Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69535 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050005 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1230
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1228

Følg bodybuilding.dk på

Træning og det sociale liv

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

Hej bb.dk!

Emnet jeg har tænkt mig at tage op i denne tråd, handler om hvordan man på bedst mulige måde, får det sociale liv til at fungere med træningen.

Jeg har mange venner som træner i deres dagligdag, men forskellen fra dem og mig, er at jeg er langt mere seriøs end de der. Det gælder både selve træningen, men også min kost.

I en alder af 19 år, så er det meget almindeligt at gå meget i byen og drikke alkohol. Men for mig kan det også være et problem, da jeg ikke ønsker at drikke mig i hegnet hver weekend, som mange af mine venner gør det. Jeg kan sagtens være med et par gange, men pga. min seriøsitet omkring min træning, så ser jeg helst, at jeg ikke drikker så ofte.

Det jeg har lyst til at høre jeres mening om, er hvordan I strukturerer jeres liv, så både det sociale og træningen er velfungerende? Jeg har tit været i tvivl om jeg bare skal takke nej tak til en bytur med vennerne eller om jeg skulle tage med, men ikke drikke alkohol. Så får jeg stensikkert kommentaren, at jeg er kedelig osv., og så er jeg bare bange for at vennerne vender mig ryggen, fordi jeg prioterer min træning højere end alkohol.

Så hvordan gør I og hvad er jeres mening?
We play the same game, difference is you never try your best
Brugeravatar

Reputation point: 0

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Tag med, hav det sjovt, drik det du vil. Hvis dine venner vender dig ryggen pga du ikke vil drikke er de da mærkelige...

Reputation point: 5

Hvis de vender dig ryggen, så er det sgu spild af tid at have dem som venner :)

Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 190.00

Logbog: Ingen logbog
Kostplan: Ingen kostplan

ck92 skrev:Hej bb.dk!

Emnet jeg har tænkt mig at tage op i denne tråd, handler om hvordan man på bedst mulige måde, får det sociale liv til at fungere med træningen.

Jeg har mange venner som træner i deres dagligdag, men forskellen fra dem og mig, er at jeg er langt mere seriøs end de der. Det gælder både selve træningen, men også min kost.

I en alder af 19 år, så er det meget almindeligt at gå meget i byen og drikke alkohol. Men for mig kan det også være et problem, da jeg ikke ønsker at drikke mig i hegnet hver weekend, som mange af mine venner gør det. Jeg kan sagtens være med et par gange, men pga. min seriøsitet omkring min træning, så ser jeg helst, at jeg ikke drikker så ofte.

Det jeg har lyst til at høre jeres mening om, er hvordan I strukturerer jeres liv, så både det sociale og træningen er velfungerende? Jeg har tit været i tvivl om jeg bare skal takke nej tak til en bytur med vennerne eller om jeg skulle tage med, men ikke drikke alkohol. Så får jeg stensikkert kommentaren, at jeg er kedelig osv., og så er jeg bare bange for at vennerne vender mig ryggen, fordi jeg prioterer min træning højere end alkohol.

Personligt tager jeg til skolefesterne, men ikke med i byen. Jeg drikker dog ikke.

Jeg ignorerer alle kommentarer om at jeg er kedelig, det må folk selv om.

Hvis dine venner vender dig ryggen fordi du ikke drikker, så er de ikke true friends alligevel, og så er det nok bedre at få det afsluttet alligevel. Hvis du er seriøs omkring din træning og vælger alkohollen fra (Dermed ikke sagt at man ikke må drikke), så må dine venner respektere det, kan de ikke det, så er det vel deres problem.

Hvis det går helt galt slår du bare over i engelsk: "Do you even lift?". - Så er alle andre argumenter invalide.

Geografisk sted: København

Træner her: Anger Mangement

IMO er det total overvurderet hvor meget man ødelægger ved at drikke... Om ikke andet, kan du bare sige du ikke har råd til det.
Brugeravatar

Reputation point: 85

Træner her: Ultimate Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 165.00
- Dødløft: 200.00

Jeg har sat et par PRs de sidste 11 dage... de sidste 11 dage har jeg drukket. Alkohol er ikke så slemt, som folk gør det til, det er nærmere den dårlige søvn og den dårlige mad dagen derpå. Jeg er ikke fortaler for druk, skal det lige siges, men lad os nu bare holde os til realiteterne.

