Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 984
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 982

Følg bodybuilding.dk på

Hvad definere en diskopumper?

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

Hvad definere primært en Diskopumper?

Øvelsvalget og muskelgruppe fokus
64
59%
Pålædning og opførsel i centeret
16
15%
Tilgang til træning i sin helhed
19
18%
Naivitet, ligegyldighed over for at lære mere samt stædighed
9
8%

Stemmer i alt : 108

Ja jeg synes det kunne være lidt sjovt med sådan en tråd.

Dels om folks holdning til hvad en diskopumper egentlig er (for det har jeg tit tænkt over), men også sjove historier om curlfreaks og andre diskotyper i har set i centeret :D

Så bare giv den gas og kom med jeres historier og meninger :)

Lige en uddybning af hvad jeg mener med de 4 afstemningsmuligheder:

Øvelsvalget og muskelgruppe fokus Typen der kun træner bryst og biceps, og så lidt ryg og triceps i ny og næ. Desuden træner han masser af kabel og maskiner, og har generelt en elendig teknik (curls bliver nærmest til en rygøvelse, bænken kun halvt ned ol.)

Påklædning og opførsel i centeret Træner i diskotøj (nu skal jeg ikke gøre mig klog på hvad det er for ikke at støde nogen :8 ), snakker i mobiltlf mellem hvert set eller snakker med sine buddies om hvor stive de var i weekenden og hvor mange kællinger de skal score i næste. Får desuden stort set ikke trænet eller sved på panden pga af alle de andre projekter

Tilgang til træning i sin helhed Træning er kun noget man gør for at imponere tøserne. Den-største-er-leder princippet bliver fulgt, så hvis bare man er stor, så må man også træne rigtigt. Man kan sikkert smide en masse andre eksempler ind under den her katagori, som jeg desværre ikke lige kan komme på :)

Naivitet, ligegyldighed over for at lære mere, samt stædighed: En generel og irriterende attitude. Personen ved bedst selv (eller er blevet inspireret af en eller anden guru), og nægter at tage til sig osv. Har desuden en elendig teknik og træningssystem.

(Skal lige bemærke, at hvis du synes du bliver beskrevet som diskopumper, så er det ikke fordi jeg vil anklage nogen, kommer bare ind på hvad der kunne definere en diskopumper. Det er eksempler, ikke retningslinier!)

MVJ Jamand
Brugeravatar

Reputation point: 0

Træner her: The Gym

Styrkeliste
- Squat: 120.00
- Dødløft: 167.50

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Valgte den nederste da jeg tit syntes de som om de mener de er bedre vidende og riner og ser ned på os mindre i centrene i stedet for at evt. gi en hånd med!?

men ellers så en kombination af alle valgmulighederne vel :D
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense

Træner her: Fitness World Odense

Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00
- Squat: 80.00
- Dødløft: 85.00

Kostplan: Ingen kostplan

Valgte den øverste, dog kan en diskopumper have en særdeles god teknik (bare kig på mig). Men ellers bryst og biceps er selvfølgelig det vigtigeste :king:

dertil vil jeg lige fortælle at de fleste der træner der hvor jeg gør starter enten med preacher curl eller bænkpres, måske omkring 80-85 %

Geografisk sted: aalborg

Valgte den Øverste - kender det fra mig selv :D
Brugeravatar

Helt sikkert den øverste !

I mine øjne er det en person, der kun træner bryst, mave og arme.

Og må Gud forbyde bentræning samt rygtræning :mrgreen:

HAV skrev:Helt sikkert den øverste !

I mine øjne er det en person, der kun træner bryst, mave og arme.

Og må Gud forbyde bentræning samt rygtræning :mrgreen:

Kunne ikke være mere enig!

Tror aldrig jeg har set, Det jeg kalder en diskopumper Stå i et squat rack, eller klar gøre en BB til Et Dødlødt... Men Uh, De kan Køre meget Cable Flyes
Mere fart.
Brugeravatar

Geografisk sted: Låsby

Træner her: Ry Motions Klub

Søren1986 skrev:Tror aldrig jeg har set, Det jeg kalder en diskopumper Stå i et squat rack, eller klar gøre en BB til Et Dødlødt... Men Uh, De kan Køre meget Cable Flyes

haha, ja dét kan de satme !!

