Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1457
Medlemmer: 1
Skjulte: 0
Gæster: 1456

Følg bodybuilding.dk på

Pc til gaming

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

Skal til at købe mig en ny pc da den gamle efterhånden er game over. Jeg har ikke fulgt med på markedet i flere år så aner faktisk ikke hvad der rør sig. Jeg har selv skærm så det er bare selve com jeg skal have, har overvejet at købe en færdigbygget, men formoder også de tager en del ekstra for det?
Alternativt kan jeg også selv samle, hvis jeg gør det har jeg selv kabinet. Er der nogen som har lidt råd til om jeg bør gøre det ene eller det andet samt hvad jeg bør købe udfra ovenstående budget?

Reputation point: 0

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

http://www.mm-vision.dk/vishovedgruppe. ... e=computer

So vælger du under "game" eller "gaming special" alt eftrer hvor mange penge du har.

Reputation point: 5

Logbog: Ingen logbog
Kostplan: Vis kostplan

Ovenstående budget? :p
Men jeg går ud fra, at det er som det plejer - kan du samle den selv sparer du en helvedes masse i forhold til at få den spritny og ready to go. Omvendt skal du så bare til det trælse når du får delene kastet ind ad døren :)
SHG plejede at være the place to be, men det ser vist ikke ud til at eksistere længere. Men der er jo rigeligt at tage af.
Kan dog ikke anbefale Føniks computer - det tog dem en måned at reparere en ødelagt blæser - da jeg modtog den havde de limet den sammen med bundkortet med trælim.... 499,- i omkostninger + en ny blæser ](*,)

Byg selv, eller få en til det. På den måde får du aller mest for pengene.
Har heller ikke selv fulgt med på den nye hardware de sidste par år. Men læs nogle tråde på hol.dk (de er super venlige og hjælpsomme derinde) og stil evt. dit spørgsmål der. De er nok lidt klogere på dette område end os herinde. :)

Træner her: Fitness World Randers

Styrkeliste
- Bænkpres: 65.00
- Squat: 85.00

Du får generelt meget for pengene hos Topdata. F.eks. disse to computere:

6000kr
http://topdata.dk/product.asp?product=8292

6300kr
http://topdata.dk/product.asp?product=8410

Så må 'samle selv' folkene gerne finde noget der er meget billigere og meget bedre.
"Hard Work Beats Talent Until Talent Decides to Work Hard"
Brugeravatar

Geografisk sted: ⛄ ᕦ(ò_ó*)ᕤ ⛄

Træner her: Zielkes Fitnessklub

RasmusW skrev:Ovenstående budget? :p
Men jeg går ud fra, at det er som det plejer - kan du samle den selv sparer du en helvedes masse i forhold til at få den spritny og ready to go. Omvendt skal du så bare til det trælse når du får delene kastet ind ad døren :)
SHG plejede at være the place to be, men det ser vist ikke ud til at eksistere længere. Men der er jo rigeligt at tage af.
Kan dog ikke anbefale Føniks computer - det tog dem en måned at reparere en ødelagt blæser - da jeg modtog den havde de limet den sammen med bundkortet med trælim.... 499,- i omkostninger + en ny blæser ](*,)

SHG blev vist opkøpt / merget med ProShop, og de har stadig sindsyg god kundeservice :)
Brugeravatar

Reputation point: 10

Uddannet Sportsmassør - Fra Frederiksberg.
250DKK/1 time fysiurgisk massage.
Skriv en PM hvis det har interesse.
Brugeravatar

Reputation point: 235

Geografisk sted: Frederiksberg

Træner her: TarGet Fitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 1337.00
- Squat: 1337.00
- Dødløft: 1337.00

hold dig LANGT væk fra mm vision - de er et helvede at handle med og deres grej er noget hø, sidder selv med en vision pc, de havde sat ledningerne til kabinettet forkert, installeret halvdelen af softwaren jeg købte og pcen går ofte bluescreen

Reputation point: 40

Træner her: Mana Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 125.00

G.I Joe skrev:hold dig LANGT væk fra mm vision - de er et helvede at handle med og deres grej er noget hø, sidder selv med en vision pc, de havde sat ledningerne til kabinettet forkert, installeret halvdelen af softwaren jeg købte og pcen går ofte bluescreen

