Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1490
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1488

Følg bodybuilding.dk på

Familie-fest..

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

Hey BB´ere.. :)

Jeg er blevet inviteret til noget familie-fødselsdags-fest, og det har jeg self. sagt ja til.

-Problemet opstår da, jeg snakker med de forskellige, der skal deltage, i festen..De siger;"Jeg skal være så, og så fuld"- er primært det der snakkes om..

-Jeg har trænet til et svæne som er om 3 uger, og ikke drukket i halvanden måned, for at være så godt forberedt som muligt.

Når spørgsmålet;-"Du skal vel også være stiv, ikk? -Og jeg så svare at jeg ikke vil drikke, er det på en måde, som om at de ikke ser, nogen grund til at deltage til denne fest.. Om det er fordi at de ikke selv, ved hvad det vil sige og træne/brænde for en sport vil sige, ved jeg ikke..

Nu er spørgsmålet så om jeg skal melde fra til festen ?
- tage med uden at drikke?
- eller og tage med og drikke mig i hegnet for at give dem en "god" fest?

Jeg er i lidt af et dilemma, da jeg ved at hvis jeg tager med, og ikke drikker, vil de se det med "negative" briller på...

Nogen af jer må da næsten have stået i samme situation før... Hvad gør man ?

Charlie-89

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 117.50
- Squat: 175.00
- Dødløft: 185.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Vis galleri (8)
Kostplan: Ingen kostplan

Så de nogle idioter..
Brugeravatar

Reputation point: 10

Geografisk sted: Virum

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 200.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Find dig en ny familie.
Well, you can always be thinner... look better.
Brugeravatar

Reputation point: 315

gør som du vil, vil da mene så længe man møder op og kan have det lige så sjovt som dem der drikker er det da bedre end slet ikke at dukke op, og man kan da kun håbe på de andre til festen har samme opfattelse.. men kender godt problemet, også i ens vennekreds, og ja de stikker da lidt til en, men dagen efter er det som regel glemt.

god fest :D
Tjek min log

viewtopic.php?t=25174&postorder=asc&start=120#p668994

"Det er godt for dine guns"
Brugeravatar

Geografisk sted: Bælum

Styrkeliste
- Bænkpres: 127.50
- Squat: 130.00
- Dødløft: 180.00

Drik et enkelt glas rødvin og grin af de resterende fags, som skaber sig som tosser..
"Failure is not an option. Everyone has to succeed"
- Arnold

Styrkeliste
- Bænkpres: 50.00
- Squat: 70.00
- Dødløft: 60.00

Altså vist du svæne betyder stævne og du træner til dette som er om 3 uger ville det at tage ud og drikke dig i hegnet være ret dumt ihvertfald, så tag med til festen hyg dig og evt ta tidligt hjem

Geografisk sted: Hjørring

Træner her: Cityform Fitness Club Hjørring

Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00
- Dødløft: 160.00

Du tager da bare med og holder dig fra alkohol.

Det er ærgerligt, at konsensus her i Danmark er, at man skal forsvare, hvorfor man ikke drikker.
Brugeravatar
Chef-moderator

Reputation point: 470

Geografisk sted: Århus

Træner her: Crossfit Copenhagen - Spartan Mentality CrossFit
Fitness Studiet Østergrave

Styrkeliste
- Squat: 155.00
- Dødløft: 210.00

Find dig nogle nye venner/familie hvis de ikke kan acceptere at du ikke drikker. Kender selv en der ikke drikker men han tager stadig til fester, og fester løs :)
Brugeravatar

Reputation point: 140

Geografisk sted: Fyn

Styrkeliste
- Bænkpres: 134.20
- Squat: 155.40
- Dødløft: 206.60

Not sure if trolling? :-s

Reputation point: 5

Grow a pair of balls, and say no to alcohol :drink:
I ain't a killer but don't push me revenge is like the sweetest joy next to getting pussy
Brugeravatar

Reputation point: 205

Geografisk sted: 5550 Langeskov

Træner her: OBBC

Jeg drikker stort set aldrig med familien. Mine drukture min afholdt med bro's.
Brugeravatar

Reputation point: 245

Træner her: The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 165.00
- Squat: 210.00
- Dødløft: 215.00

Bare tag med og lad være. Jeg drikker aldrig alkohol. Man kan sagtens ha' det sjovt uden.