Når det så er sagt, drikker jeg normalt ikke, men denne ferie er bare gået op i en masse druk.

Desuden kan du være stolt af din lækre krop, mens dine tyndfede venner er pinligt berørte af deres kroppe til sommer.

Og du sparer en del penge, da du ikke skal købe en masse sprut, og for de penge kan du en lækker, rød bøf hver weekend. Good trade is good. :roll:
Brugeravatar

Geografisk sted: Jyllinge

Træner her: Roskilde Atlet Klub - RAK
Gundsø Vægttrænings Klub

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 230.00
- Dødløft: 280.00

bodybuiding er arbejde 24/7. Fuck social life, just do some bodybuilding!
Brugeravatar

Træner her: FitnessDK Aalborg

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 155.00

Tag i byen og gør dog hvad du har lyst til. Hvis du har lyst til at drikke hver weekend, så gør det. Bare sørg for at du drikker en masse vand og spiser mad før du tager i byen. Og drik noget vand inden du går i seng.
Jeg er lige kommet ind i en ny klasse, og hvis jeg ikke havde deltaget til festerne, så ville jeg ikke have faldet til på nogen måde.

Din træning bør være en del af dit liv, ikke hele dit liv. Du kommer til at fortryde det, hvis du altid bliver hjemme.
Brugeravatar

Geografisk sted: Roskilde

Indlæg slettet af admin.
Sidst rettet af Skull and bones 3. maj 2012, 15:41, rettet i alt 1 gang.
JEG ER HER KUN FOR AT LÆSE INDLÆG AF "SANDYFRINK".

Kopier gerne ovenstående meddelelse mhp. styrkelse af mandens ego og heraf følgende merproduktion af indhold fra hans side.

PS Han træner fandeme hårdere end Bjarne Riis!
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense

Dude du er kun 19, du har massere af år til at træne dig frem til drømmekroppen. Som Skull and bones siger er der en middelvej.

Desuden kan du sagtens få et rigtigt fed fysik samtidig med at du drikker hjernen ud hver weekend - Smeden herinde er et godt eksempel.
Brugeravatar

Reputation point: 15

Engang imellem bør man også spørge sig selv, hvornår det er fedt at have store guns - når man sidder på bodybuilding.dk og spiser makrelmadder eller når man er i byen med vennerne og skal støve damer op. Obvious question is obvious. Langt de fleste herinde træner nu engang for at få fjas af højere kvalitet.
Brugeravatar

Styrkeliste
- Squat: 200.00

alwin skrev:Tag i byen og gør dog hvad du har lyst til. Hvis du har lyst til at drikke hver weekend, så gør det. Bare sørg for at du drikker en masse vand og spiser mad før du tager i byen. Og drik noget vand inden du går i seng.
Jeg er lige kommet ind i en ny klasse, og hvis jeg ikke havde deltaget til festerne, så ville jeg ikke have faldet til på nogen måde.

Din træning bør være en del af dit liv, ikke hele dit liv. Du kommer til at fortryde det, hvis du altid bliver hjemme.

+1
Jeg er vidne til dette. Og som sagt er lidt vægttræning kun en hobby - ikke dit liv.
Brugeravatar

Geografisk sted: Jyllinge

Træner her: Roskilde Atlet Klub - RAK
Gundsø Vægttrænings Klub

Styrkeliste
- Squat: 230.00
- Dødløft: 280.00

Tag ud og mor dig. Jeg har selv siddet med samme problemstilling, og har også forsøgt at ramme en middelvej. Før har jeg været så nederen at tælle kcals når jeg var i byen, sørgeligt! Nu er jeg ligeglad hvor meget jeg drikker, og det kan da også ses på formen i forhold til tidligere hvor jeg ikke drak så meget. Til gengæld går jeg kun i byen 1 gang om ugen, og har det sjovt. Problemet, som holstc nævner, ligger jo også i det man indtager dagen efter.

