Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 691
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 688

Følg bodybuilding.dk på

Adidas Spezial til squat

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hvor godt fungerer Adidas Spezial til squat? Umiddelbart ser det ud til at være nogle sko der ville fungere fint. Overvejer bare at investere i et par som jeg både kan bruge til squat og til Badminton og Bordtennis så ville bare høre om folks erfaringer.
Brugeravatar

Reputation point: 20

Geografisk sted: Odense

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Jeg bruger dem selv og synes de fungerer godt. God støtte og forholdsvis hård sål. :)
Brugeravatar

Reputation point: 0

Der er mange, som der bruger dem til squat, men sålen er ret blød efter min mening.

Logbog: Ingen logbog

Bare lad vær. Du finder ikke en sko der er god til både squat og badminton.
i squat, skal du have en sko med højere hæl samt stiv sål. Dette fungerer ikke i badminton.
Brugeravatar

Reputation point: 134

Træner her: FitnessDK Vallensbæk
Fjerritslev Motioncenter
The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 104.50
- Squat: 132.50
- Dødløft: 167.50

Efter min mening er det den bedste sko til squat foruden VL/SL sko.

Den er HELT flad, sålen er ikke så høj, og gjort i et ok fast matriale. Derudover er den så slidstærk at den holder LANG tid. Det er 600 kr velinvisteret!
Mvh Anders J, fysioterapeut.
LOG:
HAM DER BOR I NORGE
“Talent is God given. Be humble. Fame is man-given. Be grateful. Conceit is self-given. Be careful.”
Brugeravatar

Reputation point: 87

Geografisk sted: Skien, Norge

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 200.00

Køb en ordentlig squat sko (læs: Adistar), og ved siden af kan du så købe en sko til alt muligt andet. Sådan en squat sko, kan sagtens have en leve tid på 5-10 år, hvis ikke mere. :)
The closer you are to failure, the closer you are to victory, it all depends on how closely you walk the line
Brugeravatar
Månedens skribent: Juni 2009

Reputation point: 5

Træner her: Frederikssund Motion Center ApS

b000t skrev:Efter min mening er det den bedste sko til squat foruden VL/SL sko.

Den er HELT flad, sålen er ikke så høj, og gjort i et ok fast matriale. Derudover er den så slidstærk at den holder LANG tid. Det er 600 kr velinvisteret!

Der koster et mirunz så det samme - og det er et noget bedre valg til squat

Kostplan: Ingen kostplan

VL sko > Ingen sko > alle andre sko
THE SUN NO LONGER RISES
Brugeravatar

Reputation point: 15

Styrkeliste
- Squat: 150.00
- Dødløft: 210.00

Trovavai skrev:

Værsegod at spille badminton i Mirunz ;)
Mvh Anders J, fysioterapeut.
LOG:
HAM DER BOR I NORGE
“Talent is God given. Be humble. Fame is man-given. Be grateful. Conceit is self-given. Be careful.”
Brugeravatar

Reputation point: 87

Geografisk sted: Skien, Norge

Styrkeliste

Trovavai skrev:

Du så godt at han skrev "Efter min mening er det den bedste sko til squat foruden VL/SL sko. " hvorefter du linker til en VL/SL sko.

Kan slet ikke se hvorfor folk ville købe en billigere squat sko, og gå på kompromis med kvalitet. Som jeg nævnte før, så holder en kvalitets VL sko (som adistar) ihvertfald 10 år, og kan sagtens holde længere. Hvis du gør det op i hvad den kommer til at koste dig per år og tænker på hvor meget du bruger den.. så er pengene godt givet ud.
The closer you are to failure, the closer you are to victory, it all depends on how closely you walk the line
Brugeravatar

Der er masser af folk der squatter i Spezials. Et par af mine træningskamerater i AAK squatter 2xbw i spezials. Hvis man har mobiliteten er det helt fint. Køb et par og find ud af det - hvis man er heldig kan man finde et par til 300-400 kr.
Hvis ikke det spiller for dig til squatten, har du en udemærket all-around sko til de fleste andre sports-aktiviteter ...
... My CNS is a neural net processor; a learning computer...