Det er sjovt jeg sidder også med en mm vision den har jeg haft i 5 år til at køre minimum 16 timer i døgnet og den har været i tasken gennem regn sne og slud .. den fungere pisse godt .. skal dog blæses for støv engang hvert år ellers kan den ikke køre HD film en hel aften uden at blive lidt for varm.
Brugeravatar

Reputation point: 10

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 155.00

G.I Joe skrev:hold dig LANGT væk fra mm vision - de er et helvede at handle med og deres grej er noget hø, sidder selv med en vision pc, de havde sat ledningerne til kabinettet forkert, installeret halvdelen af softwaren jeg købte og pcen går ofte bluescreen

Så har du vel selvfølgelig kontaktet dem med henblik på en reparation/ombytning/refundering?

Jeg har udelukkende hørt godt om MM-Vision.

Reputation point: 75

Træner her: OBBC

Galleri: Vis galleri (15)

Jeg har stortset kun hørt klager fra MM-visions stationære PC'er.
Og deres kundeservice skulle være endnu ringere.

Til gaming vil jeg tage sharkgaming, aldrig hørt noget negativt hverken om kundeservice eller computere, derudover er deres priser svært at konkurrer mod selv hvis du køber produkterne via EDBpriser.dk og bygger den selv.
Alle løft RAW !!
-83kg Klasse - 82.85kg
(Stævne / Træning)
PR:
Squat 257,5kg / 260kg
Bænkpress 147,5kg / 142,5kg
Dødløft: 255kg / 255kg
Total: 660kg / 440,550 Wilks

Reputation point: 25

Geografisk sted: Næstved (Aalborg)

Træner her: HGVS
Sportshøjskolen

Styrkeliste
- Bænkpres: 147.50
- Squat: 260.00
- Dødløft: 255.00

Blue screen kan skyldes at du ikke har sørget for at opdatere windows + diverse drivere.

mm-vision, topdata og sharkgaming er blandt de bedste udbydere, imo ;)

Lentz skrev:Jeg har stortset kun hørt klager fra MM-visions stationære PC'er.
Og deres kundeservice skulle være endnu ringere.

Til gaming vil jeg tage sharkgaming, aldrig hørt noget negativt hverken om kundeservice eller computere, derudover er deres priser svært at konkurrer mod selv hvis du køber produkterne via EDBpriser.dk og bygger den selv.

Trustpilot er uenig.
http://www.trustpilot.dk/review/www.mm-vision.dk

Sharkgaming virker ok. Forstår dog ikke helt deres forkærlighed for SLI-systemer, men whatevs.

Du får meget mere for pengene ved at vælge et SLI eller Crossfire system så det er meget forståeligt.

godav skrev:Du får meget mere for pengene ved at vælge et SLI eller Crossfire system så det er meget forståeligt.

Hvordan kan du dog få dig selv til at sige dette - ydelsen bliver ikke dobbelt så god af at sætte 2 grafikkort i.
Brugeravatar

Jeg har købt 3 ganga fra mm vision og flere af mine venner også, der har været problemer med fragten, men det kan de ikke gøre så meget ved. kan kun give dem 5 ud af 5 for service og gode gaming pc.

s0enice skrev:
godav skrev:Du får meget mere for pengene ved at vælge et SLI eller Crossfire system så det er meget forståeligt.

Hvordan kan du dog få dig selv til at sige dette - ydelsen bliver ikke dobbelt så god af at sætte 2 grafikkort i.

Jeg tror du skal gå ind og læse lidt forskellige test af de forskellige grafikkort det er på markedet.
Man ser utrolig mange som ikke har specielt meget forstand på hardware der selv vil samle deres PC. Tager vi udgangspunkt i gaming så tror folk de bare skal købe det nyeste grafikkort på markedet for det må jo være det bedste der findes!.
Det er ofte også tilfældet.
Lad os sige dette kort koster 5000 kroner. Så vil du med stor fordel kunne købe 2 kort til 2000-2500 kroner per stk, og så køre disse i SLI eller Crossfire. Og her kan jeg love dig at de kan yde MEGET mere end det enkelte dyre "gode" kort.

