Garik skrev:Det skyldes dog mest af alt, at jeg tit er fuldstændig wasted efter mine træninger - ville gerne lave intervaller efter hver træning.
Det her vil jeg også fraråde. Så hellere lave noget cardio om morgenen, så det ikke er så tæt på træning. Specielt intervaller der helst skal være på et niveau hvor du kan smage blod på sidste interval for at træningsformen giver det ønskede -- vil mene det er svært at presse sig selv så meget hvis man lige har trænet 1,5t styrke. Men du ser ud til at vide hvad du laver hvis det er dig på billedet!
@ LouiseB1 yep, jeg bruger det til præcis det samme. Tømme hovedet, hvis mit kan blive mere tomt.
p.s. damn pics i din log

@ MO Du sveder i forhold til hvor hårdt arbejde du udfører, f.eks. løbe 2 km på 10 minutter. Hvis du træner dig i bedre form og ellers holder vægt og muskelmasse nogenlunde konstant vil de samme 2km på 10 min selvfølgelig være nemmere for dig efter du er kommet i form. Derfor vil du svede mindre ved at udføre SAMME arbejde. Men det er ikke helt så simpelt, kost/affaldstoffer i din krop og nervøsitet/mindgames spiller også ind - det er nok mest det der er tilfældet for dig medmindre du er meget tung/synes det er hårdt at gå rundt.
Men sved under arbejde/træning er et sundhedstegn. Ikke modsat. Det er generelt accepteret at kroppen kan blive "bedre" til at svede, køle kroppen. (jeg sveder helt vildt når jeg løber med høj intensitet, det er ikke sådan at folk i min løbeklub kommer tørre hjem efter 10 km)