Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1346
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1344

Følg bodybuilding.dk på

Hvordan ser du på andre i dit fittness center?

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hej folkens..

Jeg sidder faktisk og "skammer" mig lidt.. Jeg har for et par dage siden meldt mig ind i fitness world og jeg har planlagt at tage op og træne i morgen tidligt. Men, det er sådan at jeg er langt fra tilfreds med mit eget image, kropsbygning osv. Og jeg har besluttet, at nu var det nu jeg skulle gøre noget ved det.. Men jeg er ikke meget for, at gå sådan et sted nu hvor jeg er lidt overvægtig..

Hvordan ser i på folk med et par ekstra kilo sådan et sted?
Tænker i? "Hvordan kunne han/hun lade det komme så vidt?
- "Det er fedt at han/hun gør noget ved det"
- "eller er i bare ligeglade"?

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Puxi skrev:Hej folkens..

Jeg sidder faktisk og "skammer" mig lidt.. Jeg har for et par dage siden meldt mig ind i fitness world og jeg har planlagt at tage op og træne i morgen tidligt. Men, det er sådan at jeg er langt fra tilfreds med mit eget image, kropsbygning osv. Og jeg har besluttet, at nu var det nu jeg skulle gøre noget ved det.. Men jeg er ikke meget for, at gå sådan et sted nu hvor jeg er lidt overvægtig..

Hvordan ser i på folk med et par ekstra kilo sådan et sted?
Tænker i? "Hvordan kunne han/hun lade det komme så vidt?
- "Det er fedt at han/hun gør noget ved det"
- "eller er i bare ligeglade"?

Normalt er jeg ligeglad.
Men andre gange tænker jeg at jeg synes det er godt at nogle tager sig sammen og gør en indsats, i stedet for at give op :D
Kom igang :D
Brugeravatar

Reputation point: 10

Geografisk sted: Virum

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 200.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Jeg synes det er godt at folk gør noget ved det! Så thumps up for det =D>
Go the extra mile. It's never crowded.
Brugeravatar

Geografisk sted: Aarhus

Træner her: Ultimate Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 187.00

Ja bare kom i gang! :)

Syntes personligt selv at det er godt at folk kommer ud og igang, istedet for bare at fede den der hjemme..

- Men tror faktisk de fleste ikk tænker over det, og bare passer deres egen træning :)

Fedt at de gør noget ved det. Sådan har jeg det helt klart :)
"At hjælpe er at forstå" - Søren Kierkegaard

Træningstøj Proteinpulver
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 80

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Unifitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 190.00

Enig, det er kun godt folk gør noget ved det :)
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2008 Månedens skribent: Juli 2008
Moderator

Reputation point: 257

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: SPH GYM

Styrkeliste
- Bænkpres: 302.50
- Squat: 215.00
- Dødløft: 250.00

Galleri: Vis galleri (3)

8800 skrev:Fedt at de gør noget ved det. Sådan har jeg det helt klart :)

Helt enig :)
Thomas Bay
Idrætsfysioterapeut og fysisk træner
Indehaver af Sport112.dk, FysioDanmark Holstebro og FysioDanmark Videbæk
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2007 Månedens skribent: Marts 2007

Reputation point: 25

Geografisk sted: Holstebro

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 250.00

Personligt giver jeg dem øgenavne og render rundt og griner åbenlyst af dem.

Reputation point: 5

Geografisk sted: København

Træner her: Anger Mangement

At se sådanne personer nogle enkle gange gør ikke indtryk på mig, jeg ville være ligeglad. Er der til gengæld en som jeg ser komme og træne tit, at personen er vedholden og måske endda har oplevet et vægttab - så er jeg bestemt ikke bleg for at give vedkommende et skulderklap og sige "godt arbejde". Jeg giver også folk credit, når de begynder at blive sw0le! :)
Brugeravatar

Geografisk sted: Inglewood

Når jeg ser en overvægtig person (eller en person i det hele taget) der giver den fuld gas, uanset om det er i nogle store løft, cardio eller whatever, får de som regel et mental high-five af mig.

Det er dog fuldstændig latterligt, når man ser en stor trunte på 120 kg, der bruger 10-15 minutter på cardio-cyklen på laveste indstilling, for derefter at købe 2 proteinbarer og køre hjem i bil. Og det ser jeg ret tit på mit arbejde.