Især hvis du går i gym (?) er der jo kolossalt meget druk, og der vil jeg anbefale dig at tage med. Dine venner vil jo nok ikke vende dig ryggen, men det er jo nærmest umuligt ikke at falde fra hinanden. Det er jo på drukturene de sjove historier starter :)
Brugeravatar

Brugeravatar

Hvis man ikke gider drikke, er det sgu da fair nok. Begynd at tilbyde dig som designated driver - det er altid populært blandt vennerne. Så skal du aldrig høre et ondt ord om, at holde nul-tolerence og det er mere end sandsynligt, at de gladeligt giver indgang og drikkevarer. Win-win for all.

Små pigebørn nyder også gerne en ædru mand, der kan følge dem hjem og passe lidt på dem.

Jeg syntes det er 'skønt'? At i et land som Danmark, hvor vi har det godt, lever godt, kan gøre hvad der 'passer' os, skal argumentere hvorfor vi ikke drikker?

Well, jeg hører tit denne her med venner/pigerne..

Hvorfor drikker du ikke? Det er da skide sjovt.
At du tager et smut i byen i ny og næ, skader slet ikke din træning.
Drik nu med os, ellers er du godt nok kedelig...
'Og jeg kunne blive ved.

jeg føler et eller andet sted, det er en dårlig 'stil' vi er havnet i Danmark, hvornår har man skullet begynde at argumentere over for hvorfor man ikke drikker?! ](*,)

-Det burde begrunedes, hvorfor DU burde drikke? Og ikke hvorfor du ikke drikker..

Men til topic.. Jeg drikker meget sjældent' hvis det endelig sker, er det til ting som Galla/Nytår.
Mine venner acceptere det, og sætter jeg stor pris på, hvis de ikke gjorde, ja' så findes der kun en udvej..

At man træner seriøs, som jeg selv mener jeg gør, betyder tværtimod ikke at man kan have et socialt liv med damerne/vennerne.

Man kan da hygge sig på så mange andre måder end at knalde sprutten igennem kroppen..

biografen, se film, tage i svømmehalen, dyrk motion sammen, lave lektier, spil computer sammen, og jeg kunne blive ved. :hihi:
Sidst rettet af Goddavmeddig 2. jan 2012, 02:01, rettet i alt 1 gang.

Træner her: Fitness World

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 70.00

Goddavmeddig skrev:Jeg syntes det er 'skønt'? At i et land som Danmark, hvor vi har det godt, lever godt, kan gøre hvad der 'passer' os, skal argumentere hvorfor vi ikke drikker?

Well, jeg hører tit denne her med venner/pigerne..

Hvorfor drikker du ikke? Det er da skide sjovt.
At du tager et smut i byen i ny og næ, skader slet ikke din træning.
Drik nu med os, ellers er du godt nok kedelig...
'Og jeg kunne blive ved.

jeg føler et eller andet sted, det er en dårlig 'stil' vi er havnet i Danmark, hvornår har man skullet begynde hvorfor man ikke drikker?! ](*,)

-Begrund dog hvorfor DU drikker...

Same! Har det på præcis samme måde.
Når man har været ædru til de fester der, og hørt hvor fuldstændig hjernedøde mange af de idéer som folk har fået i fuld tilstand, så fjerner det lidt lysten til at drikke.

I gamle dage drak jeg for at få noget mere mod. Nu hvor jeg træner er selvtilliden på plads, og derfor også modet.

Træner her: Anger Mangement

SienZ skrev:
ck92 skrev:Hej bb.dk!

Personligt tager jeg til skolefesterne, men ikke med i byen. Jeg drikker dog ikke.

Jeg ignorerer alle kommentarer om at jeg er kedelig, det må folk selv om.

Hvis dine venner vender dig ryggen fordi du ikke drikker, så er de ikke true friends alligevel, og så er det nok bedre at få det afsluttet alligevel. Hvis du er seriøs omkring din træning og vælger alkohollen fra (Dermed ikke sagt at man ikke må drikke), så må dine venner respektere det, kan de ikke det, så er det vel deres problem.

Hvis det går helt galt slår du bare over i engelsk: "Do you even lift?". - Så er alle andre argumenter invalide.

gå i byen tæller privat fester med der? bare nysgerrig :D men til starter, jeg synes du skal gøre hvad du har lyst til men husk alkohol gør ikke tingene sjovere, selvom mange har den op fatning, i det mener jeg at du ikke behøver at drikke eller være fuld, for at have en sjov og hyggelig aften.
Sidst rettet af Theo 2. jan 2012, 01:50, rettet i alt 1 gang.