HAV skrev:
Søren1986 skrev:Tror aldrig jeg har set, Det jeg kalder en diskopumper Stå i et squat rack, eller klar gøre en BB til Et Dødlødt... Men Uh, De kan Køre meget Cable Flyes

Jeg har nu også altid set CC curls som lidt af en diskoøvelse :D (tag det ikke som en fornærmelse jer som køre den :wink: ) Mest fordi den er superkoncenteret på den store bicepsmuskel og så fordi man virkelig sidder og flexer sin biceps og nyder synet samtidig :8
Brugeravatar

Styrkeliste

En blanding af den første og den sidste.
Jeg er ikke ret stor af natur så hvis jeg retter på en, der udfører en øvelse forkert bliver jeg bare nedgjort fordi diskopumperne tror de ved meget bedre end en lille knægt på 16 år ](*,)

Det jeg forbinder allermest ved diskopumpere er deres fordomme overfor alt andet end deres elskede technogym maskiner. Det er kun curls og bænkpress de kører frit.
Sørgelig men sandt :cry:
Brugeravatar

Reputation point: 15

Geografisk sted: København

jamand skrev:
HAV skrev:

Jeg har nu også altid set CC curls som lidt af en diskoøvelse :D (tag det ikke som en fornærmelse jer som køre den :wink: ) Mest fordi den er superkoncenteret på den store bicepsmuskel og så fordi man virkelig sidder og flexer sin biceps og nyder synet samtidig :8

Nu tæntke jeg ikke på Biceps Cable med Bryst Cables... Men summa sumarum.. Det Samme
Mere fart.
Brugeravatar

Geografisk sted: Låsby

Træner her: Ry Motions Klub

Fascinerende, som man hater på diskopumpere i vores "branche". Gør det selv, så ingen glorier her. Synes bare det er lidt pudsigt, at de skal høre så meget for deres adfærd, påklædning og manglende viden om kost og motion. Alle andre end lige præcis diskodrengene ryster man som regel bare på hovedet af, og prøver at være overbærende med, at de sikkert ikke aner, hvad de laver, men når det drejer sig om lige præcis diskopumpere, kommer vi helt op i det røde felt, fordi det af en eller anden grund er uden for vores fatteevne, at drenge i den alder kan opføre sig på den måde (både med henblik på træning, viden osv.). Vi ville jo aldrig hate på samme måde på fx midaldrende kvinder.
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 710

Geografisk sted: Østerbro

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 225.00

Karl Æg skrev:Fascinerende, som man hater på diskopumpere i vores "branche". Gør det selv, så ingen glorier her. Synes bare det er lidt pudsigt, at de skal høre så meget for deres adfærd, påklædning og manglende viden om kost og motion. Alle andre end lige præcis diskodrengene ryster man som regel bare på hovedet af, og prøver at være overbærende med, at de sikkert ikke aner, hvad de laver, men når det drejer sig om lige præcis diskopumpere, kommer vi helt op i det røde felt, fordi det af en eller anden grund er uden for vores fatteevne, at drenge i den alder kan opføre sig på den måde (både med henblik på træning, viden osv.). Vi ville jo aldrig hate på samme måde på fx midaldrende kvinder.

Ikke for at pusse den omtalte glorie, men jeg vil lige gøre opmærksom på at jeg udelukkende behandlede definitionen på en diskopumper i den her tråd. Ikke hvor meget de skulle lægges for had. Jeg synes tværtimod de er sjove og afvekslende indslag i en træningshverdag - så længe de ikke bruger mit squatrack til at curle :wink:

Vi startede vel alle som diskoer, og det der hævede os op på et mere oplyst niveau, var vores vilje til at opsøge mere viden og få underlige øvelser som Dødløft og Squat ind i vores bænk/curls baserede programmer.

Derfor skrev jeg også katagori 4 ind som mit valg. Diskoer er dem som nægter at lære nyt, og som bare forsætter deres stil igen og igen. Det er derfor vi ikke er diskopumpere længere, men oplyste fuldtids/deltids/semi/whatever-vaskeægte-bodybuildere :D
Brugeravatar

Styrkeliste

Eller som TJ engang sagde, at diskopumperne ender som en flagstang med store arme. Mener jeg, han har udtalt engang. :D

Geografisk sted: sønderborg

Styrkeliste
- Bænkpres: 107.50
- Squat: 115.00
- Dødløft: 145.00

jamand skrev:Ikke for at pusse den omtalte glorie, men jeg vil lige gøre opmærksom på at jeg udelukkende behandlede definitionen på en diskopumper i den her tråd. Ikke hvor meget de skulle lægges for had. Jeg synes tværtimod de er sjove og afvekslende indslag i en træningshverdag - så længe de ikke bruger mit squatrack til at curle :wink:

Vi startede vel alle som diskoer, og det der hævede os op på et mere oplyst niveau, var vores vilje til at opsøge mere viden og få underlige øvelser som Dødløft og Squat ind i vores bænk/curls baserede programmer.

Derfor skrev jeg også katagori 4 ind som mit valg. Diskoer er dem som nægter at lære nyt, og som bare forsætter deres stil igen og igen. Det er derfor vi ikke er diskopumpere længere, men oplyste fuldtids/deltids/semi/whatever-vaskeægte-bodybuildere :D

Klart, det var heller ikke ment som et angreb, men bare en generel betragtning, da det er blevet ret symptomatisk for div. fitness- og motionsfora, at man bare konsekvent ser ned på diskopumpere. De har jo oven i købet fået deres egen hater-tegneserie på nettet (som jeg naturligvis lige har glemt navnet på).

