Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1204
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1202

Følg bodybuilding.dk på

Stor mave, men tynd?

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hej BB,

Her i dag efter træning lagde jeg mærke til, at nå jeg slappede af i maven, så det ud som jeg havde en kæmpe vom!
Jeg synes og ved at jeg ikke er tyk.. 66 kg spredt på 181 cm kan man ikke kalde tyk.
Mit spørgsmål er, hvorfor ser min mave så stor ud nå jeg slapper af? Er der en øvelse der gør at man kan få den rykket lidt ind på plads? :)

EDIT: Billeder
Afslappet Front
Billede
Afslappet Side
Billede
Spændt Side
Billede

Mvh.
Den stormavede DaneBro
Sidst rettet af DaneBro 18. jun 2013, 21:43, rettet i alt 1 gang.
Train like an Athlete. Eat like a Bodybuilder.
Brugeravatar

Reputation point: 0

Geografisk sted: Sjælland

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 150.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Vi kan ikke vurdere eller diskutere denne sag uden et billede.
Brugeravatar

Reputation point: 160

Logbog: Vis logbog

Det kan have noget med din kropsholdning at gøre, det kan være fordi din fedtprocent er højere end du regner med osv.
Læg et billede op med normal belysning, og set lidt fra siden. Gerne et spændt og et afslappet.

Reputation point: 10

Geografisk sted: Hobro

Træner her: Hobro Helse Sport

Styrkeliste
- Bænkpres: 85.00
- Squat: 110.00
- Dødløft: 140.00

Bjarke Andersen skrev:Det kan have noget med din kropsholdning at gøre, det kan være fordi din fedtprocent er højere end du regner med osv.
Læg et billede op med normal belysning, og set lidt fra siden. Gerne et spændt og et afslappet.

Kan godt følge dig i at det kan være noget med min krops holdning.
Da jeg var mindre var jeg inde til forskellige lærer og jeg ved ikke hvad, pga. min ryg var skæv. Men den må have retter sig siden jeg ikke har hørt mere fra dem :)

Pics Are Up!
Brugeravatar

Styrkeliste

Din mave buler jo ekstremt meget ud? Du har vel ikke fået en eller anden medicinsk diagnose som barn? Det der ser virkelig voldsomt ud. Gå til lægen.

On a more serious note: Du har trænet dine abs for meget, og negliceret resten. Søg på lumbar lordosis.
Sidst rettet af iRoN_wArrioR93 18. jun 2013, 21:59, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar

Reputation point: 160

Du skyder hoften frem, og ryggen tilbage, selvfølgelig vil din mave se sådan ud.

Du har glemt at slå wc brættet ned! :twisted: ](*,)
If the bar aint bending, you are just pretending!

http://www.bodybuilding.dk/you-got-to-pump-it-up-t61404-120.html#p1603747 - Min log!

Reputation point: 25

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Ultimate Gym
SPH GYM

Styrkeliste
- Bænkpres: 127.50
- Squat: 160.00
- Dødløft: 180.00

Nogle mener at maven kan se stor ud fordi ens "indre" mavemuskulatur er for svag. Vacuum Stormach skulle øvelsen hedder som styrker denne muskelgruppe. Idet muskelgruppen så bliver stærkere vil den kunne "holde" bedre sammen på organerne hvilket vil medføre at maven bliver mindre og fladere. Ærlig talt ved jeg ikke om det er broscience, men den skulle være brugt af flere kendte BB'ere gennem tiden :-k

man kunne jo gøre et forsøg ?

Kostplan: Ingen kostplan

thaden skrev:Du skyder hoften frem, og ryggen tilbage, selvfølgelig vil din mave se sådan ud.

Du har glemt at slå wc brættet ned! :twisted: ](*,)

Det er sådan jeg står 'normalt'. Nå jeg skal stå som normale mennesker står, så bruger jeg kræfter på at stå sådan :)
Skal presse røv ballerne sammen for at stå normalt, hvilket jeg ikke vil mene er helt optimalt

Der er ingen kvinder i huset, so does It matter? :D
Sidst rettet af DaneBro 18. jun 2013, 21:59, rettet i alt 2 gange.
Brugeravatar

Styrkeliste

Jeg har aldrig set noget ligende. Is this real life?
Brugeravatar

Træner her: Performance Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 170.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 210.00

Galleri: Vis galleri (1)

træn din læn, det vil gøre at du får en bedre kropsholdning, også kan det også sagens være at det er fordi du bulker, og du er så tynd så skal der ikke så meget mad til før det ligner at du er oppustet. Det kan jeg ihvertfald selv huske i starten :).