Problemet er at nogle bliver så paranoide overfor alkohol, at de lader være med at drikke noget som helst fordi de er overbeviste om, at én øl fucker deres træning op. Medmindre du er PRO kan man godt tage det roligt, og have et helt naturligt forhold til alkohol.
Brugeravatar

Anker skrev:Læs passende denne artikel:

artikler/diverse/diverse/nr-besttelsen-har-en-pris.html

NICE tak for link, den har jeg aldrig fået læst! :)
I dream of a perfect world, where people of all cultures, all nationalities, can come together, unite as one, and spot each other at the gym and smash protein shakes together.

Welcome to the new Brociety.

Billede
Brugeravatar

Reputation point: 65

Geografisk sted: Sydsjælland

Træner her: DTU fitness
Alcons Fitness
Motionskælderen
HGVS
Performance Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00
- Squat: 2.00
- Dødløft: 3.00

Gør dog hvad DU har lyst til.

Hvis du vil være seriøs med din træning, så fuck dine "venners" lamme udtalelser, de er bare dumme at høre på..

Vil du drikke, og tage træningen mindre seriøs for at please dine "venner", så gør det..

Man skal aldrig lade sig overtale til noget, bare for at gøre nogen glad [-X
Du så sej. Interweb GANGSTA!
Brugeravatar

Træner her: Skanderborg Fitness

Det er total latterligt, at være så fanatisk med træningen, at man aldrig drikker, hvis man har lyst til det. Den mellemvej, som folk taler om i tråden, er den man skal finde.
Jeg har ikke lyst til at drikke mig fuld for ofte, men ska' der være fest, så la' der være fest.

Det er en ærlig sag, at man ikke har lyst til at drikke, hvis man f.eks. ikke kan lide det, men hvis man ikke drikker nytårsaften, fordi man gerne vil være seriøs med sin træning, så har man sgu et problem.
Selv ikke Bjarne Riis eller andre store professionelle cykelryttere var så fanatiske. Og jeg ved det, for jeg har drukket mig stive med dem mange gange. Og de var mere seriøse med deres træning, end nogen her på siden nogensinde bliver.

Men mit råde til trådstarter er at tage med ud en gang i mellem. Men ikke hver weekend året rundt.
Brugeravatar

Reputation point: 165

Geografisk sted: Århus

Styrkeliste
- Bænkpres: 147.50
- Squat: 180.00
- Dødløft: 215.00

Fistandantilus skrev:Det er total latterligt, at være så fanatisk med træningen, at man aldrig drikker, hvis man har lyst til det. Den mellemvej, som folk taler om i tråden, er den man skal finde.
Jeg har ikke lyst til at drikke mig fuld for ofte, men ska' der være fest, så la' der være fest.

Det er en ærlig sag, at man ikke har lyst til at drikke, hvis man f.eks. ikke kan lide det, men hvis man ikke drikker nytårsaften, fordi man gerne vil være seriøs med sin træning, så har man sgu et problem.
Selv ikke Bjarne Riis eller andre store professionelle cykelryttere var så fanatiske. Og jeg ved det, for jeg har drukket mig stive med dem mange gange. Og de var mere seriøse med deres træning, end nogen her på siden nogensinde bliver.

Men mit råde til trådstarter er at tage med ud en gang i mellem. Men ikke hver weekend året rundt.

Selvfølgelig, har man lyst skal man da drikke :) ligesom man skal lade være at drikke pga sin træning, hvis det er det man vil :)

Jeg drikker ikke.. Dels pga træning og dels pga jeg ikke kan lide smagen og virkningen :) Så det er jo win win..
Du så sej. Interweb GANGSTA!
Brugeravatar

Træner her: Skanderborg Fitness

Indlæg slettet af admin.
Sidst rettet af Skull and bones 3. maj 2012, 15:41, rettet i alt 1 gang.
JEG ER HER KUN FOR AT LÆSE INDLÆG AF "SANDYFRINK".

Kopier gerne ovenstående meddelelse mhp. styrkelse af mandens ego og heraf følgende merproduktion af indhold fra hans side.