Jeg har ingen steder skrevet at det bliver dobbelt så godt, men pris kontra ydelse for du meget mere for pengene hvis du vælge SLI eller Crossfire.
Jeg har bygget mange af disse systemer så jeg ved hvad jeg taler om.

godav skrev:
s0enice skrev:

Jeg tror du skal gå ind og læse lidt forskellige test af de forskellige grafikkort det er på markedet.
Man ser utrolig mange som ikke har specielt meget forstand på hardware der selv vil samle deres PC. Tager vi udgangspunkt i gaming så tror folk de bare skal købe det nyeste grafikkort på markedet for det må jo være det bedste der findes!.
Lad os sige dette kort koster 5000 kroner. Så vil du med stor fordel kunne købe 2 kort til 2000-2500 kroner per stk, og så køre disse i SLI eller Crossfire. Og her kan jeg love dig at de kan yde MEGET mere end det enkelte dyre "gode" kort.

Jeg har ingen steder skrevet at det bliver dobbelt så godt, men pris kontra ydelse for du meget mere for pengene hvis du vælge SLI eller Crossfire.

Hvad med bøvl med drivers, spilunderstøttelse, strømforbrug, for ikke at nævne varmeudvikling, som fordrer ekstra køling?

Desuden yder 680'eren stort set det samme, hvis ikke lidt bedre end de to 560 ti'ere, som sharkgaming tilsyneladende er forelsket i. Hvorfor ikke bare bruge de 7-800 kroner ekstra, evt. spare dem væk et andet sted og så købe et 680? Jeg synes desuden det virker ekstra fjollet at bygge SLI-systemer til folk der ikke har forstand på hardware (ikke at du decideret har gjort det, men sharkgaming lader ligesom til at gøre det).
Her er ydelsen fra to spil:

59 fps (2*560 TI) vs. 67 fps (680) Bad Company 2 (2560*1600)
56 fps (2*560 TI) vs. 57 fps (680) Battlefield 3 (1920*1200. Over denne opløsning faldt ydelsen drastisk for 560'erne grundet deres lave hukommelse)
Alle settings på det højeste

EDIT: nåh ja, mine kilder mht. ydelsen er Guru3d:

http://www.guru3d.com/article/evga-gefo ... -review/20
http://www.guru3d.com/article/geforce-gtx-680-review/21
Sidst rettet af Saddydj 31. jul 2012, 11:55, rettet i alt 1 gang.

Jeg har nu heller ikke været helt tilfreds med MM-vision da jeg engang brugte penge på en PC. Defekte dele og lidt råden kundeservice var hvad jeg oplevede.

Nu er jeg gået mac, så derfor spiller jeg ikke længere spil på min computer :lol: Dog har jeg ikke haft bøvl med en computer siden.
Brugeravatar

Reputation point: 20

Træner her: Dansk Fitness Vanløse

Styrkeliste
- Bænkpres: 0.10
- Squat: 300.00
- Dødløft: 60.00

Galleri: Vis galleri (8)

Det ville være direkte idioti at køre sli med 560Ti vs et 680/7970. Hvorfor køre en ældre teknologi af en gpu når de nye mbs lige er kommet på marked.

Desuden har sli et åndsvagt strømforbrug. Har selv kørt både 480, 560 og 580 i sli og køre nu en single 7970 og for at det ikke skal være løgn har jeg næsten den samme fps i BF som 2x 580.

Men ingen har spurgt manden hvad han forventer af hans pc.?
Brugeravatar

Træner her: Performance Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 170.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 210.00

Galleri: Vis galleri (1)

Nu har jeg ikke selv lige kigget på de muligheder som de tilbyder hos Sharkgaming, så det er meget muligt at deres SLI systemer ikke kan betale sig. Det kan det dog mange andre steder.

Som der også er blevet skrevet efterfølgende så kommer det jo i bund og grund an på hvad manden har af holdninger samt forventninger til denne PC.

Hvis det er ren ydelse vi snakker om så er der ingen grund til at tænke over strømforbrug eller varmeproblemer for den sags skyld(medmindre man begynder at overclocke)

Jeg vil dog mene, hvis man "kun" har et budget på 5000-6000 kroner til en gamer computer så er strømforbruget klart værd at overveje, hvor de nye GPU chips er meget overlegen.