Reputation point: 5

Ikke stor mave men tynd. Mere muskelmasse vil gavne din positur især core øvelser som squat og dødløft.

kokusplante skrev:Nogle mener at maven kan se stor ud fordi ens "indre" mavemuskulatur er for svag. Vacuum Stormach skulle øvelsen hedder som styrker denne muskelgruppe. Idet muskelgruppen så bliver stærkere vil den kunne "holde" bedre sammen på organerne hvilket vil medføre at maven bliver mindre og fladere. Ærlig talt ved jeg ikke om det er broscience, men den skulle være brugt af flere kendte BB'ere gennem tiden :-k

man kunne jo gøre et forsøg ?

Det er værd at give et skyd :)

Absolution skrev:Jeg har aldrig set noget ligende. Is this real life?

Trust me... It is.

Holst. skrev:træn din læn, det vil gøre at du får en bedre kropsholdning, også kan det også sagens være at det er fordi du bulker, og du er så tynd så skal der ikke så meget mad til før det ligner at du er oppustet. Det kan jeg ihvertfald selv huske i starten :).

Lige pt. bulker jeg også og tænkte at der nok var derfor at den var lidt større, men da jeg så det i spejlet synes jeg det var lidt for ekstremt og måtte lige have lidt feedback :)
Brugeravatar

Styrkeliste

Jeg tænker helt klart anterior pelvic tilt, prøv at søg på google, det ligner din holdning på en prik.
Og så har du en lidt mere udvidet mave end normalt, men hvis du lige et begyndt at bulke er det ikke så underligt :)

Styrkeliste

Du er ham i midten. Du har ikke i sig selv en udspilet maveregion.

Billede

Anterior pelvic tilt består som regel af forlængede og svage baglår, mavemuskler og baller samt forkortede og stramme hoftebøjere og lænd. Det vil sige, at du skal lave øvelser, som udbedrer disse ting. Det betyder, at du skal lave øvelser som glute bridge, planke, side planke og strække hoftebøjerne (som i videoen)

En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Reputation point: 650

Geografisk sted: Hvidovre

Træner her: Workout & Fitness club

Galleri: Vis galleri (18)

Du er helt normal trådstarter
Brugeravatar

Reputation point: 121

Jeg har fået tid til lægerne på tirsdag, så kan de lige se på det. Jeg takker for de mange hjælpende svar jeg har fået!
Hvis det er kan jeg godt holde jer updatet, hvis der er nogen som gerne vil høre hvad lægerne siger til 'problemet' :)
Brugeravatar

Styrkeliste

DaneBro skrev:Jeg har fået tid til lægerne på tirsdag, så kan de lige se på det. Jeg takker for de mange hjælpende svar jeg har fået!
Hvis det er kan jeg godt holde jer updatet, hvis der er nogen som gerne vil høre hvad lægerne siger til 'problemet' :)

LOL en tid til lægen du fejler intet, sådan så jeg også ud da jeg var teenager, der skal bare mere mass på patten og bedre holdning så skal du se løjer.
Brugeravatar

Reputation point: 35

Geografisk sted: FYN

Styrkeliste
- Bænkpres: 160.00
- Dødløft: 230.00

jon pall skrev:
DaneBro skrev:Jeg har fået tid til lægerne på tirsdag, så kan de lige se på det. Jeg takker for de mange hjælpende svar jeg har fået!

LOL en tid til lægen du fejler intet, sådan så jeg også ud da jeg var teenager, der skal bare mere mass på patten og bedre holdning så skal du se løjer.

Hvis man i en ung alder udvikler en ekstrem holdning, så risikerer man at bøvle en del med det når man bliver voksen, så det er da meget fornuftigt at få en prof til at se på det, og foreslå øvelser..

Styrkeliste

Fuldstændig latterligt at spilde din læges tid med det.

Reputation point: 65

DaneBro skrev:Det er sådan jeg står 'normalt'. Nå jeg skal stå som normale mennesker står, så bruger jeg kræfter på at stå sådan :)
Skal presse røv ballerne sammen for at stå normalt, hvilket jeg ikke vil mene er helt optimalt

Det handler udelukkende om vane. Ja, det virker sikkert "forkert" at stå/sidde/bevæge dig korrekt de første mange gange, fordi du har gået/stået/bevæget dig forkert hele livet - men på et tidspunkt føles det helt naturligt. Ligesom det sikkert føltes lidt mærkeligt første gang du lavede en squat med korrekt udførsel. ;)

Bjarke Andersen skrev:
jon pall skrev:

Hvis man i en ung alder udvikler en ekstrem holdning, så risikerer man at bøvle en del med det når man bliver voksen, så det er da meget fornuftigt at få en prof til at se på det, og foreslå øvelser..

