Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69548 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1395
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1392

Følg bodybuilding.dk på

Højden.

Udskriv emne

Diskussion af doping og konsekvenserne heraf

Tilbage til Doping

Hej. Jeg en 18årige dreng. passer min træning osv. Men jeg har bare et lille problem. Jeg er meget lav i forhold til min alder. Det synes jeg selv i hvertfald. Jeg er 1.70m høj. Jeg har hørt fra venner og kollegaer at styrketræningen/bodybuilding mindsker min højde med tiden !!?!!

Så overvejer jeg faktisk at prøve væksthormoner der kan booste min knogleopbygning. Er der overhovedet noget andet man kan gøre? Jeg bare lost lige pt. for det går mig på nerverne at have min højde .... :S

vil bare hører folks mening! jeg åben for alt kritik eller noget ...

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Lad vær med at høre på dine venner/kollegaer, din højde er der intet at gøre ved. Hverken væksthormon eller grønne frikadeller vil gøre dig højere, da din højde er genetisk betinget.

Styrkeliste
- Bænkpres: 205.00
- Squat: 240.00
- Dødløft: 280.00

Du bliver hverken højere ell. lavere af vægttræning, den eneste indvirkning på dine knogler vægttræningen har, er at de med tiden bliver stærkere/opnår større densitet.

.. og væksthormon/HGH gør dig ikke højere.
.. eat, drink, fornicate, defecate, dream, dance, die.
Brugeravatar

Reputation point: 1244

Geografisk sted: The Perimeter

Logbog: Vis logbog

Jeg gad virkelig godt vide hvor den med højde og styrketræning er kommet fra.
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Reputation point: 650

Geografisk sted: Hvidovre

Træner her: Workout & Fitness club

Galleri: Vis galleri (18)
Kostplan: Vis kostplan

Dingo skrev:Jeg gad virkelig godt vide hvor den med højde og styrketræning er kommet fra.

Billede
Følg min logbog her: Log med Gosser
Brugeravatar

Geografisk sted: Kolding

Træner her: Fitness World Kolding
Fitness World

Styrkeliste
- Bænkpres: 145.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 237.50

Galleri: Vis galleri (10)

Dingo skrev:Jeg gad virkelig godt vide hvor den med højde og styrketræning er kommet fra.

Sikkert fra en 18-årig dreng der 'kun' er 1.70 og så har hans venner sagt det til ham for at give ham en undskyldning for at være lav. Hvor det at man minimum skal være 185 for at være sej så er kommet fra det ved jeg virkelig ikke...
Jeg bruger håndvægte, som hverken du eller jeg kan løfte.
Brugeravatar

Reputation point: 35

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 205.00

Jeg er 167cm, og er også 18 år. Jeg er heldig hvis jeg bliver 170 :hihi: men jeg ser på det sådan her: Jeg kommer til at have en støre ramme ind en på 190cm, det vil sige at jeg ikke en gang behøver at træne lige så meget som han på 190cm. For at se lige så visuelt bred ud :)
Sidst rettet af jonathanson 14. jun 2011, 11:56, rettet i alt 1 gang.
Jack S. Jonathanson: SUNDHED og FISSEFORM?! Hva fuck snakker du om?! Jeg træner for at blive en freak!
Brugeravatar

Geografisk sted: Nakskov

Træner her: Fitness Center Wing Tsun Do

"Det er bedre at være lille og vågen, end stor og doven"
Sådan lærte jeg det fra barnsben :lol:

På den anden side, så handler det bare om at få bygget nok muskler på rammer, så tør folk slet ikke snakke om højden..
Min styrkeliste er all raw.

"There will always be a sore spot. If you wait till you feel good with no aches or pains to train, you will never be here." - John Broz
Brugeravatar

Geografisk sted: Randers

Træner her: AK Frem

Styrkeliste
- Bænkpres: 122.50
- Squat: 200.00
- Dødløft: 225.00

Det er i nogen henseende med styrketræning en fordel at være lav.
Brugeravatar

Reputation point: 20

Geografisk sted: Odense

Fuck højde, mand. Det er de små der er rå.
... My CNS is a neural net processor; a learning computer...

