Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69645 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1535
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1532

Følg bodybuilding.dk på

Foreslå mig en bærbar?

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

Jeg skal bruge en billig bærbar til skole / snart universitet. Tror ikke den behøver at være super avanceret, men skal i hvert fald kunne køre matematikprogrammet CAS. Den er altså IKKE til at spille på. Har ikke så meget tiltro til sælgerne i fona etc., så er der nogen der kan foreslå mig en bærbar / butik / hjemmeside der har computere til mit behov?

Tusind tak.

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

hvor stor skal skærmen være ?

17.3" kunne være http://www.edbpriser.dk/computer/baerba ... e=(eq+17.3)&pris=(1815-2500)&count=10&sort=Popularity&rlm=List

Reputation point: 40

Træner her: Mana Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 125.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

G.I Joe skrev:hvor stor skal skærmen være ?

17.3" kunne være http://www.edbpriser.dk/computer/baerba ... e=(eq+17.3)&pris=(1815-2500)&count=10&sort=Popularity&rlm=List

Det ved jeg ikke, 17.3" passer nok meget godt. Men er der nogle bestemte modeller du synes jeg skal gå efter eller afholde mig fra? Tak :)

Reputation point: 0

altså hvis du bare skal klare dine beregninger og skole på den, så er der ikke den store grund til at betale en formue for mærket :) ellers er de fleste bærbar producenter ret gode

Træner her: Mana Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 125.00

Jeg vil mene, at 17'' er lidt stort. Det er ikke nødvendigt med ekstra vægt i rygsækken. Men det er blot en personlig præference.
Jeg er dog kæmpe fan af Apple og er uendelig glad for min MacBook Pro (fra 2010, den kører stadig super godt), men alt afhængig af hvad du skal studere/what ever, kan det være en fordel at købe en Windows, da der desværre stadig er en del programmer som ikke er kompatible med Mac :(
Brugeravatar

Reputation point: 20

Styrkeliste
- Bænkpres: 50.00
- Dødløft: 75.00

Galleri: Vis galleri (5)

Jeg kan anbefale hjemmesiden refurb, de køber gamle computere og sætter dem i stand.. Efter de har gennemgået den kører de ofte også bedre end fra fabrikantens side, fordi de ved hvad der skal bruges og derfor har fjernet alt det overflødige. :)

Reputation point: 65

Synes du skal købe en Macbook pro.. Du kan finde en til knap 8.000kr
- http://bamboo-solution.dk/webshop/index ... ricerunner

Hvis du skal bruge en med en "bedere" skærm. er Retina skærm FUCKING fantastisk. Men også lidt dyrere
- https://www.power.dk/pc-og-tilbehor/bar ... ricerunner

Er selv ejer af en Macbook Pro med Retina skærm.. var meget i tvivl og kritisk for "apple" om det virkelig var pengene værd til at starte med.. er ikke et eneste sekund i tvivl i dag..

nu er min macbook ikke så gammel igen, men en macbook holder i længere tid. Hvis nu du bliver færdig med skolen og stadig vil have en computer til at net-surfe på, eller spille enkelte spil. Så holder en macbook stadig, og bliver aldrig rigtigt "dårligere" med tiden..
Brugeravatar

Reputation point: 35

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 164.00
- Dødløft: 190.00

Hvad skal du læse?
Tænker på... hvis du skal læse noget naturvidenskabeligt - bygge&anlæg, landinspektør, energi osv...... - så er det nok en fordel at have en computer med nogle regnekræfter.

