TobiasFraFalster skrev:Manglede et vurderingsgrundlag. Det havde jeg ikke da jeg skrev posten. Tror ikke han taler sandt længere. Videoen om FFMI var interessant, og det er et nævnværdigt faktum at Simeon Panda har en lav fedtprocent året rundt (så vidt jeg forstår). Er stadigvæk skråsikker på om FFMI er passende at vudere ud fra. Lavede en hurtig beregning på Prime Mike Tyson som gav et resultat på 26FFMI (antog 16% fedt, er det helt ved siden af?). Men givet at Simeon Panda har et incitament til at lyve, og upålideligheden af løgn-detektor-tests, tror jeg ikke han taler sandt.
Samtidig er jeg i tvivl om hvorvidt 108kg lean er uopnåeligt, såfremt man har en suprem genetik. Man skal ikke undervurdere en sund varieret kost kombineret med intens hård træning og masser af søvn. Men tror ikke det er tilfældet ved Panda.
Hvad mener i?
Skråsikker betyder du er urokkeligt sikker - tror ikke det er det du mener. FFMI yndes at blive taget op når man diskuterer hvad der kan lade sig gøre uden PED, men er lidt noget bras. Læs evt. Brians kommentar til formlen:
http://www.bodylab.dk/shop/the-buff-equation-340c1.htmlPå diverse foraer tages FFMI som det endelige bevis for hvad der kan lade sig gøre, smart når der skal peges fingre. Den kan bruges til at placere folk på en skala, men ikke mere end det.
Tyson var formentlig tanket op, så han er et dårligt eksempel.
Emnet har været diskuteret utallige gange før, og jo flere vægte man har flyttet, desto mindre vigtig er den.
This is a Rouchefoucauld. The thinnest water-resistant watch in the world. Singularly unique, sculptured in design, hand-crafted in Switzerland, and water resistant to three atmospheres. This is 'the' sports watch of the '80s