Jeg kender "cardio kills your gains" mantraet så det er ikke nødvendigt :P Selv løber jeg i en løbeklub så jeg er måske biased men kan sagtens se facinationen ved bb. Bare ren interesse om det overhovedet er noget I går op i?

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Ja da, en god kondi er med til at give en mere helhedsorienteret følelse af god form, hvilket er ret vigtigt for mig. Jeg cykler normalt omkring 20 km dagligt og løber 2 gange om ugen. Min hidtil bedste 5 km løbetid er på 20,4 min. Men nu er jeg heller ikke en gigant. Mit indtryk er dog at de fleste, også store fyre, laver cardio på ugentlig basis. At det så ikke går så stærkt, set med andres øjne, er jo dybest set ligegyldigt :)
"For me life is continuously being hungry. The meaning of life is not simply to exist, to survive, but to move ahead, to go up, to achieve, to conquer" - Arnie.
Brugeravatar

Reputation point: 5

Geografisk sted: København Ø

Træner her: The Gym

Styrkeliste
- Dødløft: 210.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

næh, men det er dumt :)
Overvejer at starte med at svømme/interval løbe før skole om morgenen :)
Brugeravatar

Reputation point: 15

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 200.00

Galleri: Vis galleri (9)

Crip'O skrev:næh, men det er dumt :)

Hvorfor mener du det er dumt?
Cardio er en fortrinlig kilde til vægttab, og er dette ikke målet skal du virkeligt lave ekstrem cardio for ikke at kunne udligne det med kost og hvile.
"For me life is continuously being hungry. The meaning of life is not simply to exist, to survive, but to move ahead, to go up, to achieve, to conquer" - Arnie.
Brugeravatar

Styrkeliste

The Dream skrev:

Cardio er en fortrinlig kilde til vægttab, og er dette ikke målet skal du virkeligt lave ekstrem cardio for ikke at kunne udligne det med kost og hvile.

Jeg tror nu han mener at det er dumt han ikke træner cardio :)
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus

The Dream skrev:

Han siger jo, at det er dumt, at han ikke laver nogen form for cardio på nuværende tidspunkt.

Altså jeg spiller håndbold og fodbold ved siden af...

Men bare tanken om at skulle lave ren hamster cardio i 60+ mins. giver mig faktisk gåsehud og ømme knæ allerede

Men har løbet 5 km på under 20 min. indenfor de sidste par måneder men så begyndte jeg at cykle til og fra alting herover sommeren hvilket er ca. 200 km om ugen så løbet er sat lidt på pause.
Brugeravatar

Reputation point: 10

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 155.00

The Dream skrev:

:D
Brugeravatar

Reputation point: 15

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 200.00

Galleri: Vis galleri (9)

Jeg løber ikke frivilligt over 40 meter...med mindre at der er gratis pølser :D
Nathan Jones skrev:At this point, we can only conclusively look at muscle growth on a large scale and say that picking things up and putting them down a lot makes muscles get bigger.
Brugeravatar

Reputation point: 300

Træner her: Team Danmark Aarhus

Styrkeliste
- Bænkpres: 145.00
- Squat: 222.00
- Dødløft: 280.00

Ahh okay. Retarded I am yes. Jeg har ikke fået noget morgenmad endnu :hihi:
Brugeravatar

Styrkeliste

Jeg cykler en del, da jeg ik har bil, så får vel lidt cardio den vej :lol: synes jeg bruger meget tid i trænings centeret i forvejen, så 20-30 min cardio efter end træning bliver nok mere end jeg orker
Brugeravatar

Reputation point: 20

Træner her: FitnessDK Slagelse
FitnessDK Gentofte

Styrkeliste
- Dødløft: 170.00

Galleri: Vis galleri (3)

One Man Army skrev:Jeg løber ikke frivilligt over 40 meter...med mindre at der er gratis pølser :D

der er heller ikke længere ned til den anden ende.. ;)

Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 180.00

The Dream skrev:Ahh okay. Retarded I am yes. Jeg har ikke fået noget morgenmad endnu :hihi:

katabolsk
Brugeravatar

Sevez skrev:
The Dream skrev:Ahh okay. Retarded I am yes. Jeg har ikke fået noget morgenmad endnu :hihi:

katabolsk

Jeg kalder det skæv døgnrytme :wink:
Brugeravatar

Styrkeliste

Sakin skrev:...synes jeg bruger meget tid i trænings centeret i forvejen, så 20-30 min cardio efter end træning bliver nok mere end jeg orker

Tror det her er tilfældet for rigtig mange! Jeg ville heller ikke kunne holde ud at løbe på et løbebånd eller løbe uden selskabet i løbeklubben. Og slet ikke lige efter træning.
Når folk spørger hvordan jeg har tid til at løbe 4 gange om ugen og træne styrke 2-3 gange om ugen siger jeg:
"du ser ligegyldigt tv 2-3 timer HVER eneste dag. problem?"