Billede

...there is a time in every one’s life when you must clench your teeth together and your fate only depends on your determination.
Brugeravatar

Reputation point: 415

Geografisk sted: Aarhus

Træner her: Ultimate Gym
Crossfit Copenhagen - Spartan Mentality CrossFit
Aarhus Athlet Klub

Styrkeliste

Jeg squatter i spezials, og gider ikke rigtig skifte da jeg egentlig føler de er gode nok på mit amatør niveau. De er forholdsvis hårde (ikke ligesom VL sko) i sålen, og som sagt så kan de også bruges til en hel del sportsgrene. Derudover holder de også rigtig godt synes jeg. Jeg har brugt mine i et år nu og de ligner næsten nye. Jeg har dog ikke spillet badminton i dem. Spillet en meget lille smule fodbold måske engang men ellers ikke noget at råbe efter :)
Brugeravatar

Reputation point: 189

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Dødløft: 175.00

Xiva skrev:
Trovavai skrev:

Du så godt at han skrev "Efter min mening er det den bedste sko til squat foruden VL/SL sko. " hvorefter du linker til en VL/SL sko.

Kan slet ikke se hvorfor folk ville købe en billigere squat sko, og gå på kompromis med kvalitet. Som jeg nævnte før, så holder en kvalitets VL sko (som adistar) ihvertfald 10 år, og kan sagtens holde længere. Hvis du gør det op i hvad den kommer til at koste dig per år og tænker på hvor meget du bruger den.. så er pengene godt givet ud.

Jo det gjorde jeg - jeg skrev det for at gøre opmærksom på at man rent faktisk kan få VL sko i samme prisleje som spezials. Jeg har selv et par, og er rigtig godt tilfreds. Nu har jeg aldrig prøvet adistar, men jeg har lidt svært ved at se hvorfor disse skulle være så meget bedre.

Der er masser af folk der squatter i Spezials. Et par af mine træningskamerater i AAK squatter 2xbw i spezials. Hvis man har mobiliteten er det helt fint.

Der er mange SL'ere der løfter i helt flade sko/bare fødder, det handler om som du siger om mobilitet, og så squatstil. Men nu handler VL sko jo ikke kun om at hæve hælen, men også om at at sålen er væsentligt mere stabil (prøv at løbe i et par spezials og i et par VL sko, så for du meget hurtigt en ide om forskellen på sålene) Desuden er der heller ikke meget lateral støtte i et par spezials.

Jeg har selv lige købet et par Handball Spezial (igen). Det er det eneste jeg nogensinde har trænet i. Jeg ender dog også med at købe et par VL-sko bare for the lolz tror jeg - måske mest til bænken :mrgreen: Jeg tror min ankelmobilitet er god plus jeg har korte lårben, så det er ikke et problem for mig at komme dybt og trykke igennem hælene i et par flade sko.

Og så er Spezial fantastiske til indendørs fodbold!

De koster i øvrigt kun 400 hos Intersport.

Edit: Men jeg har selvfølgelig ikke prøvet VL-sko (kun for sjov et par gange), så lyt til de folk, der har prøvet begge dele. Hvis det er økonomien, der trykker her og nu, så vælg et par Spezial.
"At hjælpe er at forstå" - Søren Kierkegaard

Træningstøj Proteinpulver
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 80

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Unifitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 190.00

Asomugha skrev:Hvor godt fungerer Adidas Spezial til squat? Umiddelbart ser det ud til at være nogle sko der ville fungere fint. Overvejer bare at investere i et par som jeg både kan bruge til squat og til Badminton og Bordtennis så ville bare høre om folks erfaringer.

Det svinger meget fra løfter til løfter hvilken sko, de føler sig bedst tilpas at løfte i. Personligt har jeg et par VL-sko, da det gør min squatstil bedre og mere optimal. Tidligere løftede jeg i allstars, men VL-skoene var bedre for mig. Andre vælger dog bevidst at bruge flade sko, også dygtige folk der flytter tunge kg.
Et par spezials vil sandsynligvis fungere ganske fint for dig, det er for de fleste en ganske udmærket sko at squatte mv. i. Dog vil den selvfølgelig noget hurtigere blive slidt op, hvis du også skal dyrke anden sport i den :)
Store ben er godt.
Brugeravatar

Reputation point: 209

Geografisk sted: Aarhus

Træner her: OBBC

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 215.00

Jeg squatter i spezials, Har det sidste ½ år prøvet VL sko med hæl men de ødelagde mine knæ, sååå er vendt tilbage til spezials.

Har haft dem siden 2007, så brugt i mange timer og de ser stadigvæk ud som nye.