Jeg kan godt forstå dine usikre tanker om at skulle vise sig i et fitnesscenter, men dem bliver du simpelthen nødt til at ignorere, hvis du vil opnå resultater. Kom af sted og som den køre Legend siger: Just. Fucking. Train. Hvis jeg blev usikker og/eller gik hjem hver gang en af de store gutter kigger mærkeligt på mig, når jeg laver diverse mobilitetsøvelser, dynamisk udstrækning eller noget SMR, så var jeg sgu aldrig kommet op i centeret i det hele taget :mrgreen: Lær at ignorere hvad andre folk synes om dig, når du er i fitnesscenteret, og træn!
Eat clen, tren hard
Brugeravatar

Reputation point: 135

Geografisk sted: Århus C

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Dødløft: 180.00

Jeg har fuld respekt for at folk gør en indsats for at ændre på tingene.

Respekten ryger til gengæld når jeg ser folk der half-ass'er den på løbebåndet, og ta'r en cola på vejen ud.

Edit: Der var Flamingobanditten sgu lidt hurtigere ude
Sidst rettet af Mus Musculus 6. apr 2011, 12:18, rettet i alt 2 gange.
"I know that if you leave dishes in the sink, they get sticky and hard to wash the next day." - Arnold Schwarzenegger
Brugeravatar

Træner her: Fitness World Vesterbro

Normalt er jeg total ligeglad, men hvis jeg ser en (meget) overvægtig person, så tænker jeg "håber han/hun ikke giver op"... :8
Brugeravatar

Geografisk sted: Frederiksberg

Træner her: Fitness World Valby

Styrkeliste
- Bænkpres: 72.50
- Squat: 92.50
- Dødløft: 105.00

Helt ærligt, så kommer det an på deres engagement. Og det gælder alle. Tykke, tynde, høje, lave, whatever.
Hvis man kommer i centeret, så laver man noget. Jeg siger ikke man skal presse sig så hovedet sprænger i luften hver gang. Men folk der kommer ind, stiller sig og kravler derudad på crosstraineren i et kvarter uden at få det mindste sved på panden, for derefter at gå ud og æde 4 energibarer med chokoladesmag som de så godt kan lide, dem kan jeg ikke have. Og igen, det er ligemeget om de er overvægtige eller ej.
Det er graden er seriøsitet der spiller ind i mit hovede. Men igen, folk kan jo være pisse ligeglade med hvad jeg tænker? De tænker vel også noget underligt om mig.
men for direkte at svare på dit spørgsmål, så synes jeg det er fedt at se folk der endelig går op i deres krop.

Folk har så travlt med at tjene penge for at kunne bygge en ny udestue, købe en flot bil, tage på en lækker lækker ferie med familien, kunne forkæle sig selv med et ekstra par sko og jeg ved ikke hvad. Misforstå mig ikke, alle de ting er da også møg nice at have råd til! Ingen tvivl.
Men at folk har så meget tid til at arbejde over, til at se deres yndlingsserier, til at gå til bageren, til at køre langt for at komme på lige den der gode restaurant de så godt kan lide... men de har ikke tid til at holde gang i det eneste der reelt set er deres og som skal bære dem hele livet... Som de skal kigge på hver morgen når de står op.... Som de sandsynligvis tænker negative tanker om flere gange dagligt.. . Som de sandsynligvis brokker sig over oftere end de vil indrømme... Nemlig deres krop og deres eget velbefindende. Det forstår jeg ikke....
Så derfor, klapsalver til dem der tager interesse i deres egen krop. Om det så er via et fitness center, en løbeklub, lange, hårde cykelture eller hvad fanden... det er mig ligegyldigt.
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Reputation point: 650

Geografisk sted: Hvidovre

Træner her: Workout & Fitness club

Galleri: Vis galleri (18)

flamingopikken skrev:Det er dog fuldstændig latterligt, når man ser en stor trunte på 120 kg, der bruger 10-15 minutter på cardio-cyklen på laveste indstilling, for derefter at købe 2 proteinbarer og køre hjem i bil. Og det ser jeg ret tit på mit arbejde.

Haha griner at vi skrev stort set det samme... :lol: jeg var bare længe om at skrive mit indlæg, men havde ikke set at du havde skrevet det her også. Former MG users FTW!
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Jeg ser alle som konkurrenter i mit center. Dvs. at jeg elsker at se folk opgive deres træning, og hader tilgengæld at se folk som får opbygget sig en flot fysik.
- Jeg er egentligt ikke særlig sød.

Henviser til min signatur --->>
Brugeravatar

Moderator

Reputation point: 185

Geografisk sted: Danmark

Træn hårdt, træn smart og vær vedholdende, og så selvfølgelig spis sundt. Så skal du helt sikkert nok få nogle gode resultater.
Don't give a f*** hvad andre mener! Det er kun DIN mening der betyder noget!

Træner her: OBBC

Jeg tænker ikke over det, med mindre de er MEGET overvægtige.. Og så tænker jeg bare thumbs up for de har taget sig sammen til at gøre noget ved det.
tjr skrev:Du vil gerne have større muskler. Det er flot og damerne kan li' det og du bliver mere brugbar som menneske og sværere at slå ihjel.