Jeg valgte vist mulighed nr. 2, da jeg ikke synes de andre kategorier udelukkende begrænser sig til diskopumpere, men også rigtig mange andre gennemsnitlige fitnessudøvere.
Brugeravatar
Moderator

Styrkeliste

Specielt den øvereste, men samtidig også meget tøjstilen.. Derfor tilgangen generelt.. :D
Billede
What doesn't kill you makes you stronger..

Log - http://www.bodybuilding.dk/viewtopic.php?t=8097
Brugeravatar
Månedens skribent: April 2007

Geografisk sted: Amager

Træner her: City Fitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 200.00

Galleri: Vis galleri (10)

sniper skrev:Specielt den øvereste, men samtidig også meget tøjstilen.. Derfor tilgangen generelt.. :D

Desværre må vi ikke træne uden tøj på i mit center, tror nu ellers damerne ville være vilde med det om sommeren :P (fitnesspigerne, de alminde motionister ville hade det..)

Karl Æg skrev:Klart, det var heller ikke ment som et angreb, men bare en generel betragtning, da det er blevet ret symptomatisk for div. fitness- og motionsfora, at man bare konsekvent ser ned på diskopumpere. De har jo oven i købet fået deres egen hater-tegneserie på nettet (som jeg naturligvis lige har glemt navnet på).

Skriv endelig hvis du kommer i tanke om den (eller hvis andre kender den). Kunne være et sjovt (og relevant indslag) i tråden... :)

Karl Æg skrev:Jeg valgte vist mulighed nr. 2, da jeg ikke synes de andre kategorier udelukkende begrænser sig til diskopumpere, men også rigtig mange andre gennemsnitlige fitnessudøvere.

Og det var lige præcis det jeg håbede vi kunne finde lidt frem til i tråden. Hvad der adskildte den gængse fitnessinteresserede fra en vaskeægte diskopumper :)
Brugeravatar

Styrkeliste

Valgte den øverste da jeg forbinder en diskopumper med en masse bicep og bryst træning :D Samt en del øvelser i maskiner som der også er nævnt!

jamand skrev:
Karl Æg skrev:Klart, det var heller ikke ment som et angreb, men bare en generel betragtning, da det er blevet ret symptomatisk for div. fitness- og motionsfora, at man bare konsekvent ser ned på diskopumpere. De har jo oven i købet fået deres egen hater-tegneserie på nettet (som jeg naturligvis lige har glemt navnet på).

Skriv endelig hvis du kommer i tanke om den (eller hvis andre kender den). Kunne være et sjovt (og relevant indslag) i tråden... :)

Karl Æg skrev:Jeg valgte vist mulighed nr. 2, da jeg ikke synes de andre kategorier udelukkende begrænser sig til diskopumpere, men også rigtig mange andre gennemsnitlige fitnessudøvere.

Og det var lige præcis det jeg håbede vi kunne finde lidt frem til i tråden. Hvad der adskildte den gængse fitnessinteresserede fra en vaskeægte diskopumper :)

Er det denne her.. http://guidoandluigi.com/

Der er mange fede derinde.. denne f.eks.. http://guidoandluigi.com/index.php?date=2006-03-01
Billede
What doesn't kill you makes you stronger..

Log - http://www.bodybuilding.dk/viewtopic.php?t=8097
Brugeravatar
Månedens skribent: April 2007

Geografisk sted: Amager

Træner her: City Fitness

Styrkeliste
- Squat: 130.00

Galleri: Vis galleri (10)

Guido and Luigi er kanonfede og meget underholdende! Jeg synes nu også Brawn's gym er sjovt, men Guido and Luigo topper nu listen :lol:

http://www.bodybuilding.com/fun/brawn1.htm
Brugeravatar
Månedens skribent: Januar 2007

Geografisk sted: Ringkøbing

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 205.00

Galleri: Vis galleri (19)

En af de sjove ting er, at diskoerne jo også griner af os. De samler sig i små enklaver, og peger fingre af de der underlige typer der træner åndssvage øvelser som squat, dødløft og andre lige så idiotiske påfund.

Diskoerne får jeg også resultater (assymetriske resultater, javist), men hvis de hænger i, så skal de nok få sig nogle store biceps. Så vi er faktisk to inkommensurable lejre, der står og griner af hinanden og er overbevist om at græsset nu engang er grønnest på vores side :wink:
Brugeravatar

Styrkeliste

Anker skrev:Det jeg forbinder allermest ved diskopumpere er deres fordomme overfor alt andet end deres elskede technogym maskiner. Det er kun curls og bænkpress de kører frit.