Geografisk sted: Nordjylland

Træner her: Fitness World Aalborg

Jeg plejer at melde afbud. Der er jo ingen der forstår, hvorfor man dog skulle gide op og træne i morgen tidlig:-) Men jeg har også en kæreste som jeg så, er kedelig med.

Styrkeliste
- Bænkpres: 75.00
- Squat: 85.00
- Dødløft: 135.00

Danmark er det eneste land, hvor man skal retfærdiggøre hvorfor man vælger IKKE at drikke...
Mvh Anders J, fysioterapeut.
LOG:
HAM DER BOR I NORGE
“Talent is God given. Be humble. Fame is man-given. Be grateful. Conceit is self-given. Be careful.”
Brugeravatar

Reputation point: 87

Geografisk sted: Skien, Norge

Styrkeliste

b000t skrev:Danmark er det eneste land, hvor man skal retfærdiggøre hvorfor man vælger IKKE at drikke...

Lol, mon dog.
This is your life and it's ending one minute at a time
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 710

Geografisk sted: Østerbro

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Dødløft: 225.00

Charlie-89 skrev:Hey BB´ere.. :)

Jeg er blevet inviteret til noget familie-fødselsdags-fest, og det har jeg self. sagt ja til.

-Problemet opstår da, jeg snakker med de forskellige, der skal deltage, i festen..De siger;"Jeg skal være så, og så fuld"- er primært det der snakkes om..

-Jeg har trænet til et svæne som er om 3 uger, og ikke drukket i halvanden måned, for at være så godt forberedt som muligt.

Når spørgsmålet;-"Du skal vel også være stiv, ikk? -Og jeg så svare at jeg ikke vil drikke, er det på en måde, som om at de ikke ser, nogen grund til at deltage til denne fest.. Om det er fordi at de ikke selv, ved hvad det vil sige og træne/brænde for en sport vil sige, ved jeg ikke..

Nu er spørgsmålet så om jeg skal melde fra til festen ?

Jeg er i lidt af et dilemma, da jeg ved at hvis jeg tager med, og ikke drikker, vil de se det med "negative" briller på...

Nogen af jer må da næsten have stået i samme situation før... Hvad gør man ?

Charlie-89

Hold dig på en 3-4 genstande, og så vil der ikke være nogen skade sket. Lad være med at se på det som en "enten-er-jeg-fucking-stiv-eller-også-drikker-jeg-ikke" situation. Også dumt at drikke sig i hegnet til en familie fødselsdagsfest???
"The only way to make your dreams come true, is to wake up"
Brugeravatar

Find ud af hvad der betyder mest for dig. Festen eller stævnet.

The Juice skrev:
b000t skrev:Danmark er det eneste land, hvor man skal retfærdiggøre hvorfor man vælger IKKE at drikke...

Lol, mon dog.

Jeg tror i hvert fald at det er dét land, hvor det er sværest at forklare/retfærdiggøre.
Kvantitet er også en kvalitet!
Brugeravatar

Reputation point: 30

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 235.00

Tak for svarene.

Jeg tror også at jeg tager med, og er kedelig.. Folk der drikker hver weekend, kommer vel aldrig til at forstå det..

De gør´ deres ting - og jeg gør min..Er det ikke bare sådan det er, så?

Jeg er da glad for at folk herinde ved hvad det vil sige at brænde for en sport..

Jeg ved ikke om det er dem der er galt på den, eller mig.. Måske handler det ikke om at give nogen skylden ? -men bare acc. at hver mand gør sit..

Styrkeliste

Charlie-89 skrev:Tak for svarene.

Jeg tror også at jeg tager med, og er kedelig.. Folk der drikker hver weekend, kommer vel aldrig til at forstå det..