Billede

...there is a time in every one’s life when you must clench your teeth together and your fate only depends on your determination.
Brugeravatar

Reputation point: 415

Geografisk sted: Aarhus

Træner her: Ultimate Gym
Crossfit Copenhagen - Spartan Mentality CrossFit
Aarhus Athlet Klub

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 200.00

Det hele er jo startet med en teoretisk bekymring om hvorvidt belastningen fra styrketræning kan bidrage til at lukke vækstzonerne i knoglerne før man har opnået den højde man rent genetisk er forudbestemt til at få, hvis man dyrker styrketræning i en tidlig alder. Med tiden er det så gået hen og blevet noget folk opfatter som faktuelt.

Men der er absolut intet som peger på at teorien holder vand. Tværtimod.
Månedens skribent: Oktober 2007
Redaktør

Reputation point: 173

Styrkeliste
- Bænkpres: 206.00
- Squat: 250.00
- Dødløft: 272.00

xD for det første er det jo idioti at rode med medicinskabet over ens højde, og for det andet er der intet galt i "kun" at være 1.70 :P DET ER VI MANGE DER ER

Reputation point: 40

Træner her: Mana Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 125.00

Så en dokumentar om en gut på dværgvæksthormoner engang. De nævnte at den person i verden der har tilføjet mest til sin højde var 7cm over en lang årrække med div. stoffer osv. De fleste på væksthormoner opnår 2-3cm, hvilket jo ikke ligefrem er værd at råbe hurra for ;)..

Så hvis jeg var dig så ville jeg være stolt af dine 170cm, fordi jeg er nemlig af mine :)..
"Success rests not only on ability, but upon commitment, loyalty, and pride"
Brugeravatar

jonathanson skrev:Jeg er 167cm, og er også 18 år. Jeg er heldig hvis jeg bliver 170 :hihi: men jeg ser på det sådan her: Jeg kommer til at have en støre ramme ind en på 190cm, det vil sige at jeg ikke en gang behøver at træne lige så meget som han på 190cm. For at se lige så virtuelt bred ud :)

Hvad mener du med, at du kommer til at have en større ramme end en på 190 cm? Er det ikke omvendt. Du har en mindre ramme og har nemmere ved at udfylde den, som får dig til at se virtuelt bredere ud end en person som er høj med stor ramme, som skal tage en del på i muskel for at udfylde den?
Brugeravatar

Sprinto skrev:Så en dokumentar om en gut på dværgvæksthormoner engang. De nævnte at den person i verden der har tilføjet mest til sin højde var 7cm over en lang årrække med div. stoffer osv. De fleste på væksthormoner opnår 2-3cm, hvilket jo ikke ligefrem er værd at råbe hurra for ;)..

Så hvis jeg var dig så ville jeg være stolt af dine 170cm, fordi jeg er nemlig af mine :)..

Vil du ikke være så venlig at finde frem til navnet på den dokumentar? Gad jeg sku godt at se :)

OT:
Højde er en satans størrelse (lol), jeg er selv lige under 1.80, og er ikke tilfreds. Samtidig har jeg venner omkring 1.85 - de er heller ikke tilfredse.. Jeg har sågar venner omkring de to meter, de er heller ikke tilfredse, deres ærgelser går dog den anden vej.
Faktum er bare, at vi alle er meget svære at stille tilfredse. Men for fanden - pis hul i hvad andre går og tænker og tror, vær stolt over dig selv som den du er!
Bredden, on the other hand. Den kan, og skal(!), der gøres noget ved :twisted:
Brugeravatar

I The Iron Game er det ikke just en fordel at være høj.. - det er det hvis du er svømmer, højdespringer og til en vis grad i div. kampsportsgrene. Men det er ingen hemmelighed at toppen af poppen indenfor bodybuilding, styrkeløft og VL ikke just er skyskrabere. I stærkmand ser man fra tid til anden atleter af garderhøjde, men der er ligeså mange korte gutter der henter guld dér.

Og der er også en grund til at især amerikanske bodybuildere opererer med termen "Tall Guy Syndrome", om de lange drenge der har ualmindelig svært ved at kyle masse på især bentøjet selvom de bogstavelig talt knokler røven ud af æ buks. Mange af de lange drenge, især dem på den kritiske side af 190cm., har tit svært ved at squatte korrekt, og ender ofte med at droppe øvelsen helt.

