Jeg er selv blevet truet en del gange, og en anden gang har jeg været med til at skjule en person, der var flygtet fra et belastet område, pga. chikane fra nogle bozos. Min erfaring er, at politiet tager det ganske seriøst, og naturligvis bør trusler mod vidner være noget, man ser ekstra strengt på. Imidlertid er mundtligt fremsatte trusler svære at bevise. TS ville være bedre stillet, hvis truslerne f.eks. var fremsat over SMS. Det skader vel ikke at snakke med strømerne om det, men man skal nok ikke vente sig for meget, hvis det udelukkende er mundtligt fremsatte trusler.
Jeg forstår godt, at folk bliver bange, når de bliver truet. På baggrund af omkring 100 modtagne dødstrusler siger jeg: Efterhånden kan ens tolerance-tærskel godt stige noget, men man vænner sig aldrig helt til det. Man har lov at håbe, at den slags wannabe-gangstaz kun har det i munden. Som en italiensk undersøgelses-dommer engang sagde: Cosa Nostra spilder ikke tiden med at true! Nej, det vil jeg godt tro, at de ikke gør. Men når det drejer sig om små-kriminelle bavianer, så ved man jo netop ikke, om der er alvor bag truslerne. og det er jo netop det, der gør trusler så ubehagelige.
Al mulig support til TS!