Ligesom andre skriver mener jeg nemlig også at en god/nogenlunde kondi hører med til det samlede indtryk af at være i god form. Jeg kan se på nogle af pumperne i centeret at deres balance er elendig, musklerne er korte/stive, holdning dårlig og de skal sidde ned selv efter lette set. Det ligner ikke en krop i "god form" nærmere en stresset krop, hvis I forstår? :)

Under diæt/cut laver jeg forholdsvis meget cardio. En del intervaltræning og nogle gange lidt steady state.

Under off season/bulk, er det mere begrænset. Pt. cykler jeg en del, da jeg cykler på arbejde (16km tur/retur), og laver nogle gange en WOD, lidt intervaller eller nogle farmer walks, men det er max et par gange i ugen. Det skyldes dog mest af alt, at jeg tit er fuldstændig wasted efter mine træninger - ville gerne lave intervaller efter hver træning.
Brugeravatar
Chef-moderator

Reputation point: 470

Træner her: Crossfit Copenhagen - Spartan Mentality CrossFit
Fitness Studiet Østergrave

Styrkeliste
- Bænkpres: 117.50
- Squat: 155.00

Galleri: Vis galleri (8)

Jeg er begyndt at svømme på mine off-dage, hvilket jeg svæver i en forestilling om er god aktiv restitution og godt for mine skuldreled
Brugeravatar

Styrkeliste
- Squat: 120.00
- Dødløft: 167.50

40min på cross'dibbedutten Hver dag for at få en god startpå dagen, frisk energi og man har startet dagen ud med lige at få tømt hovedet for tanker .. ja gør det også selvom jeg skal gaine.. ser det som det samme, som dem der løber en tur næsten hver dag.. :)
Kærlighed & Energi !
Brugeravatar

Geografisk sted: fitness world Haderslev

Har egentlig lige et tillægsspørgsmål til cardio. Sveder man mindre jo bedre form man er i ? Jeg kan gå i et rum, hvor der overhovedet ikke er varmt og alligevel begynde at kamp svede på hele ryggen :D

Så kan cardio og bedre form hjælpe på det?

MO skrev:Har egentlig lige et tillægsspørgsmål til cardio. Sveder man mindre jo bedre form man er i ? Jeg kan gå i et rum, hvor der overhovedet ikke er varmt og alligevel begynde at kamp svede på hele ryggen :D

Så vidt jeg er orienteret, vil man være tilbøjelig til at svede mere, jo bedre form man er i.
This is your life and it's ending one minute at a time
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 710

Geografisk sted: Østerbro

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Dødløft: 225.00

jamand skrev:Jeg er begyndt at svømme på mine off-dage, hvilket jeg svæver i en forestilling om er god aktiv restitution og godt for mine skuldreled

Hvad baserer du det på? :)
"At hjælpe er at forstå" - Søren Kierkegaard

Træningstøj Proteinpulver
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 80

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Unifitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 190.00

Garik skrev:Det skyldes dog mest af alt, at jeg tit er fuldstændig wasted efter mine træninger - ville gerne lave intervaller efter hver træning.

Det her vil jeg også fraråde. Så hellere lave noget cardio om morgenen, så det ikke er så tæt på træning. Specielt intervaller der helst skal være på et niveau hvor du kan smage blod på sidste interval for at træningsformen giver det ønskede -- vil mene det er svært at presse sig selv så meget hvis man lige har trænet 1,5t styrke. Men du ser ud til at vide hvad du laver hvis det er dig på billedet!

@ LouiseB1 yep, jeg bruger det til præcis det samme. Tømme hovedet, hvis mit kan blive mere tomt.
p.s. damn pics i din log :shock:

@ MO Du sveder i forhold til hvor hårdt arbejde du udfører, f.eks. løbe 2 km på 10 minutter. Hvis du træner dig i bedre form og ellers holder vægt og muskelmasse nogenlunde konstant vil de samme 2km på 10 min selvfølgelig være nemmere for dig efter du er kommet i form. Derfor vil du svede mindre ved at udføre SAMME arbejde. Men det er ikke helt så simpelt, kost/affaldstoffer i din krop og nervøsitet/mindgames spiller også ind - det er nok mest det der er tilfældet for dig medmindre du er meget tung/synes det er hårdt at gå rundt.
Men sved under arbejde/træning er et sundhedstegn. Ikke modsat. Det er generelt accepteret at kroppen kan blive "bedre" til at svede, køle kroppen. (jeg sveder helt vildt når jeg løber med høj intensitet, det er ikke sådan at folk i min løbeklub kommer tørre hjem efter 10 km)

krolle skrev:
Garik skrev:Det skyldes dog mest af alt, at jeg tit er fuldstændig wasted efter mine træninger - ville gerne lave intervaller efter hver træning.