Selv er jeg 188cm., men begavet med en relativ lang torso og korte ben hvorfor jeg befinder mig komfortabelt med high-bar OL-squat og KV-dødløft (tak, genetik, for de lange arme) men jeg bliver aldrig noget geni til power-squat og sumo-dødløft holder jeg mig bare langt, langt væk fra.

Sårn er der så meget, vi må arbejde med dét naturen gav os. Alle jer under 185cm. har bare at udnytte jeres fordele til bedste, og blive epic sw0le. I har forudsætningen, drenge.

:drink:
Brugeravatar

Lee Priest er 165 og han er sku stadig badass!

Og du kan bare fortælle dine venner at det ikke er størrelsen men gørelsen :roll:
Brugeravatar

Reputation point: 15

Geografisk sted: København

A Menace To Chicken skrev:I stærkmand ser man fra tid til anden atleter af garderhøjde, men der er ligeså mange korte gutter der henter guld dér.

Ahh, dér kommer du på dybt vand. I stærkmand er det også en fordel at være høj, fordi der er så mange laste og dødløft type øvelser, hvor lange arme er en fordel. Du ser ikke mange gode stærkmænd under 185.
Følg min blog:
Kropblog.dk (nu med liv igen ;o)

Kontakt mig for bud på personlig træning, træningsvejledning og kostvejledning
Månedens skribent: November 2007
Redaktør

Reputation point: 55

Geografisk sted: Nørrebro

Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Dødløft: 220.00

incognito skrev:
A Menace To Chicken skrev:I stærkmand ser man fra tid til anden atleter af garderhøjde, men der er ligeså mange korte gutter der henter guld dér.

Ahh, dér kommer du på dybt vand. I stærkmand er det også en fordel at være høj, fordi der er så mange laste og dødløft type øvelser, hvor lange arme er en fordel. Du ser ikke mange gode stærkmænd under 185.

True, true.. - men de findes fra tid til anden. Men det passer vel meget godt at påstå at broderparten af de succesfulde SM'ere ligger ml. 180 og 190cm.
Brugeravatar

Topicstarter: En høj proteins diæt, nok med søvn, og motion/styrketræning, er alle faktorer der kan påvirke hvor meget væksthormon du har i kroppen ( hvor høj du bliver).. Om det er 2 eller 12 centimeter skal jeg ikke gøre mig klog på. Men dvs. at den mest effektive måde at booste din højde på, er at leve som bb´er :D

Det du snakker om med HgH (væksthormon), drop det, læger giver kun på recept, og det er svært at få fat på noget som rent faktisk virker. Hvis du begynder at tage HgH, så husk på at alle piller, spray osv. Er en omgang bullshit. Det virker kun ved injektion.
"The only way to make your dreams come true, is to wake up"
Brugeravatar

Thegame skrev:Topicstarter: En høj proteins diæt, nok med søvn, og motion/styrketræning, er alle faktorer der kan påvirke hvor meget væksthormon du har i kroppen ( hvor høj du bliver).. Om det er 2 eller 12 centimeter skal jeg ikke gøre mig klog på. Men dvs. at den mest effektive måde at booste din højde på, er at leve som bb´er :D

Det du snakker om med HgH (væksthormon), drop det, læger giver kun på recept, og det er svært at få fat på noget som rent faktisk virker. Hvis du begynder at tage HgH, så husk på at alle piller, spray osv. Er en omgang bullshit. Det virker kun ved injektion.

Pas på du ikke rådgiver i hvordan man tager steroider. Og hGH som spray?
Hvis han allerede er 18 så er chancerne for at han vokser meget mere ikke ret store, hvis de overhovedet er der.
Brugeravatar

Geografisk sted: København

Anker skrev:
Thegame skrev:Topicstarter: En høj proteins diæt, nok med søvn, og motion/styrketræning, er alle faktorer der kan påvirke hvor meget væksthormon du har i kroppen ( hvor høj du bliver).. Om det er 2 eller 12 centimeter skal jeg ikke gøre mig klog på. Men dvs. at den mest effektive måde at booste din højde på, er at leve som bb´er :D

Hvis han allerede er 18 så er chancerne for at han vokser meget mere ikke ret store, hvis de overhovedet er der.