Reputation point: 5

Brugeravatar

Reputation point: 160

Er selv kæmpe Apple-fan, ligesom mange andre deltager i den her tråd. :dance:

Men vil anbefale dig en 15", det koster lidt ekstra, men er bare super fedt til spil, film og generelt det, at du ikke skal knibe øjnene sammen for at se/læse noget. Nogle tænker den bliver for stor/tung, men en BB'er som dig kan nok holde til det :D. Spøg til side, så er det ikke noget, man tænker over. 17"'eren derimod er en satan :lol:

Geografisk sted: Svendborg

Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 160.00

Jeg sidder med en Packard Bell 15" til kr. 2222,- fra Elgiganten, og jeg er svært tilfreds :)
I ain't a killer but don't push me revenge is like the sweetest joy next to getting pussy
Brugeravatar

Reputation point: 205

Geografisk sted: 5550 Langeskov

Træner her: OBBC

Har en Lenovo et eller andet t-series. Min chef bruger en magen til, og sværger til den som arbejdscomputer.

Køn er den ikke, men den kan det den skal.
Brugeravatar

Reputation point: 714

Træner her: Fitness One Kolding

Thinkpad(?)

Refurb har dem også :)
Brugeravatar

Jeg synes sørme godt nok det er nogle dyre computere som bliver foreslået, på trods af at du skriver du søger en billig til studiet :)
Vil anbefale dig at gå mere op i at se på hvilken processor der er i, end at blive starstruck over en PC med mange RAM eller et godt grafikkort fx, for hvis processoren er dårlig kan den ikke udnytte de mange RAM eller et godt grafikkort. Personligt foretrækker jeg Intel i7 eller i5, en i3 kan måske til nøds gå. Men ikke lavere. Gå uden om dem som hedder Celeron XXXX.
Hvis du finder en PC som du finder interessant så tjek scoren på processoren her : https://www.cpubenchmark.net/index.php.
Personligt har jeg lige købt en med i5-4210U som scorer 3.386 til et familiemedlem som kun skal bruge den til husbehov - facebook, mail og kabale. Til sammenligning kører jeg selv med en ældre Asus med i7-2630QM som scorer 5.565 som sammen med et godt GeForce grafikkort kan køre World of Warcraft på nogenlunde niveau. Den er også ok med billed og video-redigeringsprogrammer. Men hvis du skal køre tunge programmer, så sats på en score i hvert fald over de 5.000 vil jeg mene.
Vær også opmærksom på om du ønsker Optisk drev i din PC. En del nyere er ikke automatisk udstyret med et sådan.
Mht. RAM skal du være opmærksom på at Windows 10 i sig selv bruger næsten 2 - så 4 GB RAM er minimum :)

Edit: fik ved en fejl skrevet grafikkort hvor jeg mente processor.
Sidst rettet af Weinke 8. jan 2016, 22:25, rettet i alt 1 gang.
Har DU store arme?
Brugeravatar

Reputation point: 120

Geografisk sted: Odense

Træner her: OBBC

Styrkeliste
- Bænkpres: 60.00
- Squat: 85.00
- Dødløft: 117.50

Galleri: Vis galleri (2)

Weinke skrev:Jeg synes sørme godt nok det er nogle dyre computere som bliver foreslået, på trods af at du skriver du søger en billig til studiet :)
Vil anbefale dig at gå mere op i at se på hvilken processor der er i, end at blive starstruck over en PC med mange RAM eller et godt grafikkort fx, for hvis processoren er dårlig kan den ikke udnytte de mange RAM eller et godt grafikkort. Personligt foretrækker jeg Intel i7 eller i5, en i3 kan måske til nøds gå. Men ikke lavere. Gå uden om dem som hedder Celeron XXXX.
Hvis du finder en PC som du finder interessant så tjek scoren på grafikkortet her : https://www.cpubenchmark.net/index.php.
Personligt har jeg lige købt en med i5-4210U som scorer 3.386 til et familiemedlem som kun skal bruge den til husbehov - facebook, mail og kabale. Til sammenligning kører jeg selv med en ældre Asus med i7-2630QM som scorer 5.565 som sammen med et godt GeForce grafikkort kan køre World of Warcraft på nogenlunde niveau. Den er også ok med billed og video-redigeringsprogrammer. Men hvis du skal køre tunge programmer, så sats på en score i hvert fald over de 5.000 vil jeg mene.
Vær også opmærksom på om du ønsker Optisk drev i din PC. En del nyere er ikke automatisk udstyret med et sådan.
Mht. RAM skal du være opmærksom på at Windows 10 i sig selv bruger næsten 2 - så 4 GB RAM er minimum :)