Jeg er da glad for at folk herinde ved hvad det vil sige at brænde for en sport..

Jeg ved ikke om det er dem der er galt på den, eller mig.. Måske handler det ikke om at give nogen skylden ? -men bare acc. at hver mand gør sit..

Du passer på din krop - de ødelægger deres.. Hvem af jer er mest fornuftig? :´)
I ain't a killer but don't push me revenge is like the sweetest joy next to getting pussy
Brugeravatar

Reputation point: 205

Geografisk sted: 5550 Langeskov

Træner her: OBBC

Garik skrev:Du tager da bare med og holder dig fra alkohol.

Det er ærgerligt, at konsensus her i Danmark er, at man skal forsvare, hvorfor man ikke drikker.

qft. Jeg er sq næsten holdt om med at drikke. Får aldrig øller til koncerter mere.
... My CNS is a neural net processor; a learning computer...

Billede

...there is a time in every one’s life when you must clench your teeth together and your fate only depends on your determination.
Brugeravatar

Reputation point: 415

Geografisk sted: Aarhus

Træner her: Ultimate Gym
Crossfit Copenhagen - Spartan Mentality CrossFit
Aarhus Athlet Klub

Styrkeliste

Jeg drikker mig i hegnet hver weekend! Wohoo, vild ungdom og ung vildom. Men så blev jeg 19 år og så blev jeg voksen. Nu drikker jeg kun når jeg har lyst, hvilket er 2 gange om måneden ca. og så 3-4 øl på en aften. Fuck de andre. Folk der drikker meget er generelt mindre BB end folk der kan kontrollere deres alkoholmisbrug - og ja, skrev misbrug og ikke brug. Jeg sammenligner teenagere der drikker konstant med idioter der tager drugs. Begge dele er hul i hovedet. Alt i moderation vel.

Dog behøver du ikke være verdensmester, når du bodybuilder. Jeg mener, du bliver ikke betalt og du er heller ikke på toppen af en BB-karierer, så ligeledes forventes det heller ikke at du lever som verdensmestrene ;) Så at leve i cølibat og som en jomfru fra nu af til dine dages ende er der ingen der forventer. Jeg tror, at når du lærer dine grænser at kende, så kommer du til at kunne være til fester uden at være bekymret.
Brugeravatar

Træner her: Lillerød Vægtløfter Klub
AK Thor

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Dødløft: 150.00

madein89 skrev:Jeg tror i hvert fald at det er dét land, hvor det er sværest at forklare/retfærdiggøre.

Det er muligt, men a) det kan du ikke vide noget som helst reelt om og b) det er ikke det vi diskuterer.

Jeg tænker, at den slags mindst lige så vel kunne forekomme i langt de fleste europæiske lande. Mon ikke Onkel Luigi synes man er weird, hvis man ikke drikker et glas vin til hans fødselsdag? Eller hvad med i England, hvor de om muligt drikker sig endnu stivere i weekenden end vi gør herhjemme?

Når jeg tænker over det, vil jeg tro, at en italiener der ikke drikker er en større social paria end en dansker, der ikke drikker.
This is your life and it's ending one minute at a time
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 710

Geografisk sted: Østerbro

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Dødløft: 225.00

The Juice skrev:
madein89 skrev:Jeg tror i hvert fald at det er dét land, hvor det er sværest at forklare/retfærdiggøre.

Når jeg tænker over det, vil jeg tro, at en italiener der ikke drikker er en større social paria end en dansker, der ikke drikker.

Det har du formentlig ikke ret i.

Den, der ikke kan gå til en fest uden at drikke, har et problem. Den, der sidder fast i en tvangstanke om, at en druktur i ny og næ ødelægger formen, har ligeså et problem.

I al jeres afstandtagen fra den konforme hr. dansk drukmås er i selv lige så konforme.
Alt der er sjovt i livet, er enten umoralsk, forbudt eller fedende.
- W. C. Fields
Brugeravatar

The Juice skrev:

Det er muligt, men a) det kan du ikke vide noget som helst reelt om og b) det er ikke det vi diskuterer.