Geografisk sted: Roskilde

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 105.00
- Dødløft: 130.00

Tror jeg har det som de fleste andre mennesker i et center. Jeg er egentligt hamrende ligeglad. Det kan godt være at I alle sammen påstår at I kigger på overvægtige der træner hårdt og tænker "flot arbejde altså" men jeg tror helt ærligt ikke på det - selvom I sikkert siger det i motivationens ånd.

De fleste tror at der generelt bliver lagt langt mere mærke til dem end der egentligt gør i visse situationer. Prøv engang at slå en prut i føtex og se hvor lidt det interesserer de andre handlende.

Jeg er i hvert fald ret ligeglad med om personen på løbebåndet er tynd/tyk/langbenet/ghaneser. Medmindre det er en man kender - eller det er en pige der er lækker - så har jeg bedre ting at give mig til end at glo på andres træning og kropsbygning.

Håber det ikke bare er mig der er sådan. For så har jeg vist afsløret mig selv som et dumt svin :lol:
"i skal spise ornligt"
Brugeravatar

Træner her: Fitness World Århus

Styrkeliste
- Bænkpres: 121.00
- Dødløft: 175.00

Nders skrev:Jeg ser alle som konkurrenter i mit center. Dvs. at jeg elsker at se folk opgive deres træning, og hader tilgengæld at se folk som får opbygget sig en flot fysik.
- Jeg er egentligt ikke særlig sød.

Henviser til min signatur --->>

+1, jeg prøver efter bedste evne at konkurrere med alle. Uden at de ved det, for det ville bare være fucking mærkeligt. Selvfølgelig med måde, det ikke sådan jeg går rundt og laver de samme øvelser som andre og prøver at overgå dem. Men sådan lidt konkurrence så jeg kan holde mig selv igang. Men hvis det er folk med skader eller overvægtige så synes jeg bare det bare godt de gør noget.
Jeg bruger håndvægte, som hverken du eller jeg kan løfte.
Brugeravatar

Reputation point: 35

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Dødløft: 205.00

@Dingo m.a.: Jeg er for så vidt enig i at man ved "mindre seriøse" personer der træner, kan tænke, at det ser da lidt latterligt ud. Men reelt kan man jo ikke vide om personen døjer med en form for skade der begrænser præstationsevnen i hvor hurtigt/langt man kan løbe/cykle eller hvor tungt/mange reps man kan løfte. Jeg har da selv prøvet at være begrænset af små-skader, hvor man er irriteret over at man ikke kan yde det man plejer. Og så er det også bedre at den tykke dame cykler en lille tur (som måske kan være rigtig hård for hende) end slet ikke at gøre det.

@trådstarter: Jeg tror, at det kan være rigtig svært som fx overvægtig at overvinde den mentale barriere, der er ved at komme i et fitnesscenter, hvor der er masser af slanke/trænede folk i smart træningstøj mv. --> Men jeg tænker hver gang jeg ser overvægtige træne: Hvor er det fedt de gør noget ved det - håber de man holde motivationen! Så et råd er når du er i center: prøv ikke at tænke på hvad andre går og laver eller tænker. Fokuser udelukkende på din egen træning: hvordan skal jeg løfte i næste sæt, hvor mange reps, hvor tungt, hvad skal min næste øvelse være osv. FOKUS er vigtigt og holder een til ilden ;)

Mvh.

Dingo skrev:
flamingopikken skrev:Det er dog fuldstændig latterligt, når man ser en stor trunte på 120 kg, der bruger 10-15 minutter på cardio-cyklen på laveste indstilling, for derefter at købe 2 proteinbarer og køre hjem i bil. Og det ser jeg ret tit på mit arbejde.

Haha griner at vi skrev stort set det samme... :lol: jeg var bare længe om at skrive mit indlæg, men havde ikke set at du havde skrevet det her også. Former MG users FTW!

Great minds think a like :mrgreen: Jeg savner sgu lidt psykosen på MG i ny og næ! :hihi:
Eat clen, tren hard
Brugeravatar

Reputation point: 135

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Dødløft: 180.00

flamingopikken skrev:
Dingo skrev:

Great minds think a like :mrgreen: Jeg savner sgu lidt psykosen på MG i ny og næ! :hihi:

Haha! Har ofte tænkt på om der mon ikke er et par brugere herinde fra MG. K00rgs@psykosen var for grinern ;-)

OT slut herfra.
Brugeravatar

Moderator

Reputation point: 185

Geografisk sted: Danmark

Meget på linje med Dingo. Hvis jeg skal være 100 % ærlig, så ser jeg da "ned" på en overvægtig person i centret vel at mærke hvis og KUN hvis samme person bare laller rundt og klarer samvittigheden ved at møde op. Hvis personen reelt gør en indsats - og det er altså sjældent svært at se - så er det sgu da bare awesome. De fleste af os skulle da også arbejde lidt, før der kom resultater ud af det
Brugeravatar

Folk der vælger at træne i fitness world griner jeg normalt af indeni..