Så du synes det er ekstremamt at se en teenager med dårlig holdning.

Synes ikke han skal spilde skatteborgernes kroner ved ting han selv kan læse sig til eller sige youtube.
Brugeravatar

Geografisk sted: FYN

Styrkeliste
- Bænkpres: 160.00
- Dødløft: 230.00

Du skulle nok se en psykiater i stedet da din lidelse ikke er somatisk.
You can put 10 pounds of muscle a year on, so when I'm 50 I'll weigh 500 pounds. I'll be the freak of the week.

http://www.supertraining.dk.
http://www.instagram.com/simonsupertrainer
Brugeravatar

Reputation point: 2384

Geografisk sted: Island of Simonia

Styrkeliste
- Bænkpres: 82.50

jon pall skrev:
Bjarke Andersen skrev:
jon pall skrev:

Så du synes det er ekstremamt at se en teenager med dårlig holdning.

Synes ikke han skal spilde skatteborgernes kroner ved ting han selv kan læse sig til eller sige youtube.

Under normale omstændigheder ville jeg helt klart anbefale at man selv søger løsninger til problemer med dårlig holdning, især ved en teenager som du siger. Jeg har også selv en lidt dårlig holdning, som jeg selv har søgt løsninger på, og ikke har tænkt mig at spilde en læges tid på.
Men jeg synes det er en ret vigtig detalje at hans ryg er skæv, da jeg tænker at APT måske blot er et symptom, og at problemet måske er noget andet i lænden, eks. inflammation i TCF eller et eller andet :)

Styrkeliste

ej nej nej.. det der er jo intet.. det der er grunden til at der nødvendigvis må komme gebyr på lægebesøg

Reputation point: 25

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 140.00

Dingo kom mig i forkøbet. Men ja har selv haft en vild APT og det der virkede bedst for mig var udstræk af quads og psoas mindst 3-4 gange om dagen. Og prøv at lade vær med at sidde for meget. Får dine quads og psoas til at stramme op.

Styrkeliste
- Bænkpres: 60.00
- Squat: 55.00
- Dødløft: 60.00

Bjarke Andersen skrev:Jeg tænker helt klart anterior pelvic tilt, prøv at søg på google, det ligner din holdning på en prik.
Og så har du en lidt mere udvidet mave end normalt, men hvis du lige et begyndt at bulke er det ikke så underligt :)

Præcis min tanke. Al den snak om vacuum, læger, diagnoser og hvad ved jeg. :-k
Vejen mod 400 point.
Brugeravatar

Geografisk sted: Nakskov

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 240.00

Bjarke Andersen skrev:... Men jeg synes det er en ret vigtig detalje at hans ryg er skæv, da jeg tænker at APT måske blot er et symptom, og at problemet måske er noget andet i lænden, eks. inflammation i TCF eller et eller andet :)

Jeg er sikkert lidt træt, men TCF? Hvad er det lige, det står for? :oops:

Det der er jo ingenting, mit fedt sætter sig kun på maven og nedre bryst, totalt mærkeligt, der sidder intet fedt på ben, ryg og arme, men kun maven og nedre bryst, det er nok genetisk..

ErikaMaria skrev:
Bjarke Andersen skrev:... Men jeg synes det er en ret vigtig detalje at hans ryg er skæv, da jeg tænker at APT måske blot er et symptom, og at problemet måske er noget andet i lænden, eks. inflammation i TCF eller et eller andet :)

Jeg er sikkert lidt træt, men TCF? Hvad er det lige, det står for? :oops:

Thoracolumbar fascia, det "indre vægtløfterbælte" det er den membran man spænder mavemusklerne og erector spinae op ad når man spænder i core under et løft :)

Styrkeliste

androide skrev:Det der er jo ingenting, mit fedt sætter sig kun på maven og nedre bryst, totalt mærkeligt, der sidder intet fedt på ben, ryg og arme, men kun maven og nedre bryst, det er nok genetisk..

Det er ganske almindeligt at android fedtfordeling er dominerende hos mænd.
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Reputation point: 650

Geografisk sted: Hvidovre

Træner her: Workout & Fitness club

Galleri: Vis galleri (18)

Næste

Tilbage til Fitness & bodybuilding