Jeg tænker, at den slags mindst lige så vel kunne forekomme i langt de fleste europæiske lande. Mon ikke Onkel Luigi synes man er weird, hvis man ikke drikker et glas vin til hans fødselsdag? Eller hvad med i England, hvor de om muligt drikker sig endnu stivere i weekenden end vi gør herhjemme?

Det kan du altså ikke vide noget om :roll:
Kvantitet er også en kvalitet!
Brugeravatar

Reputation point: 30

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 235.00

Det er da selvfølgelig irriterende at ud nærmest føler dig forfulgt, fordi du siger at du ikke vil drikke.

Mange samfund, og ja især Danmark, forbinder sociale arrangementer af en bestemt type (f.eks. fester og bryllupper; ikke et cafébesøg onsdag formiddag) med indtagelse af alkohol. Mængden af denne er selvfølgelig forskellige fra person til person, fred nu være med det.

Det er ligesom at det at spise og drikke (i denne sammenhæng ikke-alkoholiske drikke) forbindes med noget socialt. Skal vi tage en kop kaffe, skal vi spise frokost en dag, lad os få en is, skal vi have en latté... Hvis folk går med på café, men ikke skal have noget at spise (af den ene eller den anden årsag), så vil folk også kigge underligt.

And so fucking what...

Hvis du ikke kan forstå at folk stiller sig undrende, over for en ting der i nutidens samfund (og vel også langt tilbage i tiden) er meget almindeligt, så er det da underligt.
Det er da selvfølgelig irriterende at man skal "forklare" sig hele tiden. Men lad os nu lege at du var på stranden med nogle venner. Det er det bedste vejr overhovedet. Der er varmt, vindstiller og vandet er perfekt. Alle vil hoppe i vandet, men en af jer vil ikke med. Ville du ikke spørge ham hvorfor? Ville du ikke undre dig over det? Det ville jeg i hvert fald. Hvorfor? Fordi vi forbinder det at gå på stranden, med at bade (måske ikke så meget i Danmark, da vi har lorte strande, men lad os sige i var på ferie et sted med bedre vejr end i DK.. det vil sige alle steder syd for Lübeck).

Alkohol er en del af den danske kultur. Om det så indebærer at drikke sig paradise wasted eller at få 2 øl med nogle kammerater fredag aften, det er sådan set ligemeget.

Ind i mellem er jeg ærlig talt træt af den der "Nøh vi kan sagtens hold en fest uden alkohol". Ja, og hvad så? Det er sgu da ikke den store kunst. Men sjovt nok, så er mine observationer altid at dem der siger sådan, altid går tidligst (også før de andre er blevet så fulde at de er irriterende) og de er ikke ligefrem dem der står forrest i udviklingen af en fed fest.

Jeg så et dokumentarprogram på DR2 for noget tid siden, netop om dette emne. Der var en gruppe unge på whatever kollegie, der ikke gad drikke osv. Det var ligesom for at stille 2 poler op; den ene der bællede løs og den anden der ikke rørte en dråbe.
De sidder glade og fortæller om at de sagtens kan have en fest uden alkohol. "Fint", tænker jeg. "Det kan jeg da også sagtens".
Deres "fest" bestod så i at de lavede lasagne og så fjernsyn sammen. Inden folk tænder the flamethrower, så er det jo ikke for at rakke ned på det de foretog sig. At holde hyggeaften med vennerne med mad og god film, det er da konge nice og behøver overhovedet ikke involvere alkohol. Tvært imod. Men at kalde det for en fest....? Det ville jeg nok ikke gøre.
Det lod bare til at være så påståeligt at de skulle sidde og være semisnerpede med deres "jamen vi KAN altså have det sjovt!!!".

Det kan vi andre da også. Og det har vi. Det bliver altid fremlagt som om at "os" der drikker til fester, ligger i sprit 24/7.
Jeg vil da nok bedømme at 99% af de sociale ting jeg foretager mig er uden alkohol. Det vil jeg vove at påstå kan gå ind under "at have det sjovt uden alkohol".