PS Han træner fandeme hårdere end Bjarne Riis!
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense

Fistandantilus skrev:Selv ikke Bjarne Riis eller andre store professionelle cykelryttere var så fanatiske. Og jeg ved det, for jeg har drukket mig stive med dem mange gange. Og de var mere seriøse med deres træning, end nogen her på siden nogensinde bliver..

Hvad ved du om det, "Fistandantilus".
You can put 10 pounds of muscle a year on, so when I'm 50 I'll weigh 500 pounds. I'll be the freak of the week.

http://www.supertraining.dk.
http://www.instagram.com/simonsupertrainer
Brugeravatar

Reputation point: 2384

Geografisk sted: Island of Simonia

Styrkeliste
- Bænkpres: 82.50

SandyFrink skrev:
Fistandantilus skrev:Selv ikke Bjarne Riis eller andre store professionelle cykelryttere var så fanatiske. Og jeg ved det, for jeg har drukket mig stive med dem mange gange. Og de var mere seriøse med deres træning, end nogen her på siden nogensinde bliver..

+1

Fandme da en absurd holdning at have Fistandantilus.

Geografisk sted: Aalborg

ptormx skrev:
SandyFrink skrev:

+1

Fandme da en absurd holdning at have Fistandantilus.

Not sure if serious.

Jeg tvivler på, at der er nogen her på siden, der træner 6 timer om dagen. Folk kalder mig fanatisk med min træning nu, men da jeg var cykelrytter, trænede jeg langt mere.
Styrketræning er hygge ift lidelsen på en cykel. Tro mig.

Men nu satte jeg også kriteriet op mod en mand som har vundet touren, og derfor tør jeg godt at skrive, at hans dedikation var større end nogens her på siden.

Men fair nok, hvis i kan "modbevise" mig.
Pointen var bare, at selv en tour-vinder kunne drikke sig fuld.
Brugeravatar

Styrkeliste

Jeg kender også Lance Armstrong rigtigt godt, og han siger at han aldrig drak alkohol mens han trænede op til en tour.

True story...
Brugeravatar

Anker skrev:Jeg kender også Lance Armstrong rigtigt godt, og han siger at han aldrig drak alkohol mens han trænede op til en tour.

True story...

Hvorfor fyrer du sådan noget pis af?
Brugeravatar

Styrkeliste

Jeg drak ikke skide meget i teenage årene pågrund af træning. Det var først midt i 20erne jeg begyndt at drikke igennem. Jeg trænede vel en 6-7 gang per uge, atletik. Havde ikke styr på kosten og sådan.. men gik op i tingende.

Synes jeg lært en masse af at leve med at jeg nu engang var lidt mere små generet end de andre. Jeg blev sku bedre til at hiv op i mig selv, pjatte med og slip tøjlerne uden at brug alkohol til dette. Tror ikke altid man kunne mærke at jeg var ædru, og jeg fik da lavet damer alligevel, selvom de to nogen år at få nosser til det helt stor på den front uden alkohol. Idag synes jeg det er meget fedt at kunne smide generetheden uden alkohol. Idag kan jeg uden druk have en monster fed bytur anytime. Så tag det som en mulighed, at man kan fest igennem på halvt blus og så stadig have det sjovt, det kræver bare lidt øvelse og så skal vennerne bare lige vende sig til man ikke er nogen dødbidder selvom man kun har drukket 2-3 øl-

I bagspejlet så skulle jeg have vist have interessede mig mere for hvad jeg kunne gør for at forbedre min træning en hvad jeg ikke skulle gøre. Så kunne jeg have drukket noget mere og nogen bytur havde sikkert været sjovere.

anyways:
Find middelvejen
Alkohol smadre langt fra alt din træning
Træning handler om kontinuerligtet, planlægning og intelligent valg daytoday, ikke total fanatisme. Jeg er helt sikker på nogen sportsudøver vil blive meget bedre af at drikke sig i hegnet og få noget fjams istedet for at tælle microgram. At blive en dygtig udøver handler jo om langt mere end bare træning.. det handler om personlig udvikling og om at opbygge en kæmpe selvtillid. Sport er mentalt. Du kan have lige så vild en krop du vil, men hvis du ikke bære den rigtigt så kan det være rimelig ligegyldigt. Det fede ved sports udøver udtryk er også den måde det bære deres krop på, om det så er bodybuilding eller atletik

Reputation point: 50

Næste

Tilbage til Off topic

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 42 gæster