Jamen tak for det så. Dvs. du forbinder mig med diskopumper.??? Jeg elsker nemlig mine technogym maskiner.???
...................
"Ligegyldigt om du tror, du kan, eller om du tror, du ikke kan,
så får du helt sikkert ret"

Billede
Brugeravatar

sniper skrev:

Er det denne her.. http://guidoandluigi.com/

Der er mange fede derinde.. denne f.eks.. http://guidoandluigi.com/index.php?date=2006-03-01

Selvfølgelig er det det. Kom også selv lige i tanke om navnet, og Guido & Luigi er fandeme skægt :D
Brugeravatar
Moderator

Styrkeliste

jhbody skrev:
Anker skrev:Det jeg forbinder allermest ved diskopumpere er deres fordomme overfor alt andet end deres elskede technogym maskiner. Det er kun curls og bænkpress de kører frit.

Jamen tak for det så. Dvs. du forbinder mig med diskopumper.??? Jeg elsker nemlig mine technogym maskiner.???

Har du måske fordomme over for fx frie vægte ;) ?

Geografisk sted: Esbjerg.

Styrkeliste
- Squat: 105.00
- Dødløft: 140.00

jeg har stemt påklædning og opførsel i centeret.

jeg kan slet ikke klare de der popsmarte typer der kommer ind og starter med at bruge 10 min på at sætte hår og tage deo på.. for fanden drenge! i skal ind og svede!
når de så kommer ind i lokalet strater de med at sætte 20kg på i bænkpres og kaster den op og ned 15gange og kalder det opvarming. så sætter de 10 40kg mere på og er helt blodsprængte i femøren efter de første 3 reps og skal have en til at hjælpe med de 7 sidste.. come on drenge.. det hjælper jo ikke...

se det er en disko pumper :D
cutting.. cutting and cutting you fat bastard!
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2007

Geografisk sted: aars

Træner her: Fitnessmaster Hadsund

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00

jhbody skrev:

Nææh det gør jeg sådan set ikke. Dem jeg snakker om laver ikke så meget andet end maskiner.
Brugeravatar

Geografisk sted: København

Jeg bliver også voldsomt irriteret på folk der snakker i mobil tlf mellem hvert set, og på den måde får 3 biceps set til at strække sig over 20 min (ud af 45 mins træning). Selvfølgelig skal det være iorden hvis man har vigtige ærinder der ikke kan sættes til side, men jeg synes nu, at når man træner så træner man. Derfor kan jeg også bedst lide at træne alene. Det gør det hele mere fokuseret og sørger for at der ikke går kællingesnak i den :D
Brugeravatar

Styrkeliste

Jeg stemte på den med påklædningen.

Jeg ser træning som værende som en individuel sag, hvordan man træner. Og de fleste går det jo som en hobby, så hvorfor ikke lade bare lade dem træne alt det biceps og bryst de vil uden at man skal pege fingre af dem.

Personligt kan jeg heller ikke altid finde motiationen til at gide at straffe ben i timevis fremfor at køre en god omgang disco.

Men jeg vil godt tilslutte mig det kuglen skrev om deres påklædning. Folk der ankommer til træningscenteret med det største dax garn og sørger for det ender overalt på stænger og håndvægte går mig p nerverne.

Endvidere er IMO de største discopumpere de AS misbrugere der står i deres Bullrottøj (ikke noget ondt om det, men det er nu engang det de går i her i Aalborg) og snakker om hvor mange de slog i weekenden og hvor stive de var. De selv samme typer der ej dårligt tør at træne alene, men altid må tage derned i grupper, så de kan stå og rage vægte til sig, og holde sammen og følge rundt efter ham deres ene ven som er meget større end de andre.. Men om det er en discopumper eller bare et fjols skal jeg lade være usagt - Men det er nu engang min mening

Jeg syntes også det er lidt klamt at skelne så groft mellem fornuftige folk og så discopumpere på baggrund af om de squatter, dødløfter eller bruger maskiner. Nogle folk er jo også bare motionister eller bare glade for bænkpres (incl. mig selv) :oops:
FBI Agent: Most people write letters to movie stars. This Simpson guy writes to movies. "Dear Die Hard. You rock. Especially when that guy was on the roof. P.S: Do you know Mad Max?"
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Power Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 170.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 230.00

Jeg må nok sige det generalt er valget af øvelserne (ingen squat, dødløft, etc.) som betegner dem bedst. :lol:
Ellers er det nok den omtalte opførsel med at sætte hår, deo på, snakke, larme osv. De kan nu til tider være meget underholdende :)

Måske kommer hadet fra at det er diskopumperne som scorer alle damerne?

:roll:

Næste

Tilbage til Off topic

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 48 gæster