Charlie-89 skrev:Tak for svarene.

Nu siger du selv at du bliver kedelig. Det har du selv slået fast nu. Hvordan du kommer til at være til den fest, alkohol eller ej, er da 100% op til dig selv. Men hvis du sætter dig i hovedet at "jeg vil være kedelig, fordi jeg ikke drikker, for det siger de andre jeg er", så tror da pokker at du bliver det. Men det er da din egen skyld.

JohnDoe skrev:Jeg plejer at melde afbud. Der er jo ingen der forstår, hvorfor man dog skulle gide op og træne i morgen tidlig:-) Men jeg har også en kæreste som jeg så, er kedelig med.

Igen kommer den her "kedeligheds optik" på banen.
Nu melder du pludselig afbud til sociale arrangementer. Det begynder at lyde snerpet i mine øjne. Hvorfor skal det hedde sig at "jeg drikker ikke, så derfor bliver jeg hjemme". Hvis du lad dig begrænse socialt af den grund, så har du da også et problem :? :? :?

Pinky Tuscadero skrev:Bare tag med og lad være. Jeg drikker aldrig alkohol. Man kan sagtens ha' det sjovt uden.

Præcis. Tag med, hav det sjovt, snak med folk.
Hvis det er så stort et problem, så bestil en cola light og gå og nip til den.

Garik skrev:Det er ærgerligt, at konsensus her i Danmark er, at man skal forsvare, hvorfor man ikke drikker.

Arh hold nu op. Jeg vil da mene at mange også stiller spørgsmålstegn, over for folk der hele tiden har behov for at være stive når de er sammen med andre. Eller hvis de bare SKAL have rødvin til aftensmaden.

Charlie-89 skrev:Nu er spørgsmålet så om jeg skal melde fra til festen ?

Hvis du tager med og drikker dig stiv for at DE skal have det sjovt, så bliver det da for alvor for sindssygt... :shock: :? :? :shock:

Måske føler folk at det er irriterende at de skal spørges om hvorfor de drikker, men hvorfor har de selv så travlt med at lufte at de "sagtens kan have det sjovt uden at drikke" ? Det ved jeg da godt i kan, jeg er da ligeglad, bare mine venner tager med og har det sjovt uanset hvad de har i deres glas.
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Reputation point: 650

Geografisk sted: Hvidovre

Træner her: Workout & Fitness club

Galleri: Vis galleri (18)

Hvad er det overhovedet for en fest? Er det Tante Olgas 90's års fødselsdag, eller hvordan?
Jeg bruger håndvægte, som hverken du eller jeg kan løfte.
Brugeravatar

Reputation point: 35

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 205.00

Det er vidst 25 år´s.. gange 2..

Jo mindre man kan huske fra en fest - jo sjovere var den.. Jeg tror primært at det er den tankegang jeg har mødt...

Nu skal det lige siges, at det ikke er ALLE der har et problem med at jeg ikke drikker til festen..Lad os forestille os at det er de 5 mennesker der står mig nærmest, som nævner det for mig..
De 50 andre til festen, er måske mere eller mindre ligeglad med om jeg drikker.. Men dem snakker jeg jo heller ikke med, til hverdag. - Og pludselig er det "ALLE" der ser "negativt" på det..

Men self. er de 5 mennesker også en vigtig del af min aften... :/ gir´ det mening?

Styrkeliste

Skal det være enten eller?. Kan du ikke tage med og drikke moderat?.

Det er i øvrigt ikke god stil at være stiv til familiefester, i min mening.
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 2.50
- Squat: 1.50
- Dødløft: 6.16

grow a spine, or a pair of good ol' man-nuts :D
Danmarks Stærkeste Mand 2014 og 2015

Vil du være stærkere, så skriv en PM til mig, tilbyder personlig hjælp og træning :)

Facebook: Mikkel Leicht
IG: mikkelleicht
Brugeravatar
StrongMan

Reputation point: 45

Geografisk sted: Thisted

Styrkeliste
- Bænkpres: 260.00
- Squat: 330.00
- Dødløft: 400.00