Reputation point: 45

Styrkeliste
- Bænkpres: -1.00
- Squat: -2.00
- Dødløft: -1.00

Tror jeg prøver at investere i et par, om ikke andet kan jeg altid bruge dem i andre sammenhænge end squat. Har alligevel hidtil kun prøvet at squatte i allstars/canvas sko, så har heller ikke så meget at sammenligne med
Brugeravatar

Reputation point: 20

Asomugha skrev:Tror jeg prøver at investere i et par, om ikke andet kan jeg altid bruge dem i andre sammenhænge end squat. Har alligevel hidtil kun prøvet at squatte i allstars/canvas sko, så har heller ikke så meget at sammenligne med

mmh intet galt med allstars, du kan evt google powerlifting chucks.. behold du bare dem.

Reputation point: 45

Styrkeliste
- Bænkpres: -1.00
- Squat: -2.00
- Dødløft: -1.00

Jeg squatter uden sko, er det ikke bedst? :-k

Reputation point: 10

justdie skrev:Jeg squatter uden sko, er det ikke bedst? :-k

Der er ikke noget "bedst". Det afhænger af din kropsbygning, mobilitet mv. hvad der er bedst for netop dig. :)
Brugeravatar

Reputation point: 30

Styrkeliste
- Bænkpres: 3.20
- Squat: 4.70
- Dødløft: 9.80

Almond skrev:

Der er ikke noget "bedst". Det afhænger af din kropsbygning, mobilitet mv. hvad der er bedst for netop dig. :)

Det vil aldrig være fordelagtigt at squatte i bare føder, ligemeget hvordan du er bygget og hvordan din mobilitet er.
Brugeravatar

Xiva skrev:
Almond skrev:

Det vil aldrig være fordelagtigt at squatte i bare føder, ligemeget hvordan du er bygget og hvordan din mobilitet er.

Det mener jeg heller ikke at have sagt? :)
Brugeravatar

Reputation point: 30

Styrkeliste
- Bænkpres: 3.20
- Squat: 4.70
- Dødløft: 9.80

Jeg har lange ben og her har vl sko virkelig gjort det nemmere for mig at bevare god teknik(highbar), selvom man har lidt stivhed. Skal jeg skal squatte i flade sko, skal bruge betragtelig mere tid på at holde min calf/ankler super fleksible.
Brugeravatar

Reputation point: 235

Geografisk sted: Vesterbro

Styrkeliste
- Bænkpres: 9.00
- Squat: 18.00
- Dødløft: 27.00

Xiva skrev:Det vil aldrig være fordelagtigt at squatte i bare føder, ligemeget hvordan du er bygget og hvordan din mobilitet er.
Hvorfor, hvis man har mobilitet nok?

Generelt har folk dog ofte ikke det, hvorfor sko er at foretrække. Jeg ville sige hvis man mangler mobilitet, så er en VL-sko at foretrække. Ellers er en flad sko med hård sål fin. Hvis man ikke vil investere i nye sko og kun har klassiske joggingsko, så er det stadig bedre end bare tæer, hvis man ikke har mobilitet nok.
Brugeravatar

Moderator

Reputation point: 55

Geografisk sted: København

Træner her: Tårnby Styrkeløfter Klub
The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 170.00
- Squat: 302.50
- Dødløft: 292.50

Biiver skrev:
Xiva skrev:Det vil aldrig være fordelagtigt at squatte i bare føder, ligemeget hvordan du er bygget og hvordan din mobilitet er.

Generelt har folk dog ofte ikke det, hvorfor sko er at foretrække. Jeg ville sige hvis man mangler mobilitet, så er en VL-sko at foretrække. Ellers er en flad sko med hård sål fin. Hvis man ikke vil investere i nye sko og kun har klassiske joggingsko, så er det stadig bedre end bare tæer, hvis man ikke har mobilitet nok.

Manglende stabilitet. Især den manglende laterale støtte.
Brugeravatar

Biiver skrev:

Jeg har squattet/dødløftet i sokker i et halvt års tid nu, inden det var det med løbesko og synes da klart at det med løbesko er noget være lort. Stabilteten er svær og holde, og presset på hælene mindskes.
Brugeravatar

Reputation point: 152

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 117.50
- Dødløft: 157.50

Jeg synes, de er helt udmærkede som squat-sko. Bruger dem til det meste indendørs sport.
Harder, better, faster, stronger
Brugeravatar

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 6 gæster