Meget indenfor alt det her hardware halløj er jo også en religions sag om man er til AMD eller Intel, SLI eller Crossfire, men hvis vi skal kunne hjælpe dig mere med valg af PC eller komponenter dertil, så skal vi som sagt have lidt mere at arbejde med.
Altså hvad er dine forventninger til computeren og hvad skal du bruge den til?

Captain Obvious skrev:Skal til at købe mig en ny pc da den gamle efterhånden er game over. Jeg har ikke fulgt med på markedet i flere år så aner faktisk ikke hvad der rør sig. Jeg har selv skærm så det er bare selve com jeg skal have, har overvejet at købe en færdigbygget, men formoder også de tager en del ekstra for det?
Alternativt kan jeg også selv samle, hvis jeg gør det har jeg selv kabinet. Er der nogen som har lidt råd til om jeg bør gøre det ene eller det andet samt hvad jeg bør købe udfra ovenstående budget?

Det er sådan lidt hvad du er til når det kommer til om du vil købe samlet eller samle selv. Dem som BoyHack linker er faktisk ganske fine, men hvis man lige vil have det lidt mere lækkert, så skal man samle selv synes jeg.

BodyHack skrev:Du får generelt meget for pengene hos Topdata. F.eks. disse to computere:

6000kr
http://topdata.dk/product.asp?product=8292

6300kr
http://topdata.dk/product.asp?product=8410

Så må 'samle selv' folkene gerne finde noget der er meget billigere og meget bedre.

Det kan ikke gøres MEGET billigere men jeg synes man for samme pris får noget mere mere lækkert. Jeg brugte lige 10 mins inde på http://www.komplett.dk som absolut ikke er de billigste men jeg kan godt lide deres service og de har et stort udbud. Hvis du vil spare lidt småpenge så kan du altid jage et billigere alternativ for hver stump. Det jeg kom frem til var følgende, baseret på at finde en lign. den til 6300 som BodyHack linker:

CPU: Intel 2500k 1.539
GFX: HD7850 2GB 1.699
MB: ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 1.099
HD: Corsair SSD GT 120BG 899
RAM: Corsair DHX 1600MHZ 8GB 539
DVDdrev: SONY 169
PSU: Corsair CX V2 600W 549
Kabinet: Du bruger dit gamle 0
CPU køler: Intel Box køler 0
Total: 6493

Forskellene er at jeg har valgt at gå efter en 2500K og en Z68 chipset løsning i stedet for den 3570K og Z77 løsning de har valgt hos topdata. Hvis du absolut vil have det nyeste af det nyeste kan du godt vælge det andet setup i en samle selv løsning, prisen er nogenlunde det samme så vidt jeg kan se. Jeg har også valgt et motherboard der er en prisklasse over P8Z77-LX'eren (dvs. LX modellen) vælger du en P8Z68-LX skal du kun af med 719,- som også er et fint alternativ.

Derudover har jeg valgt en SSD harddisk, som "kun" er på 120GB, men den 500GB HDD der ligger i den fra topdata er en storagedisk, ikke en main disk hvor dit styresystem samt dine spil skal ligge på. Læs: du vil have en SSD som main disk, trust me, og Corsairs GT diske er gode.

Hvis du synes 6493,- er lidt for meget så kan du som sagt skifte motherboardet ud til et ASUS P8Z68-LX og måske smide et HD6850 2GB grafikkort i til 1.400,- i stedet, så lander du på 5814,- og har en rigtig fin comp der kan køre alle de spil der er ude lige nu.

PS så ville jeg nok også smide lidt ektra og købe en Corsair HX 650W PSU da den er modular og du derfor har væsentligt færre kabler inde i kabinettet, det er lækkert. Og så ville jeg med tiden nok også overveje at smide lidt efter et nyt kabinet, selv har jeg et fractal designe R3 black pearl, det har godt airflow og koster kun 599,-
Brugeravatar

Geografisk sted: København Ø

Styrkeliste
- Bænkpres: 145.00
- Squat: 220.00
- Dødløft: 310.00

Jeg slår også lige et slag for mm vision. Min laptop kører på 3. år nu, tændt den meste vågne tid af døgnet og blevet slæbt rundt til og fra uni på daglig basis uden at tage det mindste skade. Og da jeg her for nyligt havde brug for en cd med drivers, sendte de den til mig uden omkostninger selvom det er flere år siden jeg købte hos dem!
Brugeravatar

Træner her: The Gym

Styrkeliste
- Squat: 120.00
- Dødløft: 167.50

godav skrev:
s0enice skrev:

Så er der blot tale om en lille misforståelse, jeg opfattede det som om at du mente at f.eks. 2x560ti gav dobbelt så god ydelse ifht. 1x560ti :)
Brugeravatar

Wow dårlige eksempler.