Vil dog bestemt mene de er der, alt efter hvor langt henne i hans udvikling han er kan han da godt vokse et par cm mere
Brugeravatar

Træner her: The Gym

Styrkeliste
- Dødløft: 10.00

Anker skrev:

HgH er ikke steroider.... Og jo man vokser som regel til man er 30 ca. (det bliver dog mindre og mindre). Ja der er mange snydefirmaer som prøver at sælge HgH som spray..

EDIT: Siger jo også netop han skal droppe det, medmindre han er 100% sikker på han har fundet noget rigtigt HgH, som skal injekteres :D
"The only way to make your dreams come true, is to wake up"
Brugeravatar

A Menace To Chicken skrev:I The Iron Game er det ikke just en fordel at være høj.. - det er det hvis du er svømmer, højdespringer og til en vis grad i div. kampsportsgrene....:

Jeg har altid fået at vide at hvis du er lav, og har korte arme, har du bedre potientale for at blive stærk i skubøvelser, f.eks. bænkpres. Men hvis at du derimod er høj, og har lange arme,har du bedre potientale for blive stærk i trækøvelser f.eks. dødløft.
I use muscle confusion.
I load up the bar in the squat rack with plates and I get under it, but then suddenly I run to the dumbbell rack and start doing curls instead.
Surprise Bitch, We trainin' arms today.  So much gains.
Brugeravatar

Reputation point: 40

Styrkeliste
- Bænkpres: 145.00
- Squat: 175.00
- Dødløft: 250.00

Som der tidligere er blevet skrevet tidligere kan det være en fordel at være lav i visse former for styrketræning. Derfra og så til at sige, at man bliver lav af at styrketræne, svare til at man bliver høj af at spille basket.
Brugeravatar

Træner her: Enjoy Fitness, Gilleleje

Det er spændende, at læse de forskellige svar til denne her tråd. Jeg har selv samme 'problem'. Jeg er selv 17 år og 171 cm. høj, og ville ønske jeg var en del højere...
Hverken min far/mor/farmor/farfar osv. er lave, derfor er det for mig underligt at både mig og min søster (19 år, 165 cm) er lave - så var overbevist om at træning måtte have noget med det at gøre, men ja.. :hihi:

Jeg var hos en læge her i sidste uge for at se på mulighederne for væksthormon. Der fik jeg det kølige svar, at lægerne kun ville give ud til dem der lå i den "kritiske" zone. Altså under 160 cm.
Det er rent og skær på grund af etiske grunde. Jeg har siden da været lidt ked af det og ærgerlig over, at jeg ikke bliver meget højere.
Det der irriterer mig mest ved min højde er jo selvfølgelig i forhold til pigerne, hvor det er rigtig ydmygende at stå ved siden af en pige der er 5-10 cm. højere end mig :cry:

- men hvad helvede... så er jeg i det mindste glad for at den såkaldte "fissform" er begyndt at ligne noget :twisted:
"You got to feel bad to look good"
Brugeravatar

A Menace To Chicken skrev:
incognito skrev:

True, true.. - men de findes fra tid til anden. Men det passer vel meget godt at påstå at broderparten af de succesfulde SM'ere ligger ml. 180 og 190cm.

jeg vil nu mene at de fleste er over 190...
Følg min blog:
Kropblog.dk (nu med liv igen ;o)

Kontakt mig for bud på personlig træning, træningsvejledning og kostvejledning
Månedens skribent: November 2007
Redaktør

Reputation point: 55

Geografisk sted: Nørrebro

Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Dødløft: 220.00

A Menace To Chicken skrev:.. og væksthormon/HGH gør dig ikke højere.

Er du sikker på dette? Vil gerne høre videre om det.
"You got to feel bad to look good"
Brugeravatar

Havde vi ikke engang i bruger der hed Igor der påstod at ha' vokset 5-6 centimeter pga hgH
Jeg bruger håndvægte, som hverken du eller jeg kan løfte.
Brugeravatar

Reputation point: 35

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 205.00

Lyngbeck skrev:

Havde vi ikke engang i bruger der hed Igor der påstod at ha' vokset 5-6 centimeter pga hgH

Kan ihvertfald ikke finde nogle undersøgelser der tyder på at det skulle være sandt.

Er noget andet hvis du lider af dværgvækst og får hgh behandling i en tidlig alder.

Styrkeliste
- Bænkpres: 205.00
- Squat: 240.00
- Dødløft: 280.00

Næste

Tilbage til Doping

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 2 gæster