Ellers tænker jeg aldrig rigtig over andre der er nede og træne.. Udover hvad de er for nogen sjove mennesker. :)

Folk kan da gøre hvad der passer dem. De har vel samme rettigheder som alle andre betalende medlemmer.

Styrkeliste
- Bænkpres: 55.00

Det kommer meget an på tilgangen og engagementet. Jeg kigger sgu også skævt til folk der slacker eller fede/tynde/tyndefede folk i stramme tanktops. Men hvis man giver den gas og ser ud som om man har en lille smule idé om hvad man laver er der sgu ikke nogen der ser skævt til dig.
Jeg fik mig en god griner over to gamle håndværkere, der fik en bajer i omklædningsrummet efter en spinning time her forleden :)
Sidst rettet af Badejern 6. apr 2011, 13:30, rettet i alt 1 gang.

Reputation point: 10

0
Sidst rettet af Begalto 15. jan 2017, 09:46, rettet i alt 1 gang.

I styrkecenteret tænker jeg ikke meget over det ... dog hvis jeg ser en overvægtig som giver den gas og vil ændre livsstil, så respekt.. Ellers ikke..

Dog når jeg dyrker judo ser jeg alle andre som konkurrenter og mit eneste mål er at tæve dem og blive bedre end dem :´)
http://www.frederikbahne.wordpress.com
- Strength has nothing to do with how much you can squat, but how much effort you put in it -
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 52.50
- Squat: 60.00
- Dødløft: 65.00

jeg ser med respekt på personen, har oplevet 2 vilde ting, en mand han var overvægtig men det var ikke så vildt igen, han var rimelig gammel, men da jeg kom løb han i rask trav med løbebåndet skråt opad, og da jeg gik igen stod han der stadig, spurgte ham så hvor meget han havde gået 10 km, og han var gennemblødt af sved simpelthen, kunne jeg kun sige respekt til.

Her forleden så jeg en gut jeg havde lagt mærke til 3-4 måneder før, han havde tabt en masse fedt kunne man se og jeg komplimenterede det da jeg syntes det var vildt flot af ham...
Man skal aldrig være bleg for at rose folk det kan tit gøre en forskel...

Reputation point: 5

Nders skrev:
flamingopikken skrev:
Dingo skrev:

Haha! Har ofte tænkt på om der mon ikke er et par brugere herinde fra MG. K00rgs@psykosen var for grinern ;-)

OT slut herfra.

Haha for djævlan, er der flere herinde :D jeg kan bare huske aktive brugere som Onkel Morfar, SuperSonic, ProRaceStalker (PRS) osv... Kender SS og PRS og især PRS gik sgu ikke af vejen for en god psykose :lol: :lol: :lol: :lol:

Ja som du siger, så må OT hellere stoppe her :D
zmile2me skrev:@Dingo m.a.: Jeg er for så vidt enig i at man ved "mindre seriøse" personer der træner, kan tænke, at det ser da lidt latterligt ud. Men reelt kan man jo ikke vide om personen døjer med en form for skade der begrænser præstationsevnen i hvor hurtigt/langt man kan løbe/cykle eller hvor tungt/mange reps man kan løfte. Jeg har da selv prøvet at være begrænset af små-skader, hvor man er irriteret over at man ikke kan yde det man plejer. Og så er det også bedre at den tykke dame cykler en lille tur (som måske kan være rigtig hård for hende) end slet ikke at gøre det.

@trådstarter: Jeg tror, at det kan være rigtig svært som fx overvægtig at overvinde den mentale barriere, der er ved at komme i et fitnesscenter, hvor der er masser af slanke/trænede folk i smart træningstøj mv. --> Men jeg tænker hver gang jeg ser overvægtige træne: Hvor er det fedt de gør noget ved det - håber de man holde motivationen! Så et råd er når du er i center: prøv ikke at tænke på hvad andre går og laver eller tænker. Fokuser udelukkende på din egen træning: hvordan skal jeg løfte i næste sæt, hvor mange reps, hvor tungt, hvad skal min næste øvelse være osv. FOKUS er vigtigt og holder een til ilden ;)

Mvh.

Selvfølgelig, men nu er min erfaring gennem flere år, både som medlem og som instruktør, at folk piver alt for meget. De kan meget mere end de tror hvis bare de bliver presset end smule. Jeg er helt med på at folk kan have skader eller andet.
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Næste

Tilbage til Fitness & bodybuilding