Det her vil jeg også fraråde. Så hellere lave noget cardio om morgenen, så det ikke er så tæt på træning. Specielt intervaller der helst skal være på et niveau hvor du kan smage blod på sidste interval for at træningsformen giver det ønskede -- vil mene det er svært at presse sig selv så meget hvis man lige har trænet 1,5t styrke. Men du ser ud til at vide hvad du laver hvis det er dig på billedet!/quote]
Det er skam mig. Intervaltræning efter endt styrketræning plejer ikke at være et problem. Personligt laver jeg heller ikke mere end en 8-12 intervaller á 20 sekunder (tabata-intervaller), så varer jo kun en 6-12 minutter :) Det skal nok "give noget", selvom man ikke nødvendigvis kan smage blod. Det handler om at få pulsen op i det røde felt.
Brugeravatar
Chef-moderator

Styrkeliste

Garik skrev:Det er skam mig. Intervaltræning efter endt styrketræning plejer ikke at være et problem. Personligt laver jeg heller ikke mere end en 8-12 intervaller á 20 sekunder (tabata-intervaller), så varer jo kun en 6-12 minutter :) Det skal nok "give noget", selvom man ikke nødvendigvis kan smage blod. Det handler om at få pulsen op i det røde felt.

Okay ja. Mine intervaller er 1k x 6, primært for at give noget tempo på længere ture. Hvilket tempo løber du de 20 sek?

krolle skrev:[@ MO Du sveder i forhold til hvor hårdt arbejde du udfører, f.eks. løbe 2 km på 10 minutter. Hvis du træner dig i bedre form og ellers holder vægt og muskelmasse nogenlunde konstant vil de samme 2km på 10 min selvfølgelig være nemmere for dig efter du er kommet i form. Derfor vil du svede mindre ved at udføre SAMME arbejde. Men det er ikke helt så simpelt, kost/affaldstoffer i din krop og nervøsitet/mindgames spiller også ind - det er nok mest det der er tilfældet for dig medmindre du er meget tung/synes det er hårdt at gå rundt.

just sayin'

http://news.bodylab.dk/sporg-ekspertern ... -god-form-
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 155.00

krolle skrev:
Garik skrev:Det er skam mig. Intervaltræning efter endt styrketræning plejer ikke at være et problem. Personligt laver jeg heller ikke mere end en 8-12 intervaller á 20 sekunder (tabata-intervaller), så varer jo kun en 6-12 minutter :) Det skal nok "give noget", selvom man ikke nødvendigvis kan smage blod. Det handler om at få pulsen op i det røde felt.

Okay ja. Mine intervaller er 1k x 6, primært for at give noget tempo på længere ture. Hvilket tempo løber du de 20 sek?

Det kalder jeg jo så ikke intervaller :D

Jeg laver dem mest på løbebåndet eller romaskinen. Romaskinen er jo bare fuld smadder i 20 sekunder, slap helt af i 10 - repeat. Løbebåndet er typisk med 6-8% hældning og så en 15-20km/t (alt afhængig af konditionen på det givne tidspunkt).
Brugeravatar
Chef-moderator

Styrkeliste

Blunt skrev:
krolle skrev:@ MO

just sayin'

http://news.bodylab.dk/sporg-ekspertern ... -god-form-

Det er en anden pointe end min. Min var at arbejde bliver relativt lettere nu bedre form man er i - hvad det gør. Jeg sveder slet ikke ved at løbe en tur i 6 min/km tempo, det er ingen belastning overhovedet. Du sveder ikke ved at bænke 60 x 10, hvor det for andre vil være en alvorlig anstrengelse.

Som jeg også skrev kan man blive bedre til at svede. Hvilket er hvad dit link handler om.

Men hvis man uprovokeret begynder at svede ved bare at gå almindeligt rundt er det enten fordi man er i meget dårlig form, så det simpelthen er hårdt at gå, eller fordi man er nervøs/syg.

topic derailed! Hører gerne fra andre hvordan de får passet evt. cardio ind i deres træningsuge :)

The Juice skrev:
MO skrev:Har egentlig lige et tillægsspørgsmål til cardio. Sveder man mindre jo bedre form man er i ? Jeg kan gå i et rum, hvor der overhovedet ikke er varmt og alligevel begynde at kamp svede på hele ryggen :D

Så vidt jeg er orienteret, vil man være tilbøjelig til at svede mere, jo bedre form man er i.

Begynder man at svede mere jo bedre form man er i???
Kæft Stephen Kiprotich må svede meget.
)(._____)
Brugeravatar

Nogle mennesker sveder bare mere end andre..
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 125.00
- Dødløft: 160.00

The Juice skrev:

Så er jeg satanpruthelvede i ren top-form.

:bodyman:

:dope:

:bodyman:
.. eat, drink, fornicate, defecate, dream, dance, die.
Brugeravatar

Reputation point: 1244

Geografisk sted: The Perimeter

Næste

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 24 gæster