Lad være med at smide penge efter sli eller crossfire (microstuttering). Lad være med at købe grafikkort til 5000 kr. begge løsninger er elendige/dyre hvis der er tale om normal gaming. Køb et kort mellem 1400 og 2100 af den nyeste serie hos enten AMD eller Nvidia. så kan du købe et nyt om et par år og du vil derved få meget mere ud at pengene.

Hvis du vil have kompetent hjælp til at finde en ny gamer pc kunne du oprette en bruger på edbpriser.dk og finde svaret der.

Det Karim skriver virker fornuftigt, dog er ram alt for dyre og med mindre man selv clocker køre de ikke med mere end 1333MHZ alligevel da det er standard. Kingston value ram 8 GB (2x4) er rigeligt.
Mål:
Bænk 5x5x100kg
Squat 4x10x100kg
Dødløft 5x5x150kg

Geografisk sted: KBH

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 140.00

Alien skrev:Wow dårlige eksempler.

Lad være med at smide penge efter sli eller crossfire (microstuttering). Lad være med at købe grafikkort til 5000 kr. begge løsninger er elendige/dyre hvis der er tale om normal gaming. Køb et kort mellem 1400 og 2100 af den nyeste serie hos enten AMD eller Nvidia. så kan du købe et nyt om et par år og du vil derved få meget mere ud at pengene.

Hvis du vil have kompetent hjælp til at finde en ny gamer pc kunne du oprette en bruger på edbpriser.dk og finde svaret der.

Det Karim skriver virker fornuftigt, dog er ram alt for dyre og med mindre man selv clocker køre de ikke med mere end 1333MHZ alligevel da det er standard. Kingston value ram 8 GB (2x4) er rigeligt.

Hvorfor i alverden købe et middelkort til 2100 og så et par år igen købe et middelkort til 2100 når du kan købe to middel kort til 2100og køre SLI/Crossfire i flere år med max ydelse?
Lige præcis i dette eksempel vil du få mere ud af dine penge ved SLI/Crossfire.
(og ja det er ikke alle kort der virker lige godt i SLI/Crossfire eller er pengene værd, men har man lidt forstand på hardware kan man skam nemt lave noget der er billigere og bedre end single kort)

Og når du skriver normal gaming hvad er det så?. Er det bare at kunne spille spillet eller vil du også kunne spille hvor grafikken i er max?
Du kommer ikke til at spille de sidste nye spil på max settings med et kort til 1400 kr. I så fald, hvis man er tilfreds med dette, så er det ikke en "Gamer" PC man er ude efter, men slå et smut ned forbi Bilka og fin et godt tilbud.

ja jeg kontaktede dem mht få repareret skidtet - men det ønskede de ikke at gøre

Reputation point: 40

Træner her: Mana Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 125.00

Dejligt at se med alle de svar. Mit krav er egentligt bare lidt casual gaming, naturligvis vil jeg gerne have så god grafik som muligt. Men jeg sidder så heller ikke inde hver eneste aften og gamer. Jeg regner ikke med at skulle OC på noget tidspunkt, men man ved jo aldrig. Mit system er omkring 4 år gammelt så det har ligesom udtjent sin værnepligt.

Er der nogen der har erfaring med Top Data, syntes deres hjemmeside virker sådan lidt sjovt skrevet. Er der god nok service fra dem. Jeg kunne godt overveje at samle selv, men er egentligt mest tændt på at få en samlet computer, men er der meget mere performance i at samle selv så er det måske det jeg ender med.

Du kan også bare købe en macbook :D

Billede

Reputation point: 25

Næste

Tilbage til Off topic