Fedt, endelig en der forstår OP's problem. Apple er IKKE vejen frem, hvis man gerne vil have en billig studie computer. Vil man derimod have en god studie computer, så er Apple vejen frem, ja.
Brugeravatar

Reputation point: 152

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 117.50
- Dødløft: 157.50

Ved ikke hvor længe der er til stuide start, eller hvor stor din viden inden for computere er.

Men hvis du har mod på det så får man rigtig meget for pengene hvis man køber brugt. :)
Brugeravatar

Geografisk sted: Allingåbro, ØstJylland.

Styrkeliste
- Squat: 115.00

newbiepumper skrev:Er selv kæmpe Apple-fan, ligesom mange andre deltager i den her tråd. :dance:

Men vil anbefale dig en 15", det koster lidt ekstra, men er bare super fedt til spil, film og generelt det, at du ikke skal knibe øjnene sammen for at se/læse noget. Nogle tænker den bliver for stor/tung, men en BB'er som dig kan nok holde til det :D. Spøg til side, så er det ikke noget, man tænker over. 17"'eren derimod er en satan :lol:

helt enig i, jo større skærm jo bedere.. men ikke til prisen da.. de 2" er ikke en "kæmpe" forskel.. overdrivelse fremmer forståelsen [-X
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 164.00
- Dødløft: 190.00

DonKahle skrev:
Weinke skrev:Jeg synes sørme godt nok det er nogle dyre computere som bliver foreslået, på trods af at du skriver du søger en billig til studiet :)
Hvis du finder en PC som du finder interessant så tjek scoren på grafikkortet her : https://www.cpubenchmark.net/index.php.

Fedt, endelig en der forstår OP's problem. Apple er IKKE vejen frem, hvis man gerne vil have en billig studie computer. Vil man derimod have en god studie computer, så er Apple vejen frem, ja.

Er det modsatte ikke tilfældet? En lang række programmer kører ikke ordentligt på Mac ift. windows. Jeg har tit oplevet at universitet bruger ældre programmer eller programmer som simpelthen ikke er kompatible med Mac. Derudover er Mac markant dyrere hvis man sammenligner hvad en mac kan præstere ift. andre computere, hvilket gør dem mindre attraktive for studerende da man tit er lidt begrænset med de dersens penge. Ja vist en del folk er vilde med interfacet/brugefladen, men det betaler man så også dyrt for.
I min optik er Mac temmelig hypet, ejer dog ikke en selv så der er muligvis noget jeg ikke er bekendt med?

Synes ikke jeg misforstår OP. En lenovo fås fra 1500 og op hos refurb.

https://www.refurb.dk/lenovo-baerbar

Det tekniske lader jeg jer andre om. Min egen er kun til internet, office og div. arbejdsrelaterede opgaver.
Brugeravatar

Jeg vil anbefale alt hvad der hedder Lenovo Thinkpad, det er virkelig, kvalitetsmæssigt, langt over markedet.

Jeg er selv vanvittig glad for min E540.
MAKE
PEDRO
GREAT AGAIN
Brugeravatar

Reputation point: 285

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 180.00

- Køb en med SSD min. 250gb
- hold dig væk fra U-versionerne
- Full HD
- min. 8 GB ram
Brugeravatar

Reputation point: 70

Træner her: Fresh fitness

Riberrock skrev:Jeg kan anbefale hjemmesiden refurb, de køber gamle computere og sætter dem i stand.. Efter de har gennemgået den kører de ofte også bedre end fra fabrikantens side, fordi de ved hvad der skal bruges og derfor har fjernet alt det overflødige. :)

lad nu vær med at lave falsk reklame.
Brugeravatar

Reputation point: 70

Træner her: Fresh fitness

Tilbage til Off topic

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 100 gæster